Mazda «αυτοκίνητο-βαλίτσα»: Σχεδιάζοντας το φορητό μέσο προσωπικής μετακίνησης

 


  Αρχές του 1990: Μία σημαντική καμπή
στην ιστορία. Με το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, η αισιοδοξία κυριαρχούσε. Οι
επιστήμονες μόλις είχαν ανακαλύψει τον Παγκόσμιο Ιστό. Η τεχνολογία επρόκειτο
να μας κάνει πιο παραγωγικούς και να φέρει τον κόσμο πιο κοντά. Οτιδήποτε
φαινόταν δυνατό.

 

  Ήταν μία συναρπαστική εποχή και για τη Mazda. Ενθουσιασμένη
από τη ζήτηση για το τότε νέο roadster της, το MX-5, ο τολμηρός αυτός
κατασκευαστής αυτοκινήτων θα γίνει το 1991 η πρώτη ιαπωνική μάρκα που κέρδισε
τις 24 ώρες του Le Mans και η μόνη που διαθέτει στη γκάμα της μοντέλα με περιστροφικό
κινητήρα. Την ίδια χρονιά, παρουσιάζει ένα υδρογονοκίνητο μοντέλο με
περιστροφικό κινητήρα, που ονομάζεται Mazda HR-X.


 

  Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα εμπιστοσύνης στα κεντρικά γραφεία της Χιροσίμα ευνοεί
την υλοποίηση ιδεών όπως το Fantasyard, έναν εσωτερικό διαγωνισμό που
πραγματοποιήθηκε μεταξύ 1989 και 1991, όπου ομάδες από διαφορετικά τμήματα
συναγωνίστηκαν να βρουν τις καλύτερες και πιο δημιουργικές ιδέες μετακίνησης. Αδύνατο
να φανταστεί κανείς στην εξαντλητική παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων του 2020, και
τους ολοένα και πιο αυστηρούς περιορισμούς, το Fantasyard που αντικατοπτρίζει
κατάλληλα τη θετική ατμόσφαιρα πριν από τρεις δεκαετίες, σε μια εταιρεία γνωστή
εδώ και πολύ καιρό για την αντισυμβατική της προσέγγιση. Σε κάποια φάση του
διαγωνισμού θα αναδεικνύονταν ένας ιδιαίτερα έξυπνος, αν και κάπως περίεργος
νικητής.

 

 

 

ΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΛΥΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ

 


  Πρόκειται για τη “βαλίτσα –
αυτοκίνητο”, μια τρίτροχη ιδέα που υποτίθεται ότι εμπνεύστηκε από το όραμα
της αποτελεσματικής μετακίνησης στα αεροδρόμια. Οι δημιουργοί του, μια ομάδα
επτά μηχανικών από το τμήμα δοκιμών και έρευνας των χειροκίνητων κιβωτίων της
Mazda, χρησιμοποίησε ένα μικρό προϋπολογισμό για να υλοποιήσει το όραμά της.
Αφού αγόρασαν ένα ποδήλατο τσέπης και τη μεγαλύτερη βαλίτσα με σκληρό κέλυφος,
που μπορούσαν να βρουν, στρώθηκαν στη δουλειά.

 

  Το αποτέλεσμα ήταν απλό αλλά έξυπνο, και
αποτελείτο από κομμάτια του ποδηλάτου τσέπης και έναν δίχρονο κινητήρα 34κ.εκ, που
ενσωματώνονταν σε μία Samsonite 57cm x 75cm. Χρειαζόταν μόλις ένα λεπτό για να το
συναρμολογήσεις : Περιστρέψτε τον μπροστινό τροχό στη “όρθια” θέση
μέσω ενός αφαιρούμενου τμήματος της βαλίτσας, τοποθετήστε τους πίσω τροχούς,
συνδέστε το κάθισμα πάνω από τον πίσω άξονα και φύγατε! Ο ηλεκτροκινητήρας του 1.7ίππου
είχε τη δυνατότητα να κινεί την κατασκευή με ταχύτητες έως και 30km/h.

 


  Η βαλίτσα προωθούσε με πολλούς τρόπους
το
DNA της Mazda. Δεν ήταν μόνο
διασκεδαστικό να οδηγείς μία κατασκευή με τόσο χαμηλό κέντρο βάρους, όπως το
MX-5, αντανακλούσε επίσης και το εφευρετικό πνεύμα του πρώτου οχήματος
παραγωγής της εταιρείας, που δεν ήταν άλλο από το Mazda-Go, ένα δημοφιλές
τρίτροχο μηχανοκίνητο όχημα που κυκλοφόρησε αρχικά το 1931.

 

 

 

ΜΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΟΥ DNA ΤΗΣ ΜΑΡΚΑΣ

 


  Ωστόσο, στα 32κιλά η βαλίτσα αυτή δεν ήταν και η
επιτομή της πρακτικότητας, τουλάχιστον σε ότι αφορά το ρόλο της αποσκευής που
καλείτο να παίξει. Αλλά παρόλο που η μαζική παραγωγή δεν τέθηκε ποτέ υπό
εξέταση, το «φορητό» τρίκυκλο θα γνώριζε εκτεταμένη κάλυψη από τα μέσα
ενημέρωσης, εξυπηρετώντας τη Mazda ως κινητή διαφήμιση. Η διοίκηση της
εταιρείας έδωσε το πράσινο φως για την κατασκευή  δύο ακόμη από αυτές τις βαλίτσες, για τις ΗΠΑ
και την Ευρώπη, με την τελευταία να εκτίθεται στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου
της Φρανκφούρτης το 1991 μαζί με το Mazda 787B που κέρδισε το Le Mans. Σήμερα
σώζεται μόνο το αμερικανικό μοντέλο, με το αρχικό να αναφέρεται ως «καταστροφή
από ατύχημα», ενώ το ευρωπαϊκό αντίγραφο εξαφανίστηκε κάτω από άγνωστες
condizioni.

Alexandros Fertakis

Messaggi recenti

Turchia: Colloqui avanzati con le cinesi BYD e Chery per la costruzione di fabbriche di veicoli elettrici

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

1 giorno fa

VW interrompe i colloqui con Renault per un EV a basso costo

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

1 giorno fa

DS 3 : disponibile immediatamente, con il programma Premium Upgrade

DS Automobiles annuncia il nuovo programma "Premium Upgrade" che offre agli appassionati la possibilità di...

2 giorni fa

Porsche è pronta a lanciare la prima 911 ibrida con prestazioni superiori

Porsche aggiunge per la prima volta una batteria alla vettura sportiva 911, con il motore elettrico...

3 giorni fa

L'industria automobilistica europea volta le spalle all'elettrificazione

Con le case automobilistiche europee che hanno espresso una reazione diffusa al rallentamento delle vendite di...

3 giorni fa

Ford Performance annuncia la sua partecipazione al Rally Dakar 2025

Ford Performance è lieta di annunciare oggi la sua partecipazione al Rally Dakar 2025,...

3 giorni fa