Στο δειλινό του έτους, ο κόσμος φαίνεται να ετοιμάζεται για “κάτι”, το 2017. Καλό, ελπίζουμε. Πέρα από αυτά, σε καθαρά… δικούς μας όρους, το νέο έτος φέρνει αρκετά νέα μοντέλα, αλλά και ορισμένες αποχωρήσεις. Κάποιες πολύ ηχηρές, σου προκαλούν ένα σφίξιμο στο στομάχι. Κάποιες πάλι, όχι. Ποια είναι λοιπόν τα μοντέλα που δεν θα “ζήσουν” το 2017;
Dodge Viper
Δυστυχώς για εμάς, το γράφαμε από νωρίς. Η απόλυτη έκφραση του big is better, το κτηνώδες, τουλάχιστον εντυπωσιακό Dodge Viper, θα περάσει στην ιστορία. Μόνο κάποιες επετειακές εκδόσεις -σε περιορισμένο αριθμό- θα παραχθούν το 2017, για να σηματοδοτήσουν το τέλος της “Οχιάς” που έκανε πολύ κόσμο να την ποθήσει και πολύ περισσότερο να τη φοβηθεί.
Αλλά οι εποχές, αλλάζουν. Αυτός ο κόσμος, ο κόσμος του downsizing δεν “χωράει” τον κτηνώδη V10 των 8,4 λίτρων που, στην τελευταία του έκδοση, την SRT Viper (όχι πια Dodge) αποδίδει 640 ίππους και 813 Nm ροπής. Και ας έριξε, πέρυσι, στο Virginia International Raceway ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο στη Ferrari 488 GTB.
Δεν το λέμε εμείς. Το λένε οι αριθμοί. Αφού τις καλύτερες πωλήσεις του, το Viper τις έκανε το 2014, όταν πούλησε 760 κομμάτια. Ούτε οι Αμερικάνοι πια δεν θέλουν πρησμένα musclecars;
BMW Z4
Εδώ, δεν υπάρχει λόγος για κλάμματα. Ναι, ωραίο αυτοκίνητο, δεν μπορεί να πει κανείς. Πολυτελές, χωρίς να είναι υπερβολικό, σπορ, χωρίς να είναι εξεζητημένο. Και πισωκίνητο. Μια αληθινή BMW.
Και γιατί λοιπόν να μην κλάψεις; Επειδή η Ζ4 αποχωρεί, για να δώσει τη θέση της στο καινούριο. Το καλύτερο. Τη Ζ5. Η οποία θα έχει αναπτυχθεί μαζί με τη νέα Toyota Supra. Οπότε, αντιλαμβάνεσαι ότι δεν θα είναι “αμελητέα”. Άλλωστε, η BMW δεν συνηθίζει τις “πατάτες”.
Aston Martin DB9
Ο James Bond σε έκδοση αυτοκινήτου. Ένα βρετανικό αριστούργημα, ικανό και για τα σαλόνια και για τα… αλώνια. Ήδη, από το έτος που διανύουμε, η Aston Martin έχει περιορίσει την παραγωγή της DB9 μόνο στην έκδοση DB9GT. Η οποία, φυσικά, φοράει αυτό τον φοβερό V12 με τους 540 ίππους και τον ήχο που ανασταίνει και νεκρούς (V12 είναι αυτός).
Μετά από 13 χρόνια πορείας στην αγορά, η DB9 ετοιμάζεται να δώσει στην κατά τι μεγαλύτερη Aston Martin DB11 και να γίνει, με το “καλημέρα” του 2017, classic…
Rolls Royce Phantom
Σαν φάντασμα, η Rolls που είναι συνώνυμο της πολυτέλειας θα περάσει στη λήθη (;) του παρελθόντος. Το μοντέλο που για χάρη του η BMW έκανε upsizing έναν V12 της για να φτάσει στον “παραδοσιακό” κυβισμό των 6,75 λίτρων, καταργείται.
Η RR ετοιμάζει ήδη αντικαταστάτη για την τετράθυρη Phantom, όχι όμως για την coupe και την convertible (Drophead Coupe)
VW EOS
Το EOS ακούγεται καιρό τώρα, πρώιμα ίσως, ότι οδεύει προς το τέλος του. Παρόλα αυτά, προφανώς το brand του, το κράτησε στην αγορά μέχρι και σήμερα, παρότι είναι ένα χαλαρό πενταθέσιο, προσθιοκίνητο CC που δεν θα μείνει στην ιστορία ως κάτι exceptional.
Η VW αντιλήφθηκε ότι έχει πολλά περισσότερα να δώσει στον κόσμο της αυτοκίνησης από το EOS- το οποίο πούλησε πάντως πολύ καλά…
Honda CR-Z
Το CR-Z, ήρθε το 2010, πολλά υποσχόμενο για έναν κόσμο που αλλάζει. Όμως, δεν κατάφερε να βρει ακριβώς τη θέση του στην παγκόσμια αγορά και, κυρίως, στις καρδιές των φαν της Honda που ονειρεύονταν άξιους διαδόχους των θρυλικών Type-R, CRX, S2000, NSX και λοιπών ωραίων Ιαπώνων.
Άλλωστε, το CR-Z δεν κατάφερε ποτέ να γίνει ένα πραγματικό sports coupe και να μεταδώσει στους αγοραστές του τον οικολογικό του χαρακτήρα.
Hyundai Genesis Coupe
Επί της ουσίας, το Genesis Coupe είναι η πρώτη σοβαρή προσπάθεια της Hyundai να δημιουργήσει ένα πραγματικό sport coupe. Πισωκίνητο, με μοτέρ από 2λιτρο turbo μέχρι ένα 3,8 V6 348 ίππων, το κορεάτικο μοντέλο έδωσε στην αγορά αυτό που έψαχνε: Ένα πισωκίνητο, φθηνό coupe για “παιχνίδι”.
Στην ελληνική αγορά, όπου η κατοχή αυτοκινήτου -ιδιαίτερα σπορ- αντιμετωπίζεται ως θανάσιμο αμάρτημα απο΄τις φορολογικές αρχές, δεν το είδαμε. Οπότε, δεν θα μας λείψει. Άλλωστε, η Hyundai, ετοιμάζει μεγάλα πράγματα για την κατηγορία των sport αυτοκινήτων. Πολύ μεγάλα…
Bonus δάκρυα: Mitsubishi Lancer Evolution
Ένα αυτοκίνητο, μια ιδέα, ένας θρύλος. Γεμάτο με δάφνες από το WRC και κάθε είδους αγώνα, νόμιμο και παράνομο, από το 1992 μέχρι και τα μέσα του 2016, οπότε και μας αποχαιρέτισε, το EVO δημιούργησε έναν μύθο γύρω από το όνομά του.
Αυτό το Rally replica, con il τιμόνι- ξυράφι, τις ρεπρίζ που συγκρίνονταν μόνο με supercars, το κράτημα που εξευτέλιζε τους νόμους της φυσικής και τις άπειρες δυνατότητες βελτίωσης, έκανε άπειρους φαν ανά τον πλανήτη και στις δέκα γενιές του.
Η Final Edition του Mitsubishi Lancer Evolution X, μας άφησε με ένα “γιατί“. Η Mitsubishi εξήγησε ότι επέλεξε να επικεντρωθεί σε σπορ αυτοκίνητα με ηλεκτρικούς κινητήρες. Με δεδομένο ότι επισήμως η παραγωγή του σταμάτησε τον Μάρτιο του 2016 (άρα δεν “είδε” ούτε το μισό του τρέχοντος έτους), δεν θα μπορούσαμε να το βάλουμε στα παραπάνω επτά. Όμως, δεν θα μπορούσαμε και να το παραλείψουμε…