Vivere il Movimento nelle strade
Lamborghini

Lamborghini: cauto nel passaggio completo all'elettrificazione

Τις αμφιβολίες του για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση εξέφρασε ο CEO της Lamborghini, Stephan Winkelmann, καθώς οι πωλήσεις των EV επιβραδύνονται

Επιφυλακτική με την ολοκληρωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση παραμένει η Lamborghini, με τον CEO της ιταλικής μάρκας Stephan Winkelmann να εκφράζει τις αμφιβολίες του, καθώς οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιβραδύνονται. Αυτό έχει ως συνέπεια την αλλαγή του προγραμματισμού του βιομηχανικού πλάνου, με το πρώτο EV της μάρκας, το δίθυρο crossover Lanzador, να μην παρουσιάζεται πριν από το 2028.

Ειδικότερα, η Lamborghini αναβάλλει προς το παρόν τη μετατροπή των σπορ αυτοκινήτων της σε 100% ηλεκτρικά, καθώς ο σκεπτικισμός γύρω από την τεχνολογία αυτή αυξάνεται.

Ενώ οι επιδόσεις δεν θα είναι θέμα σε ένα EV, ορισμένες συναισθηματικές πτυχές – όπως ο ήχος του κινητήρα V-10 της Huracan – δεν μπορούν να αναπαραχθούν, δήλωσε ο CEO της Lamborghini Stephan Winkelmann.

Ναι στα ηλεκτονικά καύσιμα

Η μάρκα που ανήκει στον όμιλο Volkswagen παραμένει επίσης ανοιχτή στη χρήση ηλεκτρονικών καυσίμων, εάν η νομοθεσία γίνει πιο ευνοϊκή.

Τα πλήρως ηλεκτρικά σπορ supercars «δεν είναι μία κατηγορία που πουλάει μέχρι στιγμής», δήλωσε ο Winkelmann σε συνέντευξή του. «Είναι πολύ νωρίς και πρέπει να δούμε στην πορεία αν και πότε θα συμβεί αυτό».

Είναι μια τεταμένη περίοδος στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας υψηλής τεχνολογίας, ο οποίος εξετάζει πώς θα αντιμετωπίσει τις ρυθμιστικές πιέσεις για μείωση των εκπομπών, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβραδύνεται και οι κυβερνήσεις μειώνουν τις επιδοτήσεις για την τεχνολογία.

Το βιομηχανικό πλάνο

Η αντίπαλος της Lamborghini, η Ferrari, έχει προχωρήσει περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση και τον επόμενο μήνα σχεδιάζει να ανοίξει ένα εργοστάσιο που θα κατασκευάζει υβριδικά και ηλεκτρικά supercars στο Maranello της Ιταλίας. Το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο αναμένεται το επόμενο έτος.

Η Lamborghini είχε επιτυχία στην πώληση plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένου του σπορ αυτοκινήτου Revuelto, αλλά το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο – το δίθυρο crossover Lanzador – δεν θα έρθει πριν από το 2028.

Παρόλα αυτά, η αυτοκινητοβιομηχανία αναθεωρεί την αλυσίδα εφοδιασμού και την παραγωγή της, ώστε μέχρι το 2030 να παράγει Lamborghini με 40 τοις εκατό λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από ό,τι σήμερα, δήλωσε ο Winkelmann.

Όσον αφορά τα συνθετικά καύσιμα, η μάρκα επωφελείται από την εργασία της Porsche, μιας άλλης εταιρείας κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων στο χαρτοφυλάκιο της μητρικής Volkwagen Group.

Τα ηλεκτρονικά καύσιμα θα μπορούσαν να έρθουν σε μεγαλύτερο επίκεντρο σε δύο χρόνια, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επανεξετάσει το σχέδιό της να απαγορεύσει ουσιαστικά τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035, με τον Winkelmann να δηλώνει με αισιοδοξία πως μπορεί να υπάρξει μια ευκαιρία αν τα πράγματα αλλάξουν.