NOTIZIE

HEFT: il progetto europeo che sta cambiando il futuro delle auto elettriche con un motore innovativo

HEFT είναι το όνομα ενός ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος που αποσκοπεί στην ανάπτυξη ενός νέου κινητήρα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το Alma Mater Studiorum του Πανεπιστημίου της Μπολόνια συμμετέχει στην ομάδα. Η διεθνής ομάδα, υπό τον συντονισμό του Dr. Javier Poza του ισπανικού πανεπιστημίου Mondragon Unibertsitatea, εργάζεται πάνω σε ένα νέο σύγχρονο σύστημα πρόωσης με μόνιμους μαγνήτες, το οποίο στοχεύει να εγγυηθεί χαμηλότερο κόστος, μεγαλύτερη απόδοση και υψηλότερη ισχύ, μειώνοντας παράλληλα τη χρήση σπάνιων γαιών κατά 50-60%. Το τελευταίο μπορεί να αφαιρέσει σημαντικές ψηφίδες γεωπολιτικής ισχύος από την Κίνα, η οποία έχει τον πλειοψηφικό έλεγχό τους σε παγκόσμια κλίμακα.

Μεταξύ άλλων στόχων, είναι η ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας, με ένα νέο μοντέλο ικανό να δημιουργήσει ανάπτυξη στην επικράτεια, βελτιώνοντας παράλληλα την πράσινη προσέγγιση, κατά 360 μοίρες. Η Unione Europea επιδίωξε το πρόγραμμα HEFT, εκταμιεύοντας 4 εκατ. ευρώ υπέρ του, στο πλαίσιο του προγράμματος ” Horizon 2020″, του χρηματοδοτικού μέσου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επιστημονική έρευνα και την καινοτομία. Το έργο ξεκίνησε την 1η Δεκεμβρίου 2022 και θα διαρκέσει 42 μήνες, ενώ στη συνέχεια θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2026.

Όπως είπαμε, η ομάδα εργασίας έχει ως στόχο την ανάπτυξη ενός πλήρως ανακυκλώσιμου κινητήρα ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η ιδέα είναι ότι μια ενεργειακά αποδοτική σύγχρονη καρδιά σπάνιων γαιών είναι η καλύτερη επιλογή για οχήματα επόμενης γενιάς. Οι ειδικοί που συμμετέχουν στο έργο αντιμετωπίζουν μια σειρά καινοτόμων προκλήσεων για τη διαμόρφωσή του, εστιάζοντας τις προσπάθειές τους στους μετατροπείς SiC (άμεση ψύξη ρότορα και στάτη, προηγμένη μόνωση υψηλής τάσης, τοπολογία ρότορα πολλαπλών φραγμάτων, κυματοειδείς περιελίξεις) και στα υλικά (προηγμένοι μαγνήτες GBD, εποξειδική ρητίνη για τη σύνδεση μαγνητών, σύνθετο υλικό για το περίβλημα του κινητήρα, μονωτική ρητίνη).

Δύο επιτυχημένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – το Fiat 500e και το Volkswagen ID.3 – θα χρησιμοποιηθούν ως σημείο αναφοράς για την επικύρωση αυτών των καινοτομιών υψηλής απόδοσης και χαμηλού κόστους.

Ο αντίκτυπος, σε αριθμούς, αναμένεται να είναι ο εξής: μείωση των απωλειών κατά 20%, του κόστους κατά 28% και των σπάνιων γαιών κατά 60%, με ποσοστό ανακυκλωσιμότητας άνω του 80%. Στο μέτωπο των Σπάνιων Γαιών (REE), το έργο ευθυγραμμίζεται με τον στόχο της ERMA (Ευρωπαϊκή Συμμαχία Πρώτων Υλών), η οποία στοχεύει στη μείωση της εξωτερικής εξάρτησης της Γηραιάς Ηπείρου από την προμήθεια σπάνιων γαιών, με εσωτερική στήριξη της ζήτησης κατά τουλάχιστον 20% έως το 2030.

Nikolaos Michalopoulos

Messaggi recenti

TSF1 Podcast – Monaco GP 2024 | Monte-Charles

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…

8 minuti ago

TSF1 Podcast – Emilia-Romagna GP 2024 | Η McLaren συνεχίζει δυναμικά

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…

1 ora ago

Η Έρευνα της Ford Pro αναδεικνύει τις προοπτικές υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων από μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ευρώπη

Μια πρόσφατη μελέτη από την Ford Pro και το Κέντρο Οικονομικών και Επιχειρηματικών Ερευνών (Cebr)…

13 ore ago

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Έρευνα αποκαλύπτει ότι είναι πιο επικίνδυνα για τους πεζούς

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν ολοένα και πιο συχνά στους δρόμους μας, και επαινούνται για το…

23 ore ago

Ford Kuga Hybrid : 900 χιλιόμετρα, με ένα γέμισμα

Ελάχιστα είναι τα SUV της μεσαίας κατηγορίας που μπορούν σήμερα να υπερηφανευτούν ότι μπορούν να…

1 giorno fa

Νέο Suzuki SWIFT: Δες το από κοντά και οδήγησε το

Η Suzuki σου δίνει τη δυνατότητα να δεις πρώτος από κοντά και να οδηγήσεις το…

1 giorno fa