Το μεγάλο ψέμα με τις πωλήσεις αυτοκινήτων

Λύσσαξαν κάποιοι, τις μέρες που επιβλήθηκαν τα capital controls με τις “πληροφορίες” που ήθελαν “χιλιάδες Έλληνες” να “ξεφορτώνουν” το ρευστό τους με αγορές καινούριων αυτοκινήτων τις πρώτες μέρες του Ιουλίου. “Όλοι αγοράζουν BMW και Mercedes” μας έλεγαν, επικαλούμενοι “πληροφορίες μέσα από τις αντιπροσωπείες” (που, σας βεβαιώνω, δεν υπήρξαν ποτέ τέτοιες πληροφορίες), μίλαγαν για “έκρηξη” στην αγορά πολυτελών κυρίως αυτοκινήτων κι άλλα τέτοια. Ο καιρός όμως έφτασε και η ΕΛΣΤΑΤ έβγαλε τα στοιχεία για τις πωλήσεις του Ιουλίου. Τα στοιχεία, δείχνουν δραματική μείωση di πωλήσεων.
Αλλά ας ξεκινήσουμε από τα πολυτελή. Τον Ιούλιο, καταγράφουμε τις εξής ιλιγγιώδεις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων: 213 Audi, 138 BMW, 0 Chrysler, 0 Ferrari, 0 Hummer, 0 Jaguar, 58 Jeep, 0 Lamborghini, 0 Land Rover, 5 Lexus, 0 Mazerati, 204 Mercedes, 4 Porsche, 161 Volvo. Αυτοί είναι οι “χιλιάδες” που αγόραζαν πολυτελή αυτοκίνητα, όπως μας αποκάλυπταν ελληνικά και ξένα δίκτυα. Η δημοσιογραφία, στα χειρότερά της.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (απ’ όπου και οι πίνακες) και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Ιούλιο του 2015 υπήρξαν μειωμένες κατά -28,6% ως προς το μήνα Ιούλιο 2014.

Συνολικά, στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2015 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +7,7% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2014.

Η πρόοδος στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών από τις αρχές του έτους αιτιάζεται στις αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων προς επιχειρήσεις ενοικίασης, ενώ ακόμη και με αυτήν την πρόοδο η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται -73,0% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009.

Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται αύξηση από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, εξαιτίας, μεταξύ άλλων, και εκτελέσεων διαγωνισμών.

Τέλος, στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις από τις αρχές του έτους παρουσιάζουν οριακή μείωση κατά -0,8% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2014.

Το ερώτημα λοιπόν, είναι το ποιοι και γιατί διέρρεαν αυτές τις φήμες, που σίγουρα πλήττουν και την αγορά αυτοκινήτου (ξέρετε, κι εκεί δουλεύουν άνθρωποι) δίνοντας την εικόνα μιας “παχιάς αγελάδας”, ενώ είναι κλάδος που έχει πληγεί βαριά και αντέχει μετά βίας. Είναι ίσως οι ίδιοι που μας μίλαγαν για χλιδάτα πάρτι Ελλήνων φοροφυγάδων, τα οποία διαπιστώναμε πως τελικά τα είχαν κάνει Άραβες μεγιστάνες. Είναι ίσως οι ίδιοι που επιμένουν ότι ο κόσμος έχει λεφτά, οι ίδιοι που θέλουν να επαναλαμβάνουν τα στερεότυπα περί φοροφυγάδων, τεμπέληδων κλπ. Το ψέμα ma, έχει κοντά ποδάρια...

George Karagiannis

Messaggi recenti

Η Renault στο Roland-Garros με την ειδική έκδοση του Renault 5 E-Tech

Για τρίτη συνεχή χρονιά, η Renault συνεχίζει να διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στο διάσημο Roland-Garros Grand…

2 minuti ago

TSF1 Podcast – Miami GP 2024 | Η 1η νίκη του Norris

Καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix τoy Μαϊάμι. Ο Lando…

7 ore ago

Toyota: Ηλεκτρική αντεπίθεση στην Ευρώπη με νέο B-SUV

Εν μέρει ως τακτική, εν μέρει ως φιλοσοφία, η Toyota δεν έχει ακόμη εντρυφήσει στα…

8 ore ago

Έρχονται φόροι- σοκ στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Δασμούς ύψους 100% ανακοινώνει σήμερα ο Μπάιντεν, ετοιμάζεται και η ΕΕ να επιβάλλει

9 ore ago

La Fia ai politici europei: "La mobilità è un diritto, restate accessibili"

Ενόψει των επερχόμενων εκλογών για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που είναι προγραμματισμένες για τις 8-9 Ιουνίου,…

1 giorno ago

Apple Car: il progetto potrebbe essere rilanciato con un'alleanza con Rivian

Μετά από δέκα χρόνια και τόσα δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν, τον περασμένο Φεβρουάριο η Apple…

1 giorno ago