Αδιαμφισβήτητα, το Golf είναι το πιο δυνατό εμπορικό χαρτί της VW με συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν τις 37 εκατομ. μονάδες από την παρουσίαση του το 1974, καθιστώντας το ένα από τα εμβληματικότερα ευρωπαϊκά μοντέλα. Για την εβδομαδιαία συμβίωση μας στο Topspeed.gr, μετείχαμε την ήπια υβριδική έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων eTsi των 150 ίππων στην εξοπλιστική έκδοση R-Line, εξετάζοντας γιατί παραμένει σημείο αναφοράς στο C-Segment.
Διαχρονική αξία
Η πρώτη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε το 1974, από τον Τζορτζέτο Τζουτζιάρο με αρχικό σκοπό την αντικατάσταση του Beetle, το οποίο στη συνέχεια πλαισίωσε. Μαζί με το Scirocco και το Jetta η VW έγινε παντοδύναμη στην μικρομεσαία κατηγορία. Ωστόσο, το Golf άρχισε να ξεχωρίζει, αποτελώντας την πιο σύγχρονη εκδοχή του Beetle.
Η δεύτερη γενιά του μοντέλου το 1983 το εδραίωσε στο αυτοκινητιστικό κατεστημένο, σφραγίζοντας την αξία και την διαχρονικότητα του. Από τότε, έχουν μεσολαβήσει άλλες 6 γενιές μέχρι την σημερινή 8η γενιά, με το απαραίτητο Facelift στο μέσο του κύκλου ζωής της.
Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει
Το Golf είναι το ιερό δισκοπότηρο για την Volkswagen και δεν χωρούν πειραματισμοί όσον αφορά το στυλ και την σχεδιαστική γλώσσα. Η σιλουέτα του είναι άμεσα αναγνωρίσιμη, καθιστώντας το Golf ένα σύγχρονο icon της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η σχεδίαση γενιά με γενιά βασίζεται στην εξέλιξη και τις βελτιώσεις, εκσυγχρονίζοντας το, χωρίς να αποποιείται τον χαρακτήρα του.
Το μπροστινό μέρος αποτελεί μια ομαλή εξέλιξη της οικογένειας Golf, στο οποίο έχουν προστεθεί διακριτικά τα νέα στοιχεία της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της VW, όπως η Led λωρίδα που ενώνει τους Matrix Led προβολείς. Δείχνει πιο επιθετικό και δυναμικό από ποτέ. Σε αυτό συντελεί και το πακέτο R-Line της δοκιμής, με τον σπορ προφυλακτήρα.
Το προφίλ διατηρεί την διαχρονική και αναγνωρίσιμη σιλουέτα, που υπογράφει το μοντέλο, με καθαρές γραμμές, λείες επιφάνειες και χαμηλό αμάξωμα.
Το πίσω μέρος διατηρεί τα βασικά στοιχεία , με τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα δείχτη χεριού, με νέα γραφικά LED, την χαρακτηριστική κάθετη πίσω πόρτα και τον προφυλακτήρα με τον διακριτικό αεροδυναμικό διαχύτη, τονίζοντας τον σπορτίφ προσανατολισμό του μοντέλου.
Εκσυγχρονισμός
Το εσωτερικό, παρόλο που διατηρεί το γνώριμο ύφος των Golf, έχει ενημερωθεί στα σημεία, ακολουθώντας την γλώσσα των σύγχρονων μοντέλων και ιδιαίτερα του Tiguan.
Η Volkswagen έχει επιλέξει μαλακά και αφρώδη υλικά με καλή αίσθηση αφής. Η συναρμογή και η κατασκευή δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης, με την γερμανική εταιρεία να στοχεύει στην ποιότητα και την δημιουργία φιλόξενου διακόσμου.
Το ταμπλό διαθέτει καθαρές οριζόντιες γραμμές, δείχνοντας μοντέρνο και με ελαφριά κλήση προς τον οδηγό, υποσχόμενο έναν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.
Κεντρικά, δεσπόζει η οθόνη του συστήματος πολυμέσων 12,9 ιντσών, συμβατό με Android Αuto και Apple Car play, δίνοντας αέρα εκσυγχρονισμού.
Πίσω από το όμορφο και σοβαρό τιμόνι, υπάρχει ο ευδιάκριτος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2 ιντσών με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό.
Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τα δεδομένα της κατηγορίας. Προφανώς, δεν εστιάζει στην πρακτικότητα, ωστόσο είναι εξαιρετικά άνετο.
Η αιτία τα νέα εργονομικά ημιμπάκετ καθίσματα που παρέχουν κορυφαία πλευρική και οσφυϊκή στήριξη.
Όσον αφορά την εργονομία, οι διακόπτες βρίσκονται σε κλασικά σημεία, διευκολύνοντας τον οδηγό , ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.
Ο όγκος του χώρου είναι από τους μεγαλύτερους για την κατηγορία και αγγίζει τα 381 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.237 λτ.
Αναγκαία προσθήκη
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων της οικογένειας TSI, ο οποίος έχει εφοδιαστεί με ήπιο υβριδικό σύστημα 48Volt παίρνοντας την ονομασία eTSI. Αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής και συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων, που στέλνει την ισχύ στον εμπρόσθιο άξονα. Λειτουργεί στον κύκλο Miller και εφοδιάζεται με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων, για μεγαλύτερη οικονομία. Πρόκειται για την αναγκαία κινητήρια προσθήκη, λόγω της ζήτησης που υπάρχει στα υβριδικά αυτοκίνητα, δίνοντας έτσι στο Golf, το συγκριτικό πλεονέκτημα, καθώς η VW ισχυρίζεται πως το σύστημα πετυχαίνει μειωμένη κατανάλωση κατά 10% περίπου.
Πιστό στις αξίες
Διαχρονικά το Golf έχει ως σημαία του την οδική συμπεριφορά και τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα. Την κληρονομιά αυτή θα κληθεί να επιβεβαιώσει η ανανεωμένη 8η γενιά σε κάθε συνθήκη και δίκτυο.
In città κινείται όπως ένα τυπικό μικρομεσαίο Hatchback. Είναι αρκετά ευέλικτο και νευρικό, με ικανοποιητική περιμετρική ορατότητα, χάρη στις καθαρές γραμμές του αμαξώματος, καθιστώντας το εργαλείο καθημερινότητας στον αστικό ιστό.
Nella rete montana e rurale αποκαλύπτεται ο δυναμισμός και ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου στην οδηγική ευχαρίστηση. Όλα ξεκινούν από την σφιχτή ανάρτηση, που γεμίζει τον οδηγό με αίσθημα αυτοπεποίθησης και ασφάλειας, έως το σαφέστατο τιμόνι. Το αυτοκίνητο πατάει και στρίβει απολαυστικά, προκαλώντας για πιο σπορτίφ οδήγηση και σε συνάρτηση με τον ήχο του κινητήρα και το σφύριγμα του τούρμπο, ήδη από τις χαμηλές στροφές.
In autostrada ανταποκρίνεται στις προσδοκίες με την ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση να είναι αντίστοιχη των αυτοκινήτων του Volkswagen Group. Εξαιρετικά σταθερό ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, δημιουργώντας αίσθηση ασφάλειας στο ταξίδι.
Generale πρόκειται ένα αυτοκίνητο που εστιάζει στο συναίσθημα, αναβιώνοντας το υπό εξαφάνιση πνεύμα των Sport Hatchback. Ανεβάζει στροφές από χαμηλά και ο ήχος του κινητήρα μελωδικός, απευθυνόμενος στην καρδιά του κάθε «Petrolhead». Όσον αφορά την λειτουργία του υβριδικού συστήματος, αυτή αποδίδει με τη μέση συνδυασμένη κατανάλωση να αγγίζει τα 7.1 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.
Αθεράπευτα νεανικό
Το Volkswagen Golf, λόγω της δημοφιλίας του στις πιο νεαρές ηλικίες και σε συνάρτηση πως οι οικογενειάρχες στρέφονται πλέον στα SUV, αποτελεί το καθαρά νεανικό αυτοκίνητο της μάρκας, με δυναμικό σπορτίφ προσανατολισμό. Παράλληλα, το Golf είναι ένα διαχρονικό Icon, πρεσβεύοντας πλέον το μοδάτο Lifestyle.
Ο νόμος της αγοράς
Τα 32.950 € που κοστίζει η βασική έκδοση Life με τον ήπια υβριδικό βενζινοκινητήρα eTSI των 1,5 λίτρων, το καθιστά μια ακριβή επιλογή για την κατηγορία. Ειδικότερα, η έκδοση R-Line της δοκιμής μας στο επίπεδο εξοπλισμού More κοστίζει 38.250€. Δεδομένου, πως το Golf συνεχίζει να πουλάει σαν το «ζεστό ψωμί», η VW με βάση την αγορά, έχει το περιθώριο να καθορίζει την τιμή, χωρίς εκπτώσεις, σε ένα εξαιρετικό προϊόν, που αποτελεί γέφυρα μεταξύ Mainstream και Premium επιλογών.
Caratteristiche tecniche
AMAXOMA |
|
Stampa |
Hatchback |
Posti a sedere |
5 |
Porte |
5 |
CONSUMI - EMISSIONI - SUSSIDI |
|
Consumo medio combinato di carburante (WLTP) |
5.3-5.4 l/100 km |
Emissioni di CO2 (WLTP) |
121-122 g/km |
Tipo di carburante |
Benzina |
Accelerazione 0 - 100 km/h |
8.4 δευτ |
Velocità massima |
224 km/h |
Specifiche dei gas di scarico |
Euro 6 EA |
Rapporto peso/potenza |
8.7 κιλά/Hp, 115.3 Hp/τόνος |
Rapporto peso/coppia |
5.2 κιλά/Nm, 192.2 Nm/τόνος |
MOTORE TOTALE |
|
Potenza |
150 Hp |
Potenza per litro di cilindrata |
100,1 Hp/l |
Coppia nominale del motore |
250 Nm @ 1500-3500 S.A.L. |
Layout del motore |
In avanti, trasversale |
Modello/codice motore |
EA211 evo2 |
Carter del motore |
1498 cm3 |
Numero di cilindri |
4 |
Configurazione del motore |
in fila |
Diametro del cilindro |
74.5 mm |
Via del vaccino |
85.9 mm |
Numero di valvole per cilindro |
4 |
Sistema di iniezione del carburante |
Spruzzatura diretta |
Aspirazione del motore |
Turbocompressore, Intercooler |
Meccanismo di distribuzione del gas |
DOHC |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα |
Σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου |
|
Φίλτρο σωματιδίων |
|
MOTORE ELETTRICO |
|
Potenza del motore elettrico |
18 Hp |
Posizione del motore elettrico |
In avanti, trasversale |
BATTERIA |
|
Tensione della batteria |
48 V |
Tecnologia delle batterie |
Ioni di litio (Li-Ion) |
ALTEZZA E PESO |
|
Peso |
1301 κιλά |
Carico utile massimo |
559 κιλά |
Volume minimo di spazio per i bagagli |
381 l |
Volume massimo del bagaglio |
1237 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (85) |
1700 κιλά |
Carico massimo di supporto |
80 κιλά |
DIMENSIONI |
|
Lunghezza |
4282 mm |
Larghezza |
1789 mm |
Altezza |
1483 mm |
Passo |
2620 mm |
Pista anteriore |
1534-1550 mm |
Traccia posteriore |
1502-1518 mm |
Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione) |
10.9 m |
ARCHITETTURA |
|
Movimento |
Movimento sulle ruote anteriori |
Numero di rapporti e tipo di cambio |
7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG |
Sospensione anteriore |
Indipendente, di tipo McPherson con molla elicoidale e barra di torsione |
Sistemi ausiliari |
ABS (Sistema frenante antibloccaggio) |
Tipo di indirizzo |
Gestione chukrania (con denti) |
Sistema di sterzo |
Volante elettrico |
Ruote |
205/55 R16 ή 205/50 R17 ή 225/45 R17 ή 225/40 R18 |