Les Porsche valent-elles notre haine ?

Ένα πολύνεκρο τροχαίο δυστύχημα, ήταν η τέλεια αφορμή. Αφού αυτός που το προκάλεσε οδηγούσε ένα μοντέλο της Porsche, η γερμανική μάρκα ξαναήρθε στην επικαιρότητα. Παλιότερα, ήταν μια γελοιότητα την οποία είχε πετάξει (φυσικά, όχι τυχαία, θεωρώ) ένας σύμβουλος της μνημονιακής κυβέρνησης ότι “οι περισσότερες Cayenne στην Ευρώπη έχουν πουληθεί στη Λάρισα” (φυσικά κάτι τέτοιο δεν ίσχυε ποτέ, ούτε ισχύει, όπως διαβεβαιώνει και η ίδια η Porsche, αλλά και τα στοιχεία). Η ζημιά όμως, έγινε. Όπου έβλεπαν Cayenne, οι περισσότεροι που κατάπιαν αμάσητο το κουτόχορτο που τους τάισαν, φώναζαν: “Λαμόγιο”. Τώρα, η νέα τάση θέλει όπου βλέπεις Porsche 911, να φωνάζεις: “Πλούσιος εγκληματίας! Τρέχει για να μας σκοτώσει”!

Είναι όμως έτσι, αλήθεια; Σκέψου πόσο χαζό είναι να καταδικάζεις κάποιον, χωρίς να τον γνωρίζεις, λόγω της μάρκας του αυτοκινήτου που έχει επιλέξει. Επειδή, αυτός που έχει Porsche, “τρέχει και δεν υπολογίζει κανέναν” ή “οδηγάει μια σκοτώστρα”. Η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική. Όπως συμβαίνει σε κάθε μάρκα, έτσι και εδώ. Υπάρχουν ιδιοκτήτες Porsche που τις έχουν σαν παιδιά τους, υπάρχουν άλλοι που απλά θέλουν “πουλ μουρ”. Η δεύτερη κατηγορία, δεν χρειάζεται Porsche. Και αυτή να μην είχε, θα είχε ένα Atos και θα το πήγαινε με όσα, επειδή είναι “χεράς” και “η άτιμη κενωνία δεν μου έδωσε ευκαιρίες”, ή “δεν έχουμε πίστα στην Αθήνα” (λες και τα Μέγαρα είναι στην άλλη άκρη της γης). Άρα, το βλήμα, είναι βλήμα, ό,τι και να οδηγεί.

Ισχύει όμως ότι οι Porsche είναι “σκοτώστρες”, όπως και όλα τα supercars; Θα εκφράσω μια αιρετική (για το ευρύ κοινό) άποψη και θα πω πως, είναι ακριβώς το αντίθετο. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, μια 911 είναι ασφαλέστερη για το κοινό καλό από ένα οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο. Τους λόγους που καλύπτουν -κατά την άποψή μου- τους περισσότερους που θα αγόραζαν και διατηρούσαν ένα supercar, τους εξηγώ αμέσως:

-Une Porsche est certainement mieux entretenue que la moyenne des voitures. En bref, elle ne risque pas qu'un semi-essieu se détache et vous frappe à la tête pendant que vous conduisez.

-Une 911 a de bien meilleurs freins et une bien meilleure adhérence que la voiture moyenne. Cela signifie que si son conducteur roule à la vitesse des autres conducteurs, il a plus de chances de s'en sortir.

-Στις περισσότερες των περιπτώσεων, αυτός που αγοράζει μια 911 ξέρει τι αγοράζει και γιατί το αγοράζει. Σπανίως θα δώσει έναν σκασμό λεφτά και θα συνεχίσει να δίνει έναν σκασμό λεφτά σε service/ασφάλειες/τέλη/καύσιμα για να “πουλήσει μούρη”. Και, ακόμα σπανιότερα, ακόμα και αν την πήρε για “πουλ μουρ” θα κυνηγήσει τα όριά της.Ξέρω συνάδελφό μου, ο οποίος στην κυριολεξία μάζευε όλη του τη ζωή για λεφτά για να αγοράσει μια Porsche 911. Την αγόρασε, πρόσφατα. Από τότε που πήρε το όνειρό του στα χέρια του δεν τον έχω δει να παραβιάζει τον ΚΟΚ. Επίσης τον πρωτοείδα να μπαίνει σε πίστα! Ελπίζω και νομίζω ότι κάποτε θα τον “ακολουθήσω” σε ό,τι αφορά την αγορά μιας 911.

-Στις πλείστες των περιπτώσεων, μια Porsche θα σου προκαλέσει δέος. Θα σου περιγράψω την πρώτη φορά που μέσα σε μια 911, του ’78: Όταν πήρε μπρος, αισθάνθηκα ότι ήμουν σε έναν “σκαραβαίο” που τον είχαν ταϊσει στεροειδή, είχε περάσει μια βόλτα από την κόλαση και επέστρεψε. Από τον ήχο και μόνο, με τρόμαξε. Όπως και να χει, ο τρόπος με τον οποίο ανεβάζει χιλιόμετρα μια 911 Turbo, είναι τρομακτικός. Σε κάνει να σκέφτεσαι ότι είναι πολύ πάνω από τα όριά σου. Πάνω από τα όρια όλων των άλλων. Συχνά, ότι παίζεις με τα όρια της φύσης. Και ότι πολύ θα ήθελες να αναμετρηθείς με άλλα supercars, σε μια πίστα, χωρίς τίποτα και κανέναν να σε ενοχλεί. Σκέφτεσαι ότι είναι ντροπή να την πιέσεις σε δημόσιο δρόμο. Όταν οδήγησα μια 911 GT3RS σε ελληνικό δρόμο, πραγματικά τρόμαξα. Δεν έχω οδηγήσει ποτέ τόσο προσεκτικά στη ζωή μου.   

Bien sûr, tout est subjectif. Le conducteur d'une Porsche peut être le meilleur des enfants, la personne la plus responsable, mais aussi le pire des connards. Tout comme le conducteur d'une BMW, d'une Mercedes, d'une VW, d'une Fiat, d'une Alfa Romeo, d'une Peugeot, d'une Renault, d'une Nissan, d'une Toyota, d'une Audi. Ce que je veux dire, c'est qu'envier ou condamner une personne par défaut pour la marque de la voiture qu'elle conduit est pour le moins stupide, voire dangereux. Si vous tenez à le faire, regardez les statistiques d'accidents de la voiture que vous conduisez, et comparez-les à celles de n'importe quelle Porsche. D'une manière générale, respirez un bon coup avant de juger. Essayez de ne pas haïr. 

George Karagiannis

Messages récents

DS Automobiles présente la DS 3 HYBRID

Το 2024 είναι η χρονιά που επιταχύνεται η ενεργειακή μετάβαση για την DS Automobiles. Λίγο…

Il y a 3 jours

Källenius (PDG de Mercedes) : "Nous allons moderniser tous les moteurs, puis les clients choisiront".

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, επανέρχεται για να μιλήσει για τις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης…

Il y a 3 jours

Ford repense son objectif de 2030 pour l'adoption exclusive de BEV en Europe

Η Ford Motor επανεξετάζει το σχέδιό της να πωλεί μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη…

Il y a 3 jours

BMW Motorrad présente l'assistant de changement de vitesse automatisé

Avec le nouvel assistant de changement de vitesse automatisé (ASA), BMW Motorrad présente une solution technique innovante...

Il y a 4 jours

Voici la nouvelle BMW M4 CS

La nouvelle BMW M4 CS invite les conducteurs à faire l'expérience de l'incomparable sensation M dans une...

Il y a 4 jours

Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT : un chef-d'œuvre avec vue (Vidéo)

L'alternative au coupé quatre portes est une proposition plus sportive et plus jeune que le...

Il y a 4 jours