Ο μύθος της Jeep ξεκίνησε από το εμβληματικό Willys το 1941 όταν ο αμερικανικός στρατός είχε ανάγκη από ένα σκληροτράχηλο ελαφρύ όχημα με την ικανότητα να κινείται σε κάθε έδαφος. Με τα χρόνια καθιερώθηκε και όλα τα εκτός δρόμου αυτοκίνητα οποιασδήποτε μάρκας πήραν το προσωνύμιο «Jeep», δημιουργώντας τον μύθο γύρω από αυτήν την ονομασία. Με τα χρόνια τα Off-Road μεγάλωσαν και βάρυναν, έγιναν SUV. Ωστόσο τα αυθεντικά Jeep συνεχίζουν να είναι συνώνυμα των σκληροτράχηλων Off-Road αυτοκινήτων, προβάλλοντας τις επτά γρίλιες ως σήμα κατατεθέν της γνησιότητας.
Par το Avenger η αμερικανική εταιρεία επιστρέφει στις ρίζες της, με το μικρότερο αυτοκίνητο στην γκάμα της, εξίσου ικανό και σκληροτράχηλο, αν και χωρίς τετρακίνηση. Ως το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της Jeep, ευελπιστεί να επιστρέψει την αμερικανική μάρκα στις ρίζες της, με εφαλτήριο την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Αποκλειστικά για την Ευρώπη
Το Jeep Avenger παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2023 και καλύπτει το κενό στην αγορά κάτω από το Renegade. Η παραγωγή του θα είναι αποκλειστικά για την Ευρώπη, όπου είναι ιδιαίτερα δημοφιλή αυτού του είδους τα αυτοκίνητα. Βασίζεται στην πλατφόρμα CMP της Stellantis. Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε ως αμιγώς ηλεκτρικό, παρόλο που πλαισιώνεται και από θερμικές εκδόσεις. Η ονομασία “Avenger” έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν από την Chrysler για το Dodge Avenger 1994 – 2000 και 2008 – 2014, καθώς και το 1970 για το Hillman Avenger.
Το Jeep Avenger μετράει ήδη 3 βραβεία. Το Car Of The Year 2023, το Best Electric City Car στον διαγωνισμό Electric Car of the Year και το Best Family SUV 2023 στον διαγωνισμό Women’s World Car of the Year!
Κομψό και δυναμικό
Το Jeep Avenger διαθέτει μια όμορφη χαρακτηριστική σιλουέτα, με στοιχεία από το παρελθόν της αμερικανικής εταιρείας, εναρμονισμένα με τη σύγχρονη εποχή. H σχεδιαστική καινοτομία δεν είναι τυχαία και μπορεί να χαρακτηριστεί ως «έξυπνη», καθώς ο σχεδιαστής Daniele Colonaci, έχει «θωρακίσει» το αμάξωμα, ώστε να μην παθαίνει σημαντικές ζημιές από μικροχτυπήματα, τα οποία είναι συνηθισμένα εντός της πόλης.
Η άγρια και μυστήρια γοητεία στο μπροστινό μέρος αποκαλύπτει την καταγωγή του. Διαθέτοντας τις ευδιάκριτες επτά κάθετες γρίλιες, σήμα κατατεθέν της jeep. Τα ορθογώνια φώτα “Jeep Performance Led” δύο επιπέδων ενσωματώνονται μέσα στην μάσκα. Μια τεχνική που τα προστατεύει από φθορές και χτυπήματα, ενώ ο Off Road προφυλακτήρας ολοκληρώνει ένα ομολογουμένως μοντέρνο πρόσωπο.
Παρατηρώντας το από το προφίλ, ξεχωρίζουν οι μυώδεις επιφάνειες με τα έντονα νεύρα σε όλο το μήκος του αμαξώματος και ιδίως στα φτερά. Ενδιαφέρον προκαλούν οι «κρυμμένες» λαβές στις πίσω πόρτες, δημιουργώντας την αίσθηση πως πρόκειται για τρίθυρο αμάξωμα, δίνοντας μία σπορτίφ νότα. Η απόσταση από το έδαφος και οι μεγάλοι τροχοί, θυμίζουν τη φυσική εξέλιξη της γραμμής του εμβληματικού Willys μέσα από τα χρόνια, συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον. Ενώ τα μαύρα πλαστικά πλαίσια στο κάτω μέρος, τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα!
Το πίσω μέρος αποκλίνει από την παράδοση της Jeep, θυμίζοντας περισσότερο ένα sport hatchback, παρά B-SUV. Η ελαφριά κλίση του πίσω παραθύρου, τα τετράγωνα φωτιστικά σώματα με γραφικά LED σε σχήμα X και οι στοχευμένες καμπύλες, του προσδίδουν έναν έντονο δυναμισμό με νεανική εικόνα.
Λιτό και λειτουργικό
Μοντέρνο και όμορφο είναι και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, με μίνιμαλ αισθητική που συνδυάζει λιτές γραμμές και καθαρές επιφάνειες. Η ποιότητα και η συναρμογή βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο, ενώ το φινίρισμα διαθέτει συνδυασμό μαλακών και σκληρών πλαστικών. Το κάλυμμα στο ταμπλό, στο χρώμα του αμαξώματος, φωτίζει και δίνει μια χαρούμενη νότα στην καμπίνα, σπάζοντας τη μονοτονία του μαύρου χρώματος.
Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay που ενσωματώνει και τις βασικές λειτουργίες του οχήματος, ενώ ακριβώς πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας έγχρωμος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών επίσης, αντίστοιχα 7,5 ιντσών στις απλές εκδόσεις.
Στο κάτω μέρος του ταμπλό υπάρχουν τα πλήκτρα επιλογής ταχυτήτων, όπως ακριβώς στο 500e στις θέσεις P, R, N, D/B, στην κονσόλα ακριβώς μπροστά το ηλεκτρονικό χειρόφρενο και ο διακόπτης προγράμματος οδήγησης.
Εργονομικά, οι απαραίτητοι διακόπτες βρίσκονται στα ιδανικά σημεία, διευκολύνοντας τον οδηγό να μην αποσπάσει το βλέμμα του από τον δρόμο. Όσο αφορά την πρακτικότητα, το εσωτερικό διαθέτει πλειάδα έξυπνων θηκών. Το ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει τόσο βάθος που χωράει μέχρι σακίδιο πλάτης. Κάτω από τους διακόπτες, υπάρχει η θήκη του ταμπλό, που καλύπτεται από ένα έξυπνο μαγνητικό πτυσσόμενο κάλυμμα, το οποίο μπορεί να γίνει μέχρι και βάση για τάμπλετ. Επίσης, αυτή η θήκη είναι φωτιζόμενη, δυο επιπέδων, με το πάνω μέρος να υποστηρίζει ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου. Μόνη παραφωνία, οι ρυθμιζόμενες ποτηροθήκες ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα, στις οποίες δεν μπορούν να στερεωθούν ποτήρια και παγούρια, επομένως χρησιμεύουν ως απλές θήκες αντικειμένων.
Τα καθίσματα είναι θερμαινόμενα και παρέχουν πολύ καλή οσφυϊκή στήριξη του σώματος των επιβατών με ιδανική άνεση.
Ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός για την κατηγορία του, διαθέτοντας 355 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, αγγίζει τα 1.250 λτ.
Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, το Jeep Avenger διαθέτει βραδινό led φωτισμό σε πράσινο ή μωβ χρωματισμό, δημιουργώντας μία όμορφη ατμόσφαιρα στην καμπίνα.
Τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό του αυτοκινήτου υπάρχουν οι σχεδιαστικές εκπλήξεις “Easter Eggs”, προκαλώντας να τα ανακαλύψετε. Από μια πασχαλίτσα στην οροφή του αυτοκινήτου, μέχρι το παιδί στην κάτω αριστερή άκρη του παρμπρίζ, που βλέπει διαγώνια με το τηλεσκόπιο τον αστερισμό του Willys, στην πάνω δεξιά άκρη του παρμπρίζ.
Απόδοση με υψηλή αυτονομία
Κάτω από το καπό συναντάμε έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη απόδοσης 156 ίππων και 260Nm ροπής, που διαχέουν την κίνηση στον μπροστινό άξονα. Ως BEV, συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης. Η μπαταρία των 54 kWh προσφέρει αυτονομία 400 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP, η οποία είναι κοντά στις πραγματικές τιμές, χάρη στη υποδειγματική λειτουργία διαχείρισης ενέργειας σε συνάρτηση με τον χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,33 Cd.
Εστιάζοντας στην διαχείριση της ενέργειας και στις off – road δυνατότητες
Από τη θεωρία, ήρθε η ώρα να περάσουμε στην πράξη. Καθώς τα παραπάνω στοιχεία, συνθέτουν τον χαρακτήρα ενός εξαιρετικά ενδιαφέροντος αυτοκινήτου, ήρθε η ώρα να το γνωρίσουμε αναλυτικά σε κάθε οδηγική συνθήκη, καθώς διανύσαμε 831 χιλιόμετρα με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Jeep για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.
En ville αναδεικνύει τον έντονα αστικό του προσανατολισμό. Ευέλικτο, με κύκλο στροφής 10,5 m επιτρέπει ελιγμούς, όποτε αυτοί χρειάζονται, κινείται απροβλημάτιστα σε μικρά στενά και παρκάρει εύκολα. Σύμμαχος σε αυτό είναι η ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης που προσφέρει ιδανική περιμετρική ορατότητα. Εξαιρετικά οικονομικό και με υποδειγματική διαχείριση της ενέργειας. Ιδιαίτερα στην επιλογή προφίλ οδήγησης ECO, διαθέτει μόλις τους 82 ίππους του συστήματος, οι οποίοι είναι ιδανικοί για κίνηση στην πόλη, αυξάνοντας την προβλεπόμενη αυτονομία στον κύκλο WLTP. Παράλληλα το αυτοκίνητο στο πέρασμα του, έλκει τα βλέμματα των περαστικών!
Dans le réseau de montagne et le réseau rural η αίσθηση θυμίζει περισσότερο Hatchback παρά SUV. Σε δρόμο με στροφές στρίβει πολύ καλά και σταθερά, αναδεικνύοντας το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο e-CMP της Stellantis. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβέστατο, όπως και τα φρένα, γεμίζοντας τους επιβάτες με αίσθημα ασφάλειας! Το ιδανικό προφίλ οδήγησης είναι το «κανονικό» με 109 ίππους να κινούν το αυτοκίνητο, συνδυάζοντας ισχύ και οικονομία ενέργειας. Όπως είναι λογικό, «δεν αγαπάει» τις ανηφόρες, αφού αυξάνεται η κατανάλωση ενέργειας και μειώνεται αισθητά η διαθέσιμη αυτονομία. Αντιθέτως, οι κατηφόρες φαντάζουν ιδανικές, όχι μόνο περιορίζοντας την κατανάλωση, αλλά και με την γρήγορη ανάκτηση ενέργειας με την επιλογή οδήγησης στη θέση “B”.
Sur l'autoroute το Avenger υποδεικνύει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και ηχομόνωσης, θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Σύμμαχος σε αυτό είναι ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας. Το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες, (η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χιλιόμετρα / ώρα). Παράλληλα είναι ευχάριστο και άνετο, δίνοντας μία ταξιδιάρικη διάθεση. Η κατανάλωση ενέργειας στον αυτοκινητόδρομο αυξάνεται αισθητά σε σχέση με τις υπόλοιπες συνθήκες, ιδιαίτερα με την επιλογή του προφίλ sport που είναι διαθέσιμοι και οι 156 ίπποι.
En dehors de la route το Jeep Avenger, αν και προσθιοκίνητο, μπορεί να κινηθεί με ευκολία σε δύσκολα τερέν. Προφανώς η έλλειψη τετρακίνησης προς το παρόν, περιορίζει τις εκπληκτικές του ικανότητες. Η Jeep έχει εφοδιάσει για πρώτη φορά ένα μοντέλο της με την κίνηση μπροστά με το Hill Descent Control και το σύστημα «Select – Terrain, το οποίο επιλέγοντας τα προφίλ οδήγησης «άμμος, λάσπη και χιόνι», και μπορεί να κινηθεί σε ποιο απαιτητικές συνθήκες. Η λειτουργία του είναι απλή. Όταν χαθεί η πρόσφυση σε έναν από τους κινητήριους τροχούς, το σύστημα του δίνει μεγαλύτερη ροπή, βελτιώνοντας τις Off – Road επιδόσεις του. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 22,3 cm, τη ροπή των 260Nm και τις γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας, οι οποίες είναι 20, 32 και 20 μοίρες, αντίστοιχα. Επιπροσθέτως, οι συμπαγείς διαστάσεις του είναι ένας ακόμα σύμμαχος στις εκτός δρόμου εξορμήσεις. Προσοχή όμως, καθώς η έλλειψη τετρακίνησης το περιορίζει, χωρίς ωστόσο να αμφισβητούνται οι ικανότητες του.
Général πρόκειται για ένα ισορροπημένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με την ονομαστική τιμή της αυτονομίας να συμπίπτει με την πραγματική. Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας διαφοροποιείται από το πρόγραμμα οδήγησης και τις συνθήκες. Η χαμηλότερη στον αστικό ιστό άγγιξε τις 14 kWh/100 χιλιόμετρα με το πρόγραμμα ECO, ενώ η υψηλότερη ήταν 22,3 kWh / 100 χιλιόμετρα και καταγράφηκε στον αυτοκινητόδρομο με το πρόγραμμα Sport.
Η φυσιολατρία συναντά την περιπέτεια
Το αμιγώς ηλεκτρικό Jeep Avenger είναι το κατάλληλο αυτοκίνητο για αυθεντικούς φυσιολάτρες και εραστές της περιπέτειας! Που επιθυμούν ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση στον αστικό ιστό, με το οποίο θα μπορούν να κάνουν μικρές εξορμήσεις, αλλά και να μπορούν να ακολουθήσουν κάποιες Off-Road διαδρομές με μηδέν αποτύπωμα άνθρακα.
Σε λογικά πλαίσια
Η αμερικανική εταιρεία προσφέρει το Jeep Avenger στις 38.977€ στην βασική έκδοση Longitude, στα 40.977€ στην έκδοση Altitude, ενώ στην πλούσια έκδοση Summit της δοκιμής μας η τιμή αγγίζει τα 43.977€. Στις τιμές αυτές εάν συμπεριλάβουμε και την επιδότηση του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ», τότε οι τιμές διαμορφώνονται στις 30.977€, 32.977€ και 35.977€ αντίστοιχα.
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
SUV |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
EPIDOSIS |
|
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
9.0 δευτ |
Vitesse maximale |
150 km/h (Περιορίζεται ηλεκτρονικά) |
Rapport poids/puissance |
9.8 κιλά/Hp, 101.6 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
5.9 κιλά/Nm, 169.3 Nm/τόνος |
BATTERIE |
|
Capacité brute de la batterie |
54 kWh |
Capacité nette (utilisable) de la batterie |
51 kWh |
Technologie des batteries |
Oxyde de lithium-cobalt, de lithium-nickel-manganèse-cobalt (Li-NMC) |
Position de la batterie |
Sous le plancher |
Autonomie électrique (WLTP) |
392 km |
Consommation moyenne d'énergie (WLTP) |
15.8 κιλοβατώρα/100 χλμ |
MOTEUR ÉLECTRIQUE |
|
Position du moteur électrique |
Εμπρός άξονας, εγκάρσια |
Type de moteur électrique |
Moderne |
Συνολική ισχύς συστήματος |
156 Hp |
Ροπή συστήματος |
260 Nm |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1536 κιλά |
Charge utile maximale |
489 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
355 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
1.250 l |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4080 mm |
Largeur |
1778 mm |
Hauteur |
1528 mm |
Empattement |
2562 mm |
Distance par rapport au sol |
209 mm |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
10.5 m |
Γωνία προσέγγισης |
20° |
Γωνία φυγής |
32° |
Γωνία ράμπας |
20° |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
1 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Freins avant |
Αεριζόμενοι δίσκοι , 302×26 mm |
Freins arrière |
Δίσκοι , 268×12 mm |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Système de direction |
Volant électrique |
Τροχοί / Ελαστικά |
215/65R16 ή 215/60R17 ή 215/55 R18 |
galerie de photos