Ξεκίνησε η κατασκευή του πλήρως
électrique SKODA ENYAQ iV, στην ίδια
γραμμή παραγωγής με τα OCTAVIA et KAROQ. Το εργοστάσιο στη Mlada Boleslav είναι πολύ ξεχωριστό καθώς είναι η
μόνη εγκατάσταση σε ολόκληρο το Volkswagen Groupe όπου στην ίδια γραμμή παραγωγής
κατασκευάζονται μοντέλα σε δύο διαφορετικές πλατφόρμες. Ενώ άλλα ηλεκτρικά
αυτοκίνητα του Groupe que
βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB, ειδικά εξελιγμένη για την ηλεκτροκίνηση,
κατασκευάζονται σε εξειδικευμένα εργοστάσια, η SKODA αποφάσισε για το πρώτο της
ηλεκτρικό αυτοκίνητο που βασίζεται στην MEB, το δρόμο της «παράλληλης κατασκευής».
Ο στόχος ήταν να επιτευχθεί η μέγιστη ευελιξία και απόδοση στην παραγωγή.
Βέβαια, σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε το
ότι οι εργαζόμενοι στη Mlada Boleslav είναι συνηθισμένοι σε τέτοια ευελιξία
καθώς μέρος της παραγωγής του KAROQ κατασκευάζεται ήδη εκεί, ενώ στο παρελθόν στο
ίδιο εργοστάσιο κατασκευαζόταν και το RAPID. Σε αντίθεση με την OCTAVIA, που
μοιράζεται την MQB par
Le site KAROQle
RAPID βασιζόταν σε δική του πλατφόρμα.
Η υλοποίηση μιας τέτοιας παραγωγής,
παράλληλα σε δύο διαφορετικές πλατφόρμες, ήταν μια μηχανολογική και εφοδιαστική
πρόκληση για τους ανθρώπους της SKODA.
Πλέον, το εργοστάσιο μπορεί να φιλοξενήσει την κατασκευή 250 έως 350 ENYAQ iV
ημερησίως, με δυνατότητα αυξομείωσης αυτού του αριθμού ανάλογα με τη ζήτηση.
Αν και η ευελιξία στη γραμμή παραγωγής
OCTAVIA δεν είναι κάτι καινούργιο, η παράλληλη παραγωγή σε MQB και MEB
απαιτούσε ειδικές τροποποιήσεις. Για αυτές τις τροποποιήσεις, που
πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο καλοκαίρι, επενδύθηκαν συνολικά 32 εκατομμύρια
ευρώ. Οι μεγαλύτερες αλλαγές ήταν σχετικές με τη συναρμολόγηση, όπου η διαφορά
μεταξύ παραγωγής αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικών είναι
πιο αισθητή. Εδώ λήφθηκε ειδική μέριμνα για νέα εξαρτήματα της MEB που
συνδέονται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς και το συνολικό μεγαλύτερο βάρος
των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε συνδυασμό με τις νέες απαιτήσεις βάρους,
προστέθηκαν επιπλέον κύκλοι στη γραμμή συναρμολόγησης και έγιναν προσαρμογές στον
τομέα κατασκευής πλαισίου. Επίσης, δημιουργήθηκε ένας νέος σταθμός εργασίας για
την εγκατάσταση της μπαταρίας.
Μια άλλη ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι και
ο νέος σταθμός για την τροποποίηση των tête–en haut displays. Αυτό συμβαίνει επειδή το
ENYAQ iV είναι το πρώτο μοντέλο της SKODA με έναν νέο τύπο head-up display, με
πολύ μεγαλύτερη επιφάνεια προβολής και χαρακτηριστικά επαυξημένης
πραγματικότητας – επομένως αυτή η εφαρμογή είναι πολύ πιο απαιτητική από την
πλευρά της παραγωγής, σε σχέση με το κλασικό head-up display.
Τέλος, έγιναν κάποιες
μικρές προσαρμογές στη φέρουσα δομή του υπόστεγου της γραμμής παραγωγής, γιατί
τα ηλεκτρικά μοντέλα που «ταξίδευαν» εναέρια στη γραμμή παραγωγής, λόγω της ηλεκτρικής
τους φύσης, ήταν μεγαλύτερου βάρους απ’ ότι άλλα μοντέλα στο παρελθόν. Κατά τη
διάρκεια των αλλαγών, η SKODA AUTO έδωσε μεγάλη προσοχή στην ασφάλεια, ειδικά όσον
αφορά το χειρισμό των μπαταριών. Η SKODA εισήγαγε επίσης εκτεταμένα μέτρα
πυροπροστασίας, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης θερμικών καμερών, οι οποίες
παρακολουθούν συνεχώς τη θερμοκρασία στον χώρο παραγωγής και ενεργοποιούν το
συναγερμό εάν η θερμοκρασία αποκλίνει κάποια στιγμή από ένα καθορισμένο εύρος.