Vivre le mouvement dans la rue

Πόσα έπιασε η Ferrari 250 LM στην δημοπρασία του οίκου RM Sotheby’s

Η Ferrari 250 LM αναδείχθηκε μία από τις πολυτιμότερες Ferrari, όλων των εποχών

Η Ferrari 250 LM άγγιξε την τιμή των 35 εκατομμυρίων ευρώ, σπάζοντας ρεκόρ προσφορών σε δημοπρασία του του οίκου RM Sotheby’s και αναδείχθηκε μία από τις πολυτιμότερες Ferrari, όλων των εποχών.

Ένας θρύλος των αγώνων, η εμβληματική Ferrari 250 LM του Scaglietti, γνωστή για τις νίκες της στους 24ώρους αγώνες αντοχής, στο Le Mans και την Dayton αναδείχθηκε μία από τις πολυτιμότερες Ferrari όλων των εποχών αγγίζοντας την τιμή από 34.880.000 ευρώ στην δημοπρασία του οίκου RM Sotheby’s.

Το έργο τέχνης από το Maranello προσφέρθηκε, μέσω του οίκου RM Sotheby’s, από το Μουσείο της Indianapolis Motor Speedway, στη συλλογή του οποίου έλαμπε σαν αστέρι. Τώρα θα πάει για να κοσμήσει κάποια άλλη ονειρεμένη συλλογή, αν και δεν υπάρχει καμία ένδειξη για το ποιος έκανε την αγορά, πιθανότατα για λόγους προστασίας της ιδιωτικής ζωής. Με αυτό το αυτοκίνητο ο κατασκευαστής από την Ιταλία σφράγισε το ορόσημο των έξι διαδοχικών νικών στο Sarthe Challenge.

Η υπό αξιολόγηση Ferrari 250 LM ήταν το μοναδικό «κόκκινο» αυτοκίνητο, μεταξύ εκείνων που συμμετείχαν από ιδιώτες, που κέρδισε τον θρυλικό γαλλικό αγώνα. Ήταν επίσης η μόνη μάρκα από την εποχή του Enzo Ferrari (1947-1988) που έλαβε μέρος σε έξι 24ωρους αγώνες, ισομερώς κατανεμημένους μεταξύ Le Mans και Daytona. Χωρίς αμφιβολία έχουμε να κάνουμε με το σημαντικότερο από τα 32 μοντέλα του είδους, το έκτο που πήρε σάρκα και οστά.

Το ιστορικό

Το να μιλάμε για έναν τετράτροχο θρύλο δεν είναι σε καμία περίπτωση υπερβολή, αλλά είναι μια δήλωση που ταιριάζει απόλυτα με το περιεχόμενο του οχήματος. Γι’ αυτό και με αφορμή την πρόσφατη επιστροφή της στο Maranello, η Ferrari 250 LM που παρουσιάζεται στο άρθρο μας έγινε δεκτή σαν βασίλισσα, για να τιμηθεί από την 499P που κέρδισε τις δύο τελευταίες διοργανώσεις των 24 ωρών του Le Mans, συνεχίζοντας το νήμα που διακόπηκε το 1965, ακριβώς με το αυτοκίνητο που δημοπρατήθηκε στο Παρίσι.

Βλέποντας και τα τρία μαζί, μπροστά από το σπίτι του Enzo Ferrari, στην άκρη της πίστας του Fiorano, διαμόρφωσε ένα σκηνικό που προκαλεί μοναδικά συναισθήματα στους λάτρεις. Αυτό που την έκανε ακόμα πιο ξεχωριστή ήταν το γεγονός ότι το αυτοκίνητο έλειπε από το εγχώριο πλαίσιο για 54 ολόκληρα χρόνια, δηλαδή από τότε που πουλήθηκε από τον Luigi Chinetti στο Μουσείο του Indianapolis Motor Speedway, λίγους μήνες μετά την ολοκλήρωση των 24 ωρών της Daytona το 1970.

Όπως είπαμε, αυτή ήταν η μόνη ιδιωτική «κόκκινη» που συμμετείχε και κέρδισε τις 24 ώρες του Le Mans. Το έκανε με τα χρώματα της North American Racing Team (NART) του προαναφερθέντος Chinetti, χαρίζοντας έντονες συγκινήσεις στον Enzo Ferrari και σε εκατομμύρια οπαδούς του θρύλου του Μαρανέλλο. Τώρα, το πολύτιμο έκθεμα, αυθεντικό και εξαιρετικά διατηρημένο, θα ενθουσιάσει έναν πλούσιο συλλέκτη, τόσο σε στατική όσο και σε δυναμική μορφή.

Θυμηθείτε ότι η Ferrari 250 LM έκανε το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1963. Η ορμή του μοντέλου προέρχεται από έναν κινητήρα V12 3,3 λίτρων, τοποθετημένο στο πίσω μέρος σε κεντρική θέση, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 320 ίππων στις 7500 στροφές ανά λεπτό, σε ξηρό βάρος 820 κιλών. Οι επιδόσεις είναι καθαρόαιμες και η αξιοπιστία είναι επίσης στο ύψος των περιστάσεων, όπως μαρτυρά η επιτυχία που σημειώθηκε στις 24 ώρες του Le Mans το 1965 με τους Masten Gregory και Jochen Rindt.

Στιλιστικά, το μοντέλο που παρουσιάζουμε έθεσε τα πρότυπα, με αισθητικές λύσεις παρμένες από άλλες «κόκκινες» που γεννήθηκαν σε μεταγενέστερους χρόνους. Παρά το γεγονός ότι σχεδιάστηκε για να ανταγωνιστεί με τα GT, η Ferrari 250 LM αναγκάστηκε να ανταγωνιστεί με τα σπορ αυτοκίνητα λόγω της άρνησης της Διεθνούς Επιτροπής Αθλητισμού να την ομαδοποιήσει στην κατώτερη κατηγορία. Αυτό ήταν ένα σημαντικό μειονέκτημα, το οποίο όμως το καμαρωτό άλογο μπόρεσε να ξεπεράσει άμεσα. Σήμερα, αυτό το αυτοκίνητο είναι ένας αυθεντικός θρύλος, ικανός να αποσπάσει τιμές ρεκόρ στις διεθνείς δημοπρασίες. Αυτό επιβεβαιώθηκε στο Παρίσι.

galerie de photos