Άλλο ένα εμβληματικό “κάστρο” της αυτοκίνησης, πέφτει, ως θύμα της σταδιακής απόσυρσης κάθε ΜΕΚ απο την αγορά, μέχρι και το 2040, όπως προβλέπει το πλάνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτή τη φορά, πρόκειται για το εμβληματικό βρετανικό οχυρό της Jaguar Land Rover, η αποτελεί ένα απο τα πλέον εμβληματικά brand της αγγλικής βιομηχανίας αυτοκινήτων. Σε πέρας δεκαετιών, τα μοντέλα του κατασκευαστή έχουν γίνει ταυτόσημο της βρετανικής φινέτσας, αλλά και αρωγοί νέων τεχνολογικών εφαρμογών. Με την ηλεκτροκίνηση να βρίσκεται πλέον στο προσκήνιο των νέων τεχνολογικών εφαρμογών, η κατασκευάστρια ανακοίνωσε μία σειρά επερχόμενων plug-in υβριδικών, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων.
Η ινδική Tata Motors, η κάτοχος της JLR εδώ και περίπου μία δεκαετία, ανακοίνωσε σήμερα, πως η βρετανική εταιρεία θα προβεί σε δαπάνες περί τα 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια ανά χρόνο, προς τη μετάβαση της στο πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας μοντέλων της μετά το 2030. Σήμερα, η Jaguar Land Rover, διαθέτει μόλις ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο (τη Jaguar I-Pace) και μία σειρά plug-in hybrid μοντέλων στα Land Rover και Range Rover. Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της, Thierry Bollore, αυτό πρόκειται να αλλάξει άμεσα, καθώς η βρετανική εταιρεία σκοπεύει να διαθέσει στην αγορά, έξι νέες πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις στα μοντέλα της Land Rover μέσα στα επόμενα 4 χρόνια, προκειμένου να συμμορφωθεί με τις νόρμες ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πράγμα που απέτυχε να κάνει πέρυσι, με αποτέλεσμα να πρέπει να αποδώσει περί τα 35 εκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα.
Πέραν αυτού, προσθέτει ο Thierry Bollore, η JLR σκοπεύει να οδηγηθεί σε πλήρη εξηλεκτρισμό των μοντέλων της, προκειμένου να συμμορφωθεί με τα σημεία των καιρών και τις απαιτήσεις του πελάτη του αύριο, διατηρώντας ωστόσο αναλλοίωτο το κομμάτι της ταυτότητας και του χαρακτήρα κάθε ενός εκ’ των δύο brand, όπως επιτυχημένα ξεκίνησε να κάνει η I-Pace της Jaguar, ήδη από το 2018. Το μέλλον της JLR προβλέπεται λοιπόν και αυτό, αθόρυβο αλλά και φιλικό προς το περιβάλλον. Βέβαια, ομολογούμε πως θα μας λείψουν κάποια “ακραία” στοιχεία του, όπως τα μοντέλα SVR τόσο στις Jaguar, όσο και στα Range Rover.