L'auto autonoma di Google si schianta contro un autobus. E la colpa è sua.

Η Google παραδέχθηκε τη Δευτέρα πως ένα από τα αυτόνομα αυτοκίνητά της φέρει τουλάχιστον μέρος της ευθύνης su ατύχημα με λεωφορείο στο οποίο ενεπλάκη, το Φεβρουάριο στο Mountain View της California (σχετικά στο τέλος του ρεπορτάζ μας). Μιας και είναι η πρώτη φορά που η αυτόνομη τεχνολογία της εταιρείας εμφανίζεται να φταίει -έστω και σε ένα μέρος- για ένα τροχαίο ατύχημα, ίσως να έφτασε η ώρα για να ανοίξει η κουβέντα: Πόσο ασφαλή είναι, τελικά, τα αυτόνομα αυτοκίνητα;

Η λογική λέει πως in Grecia, il πρωταθλήτρια των τροχαίων, τα αυτόνομα είναι σίγουρα ασφαλέστερα από τους απαίδευτους οδηγούς της και πως, με βεβαιότητα, θα καταφέρουν να ρίξουν τους αριθμούς- ρεκόρ σε τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα. Το πρώτο τεστ, με αυτόνομο αστικό λεωφορείο στην όμορφη πόλη των Τρικάλων ήταν θετικό, αν εξαιρέσει κανείς ότι -για άγνωστο λόγο- ένα ωραίο μεσημέρι το λεωφορείο ρομπότ καβάλησε το πεζοδρόμιο και ακούμπησε ένα περίπτερο.

Όμως, για να λέμε την αλήθεια, οι 3 στους 4 Αμερικανούς που αρνούνται να εμπιστευθούν τη ζωή τους σε ένα αυτόνομο όχημα, έχουν λιγάκι δίκιο. Ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψη το γεγονός ότι το αμερικανικό Υπουργειο Μεταφορών ενθάρρυνε, μόλις τον περασμένο μήνα, τη Google να αναθεωρήσει την τεχνολογία που ωθεί για αυτόνομα αυτοκίνητα χωρίς τα παραδοσιακά όργανα ελέγχου, όπως είναι το… τιμόνι και τα φρένα.

Παρόλα αυτά, όλοι συμφωνούν πως ορισμένα features των αυτόνομων αυτοκινήτων, όπως το emergency breaking (αυτόματο φρενάρισμα όταν ανιχνεύσει κίνδυνο το αυτοκίνητο) είναι απαραίτητα. Το Ινστιτούτο Ασφάλειας Εθνικών Οδών των ΗΠΑ, λέει πως η χρήση αυτοκινήτων με τέτοια συστήματα, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έχει μειώσει τα τροχαία κατά 40% και πως θα μπορούσε να ρίξει τον αριθμό τους κατά 700.000 το χρόνο.

Παρόλα αυτά, δεν είναι όλοι πεπεισμένοι για την ασφάλεια της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης. Ο διευθυντής του Consumer Watchdog, John M. Simpson, λέει ότι “τα αυτόνομα οδηγούμενα οχήματα, απλά δεν είναι έτοιμα ώστε να αντιμετωπίσουν με ασφάλεια πολλές συνηθισμένες καταστάσεις στην καθημερινή κυκλοφορία, χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση“, προσθέτοντας πως έχει χιλιάδες παραδείγματα που αποδεικνύουν την ορθότητα των λεγομένων του, από ένα 15μηνο τεστ της αυτόνομης τεχνολογίας.

Και, όπως φαίνεται, το περιστατικό με το αυτοκίνητο της Google, αποδεικνύει επίσης πως έχει δίκιο. Στις 14 Φεβρουαρίου, το απολύτως αυτόνομο Lexus RX450h της Google που κινείτο στο El Camino Real στο Mountain View, άλλαξε απότομα πορεία για να αποφύγει κάποιους σάκους με άμμο που είχε αφήσει κάποιος στη δεξιά λωρίδα. Έτσι, χτύπησε στα πλάγια λεωφορείο της Valley Transportation Authority, με ταχύτητα που δεν ξεπερνούσε τα 3 χιλιόμετρα την ώρα. Παρόλα αυτά, το ατύχημα έγινε.

Εσένα, ποια είναι η άποψή σου;  

George Karagiannis

Messaggi recenti

Turchia: Colloqui avanzati con le cinesi BYD e Chery per la costruzione di fabbriche di veicoli elettrici

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

22 ore ago

VW interrompe i colloqui con Renault per un EV a basso costo

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

23 ore ago

DS 3 : disponibile immediatamente, con il programma Premium Upgrade

DS Automobiles annuncia il nuovo programma "Premium Upgrade" che offre agli appassionati la possibilità di...

2 giorni fa

Porsche è pronta a lanciare la prima 911 ibrida con prestazioni superiori

Porsche aggiunge per la prima volta una batteria alla vettura sportiva 911, con il motore elettrico...

3 giorni fa

L'industria automobilistica europea volta le spalle all'elettrificazione

Con le case automobilistiche europee che hanno espresso una reazione diffusa al rallentamento delle vendite di...

3 giorni fa

Ford Performance annuncia la sua partecipazione al Rally Dakar 2025

Ford Performance è lieta di annunciare oggi la sua partecipazione al Rally Dakar 2025,...

3 giorni fa