
Η αναβίωση της Scout στις ΗΠΑ φαίνεται να «διαβάζει» σωστά το κοινό των pick-up και μεγάλων SUV: από τις 130.000 προκρατήσεις για τα νέα Terra και Traveler, πάνω από 8 στους 10 αγοραστές ζητούν την έκδοση EREV (extended-range), δηλαδή ηλεκτρική κίνηση με βενζινοκινητήρα-γεννήτρια για επέκταση αυτονομίας. Την τάση επιβεβαίωσε ο CEO, Scott Keogh, σε συνεντεύξεις στο Bloomberg, με τα σχετικά ρεπορτάζ να συγκλίνουν στο ίδιο συμπέρασμα.

Γιατί κερδίζει το EREV τώρα
Το EREV διατηρεί την ηλεκτρική οδήγηση και την άμεση ροπή, αλλά «σβήνει» το άγχος φόρτισης: όταν η μπαταρία πέφτει, μπαίνει σε λειτουργία ένας ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος ως γεννήτρια, τροφοδοτώντας ρεύμα στο πακέτο και στους ηλεκτροκινητήρες. Στα Scout, ο κινητήρας τοποθετείται πίσω από τον πίσω άξονα, λύση που απελευθερώνει συσκευασία και διατηρεί την off-road γεωμετρία. Η συνολική αυτονομία στοχεύει στα 800+ χιλιόμετρα.

Τα προκαταρκτικά τεχνικά δεδομένα
Η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή προβλέπεται με μπαταρία NMC περί τα 120 kWh και εκτιμώμενη αυτονομία έως 563 χλμ., ενώ το EREV θα φέρει LFP περίπου μισής χωρητικότητας με 241 χλμ. ηλεκτρικά πριν «μπει» η γεννήτρια και οι δύο εκδόσεις θα υποστηρίζουν DC fast charging. Πρόκειται για στοιχεία που προκύπτουν από δηλώσεις στελεχών και τεχνικά backgrounders της εταιρείας και συνεργαζόμενων μέσων, με την επίσημη σελίδα της Scout να επιβεβαιώνει τα 563 χλμ. του BEV και τα ≥805 χλμ. του EREV ως στόχους.

Παραγωγή και επενδύσεις στη Νότια Καρολίνα
Τα Terra και Traveler έχουν προγραμματιστεί να μπουν στη γραμμή στο τέλος του 2027 στο νέο εργοστάσιο της Scout στο Blythewood, South Carolina. Η βασική επένδυση φτάνει τα $2 δισ., ενώ προστέθηκαν πρόσφατα άλλα $300 εκατ. για Supplier Park στον ίδιο χώρο, ανεβάζοντας τη συνολική δέσμευση σε $2,3+ δισ..

Το πλαίσιο της αγοράς: το παράδειγμα της Ram
Η επιλογή της Scout να «ηγηθεί» με EREV ευθυγραμμίζεται με τις τελευταίες κινήσεις της Stellantis, που σταμάτησε την εξέλιξη του αμιγώς ηλεκτρικού Ram 1500 REV και έστρεψε το βάρος στην range-extended εκδοχή (πλέον και αυτή φέρει το όνομα REV). Η απόφαση αποδίδεται σε χαμηλότερη ζήτηση για BEV pick-up και πρακτικές ανησυχίες χρήσης.

Το μήνυμα της Scout
Παρά τη «στροφή» σε EREV για να συναντήσει τη ζήτηση, ο Keogh επιμένει πως η πορεία παραμένει ηλεκτρική και ότι βρισκόμαστε σε πρώιμο στάδιο τεχνολογικής καμπύλης κόστους και απόδοσης. Με τις 130.000 προπαραγγελίες και πλειοψηφία υπέρ του EREV, η Scout φαίνεται να βρήκε τον ρεαλιστικό διάδρομο ώστε να χτίσει παραγωγή, δίκτυο και πιστότητα πελατών πριν την πλήρη ωρίμανση του αμιγώς ηλεκτρικού οικοσυστήματος.






























































































