Vivere il Movimento nelle strade

Guidiamo la Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 CV ST Line: benchmark

Το μικρομεσαίο μοντέλο της Ford γίνεται το σημείο αναφοράς της αμερικανικής εταιρείας

Che voto gli dai?5 Voti
8.7
7.2

Με την παρακαταθήκη της Ford στην μικρομεσαία κατηγορία, το ανανεωμένο Focus ευελπιστεί να συνεχίσει να αποτελεί μια από τις βασικές επιλογές των καταναλωτών. Το πως θα το πετύχει εξετάζουμε στο topspeed.gr στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση, καθώς οδηγούμε το Ford Focus με τον βενζινοκινητήρα 1.0 Ecoboost 125 HP στην έκδοση ST Line.

Διαχρονική αιχμή του δόρατος

Ποιος μπορεί να ξεχάσει τα πισωκίνητα Ford Escort MK I και MK II των 1967 και 1974 αντίστοιχα που ιδιαίτερα στις κορυφαίες εκδόσεις Cosworth και RS σκόρπαγαν ρίγη συγκίνησης… Την ιστορία των οποίων διαδέχτηκε το 1998 η πρώτη γενιά του Focus, η οποία εξελίχθηκε ως η έβδομη γενιά του Escort, αλλά η Ford τελευταία στιγμή του έδωσε το σημερινό του όνομα, προκειμένου να δείξει ποσό έχει εστιάσει στο να δημιουργήσει ένα πραγματικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Από τότε έχουν λανσαριστεί άλλες τρεις γενιές του δημοφιλούς Focus, με την τρέχουσα 4η γενιά να έχει υποβληθεί σε ένα εκτεταμένο Facelift.

Επιθετικό σχήμα

Η Ford έχει επιμεληθεί τον σχεδιασμό με γνώμωνα τον δυναμισμό, ο οποίος διαχέεται σε ολόκληρη την σιλουέτα, σχηματίζοντας ένα όμορφο αμάξωμα.

Το μπροστινό μέρος έχει ανανεωθεί στο σύνολο του. Η νέα μεγαλύτερη μάσκα του χαρίζει ένα δυναμικό και σοβαρό παρουσιαστικό, που πλαισιώνεται από τους νέους τραπεζοειδείς Matrix Led προβολείς και το μακρύ επίπεδο καπό, καθιστώντας το άμεσα αναγνωρίσιμο.

Η φιλοσοφία kinetic design αποτυπώνεται στο προφίλ, σχηματίζοντας μια όμορφη, χαμηλή και επιθετική σιλουέτα, που δίνει την εντύπωση κίνησης ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Τα κυρία χαρακτηριστικά είναι το μακρύ ρύγχος, τα έντονα κυματοειδή νεύρα σε συνδυασμό με απλές και λιτές γραμμές, που προσδίδουν δυναμισμό και έναν χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή.

Το πίσω μέρος αποτυπώνει την σύγχρονη σπορτίφ κουλτούρα της Ford, με την κυρτή πέμπτη πόρτα, να ακροβατεί μεταξύ Coupe και Hatchback με μια ευδιάκριτη αεροτομή στην κορυφή. Τα σφηνοειδή μακρόστενα πίσω φωτιστικά σώματα με νέα γραφικά Led, δείχνουν επιθετικά, ενώ ο μυώδης προφυλακτήρας με την διπλή απόληξη της εξάτμισης και τον αεροδυναμικό διαχύτη, ολοκληρώνουν ένα σχεδιαστικό σύνολο με αιχμή του δόρατος τον σπορτίφ προσανατολισμό.   

Αθεράπευτα οδηγοκεντρικό

Η φιλοσοφία του εξωτερικού σχεδιασμού περνάει με έντεχνο τρόπο και στο εσωτερικό, αποδίδοντας μια οδηγοκεντρική καμπίνα με νότες δυναμισμού.

Η ποιότητα βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο στα εμφανή σημεία, επιλέγοντας μαλακα και αφρώδη υλικά με καλή αίσθηση αφής. Αντιθέτως, κάποια σκληρότερα πλαστικά βρίσκονται στο κάτω μέρος, χωρίς ωστόσο να δημιουργούν αρνητική αίσθηση. Η συναρμογή είναι σε εξαιρετικό βαθμό σε σχέση με τα μικρομεσαία αυτοκίνητα της mainstream αγοράς.

Αναμφίβολα, το ταμπλό χαρακτηρίζεται από απλές και λιτές γραμμές με καμπύλες επιφάνειες. Χαρακτηριστικό είναι το οριζόντιο πλαστικό που θυμίζει ανθρακονήματα και χωρίζει το πάνω με το κάτω μέρος. Ενώ η κονσόλα είναι ελαφρά στραμμένη προς τον οδηγό.

Κεντρικά δεσπόζει η εντυπωσιακή οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 13,2 ιντσών που θυμίζει τάμπλετ, διαθέτοντας το ενημερωμένο λογισμικό SYNC, με καινοτόμες λειτουργίες για τα δεδομένα της κατηγορίας, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.

Όμορφος είναι και ο ενημερωμένος αναλογικός και ψηφιοποιημένος πίνακας οργάνων των 8 ιντσών, ο οποίος μεταφέρει την γνήσια εμπειρία οδήγησης με την σπορτίφ αισθητική του.

Εργονομικά, τονίζεται ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου. Οι φυσικοί διακόπτες έχουν μειωθεί. Πολλές λειτουργίες έχουν ψηφιοποιηθεί και ενσωματωθεί στο σύστημα πολυμέσων, διευκολύνοντας την οδήγηση και εξασφαλίζοντας την προσοχή του οδηγού στον δρόμο.

Ο σπορτίφ προσανατολισμός ωστόσο, σε συνδυασμό με την εξωτερική σχεδίαση, περιορίζει τους χώρους για τους πίσω επιβάτες, αλλά και την είσοδο των επιβατών στο αυτοκίνητο.

Τα καθίσματα είναι άνετα, με τα ενδεδειγμένα επίπεδα οσφυϊκής στήριξης, προκειμένου να μην κουράζουν ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια.   

Ο όγκος αποσκευών αγγίζει τα 392 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.354 λτ.

Αποδοτικός υβριδισμός

Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας του 1.0 λίτρου της οικογένειας Ecoboost με ήπια υβριδική υποβοήθηση που αποδίδει 125 ίππους και 170 Nm ροπής.

Το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48 Volt ενσωματώνει μια μίζα/γεννήτρια (BISG) που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα, προκειμένου να ανακτά και να αποθηκεύει ενέργεια από το φρενάρισμα και το ρολάρισμα, την οποία αποθηκεύει σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 0,38 kWh.

Το σύστημα λειτουργεί και ως κινητήρας με μέγιστη ισχύ 16 PS και 50 Nm, τα οποία προσθέτονται στο κύριο μηχανικό σύνολο, το οποίο συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, με σωστή κλιμάκωση. Ουσιαστικά η Ford βρήκε την χρυσή τομή με έναν αποδοτικό υβριδισμό.

Η χρυσή τομή

Αρχίζοντας από την σπορτίφ εξωτερική εμφάνιση, το οδηγοκεντρικό εσωτερικό και το αποδοτικό κινητήριο σύνολο, δημιουργούνται όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για μια ενδιαφέρουσα οδηγική εμπειρία, η οποία αποτυπώνεται με την οδήγηση σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.

In città είναι τόσο ευέλικτο, όσο ακριβώς χρειάζεται. Αρκετά νευρικό στον αστικό ιστό και ευκολοδήγητο. Ωστόσο, αδικείται από τον σχεδιασμό, οι γραμμές του οποίου περιορίζουν την ορατότητα.

Nella rete montana e rurale αναδεικνύεται το κορυφαίο πλαίσιο “C2 platform” της Ford. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στο οδόστρωμα, στρίβει ικανοποιητικά, προβάλλοντας τον σπορτίφ χαρακτήρα του, παρόλο που υπολείπεται σε επιδόσεις, για όσους επιθυμούν οδήγηση στα άκρα. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, χωρίς παράλληλα να αψηφά την άνεση, βρίσκοντας την χρυσή τομή.

In autostrada ο οδηγός θα αφεθεί στην κορυφαία ποιότητα κύλισης και το καλό επίπεδο ηχομόνωσης, απολαμβάνοντας ένα ασφαλές ταξίδι ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.

Generale διαθέτει τρία προφίλ, Eco, Normal και Sport, με το τελευταίο να ταιριάζει περισσότερο στο ύφος του αυτοκινήτου. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση κυμάνθηκε από 7,2 λίτρα μέχρι 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Εστιασμένο στις ανάγκες των νέων

Ο δυναμικός προσανατολισμός, στο νέο Ford Focus δηλώνει έτοιμος να ικανοποιήσει τις πλέον απαιτητικές ανάγκες ενός νεαρότερου αγοραστικού κοινού. Λαμβάνοντας υπόψη τον μοντέρνο σχεδιασμό, το ψηφιοποιημένο εσωτερικό και τον σπορτίφ χαρακτήρα, το Ford Focus διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό, ευελπιστώντας πως θα αποτελέσει την κυρία επιλογή των νεότερων ηλικιών, είτε αφορά εργένηδες, είτε οικογενειάρχες.

Με πλούσιο εξοπλισμό

Στους τιμοκατάλογους βρίσκουμε το Ford Focus ST Line από 28.071€, η οποία μετά από έκπτωση της ελληνικής αντιπροσωπείας ξεκινάει από τα 27.071€. Όλες οι εκδόσεις είναι πλούσιες σε εξοπλισμό, πετυχαίνοντας έτσι μια πολύ καλή σχέση αξίας / τιμής.

Caratteristiche tecniche

AMAXOMA

Stampa

Χάτσμπακ

Posti a sedere

5

Porte

5

CONSUMI - EMISSIONI - SUSSIDI

Consumo medio combinato di carburante (WLTP)

5.2-6.1 l/100 km

Emissioni di CO2 (WLTP)

117-138 g/km

Tipo di carburante

Benzina

Accelerazione 0 - 100 km/h

10.2 δευτ

Velocità massima

200 km/h

Specifiche dei gas di scarico

Euro 6d-ISC-FCM

Rapporto peso/potenza

10.2 κιλά/Hp, 98.1 Hp/τόνος

Rapporto peso/coppia

7.5 κιλά/Nm, 133.4 Nm/τόνος

MOTORE TOTALE

MOTORE A COMBUSTIONE INTERNA

Potenza

125 Hp @ 6000 σ.α.λ.

Potenza per litro di cilindrata

125.1 Hp/l

Coppia nominale del motore

170 Nm @ 1400-4500 S.A.L.

Layout del motore

In avanti, trasversale

Modello/codice motore

B7DC

Carter del motore

999 cm3

Numero di cilindri

3

Configurazione del motore

In serie

Diametro del cilindro

71.9 mm

Via del vaccino

82 mm

Grado di compressione

10.5

Numero di valvole per cilindro

4

Sistema di iniezione del carburante

Spruzzatura diretta

Aspirazione del motore

Turbocompressore, Intercooler

Meccanismo di distribuzione del gas

DOHC, Ti-VCT

Capacità dell'olio motore

4.5 l

MOTORE ELETTRICO

Energia elettrica

16 Hp

Posizione del motore elettrico

Incorporato nella trasmissione

ALTEZZA E PESO

Peso

1274 κιλά

Carico utile massimo

621 κιλά

Volume minimo di spazio per i bagagli

392 l

Volume massimo del bagaglio

1354 l

Capacità del serbatoio del carburante

52 l

Carico massimo

75 kg

Capacità di traino ammissibile con freni (12%)

1100 κιλά

Carico massimo di supporto

90 κιλά

DIMENSIONI

Lunghezza

4392 mm

Larghezza

1825 mm

Altezza

1459 mm

Passo

2700 mm

Puntello anteriore

913 mm

Puntello posteriore

769-779 mm

Distanza dal suolo

123-135 mm

Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione)

11 m

ARCHITETTURA

Movimento

Στον μπροστινό τροχό

Numero di rapporti e tipo di cambio

6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο

Sospensione anteriore

Tipo McPherson indipendente

Sospensione posteriore

Sospensione indipendente di più collegamenti

Freni anteriori

Αεριζόμενοι δίσκοι , 282×27 mm

Freni posteriori

Δίσκοι , 282×27 mm

Sistemi ausiliari

ABS (Sistema frenante antibloccaggio)

Tipo di indirizzo

Gestione chukrania (con denti)

Σύστημα Διεύθυνσης

Volante elettrico

Ruote

205/60 R16 ή 215/50 R17

galleria fotografica

Conclusione
Η Ford δημιούργησε ένα οδηγοκεντρικό και δυναμικό μικρομεσαίο Hatchback, το οποίο χαρίζει πρωτόγνωρη οδηγική ευχάριστη για την κατηγορία με κορυφαίο κράτημα σε ένα κομψό σπορτίφ και νεανικό αμαξωμα, φιλοδοξώντας να γίνει το σημείο αναφοράς, χάρη στην χαμηλή κατανάλωση και την ισορροπημένη σχέση τιμής / αξίας.
Interni e praticità
6.5
Spese correnti
7.2
Comportamento stradale
8
Prestazioni
7
Fattore di divertimento
8
rapporto qualità/prezzo
7.2
Comfort
6.6
Che voto gli dai?5 Voti
8.7
SYN
Εξωτερική εμφάνιση
Qualità di rotolamento
Οδηγοκεντρικός χαρακτήρας
Κράτημα
Μηχανικό Κιβώτιο Ταχυτήτων
PLEEN
Visibilità
Μικρό βασικό κινητήριο σύνολο
7.2