Το ανανεωμένο DS3 έρχεται να απαντήσει το σερώτημα «εάν πρόκειται για το καλύτερο μικρό SUV της Stellantis». Αυτό το ερώτημα θα απαντήσουμε, έχοντας για την καθιερωμένη συμβίωση την έκδοση με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων, απόδοσης 100 ίππων που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.
Lifestyle αναβίωση
DS 3, το πρώτο μοντέλο που αναβίωσε το όνομα της «θεάς» το 2010, αρχικά ως Citroën DS3. Με την ανανέωση του το 2016, εγκατέλειψε την ονομασία «Citroën», στεκούμενο ως ανεξάρτητο μοντέλο σε αυτόνομη πλέον μάρκα. Στην παραγωγή έμεινε έως το 2019. Παράλληλα, τον Σεπτέμβριο του 2018 η DS παρουσίασε το Premium B-SUV DS3 Crossback, πλαισιώνοντας και στη συνέχεια αντικαθιστώντας σιωπηλά την πρώτη γενιά του μοντέλου. Η καθιερωμένη ανανέωση του μοντέλου έγινε το 2023, επαναφέροντας την ονομασία DS3, χωρίς να πλαισιώνεται πλέον από το «Crossback». Το προσωνύμιο των σύγχρονων DS σημαίνει «Different Spirit» (διαφορετικό πνεύμα) και εκφράζει μια Lifestyle αναβίωση, ενός ονόματος που έγραψε ιστορία στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο μικρός βάτραχος
Όπως κάθε DS, έχει ως πρότυπο το αρχέγονο Citroën DS του 1957, τον περίφημο «βάτραχο» της αυτοκίνησης. Για τον λόγο αυτό ο στόχος των σχεδιαστών της γαλλικής εταιρείας είναι τα αυτοκίνητα να θυμίζουν το συμπαθές αμφίβιο. Έτσι και στο DS3, ξεκινώντας από το μπροστινό μέρος, παρατηρούμε την μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα η οποία περιλαμβάνεται στον προφυλακτήρα, ο οποίος με τη σειρά του ενσωματώνει τα νέας σχεδίασης Matrix Led φώτα ημέρας σαν τρεις λωρίδες που ανοίγουν σαν βεντάλια. Πλαισιώνεται από τους οριζόντιους μακρόστενους και κυματοειδείς προβολείς, που ανασηκώνονται στο καπό, θυμίζοντας μάτια βατράχου.
Το προφίλ είναι το πιο χαρακτηριστικό σημείο του αυτοκινήτου. Όμορφο με καμπύλες επιφάνειες και καθαρές γραμμές σχηματίζει μια άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα. Οι πτυσσόμενες λαβές στις πόρτες έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον, ενώ σήμα κατατεθέν είναι στην βάση των πίσω παραθύρων, η μεταλλική προέκταση σε σχήμα πτερυγίου καρχαρία, που έχει κληροδοτηθεί από την πρώτη γενιά του μοντέλου.
Το πίσω μέρος συνεχίζει την οβάλ φιλοσοφία με νέας σχεδίασης λεπτά φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, τα οποία ενώνονται με μια λωρίδα που γράφει «DS AUTOMOBILES». Το παράθυρο της πέμπτης πόρτας μοιάζει να αιωρείται και αγκαλιάζει το πλαϊνό μέρος, ενώ στο πάνω σημείο υπάρχει μια διακριτική αεροτομή. Το σύνολο ολοκληρώνεται από τον ολοκαίνουργιο προφυλακτήρα με δυναμικά χαρακτηριστικά και Off – Road αισθητική, υπογράφοντας την στιλιστική ιδιαιτερότητα του DS3.
Πολυτέλεια σε συμπαγείς διαστάσεις
Ιδιαίτερα προσεγμένο και στα υψηλότερα ποιοτικά επίπεδα της κατηγορίας βρίσκεται το εσωτερικό του αυτοκινήτου, αντικατοπτρίζοντας την αίσθηση φινέτσας που αποπνέουν όλα τα DS.
Για το ταμπλό σε αντίθεση με τις διαταγές της εποχής, έχουν επιλέγει πληθωρικές καμπύλες γραμμές, που ενισχύουν την στιβαρότητα. Κεντρικά αναδύεται η οθόνη του Infotainment Iris IVI High με έγχρωμη οθόνη αφής 10,3” συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.
Το φινίρισμα σε ολόκληρη την καμπίνα είναι ένας συνδυασμός από καλό αφρώδες υλικό, βελούδο και αλκαντάρα, με εξαιρετική αίσθηση αφής.
Πίσω από τιμόνι, ο έγχρωμος ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό.
Τα καθίσματα παρέχουν υποδειγματική άνεση και στήριξη του σώματος των επιβατών. Ωστόσο, για τους πίσω επιβάτες, λόγω του περιορισμού που επιβάλλει η εξωτερική σχεδίαση στις πίσω πόρτες, μειώνει την ορατότητα και τον διαθέσιμο χώρο τους, καθιστώντας το πίσω μέρος της καμπίνας κλειστοφοβικό… ίσως και βοηθητικό!
Ο όγκος αποσκευών αγγίζει τα 350 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνουν τα 1050 λτ.
Παράδοση στη βάση
Κάτω από το καπό του ανανεωμένου DS3 βρίσκουμε το πασπαρτού κινητήριο σύνολο της Stellantis που αποτελείται από τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων απόδοσης 100 ίππων στις 5500 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων, αποτελώντας μια παραδοσιακή λύση στη βάση της γκάμας.
Αίσθηση πτήσης
Με περίσσεια αυτοπεποίθηση το ανανεωμένο DS3 προκαλεί να μας συστηθεί σε κάθε δυνατή οδηγική συνθήκη και δίκτυο, αποκαλύπτοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.
En ville ως αστικό Crossover βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Ευέλικτο και συμπαγές, χωράει παντού και κινείται με ευκολία στον αστικό ιστό. Η υψηλή θέση οδήγησης προσφέρει πολύ καλή ορατότητα στον οδηγό, μπροστά και πλάι. Παράλληλα, χάρη στην λειτουργία της ανάρτησης, η άνεση που προσφέρει είναι πρωτοπόρα για τα δεδομένα της κατηγορίας. Απορροφά τις κακοτεχνίες του οδικού δικτύου, χωρίς να επηρεάζει την καμπίνα και τους επιβάτες.
Dans le réseau de montagne et le réseau rural ξεδιπλώνει τον μοναδικό του οδηγικό ταπεραμέντο. Επικεντρωμένο στην άνεση, δεν προκαλεί για σπορτίφ οδήγηση, ωστόσο είναι ανέλπιστα απολαυστικό. Ο λόγος η υποδειγματική λειτουργία της ανάρτησης που δίνει την αίσθηση πως πετάει. Στον δρόμο πατάει εξαιρετικά καλά και στρίβει ιδανικά. Οι 100 ίπποι αποδεικνύονται λίγοι, ιδιαίτερα σε ανηφόρες και στροφές, δείχνοντας τις ισχυρότερες εκδόσεις του μοντέλου ως τις πιο αντιπροσωπευτικές.
Sur l'autoroute η εμπειρία με το DS3 φτάνει στο αποκορύφωμα, καθώς η άνεση και η αίσθηση της ανάρτησης, πλαισιώνεται από την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση, κάνοντας το ταξίδι να μοιάζει με πτήση, παρέχοντας την κορυφαία άνεση στην κατηγορία του.
Général το γαλλικό αστικό Crossover εστιάζει στην απόλυτη άνεση, επιτυγχάνοντας μια εκπληκτική εμπειρία κινητικότητας με συμπεριφορά που θυμίζει αίσθηση πτήσης. Διαθέτει 5 προγράμματα οδήγησης. Eco και Normal, αλλά και τα εξειδικευμένα Sand, Mud και χιόνι. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό με την απόσταση από το έδαφος, επιτρέπουν ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές, σε πατημένο χώμα. Η κατανάλωση είναι λίγο τσιμπημένη για το DS3, αγγίζοντας τα 8,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα .
Αριστοκρατική
Ξεκινώντας από την φινετσάτη σχεδίαση, το πολυτελές εσωτερικό και τα κορυφαία επίπεδα άνεσης, το DS3 είναι ένα αριστοκρατικό αστικό Crossover, ιδανικό για κίνηση στα καλά προάστια, επικεντρωμένο σε στυλ και ποιότητα. Επομένως, το μικρότερο DS στην γκάμα της εταιρείας, είναι ιδανικό για νέους σε αυτές τις περιοχές, που χρειάζονται ένα lifestyle αυτοκίνητο πόλης, επικεντρωμένο στην άνεση και την σχεδίαση.
Προσιτή πολυτέλεια
Ξεκινώντας κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 30.000€, το βρίσκουμε στον τιμοκατάλογο συγκεκριμένε από τις 28.600 € με Φ.Π.Α στην έκδοση Bastille με πλούσιο εξοπλισμό, για τον λόγο αυτό το αυτοκίνητο μπορεί να χαρακτηριστεί ως «προσιτή πολυτέλεια».
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
Crossover |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου, (WLTP) |
5.7-6.2 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
128-141 g/km |
Type de carburant |
Essence |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
10.9 δευτ |
Vitesse maximale |
180 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6 |
Rapport poids/puissance |
11.6 κιλά/Hp, 86.3 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
5.7 κιλά/Nm, 175.2 Nm/τόνος |
MOTEUR |
|
Puissance |
101 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Puissance par litre de cylindrée |
84.2 Hp/l |
Couple |
205 Nm à 1750 tr/min. |
Disposition du moteur |
Vers l'avant, transversalement |
Modèle/code du moteur |
HNK EB2ADTD |
Carcasse du moteur |
1199 cm3 |
Nombre de cylindres |
3 |
Configuration du moteur |
En série |
Diamètre du cylindre |
75 mm |
Διαδρομή εμβόλου |
90.5 mm |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Pulvérisation directe |
Aspiration du moteur |
Turbocompresseur, Intercooler |
Capacité d'huile moteur |
3.5 l |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1170 κιλά |
Charge utile maximale |
480 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
350 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
1050 l |
Capacité du réservoir de carburant |
44 l |
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) |
1200 κιλά |
Charge maximale sur le support |
48 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4118 mm |
Largeur |
1791 mm |
Hauteur |
1534 mm |
Empattement |
2558 mm |
Trace d'acheminement |
1548 mm |
Trace dorsale |
1557 mm |
Hélice avant |
860 mm |
Etai dorsal |
700 mm |
Distance par rapport au sol |
170 mm |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
10.7 m |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Μπροστά |
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses |
6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων |
Suspension avant |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Suspension arrière |
Suspension indépendante de plusieurs liens |
Freins avant |
Plateaux ventilés |
Freins arrière |
Δίσκοι |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Σύστημα Διεύθυνσης |
Volant électrique |
Roues |
215/60 R17 |