Το 2000GT, είναι απο πολλές απόψεις ένα halo car, τόσο για τη Toyota, όσο και για την ίδια την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι το πρώτο πραγματικό συλλεκτικό αυτοκίνητο απο την Ιαπωνία και κατά μία έννοια, το πρώτο τους supercar. Το 2000GT, αν και Toyota αυτό καθ’ αυτό, είναι στη πραγματικότητα ένα δημιούργημα της Yamaha, το οποίο αγόρασε και έβαλε στη παραγωγή η Toyota.
Dans les années 1960, Yamaha a réalisé de nombreux travaux automobiles pour différents constructeurs. Dans le cas de la 2000GT, ils ont créé le premier prototype, qu'ils ont présenté à Nissan, qui a bien sûr refusé leur offre de mise en production. Yamaha s'est alors tourné vers le conservateur Toyota, qui y a vu l'occasion de montrer à ses concurrents européens qu'il pouvait produire une voiture de sport digne d'eux. Et c'est ainsi que la 2000GT est passée du concept à la voiture de série.
Le designer de Toyota, Satoru Nozaki, qui était responsable du design original de la Yamaha, a incorporé de nombreux éléments de design des modèles GT des années 1960, en s'inspirant principalement de la Jaguar E-Type. Το καλύγραμμο design του αμαξώματος, σε συνδυασμό με τα pop-up εμπρός φώτα, που συμπλήρωναν τα μεγάλα εμπρός φώτα, εκατέρωθεν της γρύλιας που έμοιαζε αρκετά σχεδιαστικά με αυτή του Sports 800, έδωσαν στο 2000GT, τη μοναδική σχεδιαστική του ταυτότητα. Οι προφυλακτήρες του, ήταν πολύ μικροί και το αυτοκίνητο αυτό καθ’ αυτό, εξαιρετικά χαμηλό, με το ψηλότερο σημείο του να έχει ύψος μόλις 1.16m.
L'intérieur, bien qu'un peu étroit, était assez luxueux pour l'époque, avec des garnitures en bois de rose sur le tableau de bord et une radio avec recherche automatique des stations. Lors d'un essai, le magazine Road & Track a déclaré avoir été impressionné par l'intérieur de la 2000GT, que l'on soit passager ou simple admirateur, comme il l'a dit à l'époque.
En 1969, la partie avant a été légèrement redessinée, des feux plus petits ont été installés et le design des clignotants a également été modifié. Les clignotants arrière ont été agrandis et Toyota a également apporté quelques améliorations à l'intérieur afin de rafraîchir son image. Sur ces dernières voitures, l'air conditionné a été installé et il y avait aussi l'option d'une transmission automatique.
Ο κινητήρας που αρχικά τοποθετήθηκε στο 2000GT, προήλθε απο το Crown sedan. Ήταν ένας δίλιτρος, εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας, τον οποίο τροποποίησε η Yamaha, τοποθετώντας μεταξύ άλλων, 3 2-barrel Mikuni – Solex 40 PHH καρμπυρατέρ, καθώς και μία ανασχεδιασμένη κεφαλή, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να αποδίδει 150 ίππους και 175Nm ροπή.
Cependant, neuf d'entre eux ont également été construits MF-12 qui étaient équipés du moteur 2M de Toyota, lequel, bien que plus grand de 300 cm3 que le moteur conventionnel, avait exactement la même puissance et le même couple.
Les 2000GT étaient équipées d'une boîte de vitesses manuelle à 5 rapports et il y avait trois options de transmission finale. Les modèles équipés de la transmission finale 4.375 pouvaient atteindre une vitesse maximale de 217 km/h et affichaient une consommation moyenne de 7,6 l/100 km.
Il convient de noter que l'équipement de série de la 2000GT comprenait des freins à disque à l'avant et à l'arrière, ainsi qu'un différentiel à glissement limité.
Στο τριετή κύκλο παραγωγής του (1967 – 1970), μόλις 351 αντίτυπα του 2000GT κατασκευάστηκαν συνολικά, αριθμός εφάμηλος με αυτό των “εκλεκτών” ιταλικών supercar της εποχής. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Toyota και της Yamaha, κατασκευάστηκαν 233 MF10, 109 MF10L et 9 MF12L. En Amérique, la 2000GT se vendait 6800 dollars, un prix bien plus élevé que celui des Porsche de l'époque. 90 voitures ont été vendues au total, le reste étant divisé en un nombre à peu près similaire en Europe et en Asie. La plupart des 2000GT sont blanches ou rouges.
La 2000GT a participé à plusieurs courses au Japon, se classant troisième au Grand Prix du Japon en 1966 et première à la course de 1000 km sur le circuit de Fuji en 1967. En outre, elle a établi un certain nombre de records lors d'un test d'endurance de 72 heures de la FIA, qui ont été conservés jusqu'à ce que la 911R, que Porsche a spécialement construite pour extraire ces records de la 2000GT, participe aux courses.
Το 1968, ο Carroll Shelby, έβαλε 3 2000GT να τρέξουν στην κατηγορία CP του πρωταθλήματος αυτοκινήτων παραγωγής SCCA. Αρχικά, ο Shelby αγόρασε τα 3 αυτοκίνητα τα οποία και συμμετείχαν στους αγώνες, καθώς και ένα 4ο, ως αντικατάστασης. Παρόλη την επιτυχία, τα 2000GT έτρεξαν για μόλις μία σεζόν. Έπειτα, 2 εξ’ αυτών παρέμειναν στις ΗΠΑ, ενώ το 3ο επέστρεψε στο μουσείο της Toyota, όπου και βρίσκεται μέχρι και σήμερα.
Το 2000GT, έχει αυτή τη μαγεία του halo car. Ενός αυτοκινήτου, το οποίο κατασκευάζεται απλά για να δείξει τι είναι μηχανολογικά και τεχνολογικά εφικτό, απο τη μεριά του εκάστοτε κατασκευαστή. Ωστόσο, είναι και ένα μοναδικής ομορφιάς, έργο τέχνης, με ένας άκρως διαχρονικό και αγέραστο στο πέρασμα του χρόνου σχεδιασμό. Μετά το 2000GT, η Toyota, πάλι με τη βοήθεια της Yamaha αλλά αυτή την φορά υπο την υλοποίηση του απο το luxury brand της, τη Lexus, μας έδειξε ξανά το 2009 τι είναι εφικτό, με το μοναδικό LFA. Η μαγεία του 2000GT, είναι παρόμοια με αυτή του LFA. Σπάνιο, διαφορετικό, μοναδικό και μέρος της αυτοκινητιστικής ιστορίας, με το δικό του “halo” τρόπο…
Matériel photographique : http://www.desert-motors.com/
Σε στενή συνεργασία με την Bugatti, η The Little Car Company παρουσίασε για πρώτη φορά…
H ΠΛΕΙΑΔΕΣ MOTORS A.E., επίσημη αντιπροσωπεία της SUBARU στην Ελλάδα, ανακοίνωσε εκπτώσεις έως 5.000€ (ανάλογα…
Η Nissan - Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει νέες επιπλέον…
Το προβάδισμα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών κατέκτησε η Hyundai Motorsport διευρύνοντας παράλληλα το προβάδισμα της και…
Η Mercedes-Benz αποφάσισε να διακόψει την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας αφιερωμένης στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλών…
Μόλις λίγες εβδομάδες πριν, η Opel έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες του νέου Frontera.…