Questa rara 75 Turbo Evoluzione va all'asta venerdì

Μεγάλα νέα για τους Alfisti, πολύ μεγαλύτερα για τους φανατικούς συλλέκτες αυτοκινήτων. Την Παρασκευή, ο οίκος Sotheby’s βγάζει σε δημοπρασία μία από τις μόλις 500 Alfa 75 Turbo Evoluzione που έφτιαξε η Alfa Romeo. Και, όπως αντιλαμβάνεσαι, θα γίνει σφαγή για το ποιος θα αποκτήσει τα περίπου 400 άτια αυτής της πισωκίνητης Alfa…

Γιατί, αν οι “άλλες” 75 Turbo Evoluzione είναι σπάνιες, τότε αυτή, που, σύμφωνα με τον Sotheby’s είναι το επίσημο αυτοκίνητο με το οποίο η Alfa Corse μπήκε στο Group A του WTCC, con il Nicola Larini στο τιμόνι της, είναι… σπανιότερη. Γι’ αυτό και η τιμή εκκίνησης των 100-120.000 ευρώ, θεωρείται ότι θα ξεπεραστεί για… πλάκα. 

Τι είναι όμως η Turbo Evoluzione; Το μακρινό 1987, η Alfa Romeo, δημιούργησε μόλις 500 μονάδες από αυτό το μοντέλο, με σκοπό να ομολογκαριστεί για το Group A του WTCC. Περιέργως, η Turbo Evoluzione, δεν φόραγε τον γνωστό 3λιτρο V6, αλλά τον 1,8 της 75 turbo… υποκυβισμένο. Ναι, καλά διάβασες: Αντί για 1.779 κ.εκ., η χωρητικότητά του ήταν 1.762 κ.εκ

Και η απόδοση; Η Alfa Romeo έλεγε ότι αποδίδει 152 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. και 226 Nm ροπής στις 2.600 σ.α.λ. Παρόλα αυτά, όλος ο κόσμος ψιθύριζε ότι ήταν δυνατότερη. Και, για την ακρίβεια, όσοι την οδηγούσαν, έλεγαν με νόημα ότι “δίνει την αίσθηση ότι είναι κάτι παραπάνω από 170 ίππους“.

Η Turbo Evoluzione, η οποία, σύμφωνα με τα Μέσα της εποχής, ήταν “υπερβολικά επιθετική στην εμφάνιση” ήταν το “μεγάλο στοίχημα της Alfa Corse. Η συγκεκριμένη, με τον αριθμό 22 (όλες, φυσικά, από τις 500, ήταν αριθμημένες) δεν ήταν βέβαια ίδια με τις υπόλοιπες. Η αγωνιστική ομάδα της Alfa Romeo που την είχε “περιποιηθεί” για να τρέξει στο WTCC με τα μεγαλύτερα ονόματα της εποχής, έλεγε ότι αποδίδει 326 ίππους. Σήμερα, ο Sotheby’s διαρρέει ότι η απόδοσή της κυμαίνεται στους 400

Αν η Alfa 75 Turbo Evoluzione, που για κάποιους δημιουργήθηκε ως το αντίπαλο δέος της BMW M3 E30 και του Ford Sierra, χαρακτηριζόταν ως “ιδιαίτερα δύστροπη” στη συμπεριφορά της, λόγω των απότομων αντιδράσεων και της γρήγορης εναλλαγής από την υποστροφή στην υπερστροφή, μπορεί να σκεφτεί κανείς τι θα κάνει η συγκεκριμένη, extreme Evoluzione. Και πόσα “χέρια” χρειάζεται κανείς για να την οδηγήσει όπως της πρέπει. 

Δες εδώ τον Davide Cironi να δαμάζει μια από τις 500 TE και να ομολογεί ότι “δεν τις φτιάχνουν πια όπως παλιά”.

Περισσότερα στοιχεία για τη συγκεκριμένη Alfa και την αγωνιστική προϊστορία της, δεν μας δίνει ο Sotheby’s. Αν πραγματικά ενδιαφέρεσαι (και μπορείς) να “χτυπήσεις” αυτή την Alfa στη δημοπρασία της Παρασκευής, δες περισσότερες πληροφορίες και περισσότερες φωτογραφίες qui.

George Karagiannis

Messaggi recenti

Turchia: Colloqui avanzati con le cinesi BYD e Chery per la costruzione di fabbriche di veicoli elettrici

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

2 giorni fa

VW interrompe i colloqui con Renault per un EV a basso costo

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

2 giorni fa

DS 3 : disponibile immediatamente, con il programma Premium Upgrade

DS Automobiles annuncia il nuovo programma "Premium Upgrade" che offre agli appassionati la possibilità di...

3 giorni fa

Porsche è pronta a lanciare la prima 911 ibrida con prestazioni superiori

Porsche aggiunge per la prima volta una batteria alla vettura sportiva 911, con il motore elettrico...

3 giorni fa

L'industria automobilistica europea volta le spalle all'elettrificazione

Con le case automobilistiche europee che hanno espresso una reazione diffusa al rallentamento delle vendite di...

3 giorni fa

Ford Performance annuncia la sua partecipazione al Rally Dakar 2025

Ford Performance è lieta di annunciare oggi la sua partecipazione al Rally Dakar 2025,...

3 giorni fa