H Volvo ετοιμάζει μοντέλα άνω των 500 ίππων

Αν τα XC90 και S90 (απ)έδειξαν ότι η Volvo έχει ανέβει επίπεδα και μάλιστα θεαματικά, για τους Σουηδούς φαίνεται ότι αυτή ήταν μόνο η αρχή. Τώρα, αφού κατέλαβε την κορυφή του όρους luxurious, η Volvo ετοιμάζει το επόμενο βήμα της, που είναι να ανέβει στο top των αυτοκινήτων επιδόσεων. Γιατί, σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, την πολυτέλεια, την καινοτομία, την τεχνολογία, τα πάει -ούτως ή άλλως- ιδιαιτέρως καλά.

Η Volvo έχει αποφασίσει να αλλάξει ρότα στο performance division της, την Polestar, με ένα εξαιρετικά φιλόδοξο πλάνο: Να δημιουργήσει σπορ μοντέλα, άκρως ανταγωνιστικά απέναντι στους “αντιπάλους”, AMG και M Division, με τη διαφορά ότι τα δικά της θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον

Σκοπός της Polestar, δεν είναι η δημιουργία του απόλυτου αγωνιστικού, αλλά καθημερινών αυτοκινήτων επιδόσεων

Ο δρόμος που έχει επιλέξει για την Polestar, είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, (το dual engine υβριδικό XC90 είναι ήδη… παλαβό) με σκοπό η σουηδική εταιρεία να χαράξει τη δική της πορεία, αντί να “ακολουθήσει” τις BMW – Mercedes. “Στο τέλος – τέλος, είμαστε η Volvo και πηγαίνουμε στο δικό μας δρόμο“, είπε ο επικεφαλής της Volvo NA, Lex Kerssemakers, εξηγώντας ότι “τα ηλεκτρικά θα παίξουν εξαιρετικά σημαντικά ρόλο στο μέλλον, όταν μιλάμε για Polestar” και ότι “η αντιγραφή δεν έχει κανένα νόημα. Δεν πρόκειται να φτιάξουμε το απόλυτο αγωνιστικό αυτοκίνητο: Θέλουμε να φτιάξουμε αυτοκίνητα επιδόσεων που θα είναι χρηστικά όλες τις ώρες της μέρας και αυτό είναι που αντικατοπτρίζει η Polestar”. 

Rendering του S90 Polestar

Παρότι μέχρι στιγμής η Volvo προσφέρει μόνο δύο μοντέλα με τη “σφραγίδα” της Polestar, τα S60 και V60 (απόδοσης 362 ίππων), εύκολα μπορεί να υποθέσει κανείς ότι οι Σουηδοί θα εργαστούν επάνω στα sedan και SUV επιδόσεων. Οι πληροφορίες θέλουν έναν τετρακύλινδρο turbo απόδοσης 450 ίππων να είναι έτοιμος για να αποτελέσει το μοτέρ βενζίνης των υβριδικών Polestar. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι εντός του 2017, η Polestar θα παρουσιάσει τα S90 και XC90 που θα έχουν κάμποση από τη… δική της αγάπη. 

Για την περίπτωση του S90, αυτό που διαρρέεται, είναι ότι η απόδοση θα ξεπερνά τους 500 ίππους με τη χρήση και υβριδικού μοτέρ. Στην περίπτωση του XC90, ο αντιπρόεδρος εξέλιξης κινητήρων της Volvo, Michael Fleiss, έχει δηλώσει ότι η Polestar δεν θα ασχοληθεί με το Τ8, αλλά θα εργαστεί επάνω στα D5 και T6, δημιουργώντας μοντέλα εκ του μηδενός. 

Rendering του XC90 Polestar από το Topspeed.com

Οι τεχνικοί της Volvo φέρονται ήδη να έχουν αυξήσει την ιπποδύναμη του δίλιτρου diesel από τους 225 στους 275 ίππους και τη ροπή από τα 470, στα 525 Nm. Ο δίλιτρος βενζίνης φέρεται να έχει βελτιωθεί από τους 375 στους “άνω των 400” ίππους. Την… υπόλοιπη ιπποδύναμη θα αναλάβουν ηλεκτρικά μοτέρ, με στόχο το σπριντ από στάση στα 100 χ.α.ω. να έρχεται σε λιγότερα από 5 δευτερόλεπτα.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η Polestar έχει ήδη τοποθετήσει στα επερχόμενα μοντέλα, αναβαθμισμένες αναρτήσεις Ohlins, έχει επανασχεδιάσει τις αντιστρεπτικές, φορά (φυσικά) μεγαλύτερα ζαντολάστιχα και Brembo φρένα. 

“Πιστέψτε με, έχουμε πολλά να δούμε από την Polestar”, είπε ο Kerssemakers. Η ιδέα ενός εκρηκτικά γρήγορου S90 ή ενός XC90 με επιδόσεις supercar, δεν είναι κακή, συμπληρώνουμε εμείς…