Τα EVs είναι το μέλλον, αλλά η εποχή της εσωτερικής καύσης «δεν έχει τελειώσει», υποστηρίζει ο CFO, του VW Group, Arno Antlitz αναφορικά με την μετάβαση της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση και την στρατηγική επενδύσεων του γερμανικού ομίλου.
Ειδικότερα, ο όμιλος Volkswagen δήλωσε ότι σκοπεύει να διατηρήσει σταθερά τα ερείσματά του στον τομέα των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης, παρά τη συνεχή κίνηση του κλάδου προς την ηλεκτροκίνηση. Η κίνηση αυτή έρχεται εν μέσω της μειωμένης ζήτησης για τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες.
Υποχωρώντας σε σχέση με τη στρατηγική που είχε ανακοινώσει προηγουμένως για την πλήρη υιοθέτηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ο Όμιλος VW σχεδιάζει αντ’ αυτού να διαθέσει τα δύο τρίτα των κεφαλαίων του ύψους 180 δισεκατομμυρίων ευρώ στην ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση.
Εν τω μεταξύ, το ένα τρίτο θα «εξακολουθεί να διατίθεται για να διατηρήσουμε τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης ανταγωνιστικά», δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής και COO του Ομίλου VW Arno Antlitz σε εκδήλωση του Reuters στο Μόναχο τον περασμένο μήνα.
«Το μέλλον είναι ηλεκτρικό, αλλά το παρελθόν δεν έχει τελειώσει», δήλωσε ο Antlitz. «Είναι ένα τρίτο και θα παραμείνει ένα τρίτο».
Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, η VW σχεδιάζει τώρα να κατασκευάσει ένα μικρό, προσιτό BEV χωρίς συνεργάτη μετά την κατάρρευση των συνομιλιών συνεργασίας με τη Renault.
Τα entry-level BEV της VW θα κοστίζουν 20.000 ευρώ (21.756 δολάρια), επωφελούμενα από υψηλό βαθμό τοπικότητας στην Ευρώπη, δήλωσε η εταιρεία.
Ταυτόχρονα, η VW παραδέχεται ότι θα πρέπει να εξισορροπήσει την υποχώρηση των πωλήσεων BEV με περισσότερα plug-in υβριδικά.
Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα προηγούμενα σχέδιά της να καταστήσει την οικογένεια μπαταριο-ηλεκτρικών αυτοκινήτων ID κομβική για το μέλλον της.
Το «βουνό» της μετάβασης
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Herbert Diess ανακοίνωσε σχέδια για την εισαγωγή έως και 75 πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων κατά την επόμενη δεκαετία, δηλώνοντας το 2021 ότι η ηλεκτρική κινητικότητα «έχει κερδίσει τον αγώνα».
Η VW αντιμετώπισε έναν δύσκολο αγώνα με τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση. Προηγουμένως, μπέρδεψε τα σχέδιά της με διάφορα λανσαρίσματα EV. Επίσης, η VW έμεινε πίσω στην Κίνα μπροστά στον σκληρό τοπικό ανταγωνισμό.
Όπως και άλλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η VW αντιδρά επίσης στην περαιτέρω επέκταση των κινεζικών ανταγωνιστών, όπως η BYD και η MG Motor της SAIC, στην Ευρώπη. Η VW έχει επίσης απορρίψει τα σχέδια να αναζητήσει επενδύσεις για τη μονάδα μπαταριών της και να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο EV αξίας 2 δισεκατομμυρίων ευρώ στη Γερμανία.
Εν τω μεταξύ, η VW μπορεί να βάλει φρένο στο χρόνο που χρειάζεται για να ανεβάσει τα εργοστάσια μπαταριών της σε πλήρη δυναμικότητα.
Η VW θα εξακολουθήσει να ξεκινά την παραγωγή το 2025, αλλά μπορεί να χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να φτάσει σε πλήρη δυναμικότητα, δήλωσε ο Antlitz στο Bloomberg σε συνέντευξή του.
Σύμφωνα με τα τρέχοντα σχέδια ύψους 20 δισ. ευρώ, η PowerCo πρόκειται να προμηθεύσει κυψέλες για περίπου 3 εκατομμύρια EVs μέχρι το 2030.
Ομοίως, η Mercedes-Benz σχεδιάζει να διατηρήσει τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης στην παραγωγή και την επόμενη δεκαετία, καθώς υποχωρεί από τα προηγούμενα σχέδιά της να πουλάει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030, ανέφερε το Bloomberg.