essai routier

Οδηγούμε Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic 9G-TRONIC MHEV: Μαθήματα πολυτελείας

Quelle note lui donnez-vous ?2 Notes
9.3
8.8

Η Mercedes – Benz γνωρίζει καλά το «παιχνίδι» των SUV και των Off – Road, ειδικά εάν το εκάστοτε μοντέλο διαθέτει τετρακίνηση. Έτσι λοιπόν στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση, είχαμε την τύχη να έχουμε στα χέρια μας την πετρελαιοκίνητη και τετρακίνητη GLC 220d 4matic, η οποία μας παρέδωσε μαθήματα πολυτελείας.

Πετυχημένη Συνταγή

Παρόλο που η Mercedes-Benz GLC είναι ένα σχετικά καινούργιο μοντέλο, δεδομένου πως παρουσιάστηκε το 2015 και η δεύτερη γενιά που είχαμε την τύχη να δοκιμάσουμε, λανσαρίστηκε το 2022. Βασίζεται στην πλατφόρμα MRA, στην οποία έχει χτιστεί η εξαιρετική C-Class. Έτσι λοιπόν, η GLA διαθέτει την πετυχημένη συνταγή από την τεχνογνωσία της εταιρείας στα SUV και την παρακαταθήκη της στα μεσαία Sedan. Επομένως, εκ του προοιμίου η Mercedes ήταν σίγουρο πως θα κατασκεύαζε ένα εξαιρετικά αξιόλογο μεσαίο SUV.

Οι κλασικές γραμμές στις αναλογίες των SUV

Οι σχεδιαστές της Mercedes είχαν να αντιμετωπίσουν την πρόκληση, να μην παρεκκλίνουν των κλασικών χαρακτηριστικών γραμμών της εταιρείας και να της προσαρμόσουν στο ογκώδες SUV αμαξωμα. Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία μιας κομψής και διαχρονικής σιλουέτας.

Αρχίζοντας από το σχεδόν κάθετο μπροστινό μέρος, το βλέμμα τραβάει η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα, φαρδύτερη στο κάτω μέρος, η οποία δημιουργεί μια επιβλητική εικόνα. Πλαισιώνεται από έναν ογκώδη προφυλακτήρα με σπορτίφ λεπτομέρειες, καθώς το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε το προαιρετικό πακέτο της AMG. Τα τραπεζοειδή Full Matrix Led φωτιστικά σώματα με ανοδικές γραμμές, δίνουν μια πνοή σοβαρότητας, ενώ η ακόμα ολοκληρώνεται με το μακρύ οριζόντιο καπό με τα χαρακτηριστικά κάθετα νεύρα.

Στο προφίλ οι σχεδιαστές της Mercedes ανέπτυξαν ολόκληρη την φιλοσοφία του μοντέλου, μέσα από μια κομψή και ογκώδες σιλουέτα, που αποτελείται από καμπύλες γραμμές και μυώδεις επιφάνειες, προσδίδοντας φινέτσα και κύρος στην GLC, φλερτάροντας με κλασικά σχήματα και κυρίως χωρίς να προκαλεί, μένοντας διαχρονική!

Το πίσω μέρος είναι το πλέον χαρακτηριστικό, καθώς ενσωματώνει τα νέα δυναμικά χαρακτηριστικά των Mercedes – Benz. Σε αυτό ξεχωρίζουν ως σπορτίφ νότα τα νέα ελλειπτικά φωτιστικά σώματα με γραφικά Led που εκτείνονται προς το κέντρο και ενώνονται με ένα πλαίσιο. Το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, ενισχύει την πρακτικότητα. Ο προφυλακτήρας, επινικελωμένος στην ποδιά, έχει έναν Off – Road προσανατολισμό, ενώ οι δυο μεγάλες τραπεζοειδείς απολήξεις στις άκρες, τονίζουν τον δυναμισμό του.

Συναρπαστική εμπειρία… φιλοξενίας

Η είσοδος στην καμπίνα, εμπίπτει στο συναίσθημα της συναρπαστικής εμπειρίας, καθιστώντας το εσωτερικό περιβάλλον από τα πλέον εντυπωσιακά και φιλόξενα στην κατηγορία.

Τα υλικά, στην πλειοψηφία τους μαλακά και αφρώδη, με κορυφαία αίσθηση αφής επιλέχθηκαν από το πάνω ράφι, αφήνοντας την αίσθηση ποιότητας να διαχέεται στο σύνολο, αγγίζοντας το απόλυτο. Το φινίρισμα και τα χρώματα ολοκληρώνουν ένα φιλόξενο περιβάλλον σαν χώρος χαλάρωσης.

Η Mercedes για τον σχεδιασμό έχει επιλέξει απλές και λιτές πληθωρικές γραμμές, οι οποίες αναδεικνύουν την πολυτέλεια, χωρίς να κουράζουν με ακρότητες.

Το ταμπλό σε μεγάλο βαθμό διαθέτει ομοιότητες αντίστοιχες με την Sedan C Class, στην οποία βασίζεται αποτελώντας ουσιαστικά την SUV εκδοχή του μεσαίου μοντέλου. Δημιουργεί έτσι ένα διάκοσμο σε σχήμα Τ, στο κέντρο του οποίου έχει τοποθετηθεί σε κάθετη θέση η οθόνη του συστήματος πολυμέσων που θυμίζει τάμπλετ με διαγώνιο 12,3 ιντσών με κορυφαία ευκρίνεια και προηγμένες λειτουργίες που άπτονται στη νέα γενιά του infotainment MBUX.

Στην εποχή της ψηφιοποίησης η Mercedes θέλει να πρωταγωνιστεί, για τον λόγο αυτό έχει αντικαταστήσει όλους τους φυσικούς διακόπτες με μπάρες αφής, ακόμα και για την ηλιοροφή, δημιουργώντας την αίσθηση ενός ταξιδιού στο μέλλον. Οι υπόλοιπες λειτουργίες ελέγχονται από το MBUX, με το αυτοκίνητο να συμμορφώνεται στις ανάγκες διευκόλυνσης του οδηγού, ενώ παράλληλα, όσο και αν ακούγεται υπερβολικό με το καιρό μαθαίνει τις οδηγικές συνήθειες του χρήστη, χάρη σε υπερσύγχρονους αλγορίθμους που διαθέτει. Έτσι δημιουργείται ένας προηγμένος Hi-Tech διάκοσμος.

Τα παραπάνω στοιχεία, συμβάλλουν στην αύξηση των επιπέδων εργονομίας, κάνοντας την ζωή οδηγού και επιβατών πιο εύκολη, και ειδικά στον τομέα της ασφαλείας, ο οδηγός δεν θα χρειαστεί να αποσπάσει την προσοχή του από τον δρόμο.

Οι διαθέσιμοι χώροι είναι άπλετοι και άνετοι ακόμα και για υψηλόσωμους επιβάτες. Οι πίσω θέσεις έχουν χαρακτηριστικά «limo», προσφέροντας μια πολυτελή εμπειρία μετακίνησης. Ενώ δεν υπολείπεται και στον τομέα της πρακτικότητας, με πληθώρα θηκών που αυξάνουν την διαθέσιμη χωρητικότητα για μεταφορά αντικειμένων.

Και οι πέντε θέσεις πετυχαίνουν εξαιρετικά επίπεδα οσφυϊκής στήριξης του σώματος των επιβατών, αυξάνοντας τα επίπεδα άνεσης και παρέχοντας μια εμπειρία πολυτελούς ταξιδιού, με καλή ορατότητα και τον διάκοσμο του εσωτερικού.

Που και σε αυτό το σημείο, η Mercedes επιφυλάσσει μια εντυπωσιακή έκπληξη, με τον νυχτερινό φωτισμό «Ambient», ο οποίος είτε σε μονόχρωμες αποχρώσεις με κύριο το μωβ led φως, είτε με συνδυασμό χρωμάτων δημιουργεί την απόλυτη ατμόσφαιρα νυχτερινής οδήγησης, χαλαρώνοντας οδηγό και επιβάτες.

Ο όγκος αποσκευών αγγίζει τα 620 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα (με το πάτημα ενός κουμπιού), η χωρητικότητα θα φτάσει τα 1.640, και ενισχύεται ως προς την πρακτικότητα, χάρη στο χαμηλό κατώφλι φόρτωσης!

Αιχμή του δόρατος… το πετρέλαιο

Σε αντίθεση με την μόδα της εποχής, η Mercedes εξακολουθεί να πιστεύει και να εμπιστεύεται τους κινητήρες Diesel. Πως άλλωστε να μην το κάνει, καθώς οι πετρελαιοκινητήρες με το τριάκτινο αστέρι είναι διαχρονικό συνώνυμο αξιοπιστίας και απόδοσης και οικονομίας!

Στην περίπτωση μας η GLC 220d, κάτω από το καπό φοράει έναν προηγμένο υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 2.0 λίτρων common-rail, ο οποίος διαθέτει δύο υδρόψυκτα turbo μεταβλητής γεωμετρίας με αντιτριβική επίστρωση Nanoslide στους κυλίνδρους. Επίσης, χάρη στην προηγμένη τεχνολογία στο σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων, πετυχαίνει εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές μόλις 136g/km που είναι λιγότερα από τα αντίστοιχα του δίλιτρου κινητήρα βενζίνης, στέλνοντας το μήνυμα στους Ευρωπαίους πολιτικούς, πως οι πετρελαιοκινητήρες με σωστή διαχείρηση μπορούν να συμβάλουν στην μείωση των εκπομπών ρύπων.

Η απόδοση του είναι 197 ίπποι και 440 Nm ροπής και ενσωματώνει ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt, το οποίο όταν χρειαστεί του προσφέρει επιπλέον 23 ίππους. Συνδυάζεται με το εκπληκτικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη  9 σχέσεων 9G-Tronic και διαχέει την κίνηση μόνιμα και στους τέσσερις τροχούς σε ποσοστό 45-55 εμπρός-πίσω αντίστοιχα.

Για κάθε συνθήκη

Το κύρος που αποπνέει, σε συνάρτηση με την κομψή σιλουέτα, το πολυτελές hi-tech εσωτερικό και τα κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά, η GLC 220d υπόσχεται μια μοναδική οδηγική εμπειρία και προκαλεί με αυτοπεποίθηση να αποκαλύψει όλα τα μυστικά της σε κάθε συνθήκη και δίκτυο!

En ville ο όγκος και οι πληθωρικές διαστάσεις λειτουργούν ανασταλτικά, περιορίζοντας τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Οι κεντρικές αρτηρίες αποδεικνύονται σωτήριες στον αστικό ιστό. Ωστόσο, τραβάει τα βλέμματα των περαστικών και η περιμετρική ορατότητα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, χάρη στην υψηλή θέση οδήγησης και τις γωνιές του αμαξώματος.

Dans le réseau de montagne et le réseau rural αποκηρύσσει τον χαρακτηρισμό του SUV, θυμίζοντας σε συμπεριφορά ένα δυναμικό Sedan. Το κράτημα και η αίσθηση στον δρόμο, είναι απερίγραπτα, ενώ η ροπή είναι η ιδανική για κίνηση σε ορεινό δίκτυο, χωρίς το αυτοκίνητο να ζορίζεται, προσφέροντας ένα ευχάριστο ταξίδι στην φύση και σε δίκτυο με στροφές!

Sur l'autoroute η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση δεν χρειάζονται συστάσεις. Το αυτοκίνητο βρίσκεται στα κορυφαία επίπεδα της κατηγορίας, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Εστιάζει στην άνεση και την ασφάλεια, επιχειρώντας έμμεσα να καλύψει το κενό μεταξύ Premium και Luxury αγοράς.

En dehors de la route χάρη στην μόνιμη τετρακίνηση 4matic και την σημαντική απόσταση από το έδαφος, το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα χαρισματικό σε Off-Road διαδρομές, τις οποίες μάλιστα ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει ψηφιακά, μέσω του ανάλογου προφίλ οδήγησης, προσαρμόζοντας όλα τα συστήματά και παράλληλα, παραμένοντας εξίσου άνετο στην καμπίνα, χωρίς οι ανωμαλίες του οδοστρώματος να επηρεάζουν τους επιβάτες στην καμπίνα.

Général η Mercedes GLC διαθέτει πέντε προφίλ οδήγησης. Το ECO για πιο οικονομική οδήγηση, το κανονικό, Normal, το Sport εστιάζοντας στις πιο δυναμικές επιδόσεις, το προσαρμοσμένο, το οποίο το καθορίζει ο οδηγός ανάλογα με τις ανάγκες και το στυλ οδήγησης και τέλος το Off-Road… Σε όλες τις συνθήκες το αυτοκίνητο αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις. Η ισορροπημένη ανάρτηση και το σύστημα τετραδιεύθυνσης, είναι από τα τα χαρακτηριστικά που δίνουν το αυτοκίνητο την ξεχωριστή και μοναδική αίσθηση οδήγησης. Η μέση συνδυασμένη καταναλωση, εξαιρετικά χαμηλά για τα δεδομένα της κατηγορίας μα μόλις 6,6 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.

Αδιαπραγμάτευτο κύρος

Πιστή στην παρακαταθήκη του τριάκτινου αστεριού, η GLC αποπνέει το αδιαπραγμάτευτο κύρος, απευθυνόμενη στους παραδοσιακούς λάτρεις της εταιρείας, οι οποίοι το αναζητούν. Ένα στοιχείο που περιλαμβάνει την κομψότητα και την πολυτέλεια στο έπακρο! Αλλά το μεσαίο SUV της γερμανικής εταιρείας, αποκαλύπτει την τεχνογνωσία του στον Off Road προσανατολισμο, στην πρακτικότητα και την διαχείριση του χώρου, αφουγκραζόμενο τις ανάγκες των καταναλωτών, που τείνει να ικανοποιήσει υπερκαλύπτοντας τις απαιτήσεις τους και στοχεύοντας στην συναρπαστική εμπειρία! Επομένως, το αυτοκίνητο θα γίνει η βασική επιλογή όσων πληρώνουν, αλλά δεν συμβιβάζονται με το μέτριο!

Δικαιολογημένο

Για όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, ο δυνητικός αγοραστής θα κληθεί να καταβάλει ένα ποσό που ξεκινάει από τις 76.449,99 €, για την 220d το οποίο αν και υψηλό, εμπίπτει στην σχέση τιμής / αξίας, δικαιολογώντας το τίμημα με φόντο την ικανοποίηση του πελάτη.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

AMAXOMA

Presse

SUV

Sièges

5

Portes

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Consommation moyenne combinée (WLTP)

5.2-5.9 l/100 km

Émissions de CO2 (WLTP)

136-155 g/km

Type de carburant

Huile

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

8 δευτ

Vitesse maximale

219 km/h

Rapport poids/puissance

9.8 κιλά/Hp, 102.3 Hp/τόνος

Rapport poids/couple

4.4 κιλά/Nm, 228.6 Nm/τόνος

ENGINE TOTAL

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Puissance

197 Hp @ 3600 σ.α.λ.

Puissance par litre de cylindrée

98.8 Hp/l

Couple nominal du moteur

440 Nm @ 1800-2800 S.A.L.

Disposition du moteur

En avant, le long

Modèle/code du moteur

OM 654 M

Carcasse du moteur

1993 cm3

Nombre de cylindres

4

Configuration du moteur

En série

Diamètre du cylindre

82 mm

Voie d'administration du vaccin

94.3 mm

Degré de compression

15.5

Nombre de soupapes par cylindre

4

Système d'injection de carburant

Σύστημα Ντίζελ κοινής γραμμής (common-rail)

Aspiration du moteur

Twin Turbo, Ιντερκούλερ

Mécanisme de distribution du gaz

DACT

MOTEUR ÉLECTRIQUE

Ηλεκτρική ισχύς της γεννήτριας

23 Hp

Ηλεκτρική ροπή

200 Nm

Position du moteur électrique

Entre le moteur à combustion interne et la boîte de vitesses

BATTERIE

Tension de la batterie

48 V

Technologie des batteries

Lithium-ion (Li-Ion)

TAILLE ET POIDS

Poids

1925 κιλά

Charge utile maximale

625 κιλά

Volume minimal d'espace pour les bagages

620 l

Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών

1640 l

Capacité du réservoir de carburant

62 l

Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%)

2500 κιλά

Μέγιστο φορτίο στήριξης

100 κιλά

DIMENSIONS

Longueur

4716 mm

Largeur

1890 mm

Hauteur

1640 mm

Empattement

2888 mm

Trace d'acheminement

1627 mm

Trace dorsale

1640 mm

Coefficient de traînée (Cd)

0.29

Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation)

11 m

ARCHITECTURE

Mouvement

Σε όλους τους τροχούς (4×4)

Nombre de rapports et type de boîte de vitesses

9 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων G-TRONIC

Suspension avant

Suspension indépendante de plusieurs liens

Suspension arrière

Suspension indépendante de plusieurs liens

Εμπρός φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι

Systèmes auxiliaires

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά συστήματος διεύθυνσης

4 στρεφόμενοι τροχοί (πίσω στρεφόμενοι τροχοί) (Τετραδιεύθυνση)

Type d'adresse

Gestion chukrania (avec dents)

Système de direction

Volant électrique

Roues

Μπροστά: 235/55 R19 Πίσω: 255/50 R19

galerie de photos

Conclusion
Διαθέτοντας όλα τα πλεονεκτήματα της Sedan C Class, η GLC ενσωματώνει την SUV και Off-Road τεχνογνωσία της Mercedes με τα επίπεδα πρακτικότητας σε υψηλό βαθμό, υποδειγματική οδική συμπεριφορά. Ωστόσο, αυτό που θα εκτιμήσει περισσότερο ο κάτοχος, είναι ο αποδοτικός πετρελαιοκινητήρας με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt, πετυχαίνοντας την μέγιστη οικονομία, αλλά και το 9αρι αυτόματο κιβώτιο G-Tronic. Με την GLC η Mercedes-Benz παραδίδει μαθήματα πολυτελείας σε μια απαιτητική κατηγορία.
Intérieur et aspects pratiques
9.4
Dépenses courantes
8.8
Comportement routier
9.4
Performance
8.1
Facteur de plaisir
9.2
un bon rapport qualité-prix
7.1
Confort
9.3
Quelle note lui donnez-vous ?2 Notes
9.3
SYN
Πολύπλευρος χαρακτήρας
Off - Road δυνατότητες
Qualité du roulement
Κατανάλωση
Περιβάλλον καμπίνας / νυχτερινός φωτισμός
Αίσθηση οδήγησης
PLEEN
Κίνηση στον αστικό ιστό
8.8
Nikolaos Michalopoulos

Messages récents

Ρεκόρ για το IONIQ 5 N στο Pikes Peak International Hill Climb

Η Hyundai συνεχίζει να καταπλήσσει με τις επιδόσεις των ηλεκτρικών της οχημάτων, καθώς τρία Hyundai…

Il y a 1 jour

Νέο Mercedes-Benz eSprinter: Έναρξη πωλήσεων στην Ελλάδα (Photo και Τιμές)

Το νέο Mercedes-Benz eSprinter ήρθε με πλούσιο βασικό εξοπλισμό, πολλά νέα ψηφιακά πρόσθετα, αναβαθμισμένο σύστημα…

Il y a 1 jour

Η Tesla παρουσιάζει την επιλογή βαφής Quicksilver για το Model 3

Η Tesla ανακοίνωσε την ενημέρωση του configurator για το Model 3 με την εισαγωγή μιας…

Il y a 2 jours

Fiat 500: Ο «αιώνιος έφηβος» γίνεται 67 ετών

Η σημαδιακή ημερομηνία 4 Ιουλίου δεν είναι μόνο σημαντική για τον εορτασμό της Ημέρας Ανεξαρτησίας…

Il y a 2 jours

Η Aston Martin παρουσιάζει την DBX707 AMR24: Ο απόλυτος συνδυασμός πολυτέλειας και αγωνιστικής κληρονομιάς

Αποκλειστική Έκδοση DBX707 AMR24 Η Aston Martin παρουσιάζει την DBX707 AMR24 Edition, μια μοναδική έκδοση…

Il y a 2 jours

Pagani Huayra Epitome: Ελληνικό όνομα στην πρώτη Pagani με χειροκίνητο κιβώτιο

Η Κορυφή της Εξατομίκευσης και των Επιδόσεων Η Pagani Automobili παρουσιάζει την Huayra Epitome, ένα…

Il y a 2 jours