Découvrez le fonctionnement de la traction intégrale symétrique de Subaru

Τώρα που αγριεύει ο καιρός, τι καλύτερο, απέναντι στις βροχές, τις λάσπες και τα χιόνια, από ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο; Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν μάχη για την εξέλιξη του πιο “έξυπνου” και αποδοτικού συστήματος τετρακίνησης και η Subaru, εδώ και 60 χρόνια, θέλει να αποτελεί σημείο ανάφορας σε ό,τι αφορά τη σταθερότητα, την ασφάλεια και τις υψηλές επιδόσεις.

“Όπλο” της, γι’ αυτό, είναι το  σύστημα Μόνιμης Συμμετρικής Τετρακίνησης (Symmetrical All-Wheel Drive). Αυτό, περιλαμβάνει τον γνωστό επίπεδο κινητήρα SUBARU BOXER με Κυλίνδρους σε Οριζόντια Αντικριστή Διάταξη και με χαμηλό κέντρο βάρους. Ένα σύστημα τόσο ισορροπημένο όσο και συμμετρικό (εξ ου και το όνομα), αφού βρίσκεται αμφίπλευρα από τον κεντρικό άξονα του αυτοκινήτου σε τέλεια ευθεία.

Και πώς δουλεύει το Symmetrical AWD; Το σύστημα, κατανέμει τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς ανάλογα με τις πληροφορίες που παίρνει από το κεντρικό διαφορικό και το Σύστημα VDC (Σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Οχήματος).

To κεντρικό διαφορικό φροντίζει μέσω ενός συνεκτικού συστήματος λειτουργίας για τη σωστή κατανομή ροπής μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα κίνησης, ενώ το σύστημα VDC με ηλεκτρονικούς αισθητήρες λαμβάνει υπόψη όλες τις παραμέτρους, ώστε, σε συνδυασμό με το κεντρικό διαφορικό, να κατανείμει τη ροπή στον τροχό που χρειάζεται.

Στη δοκιμασία της μεταλλικής ράμπας με νερό, την οποία βλέπουμε στο βίντεο, με ένα Forester, συμβαίνει ακριβώς αυτό: Όταν, σε συνθήκες ελάχιστης έως καθόλου πρόσφυσης, κάποιος τροχός ανακτήσει έστω και στιγμιαία πρόσφυση, το VDC δίνει εντολή κίνησης με όση ακριβώς ροπή χρειάζεται, σε εκείνο τον συγκεκριμένο τροχό. Μόλις βρει και ο επόμενος τροχός λίγη πρόσφυση, η εντολή θα μεταφερθεί και σ’ αυτόν, δίνοντας το ποσοστό ισχύος που είναι απαραίτητο. Το VDC αντισταθμίζει με τον ίδιο τρόπο την ενδεχόμενη πρόσφυση και στους 4 τροχούς.

Τι δείχνει στον καθημερινό οδηγό αυτή η δοκιμασία; Ότι σε αντίστοιχες συνθήκες απώλειας πρόσφυσης, ειδικά τώρα που εξαιτίας του χειμωνιάτικου καιρού αυτή μειώνεται στο βρεγμένο ή χιονισμένο δρόμο, όταν σε μια απότομη στροφή ή ελιγμό το αυτοκίνητο χάσει πρόσφυση, το VDC το βοηθά να μείνει στην πορεία του, επενεργώντας στην κατανομή ροπής του Symmetrical AWD, στην ισχύ του κινητήρα και στα φρένα, σε κάθε τροχό ξεχωριστά.

Είναι καλό να ξέρεις ότι μπορείς να βασίζεσαι στην κορυφαία τεχνολογία του αυτοκινήτου σου. Όταν γνωρίζεις, όμως, πώς ακριβώς λειτουργεί, έχεις πραγματικά τον έλεγχο.

George Karagiannis

Messages récents

Η VW διακόπτει τις συνομιλίες με τη Renault για EV χαμηλού κόστους

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

22 minutes ago

DS 3 : Disponible immédiatement, avec le programme Premium Upgrade

DS Automobiles annonce le nouveau programme "Premium Upgrade" qui permet aux passionnés de...

Il y a 1 jour

Porsche s'apprête à lancer la première 911 hybride plus performante

Porsche ajoute pour la première fois une batterie à la voiture de sport 911, avec le moteur électrique...

Il y a 2 jours

L'industrie automobile européenne tourne le dos à l'électrification

Les constructeurs automobiles européens ont réagi de manière générale au ralentissement des ventes de véhicules purs...

Il y a 2 jours

Ford Performance annonce sa participation au Rallye Dakar 2025

Ford Performance a le plaisir d'annoncer aujourd'hui sa participation au Rallye Dakar 2025,...

Il y a 2 jours

Conduite de la Volkswagen ID.3 Pro Performance : le symbole de la transition (Vidéo)

Mais est-ce bien le cas ? La voiture à hayon de taille moyenne tout électrique de Volkswagen diffère esthétiquement et...

Il y a 2 jours