RETRO

Profumo italiano da Neckarsulm: la Lambretta NSU

Η Lambretta, ένα διάσημο σκούτερ της δεκαετίας του 1950, ήταν γνωστή για το μελωδικό της όνομα και την αύρα της “la dolce vita”. Δεν αποτελούσε πρωτότυπο δημιούργημα της NSU, αλλά μια παραγωγή με άδεια παραγωγής που βασίστηκε στο σχέδιο του Ιταλού κατασκευαστή Innocenti, ο οποίος εκείνη την εποχή πουλούσε άδειες παραγωγής σε διάφορους κατασκευαστές σε διάφορα έθνη.

Το 1950, η πόλη Neckarsulm είδε μια σειρά από απώλειες θέσεων εργασίας όταν το τοπικό εργοστάσιο σταμάτησε να παρέχει υπηρεσίες επισκευής οχημάτων για τον αμερικανικό στρατό που υπηρετούσε στη Γερμανία εκείνο το έτος. Η διοίκηση της NSU βρισκόταν σε μια τρομερή προσπάθεια να διατηρήσει το εργοστάσιο σε πλήρη λειτουργία – και ευτυχώς, βρήκε μια λύση σε σύντομο χρονικό διάστημα: Τα μηχανοκίνητα σκούτερ ήταν στη μόδα στη Γερμανία εκείνη την εποχή, μια τάση που η NSU ήταν έτοιμη να εκμεταλλευτεί. Η εταιρεία με έδρα το Neckarsulm σύναψε συμφωνία αδειοδότησης με την Innocenti και ξεκίνησε την κατασκευή της NSU Lambretta το 1950. Το όνομα του σκούτερ ήταν μια υπόδειξη της καταγωγής του, καθώς η Innocenti, η ιταλική εταιρεία αδειοδότησης, βρισκόταν στο προάστιο Lambrate του Μιλάνου.

Κατά την περίοδο παραγωγής της Lambretta, η NSU παρουσίασε δύο μοντέλα: Μέχρι το 1954, ένα σκούτερ με κινητήρα 123 κ.εκ. και μέγιστη ταχύτητα 70 km/h – και στη συνέχεια, από το 1954, ένα μοντέλο 150 κ.εκ. με μέγιστη ταχύτητα 81 km/h. Η μικρότερη έκδοση είχε απόδοση 4,5 PS, ενώ η πιο ισχυρή Lambretta απέδιδε 6,2 PS. Και τα δύο μοντέλα κινούνταν από έναν μονοκύλινδρο δίχρονο κινητήρα. Μεταξύ 1950 και 1956, παρήχθησαν περίπου 117.000 μονάδες και των δύο μοντέλων.

Τα σκούτερ ήταν διαθέσιμα σε τέσσερα χρώματα: πράσινο lime, μπεζ, μεσαίο γκρι και ανοιχτό γκρι. Όταν η συμφωνία αδειοδότησης με την Innocenti έληξε το 1956 όπως είχε προγραμματιστεί, η NSU επέλεξε να συνεχίσει την παραγωγή σκούτερ – τώρα ως ιδιόκτητη εξέλιξη που θα μπορούσε να διατεθεί και αλλού. Κατά συνέπεια, η Lambretta εξελίχθηκε στο NSU Prima, το οποίο κυκλοφόρησε σε τέσσερις παραλλαγές. Μέχρι να ολοκληρωθεί η παραγωγή σκούτερ στο Neckarsulm το 1964, είχαν κατασκευαστεί συνολικά 160.000 σκούτερ Prima, γεγονός που σήμαινε την παύση της παραγωγής σκούτερ στο Neckarsulm.

Sala stampa di TopSpeed.Gr

Messaggi recenti

Fiat: Από το Panda Elettra, στο Grande Panda Elettrica – Πόσο έχει αλλάξει η ηλεκτροκίνηση μετά 35 χρόνια;

Η Fiat παρουσιάζει το Grande Panda, τη νέα γενιά του ιστορικού ιταλικού μπεστ σέλερ, το…

12 ore fa

Maserati GranCabrio Folgore Tignanello: Ένα αριστούργημα Ιταλικής κληρονομιάς και καινοτομίας

Ένα αυτοκίνητο εμπνευσμένο από την παράδοση, την καινοτομία και τη δεξιοτεχνία, κατασκευασμένο στην Ιταλία Από…

17 ore fa

DACIA SPRING ELECTRIC 65 : Ora, a partire da 17.950 €

To Dacia Spring είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Dacia, που έγινε αμέσως ιδιαίτερα δημοφιλές.…

22 ore ago

Controllo auto gratuito Drive 'N Smile Summer Edition da parte di Suzuki

Και αυτό το καλοκαίρι, η SUZUKI προσκαλεί όλους τους κατόχους και χρήστες των αυτοκινήτων της…

23 ore ago

Nuova BMW M5: lancio di produzione per la berlina ad alte prestazioni

Για πρώτη φορά, με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης Πριν από μερικές ημέρες, η BMW M GmbH…

1 giorno fa

La Koenigsegg Jesko Absolut batte i record!

Η Koenigsegg Automotive επιβεβαίωσε εκ νέου τη φήμη της ως ηγέτης στην παραγωγή καινοτόμων, υψηλών…

1 giorno fa