Vivere il Movimento nelle strade

Οδηγούμε το νέο Ford Kuga 1,5 Ecoboost

Ξέχνα τους «άρχοντες». Ήρθε ο… άρχοντας. Οι άνθρωποι της μάρκας το έλεγαν, όμως πρέπει να το οδηγήσεις, να το ζήσεις για να καταλάβεις ότι η Ford πλέον έχει την πιο ισορροπημένη, ίσως, πρόταση της αγοράς. Kαι, σίγουρα, την μακράν πιο ευρύχωρη, με χώρους άνω του 1 μέτρου (!) για τα πόδια των πίσω επιβατών και 645 λίτρα πορτ μπαγκάζ, όπου δεν υπάρχει ανταγωνιστής. 


Ο λόγος για το νέο Ford Kuga, το οποίο, στην έκδοση Titanium με τον 1,5 EcoBoost των 150 ίππων που οδηγήσαμε, με 27.917 ευρώ παίρνεις τα… πάντα (βασική έκδοση είναι η Trend με €26.272).


Το νέο Kuga βασίζεται στο πάτωμα του Focus, αν και λίγα πράγματα προδίδουν τη συγγένεια. Ως SUV, το Kuga είναι ψηλό, φαρδύ και με μακρύτερο καπώ, δείχνοντας πολύ πιο ογκώδες και “φουσκωμένο” από τον προκάτοχό του. Και, επειδή το καλό πρέπει να λέγεται, είναι μια από τις σπάνιες περιπτώσεις που το καινούριο μοντέλο είναι πιο ελαφρύ από το απερχόμενο και μάλιστα κατά 80 κιλά (1.564 κιλά η έκδοση με τον 1,5 Ecoboost)! 


Το νέο Kuga είναι μεγάλο και… φαίνεται, αφού το μήκος του ξεπερνά τα 4,61 m, όντας 9 πόντους μακρύτερο και 4+ φαρδύτερο από το απερχόμενο Kuga, αλλά και ένα από τα πιο ογκώδη της κατηγορίας του (ενδεικτικά το VW Tiguan έχει μήκος 4,49 m). 


Το μοντέλο έχει μεταξόνιο 2,71 m, βελτιωμένη κατά 10% ακαμψία του αμαξώματος, ενώ η εμπρός του ανάρτηση είναι γόνατα MacPherson και πίσω αποτελείται από πολλαπλούς συνδέσμους, με την απόσταση από τα έδαφος να είναι στους 19 πόντους (17,8 πόντους για το ST-Line). Αυτά όμως, πώς “μεταφράζονται” στο δρόμο;  


Eκεί, γρήγορα καταλαβαίνεις πως, εκτός του πλήρους εξοπλισμού, την κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης, παίρνεις σε… discount ατελείωτη οδηγική ευχαρίστηση. Tο «αρχοντικό» Kuga είναι απλά εκπληκτικό στο πάτημά του, ουδέτερο, πληροφοριακό και ασφαλές τιμώντας με τον καλύτερο τρόπο το μπλε οβάλ. Aκόμα εκπληκτικότερη η κατανάλωση του EcoBoost που, με το πόδι στο πάτωμα, (όταν δεν απολαμβάνεις τους χώρους, την αρχοντική κύλιση και το φοβερό SYNC3) κινείται λίγο πάνω από τα 7,5lt/100km. Ας τα δούμε όμως με λεπτομέρεια.


Μπαίνοντας στο εσωτερικό, ο οδηγός βρίσκεται σε ένα μάλλον γνώριμο περιβάλλον, αν… ξέρει από Focus, αλλά η θέση οδήγησης εδώ είναι αρκετά πιο ψηλή. SUV γαρ. Τα υλικά είναι πολύ καλά σε όλα τα επίπεδα, η συναρμογή το ίδιο και οι χώροι πολύ παραπάνω από επαρκείς, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω, που δεν θα χρειαστεί να μετακινήσουν τα συρόμενα κατά 15 πόντους καθίσματα, μιας και ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια τους φτάνει ως και το 1 μέτρο. 


Οπότε, με αυτό το μοντέλο, μετακινούνται άνετα και οι αδελφοί Αντετοκούνμπο. Το παράδειγμα δεν είναι τυχαίο, καθώς είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα που αισθάνεσαι (και έχεις) τόσο χώρο πάνω από το κεφάλι σου. Η ορατότητα είναι πολύ καλή γύρω- γύρω, αν και θα προτιμούσα οι εμπρός κολώνες να είναι λίγο λεπτότερες. 


Τα μικροπράγματα βολεύονται εύκολα και γρήγορα, στη θήκη για το κινητό εμπρός από το λεβιέ, τις ποτηροθήκες πίσω του και τις “τσέπες” στις πόρτες. 


Με το που κλείνουν οι πόρτες και κάνεις τα πρώτα μέτρα ωστόσο, έρχεται η αποκάλυψη. Η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης, δεν είναι μόνο εντυπωσιακές, αλλά απλά οι κορυφαίες της κατηγορίας, αφήνοντας εκτός τους ήχους και τους κραδασμούς του 3κύλινδρου, ή τους πολλούς κραδασμούς της ελληνικής ασφάλτου. 

“Άριστα”, παίρνουν και οι αναρτήσεις, οι οποίες φιλτράρουν κάθε ανωμαλία του δρόμου, βοηθούμενες σε εντυπωσιακό βαθμό από τα ψηλοπρόφιλα ελαστικά. 


Το μοντέλο της δοκιμής μας φοράει τον αλουμινένιο υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο 1,5 EcoBoost. Το μοτέρ αυτό, ενσωματώνει διπλό σύστημα ψεκασμού, δηλαδή έμμεσο και άμεσο (γεγονός που διατηρεί καθαρές από επικαθίσεις άνθρακα τις βαλβίδες αλλά και τους αυλούς εισαγωγής, άρα έχεις μεγαλύτερη αξιοπιστία μαζί με την 8ετή εγγύηση μηχανικών μερών που έχει το Kuga), μεταβλητό χρονισμό, GPF και απενεργοποίηση κυλίνδρου.


Διαθέτει ένα πλήθος από σύγχρονες τεχνολογίες όπως ο συνδυασμός άμεσου και έμμεσου ψεκασμού καυσίμου, ο ανεξάρτητος (διπλός) χρονισμός βαλβίδων και η τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford -πρωτιά για την αυτοκινητοβιομηχανία – που μπορεί αυτόματα να απενεργοποιήσει έναν από τους κυλίνδρους όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς. 


Ο δε υπερσυμπιεστής χαμηλής αδράνειας που είναι κατασκευασμένος από υλικά αεροδιαστημικής τεχνολογίας προσφέρει ταχύτερη, καλύτερα ελεγχόμενη απόκριση του turbo και ισχυρό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Ο κινητήρας αποδίδει 150 PS στις 6.000 σ.α.λ. και 240 Nm από τις 1.600 ως 4.000 σ.α.λ, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. 


Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός είναι ένα διαμάντι και με κάνει να θέλω να φωνάξω “I need you in my life”. Από πολύ χαμηλά, λίγο μετά τις 1.500 σ.α.λ, το μοτέρ είναι πολύ ζωντανό και σε χορταίνει σταθερά σε όλο το φάσμα των στροφών, ουσιαστικά προκαλώντας σε να πατήσεις κι άλλο. Το αμάξωμα του περίπου 1,5 τόνου το κινεί με χαρακτηριστική ευκολία. Ίσως μεγαλύτερη απ’ ό,τι μας λέει η Ford, μιας και οι δικές μας μετρήσεις έδειξαν το σπριντ από στάση στα 100 χ.α.ω. να γίνονται σε 9,4 δευτερόλεπτα, αντί των 9,7 που ανακοινώνει η εταιρεία με το μπλε οβάλ.


Με τις αναρτήσεις να βρίσκονται στο ιδανικό σημείο μεταξύ άνεσης και σταθερότητας, το τιμόνι να είναι όσο άμεσο και βαρύ χρειάζεται στο πρόγραμμα Sport (όπου αλλάζει και η απόκριση του γκαζιού), το Kuga τα καταφέρνει περίφημα ακόμα και όταν το πιέσεις παραπάνω απ’ το σημείο για το οποίο προορίζεται ένα οικογενειακό SUV. Με σύμμαχο το καταπληκτικό μοτέρ, βουτάει στη στροφή -ακόμα και στα πιο σφιχτά κομμάτια- με αυτοπεποίθηση και ψυχραιμία, χωρίς να μετατοπίζει έντονα το πίσω μέρος και χωρίς να… ταξιδεύει το εμπρός. Το -αθόρυβο κατά τα άλλα- μοτέρ δείχνει πρόθυμο, ζωντανό και ορεξάτο μέχρι τις 4.500-5.000 σ.α.λ. (μετά από εκεί δείχνει λίγο πιο ράθυμο), ενώ η κλιμάκωση του 6αριού κιβωτίου είναι σωστή και σαφής. 


Όσο περισσότερο πιέζεις, τόσο μεγαλώνουν οι κλίσεις του αμαξώματος, χωρίς ωστόσο να φτάνουν σε σημείο που θα τρομάξουν, ενώ όταν ξεφύγεις από το όριο, αν συνεχίζεις να πιέσεις, το ESP θα επέμβει ίσως απότομα για να γλιτώσει τα χειρότερα. Και ενώ επεμβαίνει εκεί που νιώθεις ότι αποφορτίζεται ο εμπρός εσωτερικός τροχός (ίσως να σπινάρει κιόλας και να αισθανθείς να ελαφραίνει το τιμόνι εκεί), θα προτιμούσα το ESP να παρενέβαινε λιγότερο για να με αφήσει να… κανιβαλίσω λίγο περισσότερο, μιας και στα πολύ σφιχτά κομμάτια μου… έκοβε τη χαρά. Πάντως, οφείλω να ομολογήσω ότι με σύμμαχο τα πολύ δυνατά του φρένα (39,4 m για την ακινητοποίηση από τα 100 χ.α.ω.) και το άριστο στήσιμο, το Kuga είναι ασφαλέστατο, αλλά μπορεί να γίνει και διασκεδαστικό στα χέρια του έμπειρου, παρότι ο όγκος και η σχεδίασή του δεν προαναγγέλλουν… συγκινήσεις και, σίγουρα, έχει την πιο διασκεδαστική οδική συμπεριφορά της κατηγορίας. 


Ομοίως ευχάριστο είναι το Kuga και στο ταξίδι, αφού οι θόρυβοι (να ναι καλά το σύστημα Active Noise Control) και οι αναταράξεις είναι… άγνωστο πράγμα, με την ποιότητα κύλισης να είναι άριστη και να μην εμφανίζονται τάσεις πλεύσης ή… τρομακτικά φαινόμενα, ακόμα και στην κίνηση με πολύ υψηλές ταχύτητες (η τελική του περιοριρίζεται λίγο μετά τα 190 χ.α.ω.), τις οποίες, ούτως ή άλλως, δεν θα δεις. Με την οθόνη και όλα τα απαραίτητα όργανα- θήκες να είναι εργονομικά τοποθετημένα, ο οδηγός και οι επιβάτες δεν θα κουραστούν στο ταξίδι. Στην πόλη, είναι ευκολοδήγητο σαν… Focus, αν και θα προτιμούσα το τιμόνι να κόβει περισσότερο (κύκλος στροφής 11,4 μέτρα), ενώ τα συστήματα προειδοποίησης για σύγκρουση και αυτόματου φρεναρίσματος λειτουργούν αποτελεσματικά.


Η κατανάλωσή του είναι άριστη, κινούμενη μεταξύ 8-8,5 lt/100 km σε όλα τα προγράμματα, ενώ αν ο στόχος είναι η οικονομία, μπορείς άνετα να κινηθείς στο πεδίο των 7-7,5 lt/100 km με τη χρήση του προγράμματος Eco. Παρεμπιπτόντως, το Kuga, εκτός των Eco και Sport, διαθέτει επιλογή προγραμμάτων που επιπλέον έχει και Slippery και Snow/Sand, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (όπου αυτός είναι διαθέσιμος) να έχει διαφορετικό χρώμα και theme, ανάλογα με την επιλογή. 

 

Εν κατακλείδι, η Ford τα κατάφερε, φτιάχνοντας ένα πολύ καλό σύνολο all around, σε σωστή τιμολόγηση, με τα σωστά μοτέρ. Με αυτό τον τρόπο, ακόμα και για εμένα, το γεγονός ότι δεν μου αρέσει η εξωτερική του σχεδίαση, με κάνει να αδιαφορώ και να το τοποθετώ στην κορυφαία, ίσως, θέση των επιλογών στην κατηγορία του και στην πρώτη μου επιλογή εάν έψαχνα ευρύχωρο SUV, μιας και είναι ο ορισμός του Vfm.