Vivere il Movimento nelle strade
electric car

Ηλεκτροκίνηση: Πως η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία διατηρεί το συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι Ευρώπης και ΗΠΑ

Η Κίνα θέλει να διατηρήσει ή και να αυξήσει το πλεονέκτημα που έχει στην πώληση των EV

electric car
Η φωτογραφία δημιουργήθηκε με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης

Η κινέζικη industria automobilistica διατηρεί το συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι Ευρώπης και ΗΠΑ στην elettrificazione και η Κίνα θέλει να το διατηρήσει ή και να το αυξήσει το πλεονέκτημα που έχει στην πώληση των EV.

Ειδικότερα, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν πάνω από το 50% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν παγκοσμίως. Αυτό το ποσοστό των πωλήσεων σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να αγνοηθεί από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές κατασκευάστριες εταιρείες. Η πρόσφατα δημοσιευμένη έρευνα με αντικείμενο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της AlixPartners δείχνει ότι η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο και αναμένεται να γίνει ακόμη μεγαλύτερη τα επόμενα χρόνια.

Περίπου το 97% των 1.000 ερωτηθέντων στην Κίνα αναφέρουν ότι η επόμενη αγορά οχήματος πιθανόν να είναι ένα EV, σε σύγκριση με το 35% στις ΗΠΑ και το 43% στην Ευρώπη. Οι Κινέζοι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να εξετάσουν την αγορά ενός εγχώριου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δίνοντας ένα σαφές πλεονέκτημα στον όγκο των πωλήσεων.

Μέχρι σήμερα, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύονταν να μπουν στις ώριμες αγορές της Ευρώπης. Όμως βάση ερευνών, περισσότεροι από τους μισούς στις ΗΠΑ, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία, γνωρίζουν τουλάχιστον μία κινεζική μάρκα, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Leap Motor και Nio. Ένα μεγάλο ποσοστό αναφέρει ότι θα εξετάσουν την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, εφόσον η τιμή τους μειωθεί κατά 20% σε σχέση με τις σημερινές τιμές.

Τα κινέζικα EV είναι σημαντικά φθηνότερα στις ευρωπαϊκές και αμερικάνικες αγορές. Οι παράγοντες που το επιτρέπουν είναι το χαμηλό μισθολογικό κόστος των εργαζομένων στην Κίνα, των κρατικών επιδοτήσεων που εισπράττουν οι εταιρείες για να έχουν εξαγωγικό χαρακτήρα, αλλά και του ευνοϊκότερου κόστους μπαταριών. Όμως σε αυτή την εξίσωση υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που αλλάζουν τα δεδομένα όπως οι δασμοί στα κινεζικά EV που έχουν βάλει οι ΗΠΑ και η ΕΕ. Αυτά εμποδίζουν την επέλαση των Κινέζων, που θα χρειαστούν, πλέον, περισσότερο χρόνο για να μπουν με αξιώσεις στις συγκεκριμένες αγορές.

Διαφορετική φιλοσοφία

Οι κινεζικές μάρκες έχουν υιοθετήσει μια διαφορετική φιλοσοφία από τις περισσότερες δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Ενώ οι εδραιωμένες μάρκες στη Δύση συχνά εστιάζουν σε μεγάλο βαθμό σε χαρακτηριστικά όπως η ποιότητα, η καλή οδική συμπεριφορά και ο σχεδιασμός, οι Κινέζοι αντίπαλοι έχουν επικεντρωθεί στο να προσφέρουν στο κοινό πλούσιες εκδόσεις που για να την βρει κάποιος σε μοντέλα των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών θα πρέπει να δαπανήσει πολλαπλάσια χρήματα.

Από την άλλη στις «δυτικές» κοινωνίες θα πρέπει να επιλύσουν βασικά θέματα, όπως οι υποδομές, προκειμένου να δώσουν μια περαιτέρω ώθηση στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, το 43% των υποψηφίων ηλεκτρικών οχημάτων αναφέρει ότι δεν υπάρχουν αρκετά μέρη φόρτισης, ενώ κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το σίγουρο είναι ότι η επανάσταση των EV θα έχει πολλές ευκαιρίες για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο. Εάν οι Κινέζοι κατασκευαστές θέλουν να συνεχίσουν την επέκτασή τους στη διεθνή σκηνή, θα πρέπει να διατηρήσουν τα συγκεκριμένα πλεονεκτήματά τους, ώστε να ανταποκριθούν με τον καλύτερο τρόπο στις διάφορες προκλήσεις των ώριμων αγορών…

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ