NOTIZIE

La crisi del Mar Rosso colpisce l'industria automobilistica

Ημέρες της κρίσης των πρώτων υλών ξαναζεί η αυτοκινητοβιομηχανία, δημιουργώντας νέο πονοκέφαλο και οικονομική ανασφάλεια στον κλάδο. Η νέα απειλή εντοπίζεται στην γεωπολιτική ένταση στην Ερυθρά Θάλασσα, η οποία οδήγησε στην ναυτιλιακή κρίση.

Αυξήσεις τιμών και νέες ελλείψεις

Οι ανατιμήσεις στο κόστος εμπορευμάτων λόγω του αυξημένου κινδύνου διέλευσης από τη Διώρυγα του Σουέζ, εξαιτίας των επιθέσεων των Χούτι της Υεμένης, αυξάνουν το κόστος στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το κάθε κοντέινερ επιβαρύνεται με επιπλέον δολάρια αλλά και αυξημένα ασφάλιστρα, τα οποία θα επηρεάσουν το τελικό προϊόν. Επίσης, οι όποιες καθυστερήσεις σταδιακά θα φανούν στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας, δεδομένου των καθυστερήσεων, οι οποίες θα πλήξουν την παραγωγή. Παράλληλα, ο χρόνος παράδοσης νέων αυτοκινήτων θα αυξηθεί δυσανάλογα των παραγγελιών. Ήδη Volvo και Tesla αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον εφοδιασμό τους με πρώτες ύλες.

Νέο πλήγμα στην ηλεκτροκίνηση

Και ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να ισορροπήσει τις αντιδράσεις από την ενεργειακή μετάβαση και την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, παρουσιάζοντας πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η νέα κρίση δυναμιτίζει και πάλι την εξέλιξη, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό και τους τομείς έρευνας και ανάπτυξης. Παρά τα βήματα που έγιναν σε νέες τεχνολογίες των μπαταριών, η γεωπολιτική ένταση παγώνει τις εξελίξεις, με το επιπλέον κόστος να βαραίνει την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία εναγωνίως προσπαθεί να μην το μεταφέρει στον πελάτη, δεδομένου πως τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν γίνει ήδη πολύ ακριβά. Αν σε όλα τα αυτά προσθέσουμε και το επιπλέον κόστος για την αυτοκινητοβιομηχανία από την αναγκαστική εφαρμογή του προτύπου Euro 7, τότε ιδιαίτερα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε πολύ δεινή οικονομική θέση. 

Λιγότερες επιπτώσεις για την Κίνα

Η νέα κρίση λειτουργεί προς όφελος της Κίνας. Οι Χούτι ανακοίνωσαν πως δεν θα πειράξουν πλοία κινέζικων συμφερόντων, με τη νέα κρίση να λειτουργεί ως ακόμα ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ευρωπαϊκών και αμερικάνικων αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες με αυτήν την κατάσταση μπορούν αφενός να κρατήσουν το κόστος στα σημερινά επίπεδα, αυξάνοντας εφόσον το επιθυμήσουν και τα περιθώρια κέρδους.

Nikolaos Michalopoulos

Messaggi recenti

Volvo Saracakis Test Drive Event στην Καλαμάτα, 24-26 Μαΐου

Η Volvo Saracakis θα είναι Μεγάλος Χορηγός του Διεθνούς Meeting άλματος εις μήκος Tsatoumas Street…

13 ore ago

Ford Puma: Τεχνολογικά προηγμένο και οικονομικό, τώρα με μίσθωμα 199€

Το Ford Puma εξακολουθεί να αποτελεί στη χώρα μας την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία των…

15 ore ago

TSF1 Podcast – WEC | 6 Hours of Spa

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο τρίτο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024 του…

15 ore ago

Turchia: Colloqui avanzati con le cinesi BYD e Chery per la costruzione di fabbriche di veicoli elettrici

La Turchia è in trattative avanzate con le case automobilistiche cinesi BYD e Chery per investimenti...

3 giorni fa

VW interrompe i colloqui con Renault per un EV a basso costo

VW ha abbandonato i colloqui con Renault per lo sviluppo congiunto di una...

3 giorni fa

DS 3 : disponibile immediatamente, con il programma Premium Upgrade

DS Automobiles annuncia il nuovo programma "Premium Upgrade" che offre agli appassionati la possibilità di...

4 giorni fa