NOTIZIE

Ricerca shock: L'UE potrebbe diventare dipendente dalle batterie cinesi, come ha fatto con l'energia russa

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε να εξαρτάται από την Κίνα για μπαταρίες ιόντων λιθίου και κυψέλες καυσίμου μέχρι το 2030, όπως εξαρτιόταν από τη Ρωσία για ενέργεια πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία, εάν δεν λάβει ισχυρά μέτρα, αναφέρεται σε έγγραφο που εκπονήθηκε για τους ηγέτες της ΕΕ.

Το έγγραφο, το οποίο περιήλθε στην κατοχή του Reuters, θα αποτελέσει τη βάση των συζητήσεων για την οικονομική ασφάλεια της Ευρώπης κατά τη διάρκεια της συνάντησης των ηγετών της ΕΕ στη Γρανάδα της Ισπανίας στις 5 Οκτωβρίου.

Ανησυχώντας για την αυξανόμενη παγκόσμια ισχυροποίηση και το οικονομικό βάρος της Κίνας, οι ηγέτες θα συζητήσουν τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μείωση του κινδύνου η Ευρώπη να εξαρτάται υπερβολικά από την Κίνα και την ανάγκη διαφοροποίησης προς την Αφρική και τη Λατινική Αμερική.

Παράλληλα, αναφέρει ότι λόγω της διακοπτόμενης φύσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως η ηλιακή ή η αιολική, η Ευρώπη θα χρειαστεί τρόπους αποθήκευσης ενέργειας για να επιτύχει τον στόχο της για καθαρές μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050.

“Αυτό θα εκτοξεύσει στα ύψη τη ζήτησή μας για μπαταρίες ιόντων λιθίου, κυψέλες καυσίμου και ηλεκτρολύτες, η οποία αναμένεται να πολλαπλασιαστεί μεταξύ 10 και 30 φορές τα επόμενα χρόνια”, αναφέρεται στο έγγραφο, το οποίο εκπονήθηκε από την ισπανική προεδρία της ΕΕ.

Ενώ η ΕΕ έχει ισχυρή θέση στα ενδιάμεσα στάδια και στη φάση συναρμολόγησης της κατασκευής ηλεκτρολυτών, με μερίδιο παγκόσμιας αγοράς άνω του 50%, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα για τις κυψέλες καυσίμου και τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που είναι ζωτικής σημασίας για τα ηλεκτρικά οχήματα.

“Χωρίς την εφαρμογή ισχυρών μέτρων, το ευρωπαϊκό ενεργειακό οικοσύστημα θα μπορούσε να έχει μέχρι το 2030 μια εξάρτηση από την Κίνα διαφορετικής φύσης, αλλά με παρόμοια σοβαρότητα, από αυτήν που είχε από τη Ρωσία πριν από την εισβολή στην Ουκρανία”, αναφέρεται.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 2021, το έτος πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η ΕΕ λάμβανε από τη Ρωσία πάνω από το 40% της συνολικής κατανάλωσης φυσικού αερίου, το 27% των εισαγωγών πετρελαίου και το 46% των εισαγωγών άνθρακα.

Ο τερματισμός των περισσότερων αγορών ενέργειας από τη Ρωσία προκάλεσε σοκ στις τιμές της ενέργειας στην ΕΕ και αύξηση του πληθωρισμού των καταναλωτών, αναγκάζοντας την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να αυξήσει απότομα τα επιτόκια, σε μια κίνηση που περιόρισε την οικονομική ανάπτυξη.

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου και οι κυψέλες καυσίμου δεν ήταν ο μόνος τομέας ευπάθειας της ΕΕ, ανέφερε το έγγραφο της ισπανικής προεδρίας.

“Ένα παρόμοιο σενάριο θα μπορούσε να εκτυλιχθεί στον χώρο της ψηφιακής τεχνολογίας”, ανέφερε το έγγραφο. “Οι προβλέψεις δείχνουν ότι η ζήτηση για ψηφιακές συσκευές όπως αισθητήρες, μη επανδρωμένα αεροσκάφη, διακομιστές δεδομένων, εξοπλισμός αποθήκευσης και δίκτυα μετάδοσης δεδομένων θα αυξηθεί απότομα σε αυτή τη δεκαετία”.

“Η ΕΕ έχει σχετικά ισχυρή θέση στο τελευταίο, αλλά παρουσιάζει σημαντικές αδυναμίες στους άλλους τομείς”, αναφέρεται.

Μέχρι το 2030, αυτή η εξάρτηση από το εξωτερικό θα μπορούσε να εμποδίσει σοβαρά την αύξηση της παραγωγικότητας που χρειάζονται επειγόντως η ευρωπαϊκή βιομηχανία και ο τομέας των υπηρεσιών και θα μπορούσε να εμποδίσει τον εκσυγχρονισμό των γεωργικών συστημάτων που είναι απαραίτητος για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, ανέφερε.

Nikolaos Michalopoulos

Messaggi recenti

Η ιστορία της Maserati 300S

Βασισμένη στην επιτυχία της δίλιτρης A6GCS/53, η Maserati ξεκίνησε τη δημιουργία ενός νέου αυτοκινήτου με…

2 ore fa

Αποκαλύπτοντας το Θηρίο: Honda Civic Type R

Το Honda Civic Type R, το απόλυτο hot hatch υψηλών επιδόσεων, το αυτοκίνητο – Θρύλος…

13 ore ago

Νέο Wagoneer S: Αποκάλυψη για το πρώτο μεγάλο ηλεκτρικό SUV της Jeep

Πιστό στις αξίες της μάρκας, διαθέτει εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες, μοναδικό σχεδιασμό και ασύγκριτη τεχνολογία.…

1 giorno fa

Οι νέες BMW M3 Sedan και BMW M3 Touring

Είναι οι θεματοφύλακες ενός θρυλικού σήματος και, συγχρόνως, κορυφαίοι εκπρόσωποι μιας ξεχωριστής σειράς αυτοκινήτων που…

1 giorno fa

Podcast TSF1 - GP di Monaco 2024 | Monte-Charles

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…

2 giorni fa

Podcast TSF1 - GP dell'Emilia-Romagna 2024 | McLaren continua ad andare forte

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…

2 giorni fa