GT Black Series : Η νέα Record Holder του Nurburgring

  Μετά τον 7ο συνεχόμενο τίτλο της στη Formula 1, η Mercedes σήμερα γιορτάζει και για την απόκτηση του υψηλότερου σκαλιού στο βάθρο των ρεκόρ του Nurburgring. Η εκπληκτική GT Black Series (πατήστε εδώ για το σχετικό άρθρο), κατάφερε να εκθρονίσει τη GT2 RS της Porsche, κάνοντας τον εκπληκτικό χρόνο των 6:43. 

 

  Με έναν επίσημα καταγεγραμμένο και επιβεβαιωμένο χρόνο στα 6:43,616 στα 20.6 χιλιόμετρα της Πράσινης Κόλασης και 6:48,047 στο πλήρες γύρο (ανατρέξτε στο τέλος του άρθρου για τις σχετικές διευκρινήσεις), η GT Black Series γίνεται το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής (για αυτό δε μετράμε το 6:40 της GT2 RS MR), με χρόνο 31 δευτερόλεπτα ταχύτερο απο της μικρότερης αδερφής της, της GT R Pro (διαβάστε το αφιέρωμα μας, πατώντας εδώ). 

  Το εντυπωσιακότερο ωστόσο, είναι πως η Mercedes δεν έκανε τίποτα άλλο, πέρα απο το να αξιοποιήσει απλά στο έπακρο τις ικανότητες και τις δυνατότητες ρύθμισης που έχει ως standard η GT Black Series. Στο τιμόνι της, βρέθηκε ο 35χρονος οδηγός της Mercedes-AMG στη κατηγορία GT3, Maro Engel.

  Ο Engel και οι μηχανικοί της Mercedes, χρησιμοποίησαν το εξής setup για την επίτευξη του ρεκόρ. Το εμπρός splitter ανοίχτηκε στη θέση Race, ενώ το άνω και το κάτω πτερύγιο της πίσω αεροτομής ρυθμίστηκαν στη μεσαία θέση. Η ρυθμιζόμενη ανάρτηση της GT Black Series, ρυθμίστηκε στα -5mm μπροστά και -3mm πίσω, ενώ το camber εμπρός και πίσω, ρυθμίστηκε στη μέγιστη δυνατή αρνητική κλίση, -3.8 μοίρες μπροστά και -3 μοίρες πίσω. Στις ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αντιστρεπτικές ράβδους, ο Engel χρησιμοποίησε τη σκληρότερη απο τις 3 διαθέσιμες ρυθμίσεις, ενώ στο AMG Traction Control, χρησιμοποίησε τις θέσεις 6 και 7 (Στο 0 αφήνει πλήρη ελευθερία πλαγιολίσθησης, ενώ στη θέση 9 σχεδόν καθόλου). Όλα αυτά, είναι ρυθμίσεις που μπορεί ο κάθε κάτοχος να κάνει, μιας και είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού της GT Black Series.

 

  Το ίδιο είναι και τα ελαστικά που χρησιμοποίησε η Mercedes, τα ειδικά σχεδιασμένα για εφαρμογή στη GT Black Series, Cup 2 R της Michelin, με μοναδική “διαφορά”, τη προθέρμανση τους με κουβέρτες στα pit, καθώς ο χρόνος κοστίζει πολύ χρήμα στο Nurburgring. Τα φρένα της GT Black Series δεν έδειξαν κανένα σημάδι κόπωσης σύμφωνα με τον Engel, ενώ το roll-cage και οι ζώνες 4 σημείων (μέρος του Track Package, που αποτελεί βασικό στοιχείο εξοπλισμού), δίνουν μεγάλη σιγουριά και αίσθησης ασφάλειας στον οδηγό, σε περίπτωση που συμβεί το αναπάντεχο.

  Τα 400 κιλά κάθετου αεροδυναμικού φορτίου στα 250 χιλιόμετρα/ώρα, έδωσαν τη δυνατότητα στον Engel να κινηθεί με σχεδόν 270 χιλιόμετρα/ώρα στο κομμάτι Kesselchen της πίστας, ενώ στη μεγάλη ευθεία Doettinger Hoehe, η ταχύτητα της GT Black Series, ξεπέρασε τα 300 χιλιόμετρα/ώρα.

  Ο Maro Engel δήλωσε : “Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πόσο downforce παράγει η GT Black Series και το πόσο σιγουριά σου δίνει, να την οδηγήσεις στο όριο. Τα συγχαρητήρια μου στους μηχανικούς του Affalterbach για το αυτοκίνητο που δημιούργησαν. Χαίρομαι ιδιαίτερα που μου δόθηκε η ευκαιρία να δείξω τις ικανότητες που έχει αυτό το εκπληκτικό αυτοκίνητο”. Αξίζει να σημειώσουμε οτι με θερμοκρασία 7 βαθμούς στον αέρα, 10 στην άσφαλτο και με πολλά κομμάτια σε γρήγορες στροφές να είναι ελαφρώς υγρά, λόγω του οτι βρίσκονται στη σκία, οι συνθήκες ήταν κάτι λιγότερο απο ιδανικές για την επίτευξη ενός ρεκόρ.

  Η επίσημη και επιβεβαιωμένη χρονομέτρηση των γύρων που πραγματοποίησε η GT Black Series, έγιναν απο την εταιρεία τηλεμετρίας “Wige Solutions” και επιβεβαιώθηκαν απο τους επόπτες του Nurburgring, τόσο για την ακρίβεια της χρονομέτρησης, όσο και για το οτι το αυτοκίνητο έφερε μόνο στοιχεία του βασικού μέρους του εξοπλισμού του. Μπορείτε να παρακολουθήσετε το γύρο, στο βίντεο που ακολουθεί :

 

Διευκρίνηση σχετικά με το μήκος της πίστας

  Σύμφωνα με τη παράδοση και τη χρονομέτρηση που γίνεται επί σειρά ετών, ο επίσημος χρόνος που δημοσιεύεται αφορά την εκκίνηση εν’ κινήσει απο τη γραμμή στην έξοδο των pit (είναι το σημείο που γίνεται η είσοδος απο το κομμάτι της πίστας Grand Prix στη Nordschleife) και ολοκληρώνεται πριν τη τελυταία στροφή (στο κομμάτι που το Nordschleife ξεκινά να μπαίνει στη πίστα Grand Prix). Αυτό γίνεται απο το 1997, για ιστορικούς λόγους, απο το “Supertest” του “Sport Auto”. Το κομμάτι λοιπόν που δε μετριέται, ονομάζεται “T13 straight”.

  Επειδή όμως απο το 2019, η “Nurburgring 1927 Gmbh” (η ίδια η πίστα δηλαδή), εισήγαγε το δικό της πίνακα χρόνων και τη δική της επιτροπή εμπειρογνωμόνων που επιβεβαιώνουν πως τα αυτοκίνητα δε φέρουν καμία ειδική μετατροπή, συνυπολογίζει και την ευθεία T13. Για αυτό και υπάρχουν δύο μήκη πίστας (20.6 & 20.832 χιλιόμετρα, αντίστοιχα).