Le site
αριθμοί λένε την αλήθεια: με περισσότερες από έξι εκατομμύρια πωλήσεις, το Volkswagen Tiguan είναι το πιο επιτυχημένο Sports Utility Véhicule στην Ευρώπη και ένα από τα κορυφαία σε πωλήσεις παγκοσμίως. Το 2019, ήταν
και πάλι το πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας και ολόκληρου του Volkswagen Groupe, με περίπου 911.000 μονάδες να βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής. Σήμερα, η
Volkswagen παρουσιάζει το nouveau Tiguan, το οποίο φιλοδοξεί
να παραμείνει στην κορυφή με προηγμένες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης,
ψηφιοποίησης και συνδεσιμότητας.
Ανανεωμένος εξωτερικός σχεδιασμός. Το νέο εμπρός τμήμα είναι ένα από τα βασικά
οπτικά χαρακτηριστικά του νέου Tiguan. Η νέα, ευρύτερη μάσκα με προβολείς LED, χαρίζει στο νέο Tiguan μια πολύ πιο εντυπωσιακή
εμφάνιση, φέρνοντάς το οπτικά πολύ κοντά στο μεγαλύτερο Touareg. Το καπό είναι
ψηλότερο, με το νέο σήμα Volkswagen τοποθετημένο κεντρικά. Επανασχεδιασμένοι οι προφυλακτήρες ενώ στο πίσω
μέρος, το όνομα «Tiguan» βρίσκεται τώρα σε εμφανή κεντρική θέση κάτω από το σήμα Volkswagen. Το «4MOTION» στο πίσω μέρος των τετρακίνητων μοντέλων έχει
επίσης επανασχεδιαστεί.
Ξεχωρίζει το fiche–en hybride eHybrid. Η σημαντικότερη προσθήκη στη γκάμα του νέου Tiguan είναι το νέο Tiguan eHybrid par fiche–en υβριδικό κινητήριο σύστημα 245 PS (180 kW). Το Tiguan eHybrid εκκινεί πάντα στο E–MODEle
βελτιωμένη λειτουργία ηλεκτρικής οδήγησης, με την προϋπόθεση ότι η μπαταρία
έχει φορτιστεί επαρκώς. A όχημα μπορεί να καλύψει με ηλεκτροκίνηση περίπου
50 χιλιόμετρα, με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας. Ως αποτέλεσμα, οι περισσότερες
μέσες ημερήσιες διαδρομές θα καλύπτονται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, με
μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την κίνηση.
Le nouveau Tiguan eHybrid μπορεί να οδηγηθεί
σε ηλεκτρική λειτουργία για ταχύτητες έως και 130 χλμ./ώρα. Στην υβριδική
λειτουργία, ο ηλεκτρικός κινητήρας υποστηρίζει τον υπερτροφοδοτούμενο
moteur à essence STI άμεσου ψεκασμού, κατά την επιτάχυνση. Η λειτουργία GTE, με τον ηλεκτροκινητήρα
να παρέχει επιπλέον ώθηση, ενεργοποιείται από ένα κουμπί δίπλα στο αυτόματο
boîte DSG.
Σε λειτουργία GTE, ο ηλεκτροκινητήρας και ο STI παρέχουν συνδυαστικά τη μέγιστη ισχύ του
συστήματος του Tiguan eHybrid.
Προηγμένοι κινητήρες TDI EVO. Οι δημοφιλείς κινητήρες TDI de Tiguan εξοπλίζονται με δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR στη σειρά, ο καθένας με το δικό του AdBlue. Αυτό διευκολύνει
μια διαδικασία γνωστή ως «διπλή δοσολογία» (Twin Dosing), η οποία επιτρέπει στη Volkswagen να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές οξειδίου του
αζώτου (NOx)
σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ο πρώτος καταλυτικός μετατροπέας SCR βρίσκεται κοντά στον κινητήρα έτσι ώστε να φτάσει
στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας του λίγο μετά την εκκίνηση, γεγονός που
βοηθά στη μείωση των εκπομπών NOx πολύ γρήγορα και ευνοεί τη λειτουργία υπό χαμηλό
φορτίο.
Ο
δεύτερος καταλυτικός μετατροπέας SCR βρίσκεται στο κάτω μέρος του οχήματος. Δεδομένου
ότι η απόσταση από τον κινητήρα είναι μεγαλύτερη, η θερμοκρασία των καυσαερίων
μπορεί να είναι έως και 100° C χαμηλότερη. Ως αποτέλεσμα, αυτός ο καταλυτικός
μετατροπέας SCR λειτουργεί ιδιαίτερα καλά υπό βαρύ φορτίο. Ανεξάρτητα από τον τρόπο
λειτουργίας του κινητήρα, η διπλή δοσολογία διασφαλίζει ότι ένας από τους δύο
καταλυτικούς μετατροπείς SCR λειτουργεί πάντα στο βέλτιστο εύρος θερμοκρασίας.
Αυτό διευκολύνει την εξαιρετικά αποτελεσματική επεξεργασία καυσαερίων, η οποία
μετατρέπει τα οξείδια του αζώτου σε νερό και αβλαβές άζωτο.
Πρόσθετα δυναμικά χαρακτηριστικά R. Ο κινητήρας STI απόδοσης 320 PS, είναι ένας
ολοκαίνουργιος κινητήρας στην οικογένεια Tiguan. Οι μηχανικοί της Volkswagen R έχουν εξελίξει τον EA888 evo4 – η τελευταία έκδοση του Performance STI – για το νέο Tiguan R. Επιπλέον, έχει
αναπτυχθεί ένα νέο σύστημα τετρακίνησης, που ονομάζεται "R–Performance Torque Vectoring», με έλεγχο κατανομής ροπής. Το σύστημα κατανέμει ακαριαία
και ανεξάρτητα την κινητήρια ισχύ μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα καθώς
και του αριστερού και του δεξιού πίσω τροχού. Έως και 100% της ροπής κίνησης
μπορεί να κατευθυνθεί στον τροχό στο εξωτερικό της στροφής, οδηγώντας σε
αισθητά πιο ευέλικτο, ακριβή και δυναμικό χειρισμό του οχήματος.
Η
ένταση της κατανομής ισχύος καθορίζεται από την τρέχουσα γωνία διεύθυνσης, τη
θέση του πεντάλ γκαζιού, την πλευρική επιτάχυνση, τη γωνιακή ταχύτητα ως προς
τον κάθετο άξονα και την ταχύτητα. Ο οδηγός ρυθμίζει τον τρόπο με τον οποίο
λειτουργεί ο έλεγχος κατανομής της ροπής και τα συστήματα δυναμικής
σταθεροποίησης του οχήματος, επιλέγοντας το επιθυμητό προφίλ οδήγησης (Confort, Sport, Race, Individual, Tout-terrain, Snow et Tout-terrain Individual modes). Ο οδηγός αποκτά
άμεση πρόσβαση στη σπορ λειτουργία Race πατώντας το μπλε κουμπί R στο νέο πολυλειτουργικό τιμόνι του Tiguan R – μετατρέποντας το Tiguan R σε σπορ αυτοκίνητο με το
πάτημα ενός κουμπιού.
Νέα συστήματα ελέγχου και ψυχαγωγίας – Ψηφιακά
πάνελ αφής αντί για κουμπιά και χειριστήρια. Μέσα στο νέο Tiguan, η Volkswagen έχει προσθέσει μια ολοκαίνουργια μονάδα αφής για
τις λειτουργίες ελέγχου κλιματισμού. Εκτός
από τα κουμπιά αφής, μεγάλου μεγέθους φωτιζόμενα ρυθμιστικά (touch sliders) αφής χρησιμοποιούνται
για έλεγχο του ανεμιστήρα και της θερμοκρασίας. Τα κουμπιά αφής μπορούν επίσης
προαιρετικά να χρησιμοποιηθούν για το
χειρισμό λειτουργιών όπως η ρύθμιση των καθισμάτων, η θέρμανση του παρμπρίζ και
του κρυστάλλου της πέμπτης πόρτας και για το άνοιγμα του μενού κλιματισμού. Μια
ψηφιακή έκδοση του νέου πολυλειτουργικού τιμονιού με φωτιζόμενα σημεία και ρυθμίσεις αφής διατίθεται προαιρετικά. Οι φωτεινές θύρες USB–C βρίσκονται κάτω από τη
μονάδα κλιματισμού.
MIB3 et App-Connect Wireless. Ένα ακόμα σημαντικό τεχνικό
χαρακτηριστικό του νέου Tiguan είναι η νέα γκάμα συστημάτων ψυχαγωγίας (MIB3), η οποία επιτρέπει
στον χρήστη να απολαμβάνει μια ποικιλία διαδικτυακών υπηρεσιών, ανεβάζοντας την
ψηφιοποίηση του νέου Tiguan σε άλλο επίπεδο. Χάρη σε μια Ηλεκτρονική Μονάδα Συνδεσιμότητας (OCU), οι βελτιωμένες
λειτουργίες των συστημάτων MIB3 περιλαμβάνουν τις διαδικτυακές υπηρεσίες We Connecter (για απεριόριστη
περίοδο χρήσης) και We Connecter Plus (για δωρεάν χρήση για ένα ή τρία χρόνια στην
Ευρώπη).
Ανάλογα
με τον εξοπλισμό, τα συστήματα MIB3 προσφέρουν επίσης νέες δυνατότητες, όπως φωνητικό
έλεγχο και πρόσβαση σε υπηρεσίες streaming, όπως η Apple Music. Οι χρήστες μπορούν
επίσης να εξατομικεύσουν ένα ευρύ φάσμα ρυθμίσεων και να τις αποθηκεύσουν στο nuage μέσω του Volkswagen ID για χρήση σε άλλα
οχήματα της Volkswagen. Διατίθεται επίσης ασύρματη προβολή και χειρισμός εφαρμογών smartphone via
de Application–Connecter Wireless sur Apple CarPlay et Android Voiture.
Σύστημα ήχου Harman/Kardon. Η Volkswagen συνεργάστηκε με
de Harman/Kardon για την ανάπτυξη
ενός νέου, προαιρετικού prime ηχοσυστήματος για το Tiguan. Διαθέτει δέκα μεγάφωνα υψηλής απόδοσης και
ενισχυτή 480 Watt. Ο ήχος μπορεί να ρυθμιστεί ξεχωριστά χρησιμοποιώντας τέσσερα
προκαθορισμένα προφίλ ήχου. Ο συνδυασμός πλούσιων μπάσων, πεντακάθαρων πρίμων
και αναπαραγωγής ομιλίας με υψηλή πιστότητα δημιουργεί μια συναρπαστική
εμπειρία ήχου.
Νέα συστήματα υποβοήθησης και φωτισμού. Τα συστήματα IQ.CONDUIRE στο νέο Tiguan πλέον διαθέτουν και το Voyage Assister, με το οποίο το Tiguan αποκτά εξελιγμένη υποβοηθούμενη οδήγηση, αποκτώντας για πρώτη φορά
χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης. Το σύστημα προσφέρει υποβοήθηση στο
τιμόνι, το φρενάρισμα και την επιτάχυνση του νέου Tiguan σε ταχύτητες μεταξύ 0 χλμ./ώρα (με κιβώτιο
ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG) ή 30 χλμ./ώρα (χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων)
και 210 χλμ./ώρα (ο οδηγός παραμένει υπεύθυνος για τον έλεγχο του SUV ανά πάσα στιγμή). Για
το σκοπό αυτό, το σύστημα χρησιμοποιεί λειτουργίες όπως το Adaptatif Croisière Contrôle (διαμήκης
καθοδήγηση) και το σύστημα διατήρησης λωρίδας Voie Assister (πλευρική καθοδήγηση).
Ο
οδηγός ενεργοποιεί το σύστημα πατώντας ένα ξεχωριστό κουμπί Voyage Assister στο νέο τιμόνι
πολλαπλών λειτουργιών. Ο οδηγός πρέπει να κρατήσει τα χέρια του στο τιμόνι
ακόμα και όταν το Voyage Assister είναι ενεργό. Η επαφή με το τιμόνι του Tiguan καταγράφεται μέσω
ευαίσθητων στην αφή επιφανειών σε αυτό. Η ανίχνευση αφής είναι πολύ πιο
αξιόπιστη από τα συστήματα γωνίας διεύθυνσης ακόμη και σε μεγάλες και πολύ
επίπεδες εκτάσεις δρόμου.
Συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Η τελευταία γενιά προσαρμοζόμενου cruise control (Adaptatif Croisière Contrôle par
προνοητική λειτουργία- pACC) λαμβάνει προληπτικά
υπόψη τις τοπικές πληροφορίες για το όριο ταχύτητας, τις πινακίδες για τα όρια
της πόλης, τις διασταυρώσεις και τους κυκλικούς κόμβους. Για το σκοπό αυτό, το
σύστημα υποβοήθησης «διαβάζει» τα σήματα κυκλοφορίας από την μπροστινή κάμερα
και τα δεδομένα GPS και χάρτη από το σύστημα πλοήγησης. Το pACC sur Tiguan είναι ένα παράδειγμα του πώς ακόμη και τα οικεία
συστήματα υποβοήθησης εξελίσσονται συνεχώς και γίνονται πιο έξυπνα.
Un site
άλλο παράδειγμα είναι το αυτόνομο σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης Front Assister που διατίθεται
στάνταρ στο Tiguan και διαθέτει πλέον εκτεταμένο φάσμα λειτουργιών. Έχουν γίνει βελτιώσεις
στον τρόπο με τον οποίο αντιδρά το σύστημα σε άτομα που διασχίζουν το δρόμο σε
περίπλοκες καταστάσεις. Το Voie Assister είναι ένα τρίτο παράδειγμα ενός βελτιωμένου
συστήματος. Η τελευταία γενιά του συστήματος διατήρησης λωρίδων είναι πλέον σε
θέση να ανιχνεύει με μεγαλύτερη ακρίβεια δρόμους και όρια λωρίδων, όπως
επιφάνειες με γρασίδι.
Nouveau IQ.LIGHT. Πλέον στο νέο Tiguan est
διαθέσιμοι για πρώτη φορά οι προβολείς IQ.LIGHT – LED matrix. Η Volkswagen χρησιμοποίησε για πρώτη φορά αυτό το σύστημα
προβολέων σε παρόμοια μορφή στο Touareg, το μεγαλύτερο αδερφό του Tiguan. Ακολουθώντας στα
βήματα των Touareg, Passat
et Golfle
nouveau Tiguan
είναι το τέταρτο μοντέλο Volkswagen που διαθέτει αυτό το σύστημα φωτισμού LED, το οποίο θεωρείται
ένα από τα καλύτερα του είδους του στον κόσμο. Ένας πίνακας 24 LED σε κάθε μονάδα προβολέα
χρησιμοποιείται για την ενεργοποίηση διαφόρων λειτουργιών φωτισμού στο δρόμο,
μερικές από τις οποίες είναι διαδραστικές.
A
άλλη πρωτιά για το Tiguan είναι τα δυναμικά φλας LED ενσωματωμένα στους IQ.LIGHT – LED matrix προβολείς. Οι συστοιχίες πίσω φωτισμού LED έχουν επίσης
επανασχεδιαστεί ενώ ξεχωρίζει η οπτικά εντυπωσιακή εναλλαγή μεταξύ της
λειτουργίας των φώτων στην κορυφή της πίσω πόρτας και των υπόλοιπων φώτων
φρένων, καθώς και φωτιστικές λειτουργίες κατά το ξεκλείδωμα και το κλείδωμα.
Νέες γραμμές Equipement – Tiguan, Life, Elegance, R-Line. Le site
nouveau Tiguan λανσάρεται με μία διαφορετική φιλοσοφία για τις γραμμές εξοπλισμού. Η
βασική έκδοση ονομάζεται Tiguan et le
αμέσως επόμενη La vie, με πιο εκτεταμένο εξοπλισμό και δυνατότητες. Στο επόμενο επίπεδο
εξοπλισμού, οι επιλογές είναι είτε η πιο πολυτελής Elegance είτε η πιο σπορ, R–Line.
Όλες οι εκδόσεις του Tiguan διαθέτουν
projecteurs LED, το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών σε συνδυασμό με το Autonomous Emergency Braking Front Assister, το νέο πολυλειτουργικό
τιμόνι, ένα σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη τουλάχιστον 6,5 ιντσών και υπηρεσίες We Connecter et We Connecter Plus ως στάνταρ.
Τα βασικά
χαρακτηριστικά του πακέτου La vie περιλαμβάνουν Lumière Assister (έλεγχος δέσμης φώτων πορείας), ACC (Adaptatif Croisière Contrôle), ράγες οροφής,
αυτόματο σύστημα κλιματισμού (Climatronic) και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Οι κορυφαίες
γραμμές Elegance et R–Line ξεχωρίζουν για τους προβολείς IQ.LIGHT – LED matrixle Numérique Cockpit με ψηφιακά όργανα και
οθόνη 10 ιντσών, ρυθμιζόμενο πολυχρωματικό περιβαλλοντικό φωτισμό και το
χειμερινό πακέτο που περιλαμβάνει θερμαινόμενο τιμόνι. Το πακέτο της Elegance περιλαμβάνει
επίσης ηλεκτρική πέμπτη πόρτα και ράγες οροφής σε ασημί χρώμα.
Μοναδικό εξωτερικό για το R. Le site Tiguan R των 320 PS, εξωτερικά ξεχωρίζει αμέσως, με ιδιαίτερους προφυλακτήρες, έναν μοναδικό
πίσω διαχύτη, μεγαλύτερους θόλους τροχών και ζάντες αλουμινίου «Estoril» 21 ιντσών.
Μοναδικός εσωτερικός εξοπλισμός για το R. Στο εσωτερικό, το Tiguan R διαθέτει νέα prime σπορ καθίσματα που εξελίχθηκαν αποκλειστικά για
αυτό το μοντέλο με ενσωματωμένα στηρίγματα κεφαλής που ανταποκρίνονται στη
δυναμική φύση του οχήματος, τόσο οπτικά όσο και εργονομικά. Άλλα χαρακτηριστικά
περιλαμβάνουν Numérique Cockpit που φέρει το λογότυπο R και ενσωματωμένο χρονομετρητή γύρου, διακοσμητικό
φινίρισμα R (Carbone Grey) και φωτιστικά
διακοσμητικά πάνελ. Το εσωτερικό ολοκληρώνει ένα νέο σπορ τιμόνι R με κουμπί R για άμεση ενεργοποίηση
της λειτουργίας Race και σπορ paddles για χειροκίνητο έλεγχο του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7-σχέσεων
(DSG), το
οποίο είναι επίσης στάνταρ εξοπλισμός.
Μοναδικός λειτουργικός εξοπλισμός για το R. Ο ειδικός
εξοπλισμός R
ολοκληρώνεται από ένα ισχυρό σύστημα φρένων 18 ιντσών, ένα νέο ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενο
σύστημα αναρτήσεων (DCC) που έχει χαμηλώσει κατά 10 mm σε σύγκριση με το στάνταρ Tiguan, επιλογή οδηγικού
προφίλ, δυνατότητα απενεργοποίησης του ESC, ένα εντελώς νέο σύστημα τετρακίνησης με έλεγχο
κατανομής της ροπής («R–Performance Torque Vectoring») και ένα μοναδικό σπορ σύστημα τετραπλής εξάτμισης
με ορατές επιχρωμιωμένες απολήξεις. Ένα σύστημα εξάτμισης τιτανίου από τον Akrapovič θα διατίθεται
επίσης ως προαιρετικός εξοπλισμός.
Le nouveau Tiguan αναμένεται στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του έτους.