Με την κατάκτηση 4 βραβείων ολοκληρώθηκαν τα φετινά “Motore Klassik Premi” για την Alfa Romeo. Οι αναγνώστες του κορυφαίου περιοδικού για κλασσικά αυτοκίνητα, επέλεξαν
da Alfa Romeo 1900C Super Sprint από τη δεκαετία του 1950, την Alfa Romeo Ragno (1966), την Alfa Romeo Giulia Sprint GT (1963), αλλά και την Alfa Romeo Tonale, πριν καν ακόμα το
μοντέλο βγει στην παραγωγή. Για ακόμα μια φορά σε αυτόν το σημαντικό θεσμό, η Alfa
Romeo βρέθηκε στην κορυφή των επιλογών των αναγνωστών του “Motor Klassik”. Το περιοδικό
"Motore Klassik” εκδίδεται από το 1984, ενώ στη φετινή ψηφοφορία συμμετείχαν σχεδόν
150.000 αναγνώστες.
Στην κατηγορία “Classico Il colpo di statoés“,
οι αναγνώστες ψήφισαν την Alfa Romeo 1900C Super Sprint στην πρώτη θέση, τιμώντας το υπέροχο κουπέ με ποσοστό 25,4% των ψήφων. A δίπορτο
αυτοκίνητο βασίζεται σε ένα κοντύτερο πλαίσιο της 4θυρης Alfa Romeo 1900 και
κινείται από το δίλιτρο 4κυλινδρο κινητήρα της μάρκας με τους δύο εκκεντροφόρους
επικεφαλής απόδοσης 115 ίππων. Όπως ήταν σύνηθες τη δεκαετία του 1950, οι μεγάλοι
Ιταλοί σχεδιαστές αγόραζαν το πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη μιας Alfa Romeo και στη συνέχεια
κατασκεύαζαν οι ίδιοι το αμάξωμα. Η εταιρεία Turismo με βάση
το Μιλάνο έκανε τη μεγάλη επιτυχία, με την δική της έκδοση της Alfa Romeo 1900C Super Sprint essere considerati
ως ένα από τα πιο όμορφα και ισορροπημένα κουπέ που έφτιαξε ποτέ η Alfa Romeo. Συνολικά μεταξύ του
1954 και του 1955 η παραγωγή του υπέροχου αυτού αυτοκινήτου έφτασε περίπου τις 300
μονάδες.
Αντίστοιχου επιπέδου αριστούργημα
θεωρείται και η πρώτη γενιά της Alfa Romeo Ragno, γνωστής και ως “Duetto”.
Το ανοιχτό μοντέλο κατασκευαζόταν στον Pininfarina και βασιζόταν
σε μια κοντύτερη έκδοση του πλαισίου της Alfa Romeo Giulia. Το μοντέλο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1966 και έγινε
αστέρι του σινεμά δίπλα στους Dustin Hoffman e Anne Bancroft στην ταινία «Ο
Πρωτάρης» του 1967. Κίνηση στο όμορφο spider έδινε αρχικά ο κινητήρας 1.6 με απόδοση 109
ίππους, ενώ στη συνέχεια διαθέσιμοι ήταν και ο κινητήρας 1.3 (88 ίπποι), αλλά
και εκείνος των 1.750κ.εκ. με απόδοση 119 ίππους. Στα “Motore Klassik Premi 2021”, η Alfa Romeo Ragno κατέκτησε περισσότερες από το 1/3 των ψήφων (35,3%) στην κατηγορία “Classico Convertibles".
Όπως και την περασμένη χρονιά, η Alfa Romeo Giulia Sprint GT, δεν δυσκολεύτηκε να κατακτήσει την 1η θέση στην κατηγορία “People‘s Sport Auto“, με ένα εξίσου εντυπωσιακό ποσοστό της
τάξης του 31,9%. Το διαχρονικά όμορφο σχέδιο του Bertone, κατασκευάστηκε σε περίπου 250.000 μονάδες από το 1963 έως και το 1976. Η γκάμα
του περιλάμβανε κινητήρες από 1,3 έως και 2 λίτρα (από 88 έως 131 ίππους), ενώ
μέχρι και σήμερα το μοντέλο είναι ένα από τα πιο πολυάριθμα κλασσικά αυτοκίνητα
στη Γερμανία. Η πιο διάσημη έκδοση του αυτοκινήτου δεν είναι άλλη από την Alfa
Romeo Giulia Sprint GTA, με το κατασκευασμένο από αλουμίνιο αμάξωμα και τον
Motore twin–spark των 1,6 λίτρων. Σε διάφορες
εκδόσεις, η GTA κατέκτησε εκατοντάδες νίκες στους αγώνες από τα τέλη της δεκαετίας του 1960
μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του 1970.
Μαζί με τα παραπάνω εξαιρετικά
δείγματα της Ιταλικής αισθητικής, ακόμα ένα μοντέλο –και μάλιστα με Ελληνική
υπογραφή- της Alfa Romeo κέρδισε τους Γερμανούς αναγνώστες του “Motore Klassik”. Πριν καν παρουσιαστεί η έκδοση παραγωγής της, η
Alfa Romeo Tonale, της οποίας lead exterior designer è il
κ. Αλέξανδρος Λιώκης, κατέκτησε τον τίτλο του αγαπημένου SUV με ποσοστό 27%. Το ήδη πολυβραβευμένο μοντέλο που πήρε το όνομα του από το
εντυπωσιακό πέρασμα στις Ιταλικές Άλπεις θα είναι και το πρώτο μοντέλο της Alfa Romeo που θα είναι διαθέσιμο και σε Spina–in Ibrido έκδοση.