Έχουμε συνηθίσει τη Mazda ως κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων, διατηρώντας αυτή τη φιλοσοφία και στα νεοφερμένα SUV της. Ωστόσο, η Premium στροφή των τελευταίων ετών, ανοίγει την όρεξη στην ιαπωνική εταιρεία να εξερευνήσει και να δοκιμάσει την τύχη της σε νέες κατηγορίες. Μια από αυτές αφορά την κατηγορία των Ε-SUV, με εκπρόσωπο της, το νέο CX-60 eSkyaktive PHEV. Η εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του, ανέδειξε τον διαφορετικό χαρακτήρα του, αφήνοντας ανάμεικτες εντυπώσεις!
Ενισχύοντας το κύρος της Mazda
Le site Mazda CX-60 παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 2022 και αποτελεί την ευρωπαϊκή ναυαρχίδα της Mazda (καθώς για άλλες αγορές υπάρχει και το μεγαλύτερο CX-90). Στόχος της είναι η ενίσχυση του κύρους της εταιρικής της ταυτότητας και η καθιέρωση της στην δύσκολη Premium αγορά!
Δεν κρύβει το μέγεθος
Πληθωρικό σε διαστάσεις, με καθαρές γραμμές και μυώδεις επιφάνειες σχηματίζεται μια συμμετρική σιλουέτα, ο όγκος της οποίας δεν περνάει απαρατήρητος.
Το κάθετο εμπρός μέρος είναι επιβλητικό, ακολουθώντας πιστά την εταιρική ταυτότητα της Mazda. Το μεγάλο καπό υψώνεται σε κάθετη θέση και ο ογκώδης προφυλακτήρας ενσωματώνει την μεγάλη μάσκα με το επινικελωμένο πλαίσιο. Οι LED προβολείς αντιθέτως είναι εξαιρετικά μικροί, σε σύγκριση με το μέγεθος του αυτοκινήτου. Χωρίζονται σε δύο μέρη, το ένα ενσωματώνεται στο νίκελ πλαίσιο της μάσκας, ως συνέχεια του, θυμίζοντας αστρόξιφος! Το δεύτερο είναι ημικυκλικό και βρίσκεται στις άκρες των φτερών, ως φυσική συνέχεια του πρώτου.
Το προφίλ χαρακτηρίζεται από μια ογκώδη ορθογώνια σιλουέτα με καθαρές γραμμές και μυώδεις επιφάνειες, που αναδεικνύουν τον όγκο και το μέγεθος του αυτοκινήτου.
Η πιο κομψή όψη είναι το πίσω μέρος, το οποίο κλείνει σχεδόν κάθετα. Τα μεγάλα οριζόντια σφηνοειδή φωτιστικά σώματα, με γραφικά LED εκτείνονται στο εσωτερικό της πέμπτης πόρτας, στην κορυφή της οποίας υπάρχει μια όμορφη αεροτομή. Ο προφυλακτήρας, με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, δίνει μια πρακτική νότα και παίρνει ζωή από τον μαύρο διακριτικό Off-Road διαχύτη, που πλαισιώνεται από την τετραπλή απόληξη της εξάτμισης, δύο από κάθε πλευρά!
Φωτεινό και βιώσιμο
Η Mazda έχει επιμεληθεί με ιδιαίτερη φροντίδα το εσωτερικό του CX-60. Το φινίρισμα έχει μία γεύση από την παράδοση της Ιαπωνίας, ακολουθώντας την φιλοσοφία και την διακόσμηση των ιαπωνικών σπιτιών! Έχουν επιλεγεί κορυφαίας ποιότητας και βιώσιμα υλικά, σχηματίζοντας μία φιλόξενη και φωτεινή καμπίνα, στην οποία κυριαρχεί το λευκό χρώμα, στοχεύοντας στην απλότητα. Το σημείο που εντυπωσιάζει και έλκει τα βλέμματα είναι οι επενδύσεις από ξύλο σφενδάμου! Στην συναρμογή κυριαρχεί η ιαπωνική τεχνοτροπία Musubu, η τέχνη του δεσίματος με λεπτομερείς ραφές, ολοκληρώνοντας ένα πολυτελές και όμορφο σύνολο.
Κεντρικά στο ταμπλό αναδύεται η οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 12,3 ιντσών με ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Το σύστημα είναι συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Ο έλεγχος δεν γίνεται μέσω της αφής, αλλά από τον περιστροφικό διακόπτη που είναι τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα. Πλήρως ψηφιοποιημένος είναι και ο πίνακας οργάνων πίσω από τιμόνι.
Εργονομικά το Mazda CX-60, δεν κουράζει τον οδηγό, διαθέτοντας όλους τους απαραίτητους διακόπτες σε σημεία, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού.
Η άνεση κυριαρχεί χάρη στις γενναιόδωρες διαστάσεις. Τα καθίσματα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως πολυθρόνες, χάρη στα υψηλά επίπεδα άνεσης που προσφέρουν, παρέχοντας υποδειγματική στήριξη του σώματος των επιβατών.
Η πρακτικότητα βρίσκεται επίσης σε υψηλό επίπεδο, με πολλές θήκες για αντικείμενα στο εσωτερικό. Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 570 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.726 λτ.
Το πιο ισχυρό Mazda όλων εποχών
Κάτω από το καπό συναντάμε τον τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα Skyactiv-G των 2,5 λίτρων, απόδοσης 192 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 175 ίππων. Συνολικά αποδίδει 327 ίππους και 500 Nm ροπής. Η ισχύς κατανέμεται σε όλους τους τροχούς μέσω του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου με πολύδισκο συμπλέκτη. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια αποδοτική μπαταρία υψηλής χωρητικότητας 355 V, 17,8 kWh.
Αρχοντικό
Όντας πληθωρικό σε διαστάσεις, με έναν ενδιαφέρων χαρακτήρα και γεμάτο οδηγικές υποσχέσεις, προκαλεί να το δοκιμάσουμε σε κάθε δυνατή συνθήκη.
En ville οι πληθωρικές διαστάσεις του Mazda CX-60, το περιορίζουν. Η αποφυγή στενών δρόμων και η επιλογή κεντρικών αρτηριών είναι αναπόφευκτο. Το μόνο πλεονέκτημα του αυτοκινήτου εντός του αστικού ιστού, είναι η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης με μηδενική κατανάλωση, χάρη στο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα.
Dans le réseau de montagne et le réseau rural αναδεικνύεται το στιβαρό πλαίσιο. Βασίζεται στην πισωκίνητη πλατφόρμα Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture, η οποία δίνει τον απόλυτο έλεγχο του πληθωρικού αμαξώματος. Χάρη στο σύστημα τετρακίνησης i-Activ AWD, κατανέμει τη ροπή στους δύο άξονες σε πραγματικό χρόνο, πετυχαίνοντας υποδειγματική ενεργητική ασφάλεια. Η ανάρτηση λειτουργεί εξαιρετικά στο απαιτητικό επαρχιακό δίκτυο της χώρας μας, ενώ τα αεριζόμενα δισκόφρενα μπροστά και πίσω, εγγυώνται την απόλυτη ασφάλεια. Το σύστημα διεύθυνσης με κύκλο στροφής 10.8m λειτουργεί ως διαβήτης. Το αυτοκίνητο παρά τον όγκο του, συμπεριφέρεται εξαιρετικά στις στροφές, διατηρώντας χαμηλά το κέντρο βάρους του. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα.
Sur l'autoroute κινείται με γνώμονα την άνεση και την ασφάλεια, διαθέτει κορυφαία ποιότητα κύλισης και εξαιρετική ηχομόνωση. Το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό, ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες, κάνοντας το ταξίδι, απόλαυση!
Général η μόνιμη τετρακίνηση i-Activ ΑWD εξαιτίας της πισωκίνητης αρχιτεκτονικής μεταδίδει έως και το 90% της ροπής στον πίσω άξονα. Πετυχαίνει έτσι μια ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Διαθέτει τα εξής πέντε προγράμματα οδήγησης: Normal, Sport, Off-Road, Towing και EV. Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε από 3.1 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, έως 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο. Αν και τετρακίνητο, δεν προκαλεί για Off-Road χρήση, αλλά συμβιβάζεται σε απλούς χωματόδρομους. Ο λόγος είναι κυρίως το μεταξόνιο και το βάρος που ξεπερνάει τους 2 τόνους.
Εναλλακτική πολυτέλεια
Η Mazda τολμάει να αντιπαρατεθεί στα ίσα με τον γερμανικό ανταγωνισμό στο γήπεδο τους. Απευθύνεται στο καταναλωτικό κοινό, που διαθέτει ένα αρκετά σημαντικό ποσό για αγορά αυτοκινήτου, επιθυμεί ένα μεγάλο αυτοκίνητο με εξαιρετικούς χώρους, ποιοτικό και προσανατολισμένο για αποδράσεις. Ένα SUV που να διαφέρει από τον άμεσο ανταγωνισμό, με τη δίκη του ταυτότητα, το οποίο δεν υστερεί σε τίποτα από τα υπόλοιπα μοντέλα που τίθεται απέναντι τους. Για όσους επιθυμούν ένα πολυτελές και Sport SUV, με εναλλακτικό χαρακτήρα.
Για ακριβά γούστα
Η τιμή εκκίνησης των 58.087,00€, το κατατάσσει αυτομάτως στα ακριβά μοντέλα. Ωστόσο, παραμένει στα λογικά πλαίσια του ανταγωνισμού. Εν κατακλείδι το Mazda CX-60 είναι ένα μεγάλο SUV για ακριβά γούστα.
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
SUV |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consommation moyenne combinée (WLTP) |
1.5 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
33 g/km |
Type de carburant |
βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια |
Accélération 0 - 100 km/h |
5.8 δευτ |
Vitesse maximale |
200 km/h, Περιορίζεται ηλεκτρονικά |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6d |
Rapport poids/puissance |
6 κιλά/Hp, 165.7 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
4 κιλά/Nm, 252.5 Nm/τόνος |
ENGINE TOTAL |
|
MOTEUR À COMBUSTION INTERNE |
|
Puissance |
192 Hp @ 6000 σ.α.λ. |
Puissance par litre de cylindrée |
77.2 Hp/l |
Couple nominal du moteur |
261 Nm |
Disposition du moteur |
En avant, le long |
Modèle/code du moteur |
PYZR |
Carcasse du moteur |
2488 cm3 |
Nombre de cylindres |
4 |
Configuration du moteur |
En série |
Diamètre du cylindre |
89 mm |
Voie d'administration du vaccin |
100 mm |
Degré de compression |
13 |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Pulvérisation directe |
Aspiration du moteur |
Ατμοσφαιρικός κινητήρας |
Mécanisme de distribution du gaz |
DACT |
Capacité d'huile moteur |
4.5 l |
MOTEUR ÉLECTRIQUE |
|
Puissance du moteur |
136 Hp |
Moteur électrique à couple |
250 Nm |
ΣΥΝΟΛΟ |
|
Puissance totale du système |
328 Hp @ 4000 σ.α.λ. |
Ροπή συστήματος |
500 Nm |
BATTERIE |
|
Capacité brute de la batterie |
17.8 kWh |
Tension de la batterie |
355 V |
Technologie des batteries |
Lithium-ion (Li-Ion) |
Poids de la batterie |
175 κιλά |
Autonomie électrique (WLTP) |
63 km |
Consommation moyenne d'énergie (WLTP) |
17.1 κιλοβατώρα/100 χλμ |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1980-2072 κιλά |
Charge utile maximale |
595-687 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
477 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
1726 l |
Capacité du réservoir de carburant |
50 l |
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) |
2500 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4745 mm |
Largeur |
1890 mm |
Hauteur |
1680-1685 mm |
Empattement |
2870 mm |
Trace d'acheminement |
1640 mm |
Trace dorsale |
1645 mm |
Distance par rapport au sol |
170-175 mm |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
10.8 m |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Sur toutes les roues (4×4) |
Κιβώτιο ταχυτήτων |
8 σχέσεις, αυτόματο κιβώτιο |
Suspension avant |
Ciseaux doubles |
Suspension arrière |
Suspension indépendante de plusieurs liens |
Freins avant |
Αεριζόμενοι δίσκοι , 347 mm |
Freins arrière |
Αεριζόμενοι δίσκοι , 328 mm |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Système de direction |
Volant électrique |
Τροχοί / ελαστικά |
235/60 R18 ou 235/50 R20 |
galerie de photos