Μέχρι πρόσφατα, όλοι οι κατασκευαστές βασίζονταν σε χαμηλότερο κόστος μπαταρίας για να κάνουν τα ηλεκτρικά οχήματά τους πιο προσιτά. Είναι κρίμα που τους τελευταίους μήνες διάφοροι δυσμενείς παράγοντες οδήγησαν τους συσσωρευτές σε συνεχείς αυξήσεις τιμών. Αυτό το επιβεβαιώνει και το BloombergNEF στην τελευταία του έρευνα, η οποία κατέγραψε την πρώτη αύξηση των τιμών από την αρχή των αξιολογήσεών του το 2010 λόγω της ανοδικής τάσης στις πρώτες ύλες.
Οι τιμές των μπαταριών ιόντων λιθίου για όλες τις εφαρμογές έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο στα 151 δολάρια ανά κιλοβατώρα (135,5 ευρώ/kWh), 7% περισσότερες από το 2021. Η αύξηση είναι ακόμη πιο σημαντική μόνο για ηλεκτρικά οχήματα, με μέσο όρο 138 δολαρίων/kWh (131,17 ευρώ/kWh), σημειώνοντας αύξηση 17% έναντι 118 δολαρίων πέρυσι. Σε επίπεδο μεμονωμένων κυψελών, οι τιμές ανέρχονται στα 115 δολάρια (109,3 ευρώ), 18,6% περισσότερες από 97 πριν από δώδεκα μήνες. Το BloombergNEF υπογραμμίζει μια άλλη πτυχή που λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας, ιδιαίτερα για το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Για τους αναλυτές, οι ρυθμοί ανάπτυξης θα ήταν ακόμη υψηλότεροι αν δεν υπήρχε ο συνδυασμός δύο παραγόντων. Η έρευνα, η οποία ήδη προέβλεψε αύξηση στις τιμές των μπαταριών πέρυσι, υπογραμμίζει επίσης έντονες διαφορές μεταξύ των κύριων παγκόσμιων περιοχών. Στην Κίνα, όπου οι οικονομίες κλίμακας είναι υψηλότερες και το ενεργειακό κόστος χαμηλότερο, τα δέματα έχουν φτάσει τα 127 $/kWh. Στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, το κόστος είναι 24% και 33% υψηλότερο, αντίστοιχα.
Οι προοπτικές δεν είναι ρόδινες, δεδομένου ότι οι τιμές αναμένεται να παραμείνουν στα επίπεδα του 2022 και το επόμενο έτος. Προς το παρόν, δεν αναμένεται μείωση πριν από το 2024, εκτός εάν ο τομέας εξόρυξης καταφέρει να αυξήσει τις δραστηριότητες εξόρυξης και διύλισης του χημικού στοιχείου αναφοράς, του λιθίου. Σύμφωνα με το BloombergNEF, οι μέσες τιμές των μπαταριών θα πρέπει να πέφτουν κάτω από το όριο των 100 δολαρίων/kWh (που θεωρείται κρίσιμο για την εξίσωση του κόστους μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών αυτοκινήτων) μόνο το 2026, επομένως δύο χρόνια πίσω από τις πρώτες προβλέψεις. Όλα αυτά κινδυνεύουν να έχουν «αρνητικό αντίκτυπο στην ικανότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών να παράγουν για τη μαζική αγορά και να πωλούν ηλεκτρικά οχήματα σε περιοχές χωρίς επιδοτήσεις ή άλλες μορφές στήριξης».
Μόλις λίγες εβδομάδες πριν, η Opel έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες του νέου Frontera.…
Για τρίτη συνεχή χρονιά, η Renault συνεχίζει να διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στο διάσημο Roland-Garros Grand…
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis ανακοίνωσε την Τρίτη ότι δημιούργησε κοινοπραξία με την κινεζική startup εταιρεία…
Η ηλεκτρονική διασταύρωση των κυκλοφορούντων οχημάτων αποτελεί σημαντικό ορόσημο για την οδική ασφάλεια στην Ελλάδα,…
Καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix τoy Μαϊάμι. Ο Lando…
Εν μέρει ως τακτική, εν μέρει ως φιλοσοφία, η Toyota δεν έχει ακόμη εντρυφήσει στα…