Catégories : RETRONon classé

Le jour où Porsche est née

Μια μέρα σαν τη σημερινή, το μακρινό 1875, στο Λίμπερετς της Τσεχίας έρχεται στον κόσμο ένα παιδί, που οι γονείς του ονομάζουν Ferdinand. Ήταν ο Ferdinand Porsche, ιδρυτής της φερώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας και δημιουργός του θρυλικού “σκαραβαίου”. 

La maison de Vratislavice, Liberec, où Ferdinand Porsche est né.

Ένας άνθρωπος αμφιλεγόμενος, καθώς, σύμφωνα με νεότερα στοιχεία, ο Hitler και ο Porsche, στενά συνδεδεμένοι μεταξύ τους, έκλεψαν το σχέδιο του Εβραίου μηχανικού Josef Ganz και το παρουσίασαν ως δικό τους, δημιουργώντας τον “σκαραβαίο”. 

Josef Ganz et son prototype, qu'Adolf Hitler a vu en 1933, peu avant qu'il ne présente ses plans pour le scarabée à Ferdinand Porsche.

Ο Ferdinand, από μικρός έδειξε… ερωτευμένος με τα κατσαβίδια και τις βίδες. Και, πέρναγε όλη του τη μέρα στο μηχανουργείο του πατέρα του, ενώ τα βράδια, φοιτούσε σε νυχτερινό σχολείο. Σε ηλικία μόλις 23 ετών, το παιδί αυτό που δεν είχε λάβει ποτέ ανώτερη εκπαίδευση, θα παρουσίαζε το πρώτο αυτοκίνητο- δική του δημιουργία. 

 En 1898, le premier modèle Porsche

Το 1902 κλήθηκε να υπηρετήσει τη στρατιωτική του θητεία. Έγινε οδηγός του διαδόχου του θρόνου Αρχιδούκα Φραγκίσκου Φερδινάνδου, η δολοφονία του οποίου το 1914 στο Σεράγεβο προκάλεσε την έκρηξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Sa réputation d'ingénieur compétent fait rapidement le tour de l'Europe centrale et, en 1906, il commence à travailler avec Daimler (le précurseur de Mercedes), en tant que concepteur en chef, puis directeur technique. Parallèlement, il conçoit des voitures de course qui font fureur dans les rallyes. En 1917, il a reçu un doctorat honorifique de l'université technique de Vienne.

Le rêve de Porsche était de construire une voiture petite et légère, accessible au plus grand nombre. Mercedes a rejeté son projet et il a quitté l'entreprise en 1929. Il est engagé par Steyer, qui va rapidement s'effondrer financièrement en raison de la crise financière. Porsche se retrouve au chômage.

Μόλις το 1900 παρουσιάστηκε το Lohner-Porscheμ ένα όχημα με κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς με ενσωματωμένους ηλεκτρικούς κινητήρες

Η έδρα για την εταιρεία Porsche το 1938 στο Zuffenhausen

Il décide de prendre son destin en main et, en 1931, il fonde sa propre entreprise, sous son propre nom. Il se concentre sur la conception d'une voiture familiale, attirant l'intérêt d'Adolf Hitler, qui aspire à ce que chaque Allemand ait sa propre voiture et son propre tracteur.

En 1934, elle reçoit l'approbation et présente la première version de la célèbre "Coccinelle", le modèle le plus réussi de l'histoire de l'automobile. La "voiture du peuple", comme on l'appelait (Volkswagen en allemand), a marqué la création de la célèbre entreprise automobile "Volkswagen" en 1937. 

Les premiers croquis de l'ingénieur Josef Ganz enterrés dans le passé 

Ελαφρύ και με  χαμηλό κόστος ήταν η ιδέα του του κύριου Ganz  το 1923  

D'autres preuves provenant des dessins de M. Ganz de la

Όμως, σύμφωνα με ιστορικούς, ο Hitler είχε δει το σχέδιο του Εβραίου μηχανικού Josef Ganz το 1933, σε μια έκθεση αυτοκινήτου και είχε δώσει εντολή στον Porsche να το κοπιάρει. Εκτός από τις σχεδιαστικές ομοιότητες, “έκλεψε” και το κόστος παραγωγής και το γεγονός ότι ήταν αερόψυκτο, αλλά και το ότι ήταν τετραθέσιο. Λέγεται μάλιστα ότι ο Hitler έδωσε ένα προσχέδιο στον Porsche, με την εντολή να το κάνει αυτοκίνητο…

La jupe qu'Hitler est censé avoir donnée à Ferdinand Porsche en 1934.

Όπως και να χει, η “Porsche” πήρε και άλλα συμβόλαια από το Γ’ Ράιχ για το σχεδιασμό και κατασκευή των αρμάτων μάχης «Τάιγκερ» και «Έλεφαντ». Παράλληλα, σχεδίαζε αγωνιστικά που ανταγωνίζονταν τα αντίστοιχα της Mercedes σε ράλι που άφησαν ιστορία προπολεμικά. Το 1937 τιμήθηκε από το ναζιστικό καθεστώς με το Εθνικό Βραβείο για την Τέχνη και την Επιστήμη.

Μετά την πτώση του Γ’ Ράιχ, ο Πόρσε συλλαμβάνεται από τους συμμάχους ως εγκληματίας πολέμου (15 Δεκεμβρίου 1945) και περνά 20 μήνες στη φυλακή. Την πατρική επιχείρηση αναλαμβάνει ο γιος του Φέρι, που επικεντρώνεται στο σχεδιασμό των πανάκριβων σπορ αυτοκινήτων, αρχής γενομένης με το μοντέλο 911. Στην Πόρσε εισέρευσε ζεστό χρήμα, γιατί η Φολξβάγκεν αναγνώρισε στον Φέρντιναντ Πόρσε δικαιώματα για κάθε σκαραβαίο που κατασκεύαζε.

Τα πρώτα σκαθάρια  μπροστά από την Πύλη του Βραδεμβούργου στο Βερολίνο το 1938

Ferdinand Porce a subi une grave attaque cérébrale à la fin de 1950 et est décédé le 30 janvier 1951, à l'âge de 76 ans. En 1999, il a été nommé à titre posthume "Mécanicien du siècle" par la communauté de la course automobile. 

1949 Ο  F.Porsche με τα εγγόνια του Ferdinand Alexander “Butzi” Porsche (αριστερά) και Ferdinand Piech (δεξιά).

1937-1938 Ferdinand Porsche s'éteint à l'âge de 62 ans dans son bureau d'études de la Kronenstrasse 24 à Stuttgart.

Avec les informations de www.sansimera.gr

Panagiotis Karagiannis

Messages récents

La Fia aux politiciens européens : "La mobilité est un droit, restez accessible"

Ενόψει των επερχόμενων εκλογών για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που είναι προγραμματισμένες για τις 8-9 Ιουνίου,…

Il y a 7 heures

Apple Car : le projet pourrait être relancé par une alliance avec Rivian

Μετά από δέκα χρόνια και τόσα δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν, τον περασμένο Φεβρουάριο η Apple…

Il y a 8 heures

Toyota défie la domination de la Mazda MX-5 en développant son propre roadster

Η Toyota ετοιμάζεται να επιστρέψει στην κατηγορία των προσιτών Roadster, αμφισβητώντας την κυριαρχία της Mazda…

9 heures ago

DS Automobiles présente la DS 3 HYBRID

Το 2024 είναι η χρονιά που επιταχύνεται η ενεργειακή μετάβαση για την DS Automobiles. Λίγο…

Il y a 3 jours

Källenius (PDG de Mercedes) : "Nous allons moderniser tous les moteurs, puis les clients choisiront".

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, επανέρχεται για να μιλήσει για τις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης…

Il y a 3 jours

Ford repense son objectif de 2030 pour l'adoption exclusive de BEV en Europe

Η Ford Motor επανεξετάζει το σχέδιό της να πωλεί μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη…

Il y a 3 jours