NOTIZIE

Η κυριαρχία των SUV και των pick-up στις ΗΠΑ δυναμιτίζει τα πλαίσια μείωσης εκπομπών ρύπων

Το 2021, η αγορά αυτοκινήτου των ΗΠΑ κατέγραψε μόνο μικρές βελτιώσεις όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών ρύπων, ενώ η κατανάλωση ήταν σταθερή.

Αυτό προκύπτει από την Έκθεση Τάσεων Αυτοκινήτου που δημοσιεύτηκε από την EPA, την ομοσπονδιακή υπηρεσία για την προστασία του περιβάλλοντος, με βάση στοιχεία από την ονομάζεται Model Year 2021. Οι τάσεις είναι ουσιαστικά θετικές, αλλά τα αποτελέσματα θα ήταν καλύτερα χωρίς τις επιπτώσεις μιας από τις κύριες τάσεις της αμερικανικής ζήτησης, του προοδευτικού αποχαιρετισμού των sedan και της ολοένα και πιο έντονης τάσης για αγορά SUV και pick-up.

Τα δεδομένα

Συγκεκριμένα, τα μοντέλα του 2021 παρουσίασαν επιβράδυνση στη συνεχή βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα. Η κατανάλωση παρέμεινε αμετάβλητη στο ιστορικό υψηλό των 25,4 μιλίων ανά γαλόνι (10,8 χλμ/λίτρο) που είχε ήδη επιτευχθεί στην περσινή έκθεση και επομένως δεν συνέβαλε στη βελτιωμένη τάση που παρατηρήθηκε ξεκινώντας από το έτος μοντέλου 2004 και ποσοτικοποιήθηκε στο -32% (6,1 Mpg σε απόλυτες τιμές).  Οι εκπομπές, από την άλλη πλευρά, κατέγραψαν ιστορικό χαμηλό των 347 γραμμαρίων ανά μίλι, δύο γραμμάρια λιγότερο από πέρυσι.  Για σύγκριση, στην Ευρώπη η μέση τιμή είναι περίπου 110 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.  Η τάση, σε αυτή την περίπτωση, είναι θετική δεδομένου ότι από το 2004 οι εκπομπές έχουν μειωθεί κατά 25% (-114 g/ml).  Μεταξύ άλλων, πέρυσι όλοι οι τύποι οχημάτων κατέγραψαν ιστορικά χαμηλά και και οι 14 μεγάλοι κατασκευαστές στην αμερικανική αγορά (ομάδες με τουλάχιστον 150.000 οχήματα παραγωγής MY 2021) συμμορφώθηκαν με τα όρια που καθορίζονται από τους αμερικανικούς κανονισμούς.

Όλο και περισσότερα SUV και Pick Up

Ωστόσο, η EPA προειδοποιεί ότι «η στροφή στην αγορά που απομακρύνεται από τα συμβατικά αυτοκίνητα προς τα SUV και τα φορτηγά έχει αντισταθμίσει ορισμένα από τα οφέλη που έχουν επιτευχθεί σε επίπεδο στόλου» στο μέτωπο των εκπομπών.  Στην πραγματικότητα, τα σεντάν και τα στέισον βάγκον μειώθηκαν στο 26% του όγκου παραγωγής με τα μοντέλα του 2021, σχεδόν στο μισό σε σύγκριση με το 50% το 2013, ενώ τα SUV έφτασαν το ρεκόρ του 45% και τα pick-up 16%.  Ωστόσο, η τάση της αγοράς δεν θα πρέπει να επηρεάσει την πορεία για τη βελτίωση των εκπομπών και της κατανάλωσης, υπό το φως επίσης των αυστηρότερων απαιτήσεων που εισήγαγε η κυβέρνηση Μπάιντεν.  Στην πραγματικότητα, τα προκαταρκτικά στοιχεία για τα μοντέλα 2022 δείχνουν αύξηση της χιλιομετρικής απόστασης στα 26,4 mpg (11,2 km/litre) και μείωση των εκπομπών CO2 στα 331 γραμμάρια ανά μίλι.

Nikolaos Michalopoulos

Messaggi recenti

Jeep: Επιστρέφει το 2025 το εμβληματικό Cherokee

Το νέο Jeep Cherokee, θα επιστρέψει στη γκάμα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δεδομένου πως αποσύρθηκε από…

9 ore ago

Volkswagen: Οι περικοπές κόστους και όχι οι δασμοί θα προστατεύσουν την Ευρώπη από τα κινεζικά EVs

Ο όμιλος Volkswagen ανέφερε ότι οι υψηλότεροι εισαγωγικοί δασμοί για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής…

9 ore ago

Mustang GTD: Ford accelera l'arrivo dell'emozionante modello in Europa

Η Ford επισπεύδει την έλευση της συναρπαστικής Mustang GTD στην Ευρώπη, καθώς το εντυπωσιακό μοντέλο…

11 ore fa

Η Audi κέρδισε τις προτιμήσεις των μελών του Κοινοβουλίου

Το DNA της Audi «Πρωτοπορία μέσω της Τεχνολογίας» κέρδισε τις προτιμήσεις κατά συντριπτική πλειοψηφία των…

12 ore fa

Η Ford παρουσιάζει τα Νέα Ranger Raptor και Transit Custom στην έκθεση ERGO.TEC / Μηχανήματα Έργων

Δυναμική και άκρως ενδιαφέρουσα για τους Έλληνες επαγγελματίες είναι η παρουσία της Ford στην έκθεση…

13 ore ago

Συνεργασία Όμιλου Συγγελίδη & Εκπαιδευτικού Ομίλου ΔΕΛΤΑ 360

Ο Όμιλος Συγγελίδη που κατέχει ηγετική θέση στην αγορά αυτοκινήτου, εισάγοντας κορυφαίες μάρκες όπως  Citroen,…

13 ore ago