Vivere il Movimento nelle strade

Όλα όσα θέλεις να ξέρεις για την εξαγορά της Opel από την Peugeot

Ταράζει τα νερά της παγκόσμιας αυτοκίνησης η είδηση ότι η επικεφαλής του PSA Group, Peugeot, βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για την εξαγορά από τη GM, της Opel. Με τις μετοχές των δύο κολοσσών να κάνουν ράλλυ σήμερα στα διεθνή χρηματιστήρια, πηγές του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg σημείωναν ότι η συμφωνία θα μπορούσε να κλείσει εντός εβδομάδων, αν και οι διαπραγματεύσεις ειναι περίπλοκες και το deal θα μπορούσε να καταρρεύσει ανά πάσα στιγμή.

Η άλλη έκπληξη είναι το γεγονός ότι η Peugeot φέρεται να έχει δεσμευθεί για επαναδόμηση και ανάπτυξη της Opel στη Γερμανία, ως ανεξάρτητος βραχίονας από τη γαλλική επιρροή, επιλογή που αναλυτές, όπως ο Jose Asumendi, της J.P. Morgan, βλέπουν επικίνδυνη.

Η GM, σύμφωνα με τους αναλυτές της Macquarie, έχει εκτιμήσει την αξία της Opel στα 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ (2,8 δις δολάρια) και αναζητά μια συμφωνία “πακέτο” στην οποία -με άγνωστο αντίτιμο και όρους, ως τώρα- θα εντάξει και την πώληση της Opel, καθώς και του βρετανικού κομματιού της, της Vauxhall. Αντιστοίχως, τo PSA (Peugeot, Citroen, DS) κοστολογείται σήμερα στα 16,2 δισεκατομμύρια ευρώ, αφού οι μετοχές του ανέβηκαν κατά 4,3% στα 18,70 ευρώ.

 

Την ίδια ώρα, πηγές του γαλλικού Υπουργείου Οικονομικών (το γαλλικό Δημόσιο διαθέτει το 14% του PSΑ) εμφανίζονταν θετικές με την εξαγορά, οπως μεταδίδει το διεθνές πρακτορείο Reuters και μάλιστα υπόσχονται ότι η γαλλική κυβέρνηση θα στηρίξει ένα τέτοιο deal.

A Germania ωστοσο, το κλίμα κάθε άλλο παρά θετικό είναι. Το βιομηχανικό συνδικάτο IG Metall έριξε τις πρώτες προειδοποιητικές βολές, λόγω του ότι οι δύο εταιρείες συζητούν την πώληση χωρίς τη συμμετοχή του. Η δε Γερμανίδα υπουργός Οικονομικών και Βιομηχανίας Brigitte Zypries είπε ότι ήταν “εντελώς απαράδεκτο” το γεγονός ότι οι πρώτες συζητήσεις μεταξύ του PSA Group και της GM έγιναν χωρίς τη συμβουλή της γερμανικής τοπικής κυβέρνησης.

Και γιατί ταράζει τα νερά ένα τέτοιο deal; Γιατί, σε περίπτωση που θα ευοδωθεί η συμφωνία, το PSA Group, μετά την απόκτηση και της Opel, θα αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, με ένα μερίδιο 16,3% της ευρωπαϊκής αγοράς, μετά από το VAG αφήνοντας πίσω του τη Renault SA. 

Σε περίπτωση απόκτησης της Opel, το PSA Group θα αποκτήσει πρόσβαση στον μηχανολογικό τομέα της Opel και ιδιαίτερα την τεχνολογία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ θα της γίνει ευκολότερο να εξοικονομήσει κόστος με κοινές πλατφόρμες κ.α.

Από την άλλη, βλέπουμε ότι ο Αμερικανός κατασκευαστής επιχειρεί μια… ηρωική έξοδο από την ευρωπαϊκή αγορά, καθώς από το 1999 ως σήμερα έχει χάσει περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια και αναγκάστηκε να κλείσει ένα εργοστάσιο στο Bochum της Γερμανίας, το πρώτο εργοστάσιο αυτοκινήτων που έκλεισε στη χώρα, μετά από το ΄Β Παγκόσμιο Πόλεμο. Κατά τους αναλυτές του Bloomberg, η απόφαση της GM να αποχωρήσει από την Ευρώπη έχει ληφθεί μετά από την απόφαση για το Brexit. 

Η CEO της GM, Mary Barra, θέλει έξοδο από την Ευρώπη 

Πίσω από τη φυγή της GM από την Ευρώπη κρύβεται και η απόφαση της CEO της GM, Mary Barra, η οποία προσπαθεί να περικόψει απ’ όπου μπορεί με σκοπό να επιστρέψει στους μετόχους κέρδη ύψους 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Από το 2014, οπότε και ανέλαβε, η GM έχει αποσύρει τη Chevrolet από την Ευρώπη, “σκότωσε” τη Saab, ενώ αποχώρησε από ζημιογόνες γι’ αυτή αγορές, όπως η Ρωσία και η Ινδονησία. Με την απόφαση να πουλήσει την Opel, η οποία πρόσθετε περισσότερες από 1 εκατομμύριο πωλήσεις ετησίως στη GM (το διεθνές μερίδιο της οποίας έπεσε κατά 0,3% το προηγούμενο έτος) φαίνεται πως η GM εγκαταλείπει την κούρσα των διεθνών πωλήσεων, στην οποία κατείχε (με 10 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι) την τρίτη θέση, πίσω από τις Volkswagen και Toyota Motor Corp. Και, αυτό το τελευταίο, ίσως ειναι ικανό να μας θυμίσει τα λεγόμενα αναλυτών περί εσωστρέφειας των αμερικανικών επιχειρήσεων μετά από την εκλογή Τραμπ…