
Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Ferrari είναι γεγονός. Η Ferrari Elettrica θα αποκαλυφθεί σταδιακά μέσα σε επτά μήνες, με το Μαρανέλο να δίνει έμφαση στις καινοτομίες που φέρνει το νέο μοντέλο. Με ισχύ άνω των 1.000 ίππων, τελική ταχύτητα 310 km/h και αυτονομία 530 km, η Elettrica σηματοδοτεί την είσοδο της Ferrari στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Ειδικότερα, η νέα ηλεκτρική Ferrari αποκαλύπτεται σταδιακά: μετά το σύστημα μετάδοσης κίνησης, που παρουσιάστηκε στις αρχές Οκτωβρίου, στις αρχές του επόμενου έτους θα είναι η σειρά του εσωτερικού, ενώ το πλήρες αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί στην ολότητά του την άνοιξη, πιθανότατα τον Μάιο. Συνολικά, επτά μήνες. Γιατί; Το εξήγησε ο Μπενεντέτο Βίνια, διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τα τριμηνιαία αποτελέσματα.
«Η Ferrari Elettrica είναι γεμάτη καινοτομίες που πρέπει να εξηγηθούν σωστά»
«Ζούμε σε αβέβαιους καιρούς, που δεν μπορούμε να ελέγξουμε. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να συνεχίσουμε να καινοτομούμε, ώστε να προσφέρουμε κάτι μοναδικό στους πελάτες μας», εξήγησε ο Βίνια.
«Γιατί παρουσιάζουμε βήμα-βήμα τις καινοτομίες της Elettrica; Επειδή θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι όλη η δουλειά των μηχανικών μας δεν θα περάσει απαρατήρητη. Υπάρχουν τόσες πολλές καινοτομίες σε αυτό το αυτοκίνητο, που θέλουμε κάθε μία από αυτές να παρουσιαστεί και να εξηγηθεί σωστά στους πελάτες μας».
Η Ferrari Elettrica είναι ίσως το πιο «δύσκολο» μοντέλο για το Μαρανέλο και, για τον λόγο αυτό, απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή — ακόμη και από εκείνους που έχουν την αποστολή να τη πουλήσουν.
«Να το πω αλλιώς», συνέχισε ο CEO: «Καταλάβαμε ότι για ορισμένα αυτοκίνητα στο παρελθόν δεν καταφέραμε να επικοινωνήσουμε και να εξηγήσουμε σωστά πολλές από τις καινοτομίες και τις τεχνολογίες που ενσωμάτωναν. Και αυτό είναι κάτι πάνω στο οποίο εργαζόμαστε. Όταν έχουμε κάτι νέο — είτε αφορά την τεχνολογία, είτε τον σχεδιασμό, είτε τη μηχανική — έχουμε την ευθύνη να το παρουσιάσουμε στον κόσμο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Γιατί πίσω από κάθε καινοτομία υπάρχει η δουλειά πολλών ανθρώπων, στο εργοστάσιο και στην εταιρεία».
Η Ferrari Elettrica θα έχει πάνω από 1.000 ίππους
Όσον αφορά τα τεχνικά στοιχεία: το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του Μαρανέλο θα διαθέτει σύστημα μετάδοσης με τέσσερις κινητήρες — δύο εμπρός και δύο πίσω — με συνολική ισχύ 830 kW, δηλαδή 1.129 ίππους.
Η Elettrica θα επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε περίπου 2,5 δευτερόλεπτα και θα ξεπερνά τα 310 km/h τελικής ταχύτητας. Η μπαταρία, ενσωματωμένη απευθείας στο πλαίσιο, θα έχει χωρητικότητα 122 kWh, προσφέροντας εκτιμώμενη αυτονομία 530 χιλιομέτρων.
Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου
Η Ferrari έκλεισε το τρίτο τρίμηνο του έτους με θετικά αποτελέσματα. Τα καθαρά έσοδα έφτασαν τα 1,77 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 7,4% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2024, με τις παραδόσεις να παραμένουν σχεδόν σταθερές (3.401 αυτοκίνητα, +0,5%).
Το λειτουργικό κέρδος ανήλθε στα 503 εκατ. ευρώ (+7,6%), ενώ το καθαρό κέρδος διαμορφώθηκε στα 382 εκατ. ευρώ. Το EBITDA (ένδειξη της ικανότητας δημιουργίας ταμειακών ροών) έφτασε τα 670 εκατ. ευρώ, με περιθώριο 37,9%.
Τα αποτελέσματα συνδέονται με τον ευνοϊκό συνδυασμό προϊόντων, την αύξηση των εξατομικευμένων επιλογών που ζητούν οι πελάτες, καθώς και με τις καλές επιδόσεις στις δραστηριότητες χορηγιών και του brand.
Οι θερμικοί κινητήρες εξακολουθούν να υπερέχουν
Το 57% των Ferrari που παραδόθηκαν το τελευταίο τρίμηνο διέθετε κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ το 43% ήταν υβριδικά μοντέλα. Τα πιο δημοφιλή ήταν οι 296 GTS, Purosangue, Roma Spider και η σειρά 12Cilindri, η οποία συνεχίζει να αυξάνει την παραγωγή. Αυξάνονται επίσης οι παραδόσεις της SF90 XX, ενώ η 296 GTB πλησιάζει στο τέλος του κύκλου ζωής της και έχουν ολοκληρωθεί οι παραδόσεις των SF90 Spider και Daytona SP3.
«Οι πελάτες είναι ελεύθεροι να επιλέξουν»
«Κατά το Capital Markets Day καθορίσαμε μια σαφή πορεία για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του brand μας, θέτοντας τις βάσεις για ανάπτυξη έως το 2030», τόνισε ο Βίνια.
«Όσον αφορά τα προϊόντα, συνεχίζουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας τη μέγιστη ελευθερία επιλογής ως προς τον τύπο πρόωσης. Ως ηγέτες, έχουμε την ευθύνη να δείξουμε ότι η δική μας ερμηνεία της ηλεκτρικής τεχνολογίας — όπως εκφράζεται μέσα από τη Ferrari Elettrica — θα αποτελέσει για άλλη μια φορά πηγή καινοτομίας».
Η μετοχή ανεβαίνει στο χρηματιστήριο
Μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου, η μετοχή της Ferrari σημείωσε άνοδο άνω του 3% στο χρηματιστήριο.
Το Μαρανέλο αναθεώρησε ανοδικά τις προβλέψεις για ολόκληρο το 2025: η εταιρεία αναμένει πλέον έσοδα ίσα ή άνω των 7,1 δισ. ευρώ (έναντι των προηγούμενων 7 δισ.) και κέρδη ανά μετοχή τουλάχιστον 8,80 ευρώ.
Η βελτίωση των προβλέψεων οφείλεται σε έναν «ακόμα πιο ευνοϊκό συνδυασμό προϊόντων, περισσότερες εξατομικεύσεις, χαμηλότερο βιομηχανικό κόστος (παρά τους δασμούς) και αυξημένες ταμειακές ροές».






