Η Koenigsegg Automotive επιβεβαίωσε εκ νέου τη φήμη της ως ηγέτης στην παραγωγή καινοτόμων, υψηλών επιδόσεων, πλήρως homologated megacars, ξεπερνώντας το δικό της παγκόσμιο ρεκόρ 0-400-0 km/h στις 27 Ιουνίου σε ένα αεροδρόμιο στο Örebro της Σουηδίας.
Το 2023, στην ίδια τοποθεσία, το Koenigsegg Regera σημείωσε το παγκόσμιο ρεκόρ 0-400-0 km/h με χρόνο 28,81 δευτερόλεπτα.
Το 2024, η Koenigsegg επέστρεψε με ένα μοντέλο Jesko για να σπάσει το ρεκόρ για άλλη μια φορά, και μετά από λίγο.
Το επιλεγμένο μοντέλο ήταν το Jesko Absolut, με πιλότο τον οδηγό δοκιμών της Koenigsegg Markus Lundh. Το Jesko Absolut είναι σχεδιασμένο ειδικά για ταχύτητα στην ευθεία, διαθέτοντας ένα αμάξωμα με μικρότερη μετωπική επιφάνεια, περιορισμένο και στοχευμένο εξαερισμό για την απελευθέρωση αέρα υψηλής πίεσης και χωρίς ενεργή αεροδυναμική, όλα σχεδιασμένα για την ελαχιστοποίηση της αντίστασης. Ως αποτέλεσμα, το Jesko Absolut διαθέτει έναν από τους χαμηλότερους συντελεστές οπισθέλκουσας στην κατηγορία των hypercar, με Cd μόλις 0,278.
Αυτός ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας επέτρεψε στο Jesko Absolut να ολοκληρώσει τη διαδρομή 0-400-0 km/h σε μόλις 27,83 δευτερόλεπτα, σχεδόν ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο ταχύτερα από το προηγούμενο ρεκόρ που είχε σημειώσει η Regera το 2023.
Σε μία διαδρομή, από στάση έως 412 km/h και πίσω στο μηδέν, το Koenigsegg Jesko Absolut σημείωσε τέσσερα νέα παγκόσμια ρεκόρ για πλήρως ομολογκασμένο, κανονικό αυτοκίνητο παραγωγής:
- 0-400-0 km/h – 27,83 δευτερόλεπτα
- 0-400 km/h – 18,82 δευτερόλεπτα
- 0-250-0 km/h – 28,27 δευτερόλεπτα
- 0-250 mph – 19,20 δευτερόλεπτα
Συνθήκες και όχημα
Η απόπειρα ρεκόρ πραγματοποιήθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης 27 Ιουνίου 2024, σε ένα αεροδρόμιο στο Örebro της Σουηδίας.
Οι προκαταρκτικές διαδρομές πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 26 Ιουνίου, αλλά οι υψηλότερες από τις βέλτιστες θερμοκρασίες περιβάλλοντος και πίστας εμπόδισαν το Jesko Absolut να επιτύχει τους καλύτερους χρόνους του.
Ωστόσο, στις 5 π.μ. της Πέμπτης 27 Ιουνίου, με χαμηλότερες θερμοκρασίες αέρα και πίστας και ήρεμους ανέμους, οι συνθήκες ήταν ιδανικές για την επίτευξη νέων παγκόσμιων ρεκόρ.
Το όχημα που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα Jesko Absolut σε στάνταρ, όπως παραδόθηκε, με καύσιμο E85 και στάνταρ ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup2 R. Οι μόνες τροποποιήσεις ήταν η προσθήκη κλωβού ασφαλείας για την ασφάλεια του οδηγού και ενός καθίσματος οδηγού 1:1, σύμφωνα με την προτίμηση του οδηγού για τέτοιου είδους εκδηλώσεις.
Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση εξοπλισμού χρονομέτρησης βιομηχανικών προτύπων από τη Racelogic και επαληθεύτηκε από τα κεντρικά γραφεία της Racelogic στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Εν συνεχεία…
Ο Christian von Koenigsegg για το ρεκόρ και τις μελλοντικές δυνατότητες: “Αυτή η διαδρομή ρεκόρ επικύρωσε την ακρίβεια της προσομοίωσης και των υπολογισμένων επιδόσεων του Jesko Absolut, γεγονός που μας δίνει μεγάλη εμπιστοσύνη στις δυνατότητές του να γίνει το ταχύτερο πλήρως ομόλογο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο. Τώρα, όλα εξαρτώνται από τις δοκιμές ελαστικών, την ανάπτυξη και την έγκριση, προτού μπορέσουμε να κάνουμε μια προσπάθεια για αυτό το ρεκόρ. Παράλληλα, σκοπεύουμε να δούμε τι είδους ρεκόρ μπορεί να πετύχει το Jesko Attack, δεδομένων των αξιοσημείωτων επιδόσεών του στην πίστα”.