Η θέση των Fiat & Abarth στην Stellantis: Αλλαγή φιλοσοφίας, περιορισμένη γκάμα… και στο βάθος μια έκπληξη!  

Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε ο Sergio Marchionne επεσήμανε πως για να γίνει βιώσιμη η Fiat θα πρέπει να μετατραπεί σε ένα αποκλειστικά Lifestyle Brand που θα βασίζεται σε αναβιώσεις ιστορικών μοντέλων με εξειδίκευση στις μικρότερες κατηγορίες! 

Την υλοποίηση αυτής της διπλής μετάβασης, αφού πλέον έχει δρομολογηθεί το πέρασμα στην ηλεκτρική εποχή με αποκλειστικά 100% ηλεκτρικές προτάσεις από το 2027, έχει αναλάβει ο διευθύνων σύμβουλος των Fiat και Abarth και υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του ομίλου Stellantis, Olivier Francois. 

Τα πρώτα στοιχεία για το μέλλον 

Η επιτυχία της γκάμας 500 άνοιξε την όρεξη στους ιθύνοντες της Fiat, δείχνοντας τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσει, ώστε τα αυτοκίνητα της να είναι αρεστά και πετυχημένα σε ολόκληρο τον κόσμο, αφού το σχέδιο προβλέπει η Fiat να γίνει παγκόσμιο Brand. Αν και δεν έχουν διαρρεύσει επίσημα πληροφορίες για την μελλοντική γκάμα, οι πρώτες κατασκοπευτικές λήψεις του πρωτότυπου SUV που θα παρουσιαστεί επίσημα την άνοιξη του 2023, επιβεβαιώνουν την αναβίωση του ονόματος 600 σε ένα μοντέλο με καθαρά ρετρό χαρακτηριστικά! 

Την επόμενη πρόταση της ιταλικής εταιρείας θα την δούμε προς το τέλος του 2023 και θα είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό Super Mini της κατηγορίας B. Οι φήμες θέλουν να παίρνει την ονομασία Panda και θα πλαισιώνει το μικρότερο υβριδικό μοντέλο έως το 2026, χρόνια κατά την οποία θα σταματήσουν οι πωλήσεις του! Ως προς την ονομασία του επερχόμενου αυτοκινήτου κρατάω μια επιφύλαξη, αφού τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ένα πιο «εκλεπτυσμένο» αυτοκίνητο με lifestyle χαρακτήρα, το οποίο θα έχει πολλά κοινά με το πρωτότυπο Centoventi (120) – Πιθανόν λοιπόν να δούμε να αναβιώνει ένα ακόμα θρυλικό όνομα… το 127! 

Στις αρχές του 2025 θα δούμε τον εκπρόσωπο της Fiat στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών C-SUV, αντικαθιστώντας έμμεσα τα 500Χ και Tipo. Το νέο μοντέλο θα έχει ρετρό χαρακτηριστικά και πιθανόν θα του δωθεί το όνομα 600 Multipla.   

Διαμόρφωση γκάμας 

Ως «ειδική» μάρκα η Fiat θα έχει μικρή και στοχευμένη γκάμα. Ωστόσο τα επερχόμενα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων των 500 και Panda, θα αποτελούν τον κορμό της εταιρείας. Πιθανότατα όλες οι προτάσεις θα πλαισιώνονται από τις ανοιχτές «Dolce Vita» ενισχύοντας τον Lifestyle προσανατολισμο. 

Το 2026 και 2027 θα δούμε τα επόμενα αμιγώς ηλεκτρικά 500 και Panda που θα συνεχίσουν να εκπροσωπούν την Fiat στην κατηγορία Α. Το Panda θα ακολουθήσει τις γραμμές του μοντέλου του 1980 με στοιχεία από το πρωτότυπο Centoventi και αμάξωμα SUV. 

Χώρος για περισσότερα μοντέλα; 

H Fiat δεν έχει παρουσιάσει επίσημα κάποιο βιομηχανικό σχέδιο. Όσα γνωρίζουμε είναι από διαρροές και από στοχευμένες αποκαλύψεις του Olivier Francois. Αν και η γκάμα θα είναι περιορισμένη, μπορεί να βρεθεί χώρος για ακόμα ένα μοντέλο! Μια σπέσιαλ έκπληξη… Η Fiat έχει σπουδαία παρακαταθήκη στα προσιτά Roadster, από το Fiat 850 Spider έως το διαχρονικό Fiat 124 Spider και από το πρωτοποριακό X1/9 έως την Barchetta και το σύγχρονο 124 Spider. Ίσως λοιπόν ένα πισωκίνητο ηλεκτρικό Roadster να ήταν το κερασάκι στην τούρτα… Ένα μοντέλο που θα μπορούσε να επωφεληθεί και η Abarth για να διευρύνει την γκάμα της! 

Και η Abarth; 

Η Abarth θα συνεχίσει να είναι αλληλένδετη με την Fiat, αποτελώντας ουσιαστικά το σπορ τμήμα της! Πρόσφατα είδαμε το ηλεκτρικό Abarth 500e, το οποίο θα είναι το βασικό της μοντέλο με πολλές εκδόσεις. Όσον αφορά το επερχόμενο 600, είναι δύσκολο να παρουσιαστεί με τα σήματα του «σκορπιού». Το «τσίμπημα» φαίνεται πως θα το νιώσει το μικρό ηλεκτρικό Hatchback που θα δούμε προς το τέλος του 2023, κάνοντας το πραγματικά «καυτό». Επίσης, η Abarth φέρνει πιο κοντά την έκπληξη ενός Roadster, αφού ένα τέτοιο μοντέλο φαντάζει ιδανικό στη γκάμα της!   

Σημείωση 

Εντός του 2023 θα δούμε και την πρόταση της Fiat στην μικροκινητικότητα με την αναβίωση του Topolino, ως Rebadge των Citroën Ami και Opel e-Rocks, ωστόσο το όχημα αυτό δεν θεωρείται αυτοκίνητο αλλά τετράκυκλο.