Vivre le mouvement dans la rue
VW

Volkswagen: Ο οικονομικός διευθυντής υποστηρίζει ότι τα γερμανικά εργοστάσια πρέπει να γίνουν πιο αποτελεσματικά

Πρέπει να αξιοποιήσουμε πλήρως τη δυναμικότητα των εργοστασίων

VW

Η Volkswagen πρέπει να αναλάβει «αποφασιστική δράση» στα γερμανικά εργοστάσιά της για να τα επαναφέρει στην πλήρη λειτουργική τους ικανότητα, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Arno Antlitz.

«Πρέπει να αξιοποιήσουμε πλήρως τη δυναμικότητα των εργοστασίων. Σε μια συρρικνούμενη αγορά, αυτό οδηγεί αναπόφευκτα σε συζητήσεις για το κλείσιμο ορισμένων εργοστασίων στη Γερμανία», δήλωσε ο Antlitz σε συνέδριο που διοργάνωσε η Goldman Sachs στο Λονδίνο στις 5 Δεκεμβρίου.

«Η εναλλακτική λύση είναι εξαιρετικά επιζήμια: κάθε υποαπασχολούμενο εργοστάσιο αιμορραγεί σταδιακά, γίνεται αναποτελεσματικό και χάνει συνεχώς την ανταγωνιστικότητά του», είπε. «Χωρίς τη βελτίωση της αποδοτικότητας και των επιδόσεών τους, δεν μπορούμε να διατηρήσουμε τα σημερινά επίπεδα απασχόλησης».

Η VW πιέζει για πρωτοφανές κλείσιμο εργοστασίων και περικοπές μισθών στην ομώνυμη μάρκα της στη Γερμανία, όπου το κόστος εργασίας και ενέργειας είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη. Η διοίκηση και οι ηγέτες των εργαζομένων έχουν οριστεί για έναν τέταρτο γύρο συνομιλιών στις 9 Δεκεμβρίου.

Η χρησιμοποίηση της παραγωγικής ικανότητας σε όλο το γερμανικό δίκτυο εργοστασίων της VW έχει μειωθεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες σε λιγότερο από 60%, έγραψαν οι αναλυτές της Bernstein σε σημείωμα του Νοεμβρίου, με εκτιμώμενη αχρησιμοποίητη παραγωγική ικανότητα έως και 800.000 μονάδες.

Απορρίφθηκε η έκκληση της Ένωσης για μείωση του μερίσματος των μετόχων

Ο Antlitz δήλωσε ότι η VW δεν σχεδιάζει να αλλάξει τη μερισματική της πολιτική και εμμένει σε έναν δείκτη διανομής μερισμάτων τουλάχιστον 30 τοις εκατό.

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων έχουν καλέσει τα στελέχη και τους μετόχους της VW, συμπεριλαμβανομένων των οικογενειών Porsche και Piech, που κατέχουν το ένα τρίτο του ομίλου Volkswagen, να συμβάλουν στην εξοικονόμηση κόστους αποδεχόμενοι μειωμένο μέρισμα.

Ο Antlitz δήλωσε ότι το προτεινόμενο μέρισμα θα μειωθεί ανάλογα με τα κέρδη.

Οι μετοχές της VW σημείωσαν πτώση κατά ένα τρίτο κατά τους πρώτους εννέα μήνες του οικονομικού έτους, γεγονός που θα μεταφραζόταν σε μέρισμα 6,75 ευρώ έναντι 9 ευρώ πέρυσι, με βάση τις εκτιμήσεις της LSEG.

Μια πληρωμή 30 τοις εκατό είναι περίπου σε ευθυγράμμιση με την τρέχουσα πρόβλεψη συναίνεσης των αναλυτών, ενδεχομένως καθησυχάζοντας τους επενδυτές σχετικά με τις προοπτικές μερίσματος εν μέσω πιέσεων από τα συνδικάτα για περικοπές. Αυτό, ωστόσο, δεν περιλαμβάνει προβλέψεις ή κόστος από τη συνεχιζόμενη διαδικασία αναδιάρθρωσης, η οποία, σύμφωνα με τους αναλυτές, θα έπληττε τα κέρδη και, επομένως, θα μείωνε αντίστοιχα τη διανομή.

Οι αναλυτές λένε ότι η πίεση θα παραμείνει στη Volkswagen για περαιτέρω μείωση του ποσοστού διανομής, αν και εκτιμούν ότι μια διανομή 5 δισ. ευρώ μπορεί να είναι το ελάχιστο που θα ήταν αποδεκτό από την Porsche SE, η οποία ελέγχεται από τις οικογένειες Porsche και Piech.

Το μέρισμα της VW είναι μία από τις σημαντικότερες πηγές ρευστότητας για την Porsche SE.