Vivere il Movimento nelle strade

Ο επόμενος ρότορας θα είναι τουρμπάτος!

Ο ρότορας πέθανε“. “Μην περιμένεις να ξαναδείς RX από τη Mazda”. “Δεν υπάρχει περίπτωση να ξαναβγεί αυτοκίνητο με τέτοιο κινητήρα”. Είναι τα σχόλια του μίζερου. Επειδή αυτοκίνηση ίσον ρομαντισμός, όταν οι άλλοι επέμεναν ότι “ΔΕΝ-ΥΠΑΡΧΕΙ-ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ-ΣΟΥ-ΛΕΩ”, το TopSpeed.gr επέμενε στις πληροφορίες του ότι η Mazda ετοιμάζει το επόμενο RX. Εμείς επιβεβαιωθήκαμε κι αυτοί ακόμα μουρμουράνε. Ε, λοιπόν, εμείς θα επιμείνουμε ότι το επόμενο RX θα φοράει ρότορα και μάλιστα με turbo. Και, όχι μόνο ένα turbo, όπως δείχνουν όλα.

Εντάξει, κι εσύ θα ονειρεύτηκες ένα βράδυ, ένα RX-7, ένα RX-8 και, γιατί όχι, ένα RX-9 da υπερσυμπιεστές A ξερνάει φλόγες από την εξάτμιση πριν η βελόνα του στροφόμετρου σταματήσει τη φρενιασμένη πορεία της στο διψήφιο νούμερο. Να επιταχύνεις με τον λυσσασμένο ήχο του ρότορα χωρίς… τέλος. Λες η Mazda να μην ξέρει αυτό; Και να μη θέλει να ξαναφέρει στην παραγωγή το μοτέρ που τη δόξασε;
Όσο εσύ ονειρεύεσαι να τουρμπίσεις το RX-8, εμείς ονειρευόμαστε το εικονιζόμενο τέρας της Αποκάλυψης: Ένα τετραρότορο διπλοτούρμπινο RX-7.

Φυσιολογικό είναι λοιπόν να δουλεύει επάνω στον ρότορα, με σκοπό να τον κάνει πιο αποδοτικό, πιο οικονομικό, πιο ανθεκτικό, πιο “πράσινο” για να μην… τρώει πόρτα από τις νόρμες ρύπων, να έχει κατανάλωσει που να μην κάνει τα στελέχη των πετρελαϊκών να τρίβουν τα χέρια τους και να έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Αυτό, με μερικά άλλα ενδιαφέροντα πραγματάκια, το μαθαίνουμε, έστω και με… υπονοούμενα, απο μια επώνυμη πηγή: Ο drivetrain και powertrain assistant manager, της Mazda, Tetsushi Marutani, μίλησε στο αυστραλιανό blog Automobilismo (οι Αυστραλοί δεν έχουν μόνο καγκουρό και κοάλα, αλλά και μια μακρά παράδοση στους ρότορες) για το νέο Wankel που αναπτύσσει η Mazda.

Εξελίσσουμε ακόμα τους νέους περιστροφικούς κινητήρες. Έτσι, στο μέλλον ελπίζουμε να τους παρουσιάσουμε, φυσικά. Όμως, είναι ακόμα υπό εξέλιξη”, είπε ο Marutani, για να συνεχίσει: “Δεν μπορούμε να πούμε οτιδήποτε για το πρόγραμμα (σ.σ. εξέλιξης των περιστροφικών κινητήρων): Ούτε το πότε, ούτε τον τύπο του οχήματος, ούτε ποια είναι η ιπποδύναμή του, δεν μπορούμε να πούμε τίποτα ακόμα“. 
Και, στα πιο… ενδιαφέροντα, ο Marutani ρωτήθηκε για την υπερσυμπίεση και απάντησε: “Προσωπικά, πιστεύω ότι ένας ρότορας με κάποια turbo ή compressor θα ήταν καλός. Επειδή ένας ρότορας, κατά την άποψή μου, απαιτεί περισσότερη ροπή όταν περιστρέφεται σε χαμηλές στροφές. Έτσι, αν μπορούσαμε να έχουμε μερικούς μικρούς compressor ή turbo, αυτό θα βοηθούσε“.

Τα λόγια αυτά ανάβουν (πάλι) φωτιές για το αν και το πότε η Mazda θα επαναφέρει τους ρότορες στην αγορά, αν θα είναι το κύριο μοτέρ του RX (αλλιώς, γιατί να λέγεται RX;), αν ο νέος ρότορας θα συνδυάζεται με υβριδικό μοτέρ για να περνά τους ρύπους, αν θα είναι όντως οικονομικότερος, αν βρέθηκαν λύσεις στις χρόνιες παθογένειες των Wankel. Όπως και να χει, εμείς θα περιμένουμε. Τρέλανέ μας, Mazda.
O Renesis του RX-8, στο μουσείο της Mazda. Η ιαπωνική εταιρία δουλεύει επάνω σε έναν εντελώς νέο ρότορα

Suggerimento: Αν είναι να πεις ότι ο μπάρμπας του τριτοξάδερφου της θειας του μπατζανάκη σου είχε ένα RX-8 και έκαιγε λάδια, ή ότι το πήγαινε πάντα στις 1.500 στροφές και “έσπασε”, το έχεις τερματίσει πριν το ξεκινήσεις.

Tip Νούμερο 2: Αν είναι να πεις ότι είναι αδύνατο να εξελιχθεί ένας κινητήρας ώστε να γίνει οικονομικότερος και ανθεκτικότερος, ίσως να πρέπει να ξαναρίξεις μια ματιά στα επιτεύγματα της μηχανικής που έχει καταφέρει ο άνθρωπος. Τίποτα δεν είναι αδύνατο. (Μόνο η Αντζελίνα Τζολί είναι ανησυχητικά αδύνατη, αλλά αυτό πρέπει να ενδιαφέρει τον άντρα της περισσότερο).

Σου άρεσε το ρεπορτάζ μας; Μην ξεχάσεις να κάνεις like a la nostra pagina Facebook, για να στηρίξεις την προσπάθειά μας και να ενημερώνεσαι καθημερινά. Άλλωστε και αυτό, όπως και i sogni sono liberi...