Vivre le mouvement dans la rue
Solaris

Solaris Urbino 18 hydrogen: Αναδείχθηκε Διεθνές Λεωφορείο της Χρονιάς 2025

Τον Πολωνό κατασκευαστή αστικών λεωφορείων Solaris ανέδειξε φέτος η 23μελή ευρωπαϊκή επιτροπή ως «Διεθνές Λεωφορείου της χρονιάς 2025» και συγκεκριμένα το μοντέλο Urbino 18 hydrogen

Solaris

Τον Πολωνό κατασκευαστή αστικών λεωφορείων Solaris ανέδειξε φέτος η 23μελή ευρωπαϊκή επιτροπή ως «Διεθνές Λεωφορείου της χρονιάς 2025» και συγκεκριμένα το μοντέλο Urbino 18 hydrogen. Και μάλιστα είναι η δεύτερη φορά που ο συγκεκριμένος κατασκευαστής κερδίζει αυτό τον τίτλο, όταν η πρώτη φορά ήταν το 2017 με το Urbino 12 electric, που τότε ήταν και το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αστικό λεωφορείο στην ιστορία του. Ένας θεσμός, που ξεκίνησε ως «Bus of the Year» -όπως και το «Coach of the Year» που αφορά στα πούλμαν- το 1989 και έκτοτε έχει προστεθεί στον τίτλο του το International, συμπεριλαμβάνοντας και το Διεθνές Βαν της Χρονιάς, το Διεθνές Φορτηγό της Χρονιάς, το Βραβείο Καινοτομίας Φορτηγού και τα Διεθνή Βραβεία Ρυμουλκούμενων. Η ανάδειξη του νικητή κάθε κατηγορίας γίνεται την τελευταία ημέρα της Διεθνής έκθεσης IAA Transportation στην ενότητα «Αστέρια της Χρονιάς».


Η ανάδειξη του δεν ήταν καθόλου εύκολη καθώς ανάμεσά του υπήρχαν μεγάλα ονόματα στον χώρο των αστικών, και γενικά, λεωφορείων, όπως το Mercedes-Benz eCitaro FCV, το MAN Lion’s City 12 E LE, το VDL Citea LE-122 και το, άγνωστο για τα Ελληνικά δεδομένα αλλά όχι για τα Ευρωπαϊκά, Ebusco 3.0 articulated, όλα μηδενικών ρύπων. Οι δοκιμές και η ψηφοφορία έγιναν τον Μάιο στην πόλη Κλάντνο, κοντά στην πρωτεύουσα της Τσεχίας, την Πράγα, όπου δοκιμάστηκαν επι πέντε μέρες σε μια προκαθορισμένη διαδρομή μήκους 14,3 χιλιομέτρων, περιλαμβάνοντας αστική και περιαστική διαδρομή, σε όλους τους τύπους οδοστρωμάτων (κακοτεχνίες, σιδηροδρομικές διαβάσεις) αποδεικνύοντας το καθένα την ποιότητα κατασκευής του, την άνεση-απόσβεση της ανάρτησης αλλά και την γενικότερη οδηγική συμπεριφορά. Δεν έλειψαν και οι δοκιμές για την επιτάχυνση αλλά το φρενάρισμα και βέβαια οι μετρήσεις θορύβου στο εσωτερικό τους. Για την ιστορία, στο συγκεκριμένο θεσμό υπάρχει και ελληνική εκπροσώπηση.


Το Solaris Urbino 18 hydrogen (οπού «18» είναι το μήκος του λεωφορείου, και σίγουρα θα έχετε δει ένα προηγούμενης γενιάς συμβατικής τεχνολογίας στις αστικές γραμμές της Ο.ΣΥ.) είναι ότι πιο κοντά σε ένα συμβατικό θερμικό κινητήρα πετρελαίου, καθώς χρειάζεται μόνο 20 λεπτά για τον πλήρη ανεφοδιασμό του και η αυτονομία του είναι στα 600 χλμ ή δύο 8ωρες βάρδιες, με το εσωτερικό του να μπορεί να φιλοξενεί συνολικά 140 επιβάτες, 52 καθήμενοι και 88 όρθιοι.


Σε αντίθεση με το Mercedes-Benz eCitaro fuel cell, που είναι κατά βάση ηλεκτρικό και οι κυψέλες καυσίμου παράγουν ηλεκτρισμό για να φορτίζουν τις μπαταρίες του, το Solaris Urbino 18 hydrogen παίρνει κίνηση κατευθείαν μέσω του υδρογόνου τροφοδοτώντας έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 240kW (322ps) και ροπής 2,222 Nm. Οι κυψέλες καυσίμου να εδράζονται σε 8 ‘’μπουκάλες’’ κατά μήκος της οροφής του, ενώ το υδρογόνο είναι συμπιεσμένο σε 350 bar και στους μείον 15 βαθμούς Κελσίου, με το πεδίο λειτουργίας να βρίσκεται από τους -30 έως +50 βαθμούς Κελσίου, με απροβλημάτιστη ψυχρή εκκίνηση ακόμα και από τους -25 βαθμούς Κελσίου και μάλιστα χωρίς κάποιου είδους ειδική προθέρμανση. Η κίνηση μεταδίδεται στον τελευταίο άξονα, στον 3ο, και χάρη στην ειδική κατασκευή του αμαξώματος είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να αφήνει ακόμα περισσότερο χώρο για τους επιβάτες κάνοντας εντελώς επίπεδο το πάτωμα του λεωφορείου μέχρι και την τελευταία πίσω πόρτα.


ΠΗΓΗ : https://www.bus-of-the-year.eu