Με τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα να έχουν “μεταφερθεί” στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, λόγω της προσπάθειας των οδηγών να αποφύγουν τα πανάκριβα διόδια (το TopSpeed.gr θα επανέλθει στο θέμα με τεκμηριωμένο ρεπορτάζ που θα σπάσει κόκκαλα, ως συνήθως), η κυβέρνηση σκέφτηκε και βρήκε μια λύση: Απαγορεύει την κίνηση των βαρέων οχημάτων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο. Γιατί, αν είναι να τρακάρεις στον καρόδρομο, τουλάχιστον μην το κάνεις με επαγγελματία. Λογικό…
Με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή την Πέμπτη ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ.Σπίρτζης, τίθεται σε εφαρμογή πλήρες αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους για τους διερχόμενους οδηγούς οχημάτων όλων των κατηγοριών, απαγορεύοντας τη διέλευση βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Η τροπολογία προβλέπει ότι η χρέωση διοδίων μπορεί να γίνεται: α) Ανά χιλιόμετρο χρήσης του δικτύου και β) αναλογικά, ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου, ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια, κ.α., με την επιφύλαξη του νομικού καθεστώτος που διέπει τις συμβάσεις παραχώρησης.
Σε ό,τι αφορά τα βαρέα οχήματα, ο υπουργός εξήγησε ότι πλέον θα υπάρχει κάρτα διοδίων σε όλες τις εισόδους της χώρας. Κατά συνέπεια, τα φορτηγά και τα βαρέα οχήματα θα πληρώνουν διόδια στις εισόδους της χώρας, ώστε να μην διέρχονται με ανορθόδοξο τρόπο από τη χώρα μας και να υπάρχουν έσοδα για τη συντήρηση του δικτύου, «που σήμερα βαραίνει τον ελληνικό λαό».
Παράλληλα, στην ίδια νομοθετική παρέμβαση θεσπίζεται η απαγόρευση διέλευσης από το παράπλευρο οδικό δίκτυο για οχήματα επαγγελματικής χρήσης, όταν αυτά υπερβαίνουν μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων, με σκοπό την ασφαλή διέλευση των οχημάτων και τη μείωση του μεγάλου αριθμού τροχαίων ατυχημάτων, «που σήμερα μας κοστίζουν πολλές ανθρώπινες ζωές».
Ο υπουργός επεσήμανε ότι το κόστος για τη συντήρηση του παράπλευρου οδικού δικτύου, το οποίο προτιμάται από τους οδηγούς των βαρέων οχημάτων, παρόλο που δεν πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές για τη χρήση αυτή, το επωμιζόταν, τελικά, ο πολίτης.