RETRO

Lancia D24: l'eleganza nelle corse

Μόλις πριν λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε το 40ο ιστορικό 1000 Miglia, η αναβίωση του θρυλικού αγώνα που ο Enzo Ferrari συνήθιζε να χαρακτηρίζει ως τον «ομορφότερο αγώνα του κόσμου». Μπορεί, τόσο στην κλασσική, όσο και στη σύγχρονη εκδοχή του αγώνα η Alfa Romeo να αποτελεί την πλέον επιτυχημένη μάρκα, όμως ήταν η Lancia που με μόλις μία νίκη κατάφερε να εντυπωσιάσει όχι απλά με την επίδοση της, αλλά και το ξεχωριστό της στιλ.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, υπό την καθοδήγηση του Giovanni Lancia, γιο του ιδρυτή της μάρκας Vincenzo, o ιδιοφυής Vittorio Jano –ένας από τους σημαντικότερους μηχανικούς στην ιστορία του αυτοκινήτου- δημιούργησε μια σειρά σπορ αυτοκινήτων που έδειχναν ότι η Lancia δεν θα αργούσε να εμπλακεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 που τότε μόλις έκανε τα πρώτα του βήματα. Η D23 βασισμένη σε ένα σωληνωτό πλαίσιο είχε πολύ καλή αεροδυναμική και κυρίως εξαιρετική ισορροπία, στοιχείο στο οποίο σημαντικό ρόλο έπαιζε και η “transaxle” τοποθέτηση του συστήματος μετάδοσης, όπου ο εμπρός τοποθετημένος κινητήρας συνεργάζεται με ένα τοποθετημένο στον πίσω άξονα κιβώτιο ταχυτήτων. Πολύ σύντομα, το 1953, οι Lancia και Jano εξέλιξαν την D23 στην D24, ένα ακόμα πιο ισχυρό, πιο αεροδυναμικό, αλλά και πιο κομψό αυτοκίνητο. Σε συνδυασμό με τον V6 κινητήρα τωv 3.284 κ.εκ. απόδοσης 265 ίππων, η D24 έφτανε τα 260χλμ./ώρα, εντυπωσιάζοντας εκτός από την εμφάνιση της και με την ταχύτητα της. Οι αγωνιστικές υποχρεώσεις του μοντέλου ξεκίνησαν άμεσα,  με την D24 να κατακτά νίκες στους σημαντικότερους αγώνες της εποχής, με μεγάλα ονόματα, όπως εκείνα του θρυλικού Juan Manuel Fangio που νίκησε στο Carrera Panamericana του 1953, του  Piero Taruffi, νικητή των Targa Florio και Giro di Sicilia του 1954 και βέβαια του μεγάλου Alberto Ascari που την ίδια χρονιά έκοβε πρώτος το νήμα στο 1000 Miglia.

Έχοντας δείξει με τον καλύτερο τρόπο τη δυναμική της, η Lancia τον Οκτώβριο του 1954 θα αποχωρούσε από τους αγώνες σπορ αυτοκινήτων για να εστιάσει την προσπάθεια της στην Formula 1. Η D24 θα συνέχιζε να απολαμβάνει δημοσιότητα αφού η Lancia προσέφερε μία στον Πρόεδρο της Αργεντινής, Juan Perón, με την οποία  συμμετείχε σε αγώνες με τα εθνικά χρώματα της χώρας του (μπλε και κίτρινο). Η εστίαση στη Formula 1 σήμαινε και το «θάνατο» της εξέλιξης της D24, της D25, η οποία δεν αποτελούσε μόνο ένα σπορ αυτοκίνητο, αλλά και μια πλατφόρμα δοκιμών για το μονοθέσιο D50 με το οποίο θα συμμετείχε η μάρκα στον κορυφαίο θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο Alberto Ascari, οδηγός της D50,  έπεισε τους Lancia και Jano να ετοιμάσουν μια D25 για τη συμμετοχή του στο Carrera Panamericana, αλλά το τραγικό δυστύχημα του Ιταλού οδηγού στις 26 Μαΐου του 1954 κατά τη διάρκεια δοκιμών με τη Ferrari στη Monza σήμαινε και το τέλος της D25. Αντίστοιχα, η καινοτόμα D50 με την εξαιρετική κατανομή βάρους και την κορυφαία αεροδυναμική απόδοση θα έβρισκε τη λύτρωση της δύο χρόνια αργότερα με τα χρώματα της Ferrari, όπου θα κατακτούσε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 του 1956 με οδηγό τον Juan Manuel Fangio. Τυπικά μια Ferrari, αλλά ουσιαστικά μια Lancia, η D50 θα έδινε τον 3ο τίτλο της ιστορίας της στην Scuderia Ferrari.

Η κληρονομία της D24 στην αγωνιστική παράδοση της Lancia ήταν καθοριστικής σημασίας. Σε μια εποχή που γινόταν σαφές ότι στους αγώνες η απόδοση είχε τον πρωταρχικό ρόλο σε σχέση με την αισθητική,  οι Lancia και Jano σε συνεργασία με τον Pininfarina απέδειξαν ότι η απόδοση και η κομψότητα μπορούσαν να συνυπάρξουν, πόσο μάλλον όταν τα αεροδυναμικά βοηθήματα που κυριάρχησαν μερικά χρόνια αργότερα βρίσκονταν ακόμα σε βρεφική ηλικία.

Sala stampa di TopSpeed.Gr

Messaggi recenti

Volvo Saracakis Test Drive Event στην Καλαμάτα, 24-26 Μαΐου

Η Volvo Saracakis θα είναι Μεγάλος Χορηγός του Διεθνούς Meeting άλματος εις μήκος Tsatoumas Street…

10 ore ago

Ford Puma: Τεχνολογικά προηγμένο και οικονομικό, τώρα με μίσθωμα 199€

Το Ford Puma εξακολουθεί να αποτελεί στη χώρα μας την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία των…

11 ore fa

Turchia: Colloqui avanzati con le cinesi BYD e Chery per la costruzione di fabbriche di veicoli elettrici

La Turchia è in trattative avanzate con le case automobilistiche cinesi BYD e Chery per investimenti...

2 giorni fa

VW interrompe i colloqui con Renault per un EV a basso costo

VW ha abbandonato i colloqui con Renault per lo sviluppo congiunto di una...

2 giorni fa

DS 3 : disponibile immediatamente, con il programma Premium Upgrade

DS Automobiles annuncia il nuovo programma "Premium Upgrade" che offre agli appassionati la possibilità di...

3 giorni fa

Porsche è pronta a lanciare la prima 911 ibrida con prestazioni superiori

Porsche aggiunge per la prima volta una batteria alla vettura sportiva 911, con il motore elettrico...

4 giorni fa