Vivre le mouvement dans la rue
mustang

Σήμα κινδύνου ACEA στην Ευρωπαϊκή Ένωση: Η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επιδεινωθεί

Νέα στοιχεία για επιδείνωση των προοπτικών της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων ενισχύουν την επιτακτική ανάγκη για επείγουσα παρέμβαση

mustang

«Η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επιδεινωθεί», προειδοποιεί την Ευρωπαϊκή Ένωση η ACEA, καθώς νέα στοιχεία δείχνουν επιδείνωση των προοπτικών της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων ενισχύοντας την επιτακτική ανάγκη για επείγουσα παρέμβαση.

Ειδικότερα, τα νέα στοιχεία της S&P Global αποκαλύπτουν επιδείνωση των προοπτικών της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην ΕΕ εν μέσω μεταβαλλόμενων οικονομικών συνθηκών. Μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου εξαμήνου του 2024 οι προσδοκίες της αγοράς εξελίχθηκαν σημαντικά, προκαλώντας μια επανεκτίμηση των τάσεων στην ΕΕ.

Τα στοιχεία της S&P Global αποκαλύπτουν σημαντική πτωτική μεταβολή των προβλέψεων για το μερίδιο αγοράς BEV για το 2025, από 27% το πρώτο εξάμηνο του έτους σε 21% σήμερα. Αυτή η αναπροσαρμογή σηματοδοτεί μια σημαντική υποχώρηση της συμμόρφωσης με τους στόχους εκπομπών CO2 της ΕΕ για το 2025, η οποία συνδέεται άμεσα με τη μειωμένη διείσδυση της αγοράς BEV, προκαλώντας ανησυχία στις πρωτεύουσες της ΕΕ.

Η ΕΕ χρειάζεται να έχει ένα πιο ευέλικτο σύστημα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων

Martin Kupka, υπουργός Μεταφορών της Τσεχίας: «Χωρίς ένα στοχευμένο σχέδιο δράσης για την αυτοκινητοβιομηχανία, κινδυνεύουμε να μείνουμε πίσω από τις ΗΠΑ και την Κίνα. Ο έλεγχος της πραγματικότητας δείχνει ότι η ΕΕ χρειάζεται να έχει ένα πιο ευέλικτο σύστημα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, ώστε να επιτύχουν τους φιλόδοξους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2. Θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η βιομηχανία χρησιμοποιεί τα κέρδη της για να επενδύσει σε νέες λύσεις αντί να πληρώνει πρόστιμα».

Μια στάσιμη αγορά αυξάνει σημαντικά το κόστος συμμόρφωσης για τους κατασκευαστές, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της S&P Global. Για παράδειγμα, για να επιτύχουν τους στόχους εκπομπών, μπορεί να χρειαστεί να συγκεντρώσουν μονάδες με κινέζους και Αμερικανούς κατασκευαστές, κατευθύνοντας τις πληρωμές σε κατασκευαστές εκτός ΕΕ εις βάρος της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.

Η θέση της ACEA

Sigrid de Vries, Γενική Διευθύντρια της ACEA: «Η διαφαινόμενη κρίση απαιτεί επείγουσα δράση. Όλοι οι δείκτες δείχνουν ότι η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ βρίσκεται σε στασιμότητα, τη στιγμή που απαιτείται επιτάχυνση. Εκτός από το δυσανάλογο κόστος συμμόρφωσης για τους κατασκευαστές της ΕΕ το 2025, κινδυνεύει η επίτευξη της επιτυχίας ολόκληρης της πολιτικής απαλλαγής από τον άνθρακα στις οδικές μεταφορές. Εκτιμούμε ότι αρκετοί Ευρωπαίοι Επίτροποι έδωσαν έμφαση στη ρυθμιστική προβλεψιμότητα και σταθερότητα στις ακροάσεις επιβεβαίωσής τους, αλλά η σταθερότητα δεν μπορεί να είναι αυτοσκοπός. Οι κατασκευαστές έχουν επενδύσει σημαντικά και θα συνεχίσουν να το κάνουν. Η Ευρώπη πρέπει να παραμείνει στην πορεία του πράσινου μετασχηματισμού υιοθετώντας μια στρατηγική που λειτουργεί».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) έχει παροτρύνει σταθερά τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να αντιμετωπίσουν το απότομο κόστος συμμόρφωσης που συνδέεται με τους στόχους του 2025, το οποίο προκαλείται σε μεγάλο βαθμό από παράγοντες που δεν ελέγχονται από τους κατασκευαστές, όπως η έλλειψη εκτεταμένων υποδομών φόρτισης και η τόνωση της αγοράς EV. Μια στιβαρή, ολοκληρωμένη και άμεση επανεξέταση της τρέχουσας προσέγγισης είναι απαραίτητη, δεδομένου ότι η τρέχουσα πορεία αποκλίνει απότομα από τις προηγούμενες προβλέψεις. Υπό το πρίσμα των πρόσφατων οικονομικών και γεωπολιτικών προκλήσεων, η ACEA ζητεί επείγουσα ελάφρυνση του κόστους το 2025 και ταχεία αναθεώρηση των προτύπων CO2 τόσο για τα ελαφρά όσο και για τα βαρέα οχήματα, ώστε να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας της ΕΕ.