Vivre le mouvement dans la rue

Οδηγούμε το Volvo V40 Cross Country D2 Ocean Race

Ποιος είπε ότι η πολυτέλεια et le Qualité κοστίζει τόσο, ώστε να είναι προνόμιο των ισχυρών; Η Volvo, κάνοντας ένα θεαματικό restart, έχει καταφέρει να δημιουργήσει premium αυτοκίνητα που είναι απολύτως χρηστικά et δεν κοστίζουν απαραίτητα μια… περιουσία. Αυτό ακριβώς κάνει και το αυτοκίνητο της σημερινής μας δοκιμής, που θα μπορούσε να κοστίζει πολύ παραπάνω.

Le site Volvo V40 Cross Country D2 Ocean Race 1,6, είναι μια πιο “off road” έκδοση του V40, το οποίο είναι αφιερωμένο στο πνεύμα της θάλασσας (εμπνευσμένο από το σθένος και την ψυχή που χαρακτηρίζει τους ιστιοπλοϊκούς αγώνες Volvo Ocean Race, μας λέει η Volvo). Σε σχέση με το «συμβατικό» V40, είναι πιο ψηλό, ενώ έχει πινελιές που του δίνουν μια πιο «άγρια» και πιο sports εμφάνιση ταυτόχρονα.

Τέτοιες (εξωτερικά) είναι τα ματ άβαφα πλαστικά που έχουν τοποθετηθεί περιμετρικά, στα χαμηλότερα μέρη του, ώστε να προστατεύουν από τα γδαρσίματα, αλλά και τα μαρσπιέ- σπόιλερ στο χρώμα του αλουμινίου επάνω από αυτά, για την έκδοση που… πήρα στα χέρια μου, οι 19άρες σκουρόχρωμες ζάντες,  και όχι μόνο. Όμως αυτά, είναι μόνο οι λεπτομέρειες.

Interne

Εντάξει, το 2,5 όγκων μοντέλο της Volvo είναι élégant εξωτερικά και ποιοτικό. Αυτό (το ποιοτικό), δεν είναι έκπληξη για τη Volvo, το όνομα της οποίας έχει γίνει κάτι σαν αστικός μύθος στους petroheads όλου του κόσμου, οι οποίοι παρομοιάζουν την αντοχή των Volvo στο χρόνο και τις κακουχίες με αυτή των… αρμάτων μάχης. Εκεί όπου εγώ κρίνω ότι θα πρέπει να εστιάσουμε, είναι η «σουηδική καινοτομία» την οποία διαφημίζει η εταιρεία. Άλλωστε, η καινοτομία είναι αυτή που κάνει ένα μοντέλο να ξεχωρίζει.

 Αλλά ένα meme για την αντοχή των Volvo, δεν κρατήθηκα, το βαλα

Γι’ αυτό λοιπόν και ξεκινώ, όχι από την πολυτέλεια –που την είχα δεδομένη για ένα Volvo-, από κάτι που πρώτη φορά συνάντησα σε αυτοκίνητο. Στο κέντρο του ταμπλό, μπροστά από τον λεβιέ των ταχυτήτων, υπάρχει η κονσόλα διαχείρισης του (άριστου) στερεοφωνικού, του κλιματισμού και των άλλων λειτουργιών του αυτοκινήτου που εμφανίζονται στην κεντρική έγχρωμη οθόνη. Πίσω από αυτό τον «πίνακα», ωστόσο, υπάρχει ένα ευμεγέθες κενό με μια έξυπνη, φωτιζόμενη θήκη, στην οποία εμένα βόλευε να αφήνω το κινητό, ή το πορτοφόλι μου. Αυτή, είναι μια innovation που με κάνει να απορώ πώς δεν την έχει αντιγράψει (ακόμα) άλλη αυτοκινητοβιομηχανία.

Ούτως ή άλλως πάντως, το εσωτερικό του V40 είναι ποιοτικό (άριστη η ποιότητα των δερμάτων και των πλαστικών) και εύχρηστο. Τα δερμάτινα καθίσματα με τις κόκκινες ραφές είναι, εκτός από όμορφα, πολύ βολικά και προσφέρουν πολύ καλή στήριξη. Και πώς θα μπορούσαν να μην είναι βολικά; Ξέρατε ότι, για να αρχίσει να φτιάχνει καθίσματα η Volvo, τη δεκαετία του ’60, συμβουλεύτηκε τους ορθοπεδικούς χειρουργούς του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας Chalmers στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας; Ε, όσο να ναι, αυτοί ξέρουν πώς ξεκουράζεται η μεσούλα σου.

   Τα καθίσματα του V40, που λέγαμε. Παρατηρήστε τη θήκη στο “κούφιο” ταμπλό

Θήκες (με διακριτικό φωτισμό, ώστε να μη χρειάζεται να ανάψεις την πλαφονιέρα, ψάχνοντας το πορτοφόλι για τα διόδια) έχει πολλές, στο κέντρο του ταμπλό, ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, στις πόρτες, αλλά και πίσω, όπου, εκτός από το αναδιπλούμενο armrest, συναντάμε έξυπνα ανοιγόμενες ποτηροθήκες στο κέντρο των καθισμάτων. Έξυπνο και αυτό.

Ωραίος και εύχρηστος ο πίνακας του Volvo

Ο πίνακας οργάνων, πίσω από το καλοσχεδιασμένο τιμόνι (το οποίο ρυθμίζεται καθ’ ύψος και απόσταση από τον κορμό), αλλάζει χρωματισμούς και φυσικά έχει ρυθμιζόμενη ένταση φωτισμού (ρυθμίζει και τον φωτισμό των θηκών, αλλά και στα πόδια). Εκεί εμφανίζονται και τα προγράμματα οδήγησης (Elegance, Eco, Performance), ενώ το έξυπνο, είναι ότι αριστερά και δεξιά του στροφομέτρου και κοντέρ, εμφανίζονται η μπάρα της θερμοκρασίας και δεξιά, η ροπή, ώστε να ξέρεις ακριβώς πότε θα αλλάξεις ταχύτητα, εκμεταλλευόμενος όλο το εύρος της δύναμης του αυτοκινήτου.                 Στο δρόμο

Η position de conduite του V40 είναι, ούτως ή άλλως άριστη και η μόνη «παραφωνία» είναι η ορατότητα προς τα πίσω, η οποία είναι περιορισμένη (ως… ανύπαρκτη) λόγω του μικρού πίσω παρμπρίζ. Αλλά, πριν δούμε τη συμπεριφορά του στο δρόμο, ας μιλήσουμε για το κινητήριο σύνολό του, το οποίο είναι μάλλον η ιδανικότερη επιλογή για την Ελλάδα. Πρόκειται για τον diesel των 1,6 λίτρων με τα 115 ps και τα 270 Nm (27,5 kgm) ροπής.

Le site performance του είναι ικανοποιητικές (ιδιαίτερα μετά την 3η) και μπορείς να κινηθείς σβέλτα, λόγω της μεγάλης ροπής που είναι διαθέσιμη σε μια ευρεία γκάμα στροφών, όμως το δυνατό του σημείο, είναι ότι μπορεί να προσφέρει οικονομική (για την ακρίβεια οικονομικότατη) μετακίνηση. Παρά το γεγονός ότι το δούλεψα κατά 90% στο πρόγραμμα “Performance” και ότι έχω… (πολύ) βαρύ δεξί πόδι, η μέση κατανάλωση έμεινε στα 5,4 lt/100 km και μάλιστα με καθημερινή κίνηση στο πολύβουο κέντρο της Αθήνας. Είμαι πεπεισμένος πως αν οδηγούσα… νορμάλ θα μπορούσα να ρίξω την κατανάλωση σε τρομερά… ευχάριστα νούμερα.

Ικανοποιητικοί οι χώροι του Volvo

Είναι οικονομικότατο λοιπόν. Όμως, πώς πατάει στο δρόμο; Ο οδηγός (ο γράφων, εν προκειμένω) έχει πολύ καλή πληροφόρηση από το τιμόνι και «όπλο» στα χέρια του είναι το άριστο σε σχέση και κλιμάκωση εξατάχυτο κιβώτιο.

Θα περίμενε κανείς πως η αύξηση του ύψους του V40 θα προκαλούσε δραματικές αλλαγές στη συμπεριφορά. Όμως, το Boîte et le σύστημα διεύθυνσης έχουν τόσο μεγάλες δυνατότητες, που ακόμα και υπό πίεση, το Cross Country Ocean Race είναι απολύτως προβλέψιμο και ασφαλές – και σε αυτό αξίζει να προστεθεί και η απόδοση των φρένων. Les inclinaisons που παίρνει είναι μάλλον αμελητέες για όχημα της κατηγορίας, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει le confort, χωρίς όμως υποχωρήσεις στην οδική συμπεριφορά (πχ δεν παρατήρησα φαινόμενα «πλεύσης» στις υψηλές ταχύτητες). Πολύ καλές (και εντυπωσιακές) ζάντες, αλλά και τα λάστιχα που έχουν επιλεγεί για αυτή την έκδοση, τα Continental Contisportcontact που του ταίριαξαν «γάντι».

Le site ηλεκτρονικά βοηθήματα επεμβαίνουν μόνο όπου και όταν πρέπει, όπως για παράδειγμα όταν, λόγω της μεγάλης ροπής, σε γλιστερό οδόστρωμα, το «αναγκάσεις» να σπινάρει. Το Cross Country, λόγω του αυξημένου ύψους του, μπορεί να κινηθεί άφοβα σε κακοτράχαλα οδοστρώματα, χωρίς να «φοβάται» και ζημιές. Έτσι, το V40 Cross Country Ocean Race είναι ένα όχημα πραγματικά ελευθέρου χρόνου, με ικανοποιητικούς χώρους, με το οποίο μπορείς να ταξιδέψεις σε όλη τη χώρα και όλες τις χώρες, χωρίς άγχη. Και με τιμή περίπου 25.000 ευρώ, είναι μια καλή επιλογή…