Vivre le mouvement dans la rue

Nous conduisons le Peugeot 2008 1.2 Hybrid 136ps M.Y. 2024 : L'hybride audacieux, gagne.

Η ανανέωση του Peugeot 2008 δεν αρκέστηκε σε μερικές εξωτερικές πινελιές αλλά και σε έναν νέο, υβριδικό, οικονομικό κινητήρα που έρχεται να υπερασπιστεί επάξια το ταμπελάκι που είναι κολλημένο πίσω δεξιά

Εκτός από την εξωτερική ανανέωση του 2008, η Peugeot τοποθέτησε και το νέο mild Hybrid κινητήριο σύνολο, που του ταιριάζει άψογα, καθώς συνδυάζει οικονομία αλλά και επιδόσεις, μέσα και έξω από την πόλη, κάνοντάς το ακόμα πιο ελκυστικό στην δημοφιλή κατηγορία των B-SUV.

Ανέκαθεν οι Γάλλοι σχεδιαστές τολμούσαν σε ξεχωριστά, δυναμικά και στιλάτα οχήματα, υιοθετώντας την δική τους σχεδιαστική ταυτότητα, που όμως γίνονταν άμεσα αντιληπτά στο αγοραστικό κοινό.

Ακριβώς αυτό θέλησαν και πέτυχαν και στην δεύτερη γενιά του 2008 που με την προ μηνών ανανέωσή του, έγινε ακόμα πιο αναγνωρίσιμο καθώς πλέον ενσωματώνει στο μπροστινό του μέρος τις τρείς νυχιές του λέοντα, κάτω από τα μπροστινά κύρια φωτιστικά του σώματα, χαρακτηριστικό γνώρισμα του 508 Peugeot.

Και δεν είναι εκεί μόνο και μόνο για να δίνουν την «νέα» ταυτότητα στο 2008, αλλά ο ρόλος τους είναι ουσιαστικός, καθώς ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας. Νέος και ο μπροστινός προφυλακτήρας, με την μεγαλύτερη διαστάσεων μάσκα, το νέο σχέδιο στις γρίλιες, και βέβαια το νέο έμβλημα της Peugeot.

Παραμένουν οι ενσωματωμένοι αισθητήρες παρκαρίσματος και βέβαια το μπροστά ραντάρ-αποστασιόμετρο με τις διευρυμένες λειτουργίες, για ακόμα πιο ασφαλή οδήγηση και βέβαια τα πλήρης led κύρια φωτιστικά σώματα. Στο πίσω μέρος, έχουμε πάλι led φωτιστικά σώματα στο ίδιο σχήμα αλλά με νέας σχεδίασης φωτιστικές λεπτομέρειες, δίνοντας και εδώ την δική τους εκδοχή των νυχιών. Στο μέσον της πόρτας και κάτω από το αρκτικόλεξο Peugeot φιλοξενείται η υψηλής ευκρίνειας κάμερα οπισθοπορείας, ενώ στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα ενσωματώνονται τα φώτα ομίχλης, οι αισθητήρες παρκαρίσματος και οι δύο (αληθινές) μονές απολήξεις της εξάτμισης σε χρωμιομένο πλαίσιο.

Στο πλάι, οι έντονες ακμές δίνουν την ταυτότητα του 2008 και είναι αυτές που θα τραβήξουν το βλέμμα, με τα δύο «νεύρα» να ξεκινούν από μπροστά, να συγκλείνουν σε ένα στο κέντρο και να καταλήγουν πάλι σε δύο στην πίσω πόρτα, δημιουργώντας δύο ανάποδα ύψιλον. Η περιπετειώδης εμφάνιση του 2008 τονίζεται από άκρη σε άκρη με μαύρα προστατευτικά πλαστικά φιλέτα στο κάτω μέρος των προφυλακτήρων και των θυρών αλλά και περιμετρικά πάνω από τους τροχούς, τονίζοντας τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του, ενώ την εικόνα συμπληρώνουν οι ζάντες των 17’ με ελαστικά 215/60 της Continental (16’ στην έκδοση Active και προαιρετικά 18 ιντσών στην GT).

 ΠΙΝΕΛΙΕΣ ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ

Ανοίγοντας την πόρτα της καμπίνας, η ποιότητα των υλικών είναι άριστη σε αφή και όψη, με το πάνω και μέσω μέρος του ταμπλό να είναι μαλακό ενώ στο κάτω συναντάμε σκληρά πλαστικά, όπως και στις πόρτες. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το μαλακό εφέ κάρμπον που βρίσκεται στο μεσαίο κομμάτι του ταμπλό και εκτείνεται μέχρι τις μπροστινές πόρτες, δίνοντας μία «αγωνιστική» όψη και σπάζοντας την μονοτονία του μαύρου χρώματος.

Η θέση οδήγησης είναι καθαρά οδηγοκεντρική και σε αυτό συμβάλει και το i-Cockpit με το μικρό σε μέγεθος τιμόνι που δεν θυμίζει τίποτα από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν. Η φιλοσοφία του είναι να μπορεί ο οδηγός να έχει τα χέρια του όσο το δυνατόν πιο κοντά στο σώμα του και όχι να τα «απλώνει», όπως επίσης και ότι δεν βλέπει τον 10 ιντσών ψηφιακό έγχρωμο πίνακας οργάνων (στάνταρ στις εκδόσεις Allure όπως της δοκιμής μας, και στην GT), μέσα από την στεφάνη του τιμονιού, αλλά πάνω από αυτή, με τον οδηγό να επιλέγει το τί θέλει να βλέπει κατά την διάρκεια της οδήγησης, αλλάζοντας τις πληροφορίες που θέλει να βλέπει κάθε φορά, όπως για παράδειγμα την ένδειξη για την επαναφόρτιση των μπαταριών, αν κινείται πλήρως ηλεκτρικά ή με τον βενζινοκινητήρα ή ακόμα και συνδυασμό των δύο και βέβαια τα κλασσικά όργανα με τις «ψηφιακές» βελόνες. Η ιδανική θέση οδήγησης βρίσκεται εύκολα χάρις και στο άνετο κάθισμα με τις πολλαπλές ρυθμίσεις.

Την παράσταση κλέβει η οθόνη αφής των 10 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό που είναι στραμμένη προς το μέρος του οδηγού, βασικός εξοπλισμός όλων των εκδόσεων, με πλήρη συνδεσιμότητα mirroring για Android Auto και Apple CarPlay, διαθέτοντας λειτουργίες ενημερώσεων Ο.Τ.Α., ενώ χειρίζεται και με φωνητικές εντολές. Φυσικοί διακόπτες βρίσκονται ακριβώς από κάτω για τις πολύ απαραίτητες λειτουργίες και θυμίζουν πλήκτρα πιάνου, που περιλαμβάνουν το περιστροφικό κουμπί έντασης του ραδιοφώνου, των alarm, το κλείδωμα-ξεκλείδωμα όλων των θυρών, την ενεργοποίηση του κλιματισμού ή του θερμαινόμενου πίσω παρμπρίζ και την ανακύκλωση αέρα. Όμως, η αλλαγή της θερμοκρασίας σε υψηλότερη ή χαμηλότερη ή η ρύθμιση της κατεύθυνσης τον αέρα ή ακόμα η εύρεση ραδιοφωνικού σταθμού, προϋποθέτει την έστω και προσωρινή απόσπαση του οδηγού καθώς πρέπει να μπεί στο μενού της οθόνης και από εκεί να επιλέξει το τί θέλει. Κάτι που όμως συνηθίζεται εύκολα.

Οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερις επιβάτες, με τα καθίσματα να είναι μαλακά και ιδανικά για πολύωρα ταξίδια. Οι πίσω επιβάτες κάθονται «ολίγον τί» πιο ψηλά από τους μπροστά, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο περισσότερο χώρο για γόνατα και κεφάλι, ακόμα και για τον πέμπτο επιβάτη. Αρκετός είναι και ο χώρος αποσκευών με τα 434 λίτρα χωρητικότητας και το διπλό πάτωμα να είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, φιλοξενώντας άνετα τις αποσκευές μίας οικογένειας, ενώ τα πίσω καθίσματα πέφτουν σε αναλογία 60:40, για μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.

 ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΛΙΟΝΤΑΡΙ

Η νέα καρδιά που κινεί το Peugeot 2008 Hybrid είναι ο 1.200 κ.εκ. υποτετράγωνος 3κύλινδρος 12βάλβιδος βενζινοκινητήρας PureTech απόδοσης 136 ίππους στις 5.500 σ.α.λ και 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., ρυθμισμένος στον θερμοδυναμικό κύκλο Miller.

Έχει άμεσο ψεκασμό καυσίμου στα 350 bar πίεσης, με ελαιολιπαινόμενη καδένα χρονισμού, ενώ ο υπερπληρωτής (τούρμπο στα Ελληνικά) φέρει πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας. Νέο είναι και το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με την ονομασία «e-DCS6» που ενσωματώνει και τον ηλεκτροκινητήρα (σύγχρονος, μόνιμου μαγνήτη) απόδοσης  21 kW (29 ίππους) και 55 Nm ροπής. Στην πραγματικότητα είναι ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, που φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,9 kWh (0,43 kWh ωφέλιμη) μέσω ενός ιμάντα, αλλά στην πράξη ο ηλεκτροκινητήρας μόνο «μικρός» δεν είναι, καθώς δεν βοηθά απλά τον θερμικό σε επιταχύνσεις και μόνο, αλλά μπορεί να κινηθεί και αυτόνομα έως και 1 χιλιόμετρο και με ταχύτητες έως και 30χλμ/ώρα. Στην πράξη, το αυτοκίνητο ξεκινά ως ηλεκτρικό (αν η μπαταρία έχει την απαιτούμενη επάρκεια) και όπου κρίνει η κεντρική μονάδα ελέγχου του, ανάλογα εμπλέκει ή απομπλέκει τον θερμικό ή τον ηλεκτρικό κινητήρα αντίστοιχα. Ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο σβήνει τον βενζινοκινητήρα για μερικά δευτερόλεπτα, βοηθώντας έτσι την μείωση της κατανάλωσης να πέφτει έως τα 7 λίτρα/100χλμ στον υπολογιστή ταξιδίου με όχι και ιδιαίτερη προσπάθεια και με ταχύτητες σύννομες με τα όρια του αυτοκινητόδρομου. Στο μποτιλιάρισμα της Αθήνας, με αρκετά προσεκτική οδήγηση, το trip computer έγραψε 5,7 λίτρα/100χλμ! Καθόλου άσχημα για mild hybrid που συμπεριφέρεται σαν full hybrid, αν μπορούμε να το πούμε, βγάζοντας ασπροπρόσωπη την επιλογή της Stellantis και βάζοντας τα γυαλιά στον ανταγωνισμό με αντίστοιχα κατ΄ ευφημισμό mild hybrid σύνολα που απλά υποβοηθούν στην επιτάχυνση και μόνο. Και όλα αυτά με όφελος και στις εκπομπές ρύπων που φτάνουν στα 110 g/χλμ.

 ΓΑΛΛΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Η οδήγηση γαλλικών αυτοκινήτων είναι από μόνη της μία θετική πρόκληση, καθώς συνδυάζουν την άνεση με την ασφάλεια σε μία συνταγή, που τόσα χρόνια κανείς στον ανταγωνισμό δεν μπόρεσε είτε να την αντιγράψει είτε να την εφαρμόσει. Ακριβώς έτσι είναι και στο 2008 Hybrid που ναι μεν έχει μαλακή ανάρτηση (αποτελούμενη από γόνατα Μακφέρσον εμπρός και πίσω ημιάκαμπτο άξονα) και στην κυριολεξία ρουφάει κάθε κακοτεχνία στα ελληνικά οδοστρώματα με σύμμαχο και τα ψιλοπρόφιλα ελαστικά, αλλά δεν είναι καθόλου χαλαρή, ώστε να πλέει σε μεγάλες ταχύτητες ή να έχει άτσαλη αντίδραση. Γέρνει λίγο παραπάνω στις στροφές, αλλά όχι σε βαθμό που να τρομάζει οδηγό και επιβάτες. Μην ξεχνάμε ότι είναι ένα B-SUV που έχει και παραπάνω όγκο από ένα Peugeot 208. Στα θετικά είναι τα δυνατά φρένα με δίσκους παντού, με τους μπροστά αεριζόμενους (που φορτίζουν και τις μπαταρίες κατά την διαδικασία του φρεναρίσματος), και το τιμόνι με την ηλεκτρική  υποβοήθηση, που από μαλακό και γρήγορο στην πόλη βαραίνει, τεχνητά, όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν. Μπορεί να ζυγίζει 90 κιλάκια παραπάνω από το αντίστοιχης ιπποδύναμης “απλό” 2008 με τον 1.200άρι βενζινοκινητήρα και τους 130 ίππους , αλλά τα 0-100 έρχονται (βάση των εργοστασιακών μετρήσεων που δεν επαληθευτήκαν σε δημόσιο δρόμο) σε 8,3”, κάνοντάς το πιο γρήγορο κατά 1,1” ενώ καί η τελική ταχύτητα έχει αυξηθεί στα 206 χλμ/ώρα (εργοστασιακές μετρήσεις). Σε αυτό συμβάλει τα μέγιστα και το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο ταχυτήτων, που με την βοήθεια των paddles πίσω από το τιμόνι μπορεί ο οδηγός να πάρει τον έλεγχο οποιαδήποτε στιγμή ενώ μπορεί να το δουλέψει και χειροκίνητα μέσω του αντίστοιχου κουμπιού «Μ» στον τύπου joystick επιλογέα ταχυτήτων. Εκτός δρόμου κινηθήκαμε ελάχιστα και σε βατό χωματόδρομο, με το 2008 Hybrid να μπορεί να ανταπεξέλθει με ευκολία και σε αυτό, χάρις και στα 16 εκ. απόστασης που έχει από το έδαφος. Και εδώ, η δουλειά που έχουν κάνει οι Γάλλοι στην ρύθμιση της ανάρτησης είναι εξαιρετική, φιλτράροντας σχεδόν τα πάντα χωρίς να μεταφέρουν περίεργους θορύβους στην καμπίνα.

Ένα σύγχρονο αυτοκίνητο όπως το Peugeot 2008 Hybrid δεν θα μπορούσε να μην έχει ηλεκτρονικά βοηθήματα ασφαλείας κατά την οδήγηση. Εκτός από την υψηλής ευκρίνειας κάμερα οπισθοπορείας και τους κλασικούς αισθητήρες παρκαρίσματος, η σουίτα ADAS περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα κινδύνου, με ηχητική και ενδεικτική  προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης, στην οθόνη του πίνακα οργάνων, Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop and Go από τα 30χλμ/ωρά και πάνω, ενώ μπορεί να ρυθμίσει καί την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής οδηγού, σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα, αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, αναγνώριση πινακίδων Κ.Ο.Κ., κ.α.

 ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΩ;

Τελικά, μας άρεσε ή όχι το 2008 Hybrid.  Μας άρεσε, καθώς συνδυάζει τους χώρους ενός μεγαλύτερου οχήματος σε μικρότερο μέγεθος, μπορεί και «χώνεται» στα στενά δρομάκια της πόλης με στο σωστό μεταξόνιο και το γρήγορο τιμόνι που έχει, για την άνεση της ανάρτησης στα σπαστήρια που έχουμε για δρόμους και για ότι οδηγώντας το νιώθεις ότι δεν ρυπαίνεις και τόσο πολύ, ειδικά όταν κινείσαι με την μπαταρίας. Θα θέλαμε λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη από τα όμορφα και άνετα καθίσματα, περισσότερα φυσικά κουμπιά για την ρύθμιση της θερμοκρασίας και όχι να χρειάζεται να την ρυθμίσεις μέσω των υπομενού της οθόνης και ίσως λίγο πιο προσιτή τιμή αγοράς. Αν θα στο πρότεινα να το αγοράσεις; Αν έχεις μέχρι 4μελή οικογένεια και τον περισσότερο καιρό κινείσαι μέσα στην πόλη, αλλά σου αρέσουν και οι αποδράσεις εκτός δρόμου σε βατό χωματόδρομο, θέλεις οικονομία και τεχνολογία και άνεση στα ταξίδια, τότε η απάντηση είναι ΝΑΙ.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά :

Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCS6

Κινητήρας : Τρικύλινδρος σε σειρά με υπερσυμπιεστή καυσαερίων (turbo), 12 βαλβίδες, χωρητικότητας 1.199 κ.εκ.

Ισχύς: 136ps/5.500 σ.α.λ.

Ροπή: 230Nm/1.750 σ.α.λ.

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων

Ηλεκτροκινητήρας και απόδοση: Ήπιο υβριδικό σύστημα 48V ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 29 PS/55 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,9 kWh (0,43 kWh ωφέλιμη)

Ανάρτηση: Μπροστά Γόνατα ΜακΦέρσον αντιστρεπτική, Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας

Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 8,3 δευτ.

Τελική ταχύτητα: 206χλμ/ώρα

Κατανάλωση: Μέση 6,35 λίτρα/100χλμ-Μικρότερη 5,7 λίτρα/100χλμ-Μέγιστη 7,0 λίτρα/100χλμ

Εκπομπές ρύπων CO2 : 110 gr/ χλμ

Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.304/1.775/1.550 mm

Μεταξόνιο: 2.605 mm

Βάρος: 1.297 kgΧώρος αποσκευών: 434 λίτρα

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: Από 30.800

galerie de photos