Η κινεζική εισβολή στην Ευρώπη και κατ’ επέκταση στην χώρα μας βρίσκει πρόσφορο έδαφος στην ενεργειακή μετάβαση, έχοντας ως πολιορκητικό κριό, την τεχνολογία αιχμής, την οδική συμπεριφορά και την προσιτή τιμή. Ιδιαίτερα στην περίπτωση της MG όπλο είναι και το βρετανικό ιστορικό σήμα. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία της εβδομαδιαίας συμβίωσης με το MG4 με την «μικρή» μπαταρία 51 kWh απόδοσης 170PS.
Η εξέλιξη του «ξεχασμένου» MG ZR
Η βρετανοκινέζικη εταιρεία παρουσίασε το MG4 το 2022, τοποθετώντας το στα ηλεκτρικά μικρομεσαία Hatchback, με την προσδοκία να αποσπάσει σημαντικό μέρος της παγκόσμιας αγοράς. Η άλλοτε σπορ βρετανική φίρμα, είχε εκπρόσωπο στην μικρομεσαία κατηγορία την περίοδο 2001 – 2005, μετατρέποντας στο hot hatchback MG ZR το Rover 25. Νοητά, μπορούμε να υποθέσουμε πως το MG4 αποτελεί την φυσική εξέλιξη αυτού του «ξεχασμένου» αγριεμένου Hatchback.
Εστιάζοντας στην αεροδυναμική απόδοση
Το ομολογουμένως καινοτόμο και εκκεντρικό σχήμα του MG4 δεν περνά απαρατήρητο. Ωστόσο η περίεργη και χαρακτηριστική σιλουέτα του στοχεύει στην αεροδυναμική απόδοση, πετυχαίνοντας εξαιρετικά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0,28Cd.
Ειδικότερα το μπροστινό μέρος διακρίνεται για το χαμηλό ρύγχος και οι μεγάλοι οβάλ σκιστοί Full LED προβολείς, ο δυναμικός προφυλακτήρας και το κυρτό σπορτίφ καπό.
Το προφίλ σχηματίζει μια ομοιόμορφη σιλουέτα με καθαρές γραμμές και έντονες ακμές. Τα έντονα νεύρα στους ώμους των θυρών και η πόδια στο κάτω μέρος που θυμίζει ραμμένο ύφασμα, δίνουν ζωή στο αμάξωμα.
Το πίσω μέρος είναι το πιο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου. Τα μεγάλα φωτιστικά σώματα μα γραφικά Led σε σχήμα τρίποδου ενώνονται μεταξύ τους με μια ευδιάκριτη επίπεδη αεροτομή που πλαισιώνεται από το κυρτό πίσω παράθυρο και τον μυώδη προφυλακτήρα με τον διπλό αεροδυναμικό διαχύτη, προδίδοντας την απαραίτητη νότα δυναμισμού.
Διαχείριση χώρου
Αναμφίβολα το πιο εντυπωσιακό μέρος του αυτοκινήτου είναι η καμπίνα και η υποδειγματική διαχείριση χώρου που έχουν πετύχει οι Κινέζοι σχεδιαστές, μέσα σε έναν Hi-Tech διάκοσμο.
Απλές και λιτές ευθείες γραμμές συνθέτουν το απλό αλλά στιβαρό ταμπλό, στο οποίο αναδύεται κεντρικά η εντυπωσιακή οθόνη του συστήματος πολυμέσων 10,25 ιντσών με ανάλυση 1.920 x 720 pixel, με προηγμένες λειτουργίες όπως επιλογή προγράμματος οδήγησης, ή ακόμα και επιλογή το φορτισμένο αυτοκίνητο να επιστρέφει ηλεκτρική ενέργεια ως γεννήτρια προκειμένου να καλύψει ενεργειακές ανάγκες, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Πίσω από το μοντέρνο, φουτουριστικό τιμόνι, διακρίνεται ο αναδυόμενος ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, με μεγάλη ευκρίνεια και όμορφα γραφικά.
Το φινίρισμα και η επιλογή των υλικών είναι ικανοποιητικά και ανάλογα του κόστους του αυτοκινήτου. Δεν εντυπωσιάζουν μεν, αλλά είναι ο απαραίτητος συμβιβασμός για να κρατηθεί το κόστος σε λογικά και ανταγωνιστικά επίπεδα.
Τα καθίσματα είναι άνετα και παρέχουν καλή στήριξη του σώματος των επιβατών, στα πλαίσια των σύγχρονων απαιτήσεων και αναγκών.
Εργονομικά, ο οδηγός έχει τις περισσότερες απαραίτητες λειτουργίες του αυτοκινήτου ψηφιακά μέσω του συστήματος πολυμέσων, επομένως ο οδηγός δεν αποσπά εύκολα την προσοχή του από τον δρόμο.
Οι άπλετοι χώροι στην καμπίνα σε συνάρτηση με το μεγάλο πλάτος δίνουν σεμινάριο στην καλή διαχείριση του διαθέσιμου χώρου. Η καμπίνα φιλοξενεί με άνεση 4 υψηλόσωμους επιβάτες, διαθέτοντας αρκετό διάστημα για τα πόδια, τόσο μπροστά όσο και πίσω. Οι θήκες είναι αρκετές. Σε όλα αυτά βοηθάει το επίπεδο δάπεδο, δημιουργώντας επιπλέον χώρους. Αξιοσημείωτο είναι το αεροπορικού τύπου τραπεζάκι στη βάση του ταμπλό, μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων, το οποίο είναι εξαιρετικά χρηστικό και ενσωματώνει τον κυκλικό επιλογέα κίνησης, το χειρόφρενο και δύο ποτηροθήκες στο κάτω μέρος.
Ο όγκος αποσκευών των 363 λίτρων είναι ικανοποιητικός για τον μέσο χρήστη, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1.177 λτ.
Η βασική επιλογή
Το MG4 της δοκιμής μας αποτελεί τη βασική επιλογή και εφοδιάζεται με έναν προηγμένο σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα διπλού μαγνήτη αποδίδει 125 kW (170 ίπποι) και 250 Nm ροπής. Αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία με 51 kWh που του δίνει τυποποιημένη αυτονομία κατά τα πρότυπα WLTP, περίπου 350 km.
Ανέλπιστα συναρπαστικό
Η εμφάνιση του προδιαθέτει ήδη θετικά, ως ένα ξεχωριστό και φουτουριστικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, από την ώρα που θα ξεκινήσεις να το οδηγείς, αντιλαμβάνεσαι πως είναι ανέλπιστα συναρπαστικό, κυρίως λόγω της κίνησης στον πίσω άξονα, αλλά και στις ρυθμίσεις. Ας το δούμε αναλυτικά σε κάθε συνθήκη και οδικό δίκτυο.
En ville είναι νευρικό και ευέλικτο, οι συμπαγείς διαστάσεις του λειτουργούν ως «όπλο» στον αστικό ιστό. Ευχάριστο στην οδήγηση και φιλικό στην καθημερινότητα.
Dans le réseau de montagne et le réseau rural αναδεικνύεται το πολύ καλό πλαίσιο της SAIC Motors, το οποίο μπορεί να σηκώσει πολλούς περισσότερους ίππους από τους 170 της έκδοσης της δοκιμής μας. Στον δρόμο έχει πολύ καλό κράτημα, στρίβει εξαιρετικά, ενώ η πίσω κίνηση σε συνδυασμό με τα 250 Nm ροπής, δημιουργούν διάθεση για παιχνίδι με το τίναγμα της ουράς, πάντα με απόλυτο έλεγχο, αλλά αρκετό ώστε να αυξηθούν τα επίπεδα αδρεναλίνης!
Sur l'autoroute η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση είναι ικανοποιητική και αντίστοιχη των σύγχρονων αυτοκινήτων. Ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες παραμένει άνετο, δημιουργώντας το απαιτούμενο αίσθημα ασφαλείας!
Général το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο και διακριτικά συναρπαστικό, επιτρέποντας με ασφάλεια πιο έντονη οδήγηση, εκπλήσσοντας ευχάριστα. Προφανώς, μετενσαρκώνει το σπορ πνεύμα των κλασικών MG σε ένα σύγχρονο αμιγώς ηλεκτρικό μικρομεσαίο Hatchback. Τρία προφίλ οδήγησης, Eco, Normal και Sport, η επιλογή των οποίων γίνεται από το σύστημα πολυμέσων. Η μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κυμάνθηκε μεταξύ 15 kWh/ 100 χιλιόμετρα!
Για όσους ασπάζονται την ιδέα της ηλεκτροκίνησης
Η MG φέρνει στο προσκήνιο ένα αμιγώς ηλεκτρικό μικρομεσαίο αυτοκίνητο, το οποίο φιλοδοξεί να γίνει η πρώτη επιλογή σε όσους ασπάζονται την ιδέα της ηλεκτροκίνησης, είτε πρόκειται για οικογενειάρχες, είτε αφορά νεαρότερο κοινό, ή απλά σε όσους θεωρούν ως προαπαιτούμενο την οδηγική ευχαρίστηση στην εποχή της ενεργειακής μετάβασης.
Συγκριτικό πλεονέκτημα
Αναμφίβολα το συγκριτικό πλεονέκτημα του MG4 είναι η προσιτή τιμή του, η οποία με βάση τιμοκαταλόγου atteint le 32.250 € και με την επιδότηση του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά 2» κατεβαίνει στο άκρως ανταγωνιστικό ποσό των 24.250 € €.
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
Hatchback |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
EPIDOSIS |
|
Type de carburant |
Ηλεκτρική ενέργεια |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ |
7.5 δευτ |
Vitesse maximale |
161 km/h (περιορίζεται ηλεκτρονικά) |
Rapport poids/puissance |
9.7 κιλά/Hp, 102.7 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
6.6 κιλά/Nm, 151.1 Nm/τόνος |
MOTEUR ÉLECTRIQUE |
|
Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα |
170 Hp |
Couple |
250 Nm |
Position du moteur électrique |
Essieu arrière transversal |
BATTERIE |
|
Capacité brute de la batterie |
51 kWh |
Capacité nette (utilisable) de la batterie |
50.8 kWh |
Position de la batterie |
Sous le plancher |
Autonomie électrique (WLTP) |
350.8 km |
217.98 mi |
|
Consommation moyenne d'énergie (WLTP) |
17 κιλοβατώρα/100 χλμ |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1655 κιλά |
Charge utile maximale |
448 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
363 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
1177 l |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4287 mm |
Largeur |
1836 mm |
Hauteur |
1504 mm |
Empattement |
2705 mm |
Trace d'acheminement |
1550 mm |
Trace dorsale |
1551 mm |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Στον πίσω άξονα |
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses |
1 ταχύτητα, αυτόματο κιβώτιο |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Système de direction |
Volant électrique |
Roues |
215/50 R17 |