Giulia GTA & GTAm : Master Class, by Alfa

 

Με την αποκάλυψη των νέων Giulia GTA & GTAm, η Alfa Romeo επανέφερε
στο προσκήνιο ένα θρυλικό όνομα για το χώρο του αυτοκινήτου. Τώρα με την έναρξη
της παραγωγής των 500 συλλεκτικών κομματιών να πλησιάζει, η
Alfa Romeo αποκαλύπτει
ένα-ένα τα στοιχεία που συνθέτουν αυτές τις μοναδικές εκδόσεις.
 

 

 

Για ακόμα μία φορά στα 110 χρόνια
ιστορίας της, η
Alfa Romeo, εξέπληξε το
κοινό. Οι νέες
Giulia GTA
&
GTAm δεν αποτελούν απλά ένα φόρο τιμής στην ιστορία της μάρκας, αλλά και τη
δέσμευση της για τη δημιουργία αυτοκινήτων που πάντα ξεχωρίζουν για το μοναδικό
στιλ, την υψηλή τεχνολογία και βέβαια την απόλυτη οδηγική απόλαυση.    

 

 

Το αρκτικόλεξο GTA εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Giulia Sprint GTA του 1965 -μια ειδική
έκδοση με βάση την
Sprint GT-
και «μεταφράζεται» σε “
Gran Turismo Alleggerita”, με την τελευταία
λέξη να αποτελεί τον ιταλικό όρο για το «ελαφρωμένη». Το κατασκευασμένο από
αλουμίνιο αμάξωμα σε συνδυασμό με τον ενισχυμένο – από την
Autodelta– κινητήρα των 1.570κ.εκ. με τους 170 ίππους
δημιούργησαν έναν ακαταμάχητο συνδυασμό. Σήμερα η μάρκα με τις νέες
Giulia GTA & GTAm προχωρά σε μια σύγχρονη εκδοχή ενός ονόματος που είναι βαθιά χαραγμένο στη
μνήμη όλων των φίλων του αυτοκινήτου. Για τη δημιουργία των νέων
Giulia GTA & GTAm οι μηχανικοί της Alfa Romeo προχώρησαν σε εκτεταμένες
αλλαγές με στόχο το απόλυτο επίπεδο απόδοσης, αλλά και τη μοναδικότητα. Με
αφετηρία την κορυφαία βάση που προσφέρει η
Giulia με την πλατφόρμα “Giorgio” το κέντρο εξέλιξης της μάρκας αφιέρωσε χιλιάδες
ώρες εργασίας επεμβαίνοντας στα παρακάτω στοιχεία:     

 

 


 

Motore

 

Καρδιά των κορυφαίων εκδόσεων αποτελεί
ο προηγμένος αλουμινένιος
V6 Bi-Turbo των 2,9 λίτρων προδιαγραφών Euro6D Finale που εφοδιάζει και την Giulia Quadrifoglio. Μετά τις νέες ρυθμίσεις, αλλά και την εφαρμογή
του νέου συστήματος εξαγωγής από τιτάνιο της
Akrapovič, η απόδοση αυξήθηκε από τους 510  στους 540 ίππους. Το νέο σύστημα εξαγωγής
εκτός από την μεγαλύτερη απόδοση συμβάλλει στο χαμηλότερο βάρος του μοντέλου,
αλλά και στη διατήρηση της θερμοκρασίας του κινητήρα στα ιδανικά επίπεδα
λειτουργίας ακόμα και στην ιδιαίτερα απαιτητική χρήση σε πίστα. Παρ’ όλη την
αυξημένη ισχύ και τις ακόμα πιο «επιθετικές» ρυθμίσεις, ο κινητήρας διατηρεί
απόλυτα τη λειτουργικότητα του και στην καθημερινή χρήση αξιοποιώντας στοιχεία
όπως η απενεργοποίηση των 3 κυλίνδρων σε περιπτώσεις χαμηλού φορτίου του
κινητήρα.

 

 

Αμάξωμα – Αεροδυναμική

 

Ακλουθώντας το παράδειγμα του
ένδοξου προγόνου της, η νέα
Giulia GTA & GTAm εστιάζει στη μείωση του συνολικού βάρους. Παρά την ήδη εξαιρετική επίδοση
που έχει επιτύχει η
Giulia Quadrifoglio σε αυτό τον τομέα, οι συλλεκτικές εκδόσεις προχωράνε ένα βήμα παραπέρα με
ακόμα πιο εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών, όπως είναι τα ανθρακονήματα, το
αλουμίνιο και το Lexan που χρησιμοποιείται στα παράθυρα. Το αποτέλεσμα είναι με
συνολικό βάρος 1.520 κιλά και την αύξηση της ιπποδύναμης στους 540 ίππους, η
Giulia GTAm να έχει αναλογία 2,82 κιλά/ίππο, την καλύτερη τιμή στην κατηγορία.
Αντίστοιχα στον τομέα της αεροδυναμικής η εμπλοκή της
Alfa Romeo a Formula 1 βοήθησε να
επιτευχτεί η βέλτιστη επίδοση και σε αυτό τον τομέα. Το νέο
body-kit είναι φαρδύτερο κατά 50χλστ. σε σχέση με την έκδοση Quadrifoglio e
έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την
Sauber. Μεγαλύτερες είναι οι
εισαγωγές αέρα στους προφυλακτήρες και τα εμπρός φτερά, τα ενεργά αεροδυναμικά
βοηθήματα ρυθμίστηκαν εκ νέου, ενώ νέος είναι και ο πίσω διαχύτης. Ειδικότερα η
μετακίνηση των απολήξεων  των εξατμίσεων
από τα άκρα του προφυλακτήρα στο μέσο του, μεγιστοποίησε την επιφάνεια που
αξιοποιεί ο διαχύτης για την παραγωγή αρνητικής άντωσης στις υψηλές ταχύτητες διαμορφώνοντας
με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τη ροή του αέρα που περνά κάτω από το
αυτοκίνητο. Στην έκδοση GTAm, η αεροδυναμική βελτίωση της
Giulia έφτασε σε ακόμα πιο προχωρημένο επίπεδο με μεγαλύτερα αεροδυναμικά
στοιχεία τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος.

 

 

Ηλεκτρονικά συστήματα

 

Όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις
di
Giulia το κεντρικό νευρικό σύστημα των GTA & GTAm είναι το προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα Alfa CDC (Chassis Domain Controllo) το οποίο ελέγχει και συντονίζει όλα τα συστήματα
του αυτοκινήτου από τη λειτουργία του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων,
μέχρι το ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης
IBS (Integrated Braking Sistema) και το ενεργό πίσω διαφορικό με τη λειτουργία coppia vectoring. Εκτός από τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν με
βάση την αυξημένη ισχύ και το χαμηλότερο βάρος, οι μηχανικοί προσέθεσαν μια
αποκλειστικά για τις
GTA & GTAm λειτουργία. Το σύστημα
παραμετροποίησης
Alfa D.N.A pro,
εκτός από τη λειτουργία
RACE που διαθέτουν και οι εκδόσεις Quadrifoglio διαθέτει και λειτουργία Lancio Controllo, έτσι ώστε να γίνουν ακόμα πιο γρήγορες, εύκολες
και σταθερές οι επιταχύνσεις από στάση.  

 

 


 

Posta

 

Με βάση το πεδίο δοκιμών του Balocco, ιστορική έδρα για τους μηχανικούς και δοκιμαστές
di
Alfa Romeo, οι νέες GTA & GTAm απέκτησαν νέες ρυθμίσεις
στην ανάρτηση και το σύστημα πέδησης ώστε να προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερα
επίπεδα πρόσφυσης και απόδοσης. Νέο είναι το σετ αμορτισέρ-ελατηρίων, ενώ οι
ειδικές εκδόσεις εφοδιάζονται αποκλειστικά με τροχούς ελαφρού κράματος 20
ιντσών (αντί 19 στην περίπτωση της
Quadrifoglio) με κεντρικό
μπουλόνι ασφάλισης, στοιχείο που για πρώτη φορά συναντάται σε
berlina auto
παραγωγής. Τα σύστημα πέδησης εφοδιάζεται με το αναβαθμισμένο πακέτο με
κεραμικούς δίσκους, το οποίο χάρη στην ιδιαίτερη αντοχή στις υψηλές
θερμοκρασίες, αλλά και την αυξημένη πρόσφυση που προσφέρουν οι τροχοί των 20’’
επιτρέπει μια ακόμα πιο δυναμική ρύθμιση του συστήματος
IBS για καλύτερη απόδοση και αίσθηση για τον οδηγό. 

 

 

Εξατομίκευση

 

Οι τυχεροί που θα αποκτήσουν μια από τις 500 GTA &
GTAm θα έχουν στη διάθεση τους ένα ευρύ πρόγραμμα
εξατομίκευσης που θα περιλαμβάνει εκτός των άλλων και την επιλογή θρυλικών
χρωματισμών (διχρωμίες) εμπνευσμένες από την πλούσια αγωνιστική ιστορία των
ονομάτων
GTA e GTAm. A
αποκλειστικό και πλήρως –συμπεριλαμβανομένης της οροφής- επενδεδυμένο με
Alcantara εσωτερικό,
Il
carbon posti a sedere
di
Sparco θα κυριαρχούν, ενώ διαθέσιμη είναι και η επιλογή του
χρώματος για τις ζώνες ασφαλείας. Η διθέσια
GTAm da
τις αγωνιστικές ζώνες και το
roll-bar, παρά το γεγονός ότι θα αποτελεί την πλέον
σκληροπυρηνική έκδοση, θα είναι απόλυτα νόμιμη για χρήση και στο δρόμο. Τέλος
κάθε ένα από τα 500 μοναδικά αυτοκίνητα θα συνοδεύει ένα ειδικό
kit που θα περιλαμβάνει ένα συλλεκτικό κράνος της Bell
σχεδιασμένο από το
Centro Stili Alfa Romeo στα χρώματα της GTA, a
πλήρες αγωνιστικό σετ ρουχισμού της
Alpinestars και ένα ειδικό σεμινάριο οδήγησης από το Alfa Romeo Driving Academy!

Εδώ, μπορούμε να δούμε τα livery pack που έχει ετοιμάσει η Alfa Romeo :

 

Επιπλέον, η ιταλική εταιρεία Goodwool, θα παρέχει σε όποιον το επιθυμεί, κάλυμμα το οποίο “αντιγράφει” εμφανησιακά, αυτό που καλύπτει :

 

 

Alexandros Fertakis

Messaggi recenti

DS 3 : Άμεσα διαθέσιμο, με το πρόγραμμα Premium Upgrade

Η DS Automobiles ανακοινώνει το νέο πρόγραμμα «Premium Upgrade» που δίνει την ευκαιρία στους λάτρεις…

17 ore ago

Porsche è pronta a lanciare la prima 911 ibrida con prestazioni superiori

Porsche aggiunge per la prima volta una batteria alla vettura sportiva 911, con il motore elettrico...

1 giorno fa

L'industria automobilistica europea volta le spalle all'elettrificazione

Con le case automobilistiche europee che hanno espresso una reazione diffusa al rallentamento delle vendite di...

1 giorno fa

Ford Performance annuncia la sua partecipazione al Rally Dakar 2025

Ford Performance è lieta di annunciare oggi la sua partecipazione al Rally Dakar 2025,...

2 giorni fa

Guida Volkswagen ID.3 Pro Performance: il simbolo della transizione (Video)

Ma è proprio così? L'utilitaria elettrica di medie dimensioni di Volkswagen si differenzia esteticamente e...

2 giorni fa

Ecco la Mercedes Benz G580 EQ, completamente elettrica.

La nuova Mercedes-Benz G 580, dotata di tecnologia EQ, continua l'eredità dei suoi predecessori...

2 giorni fa