Vivre le mouvement dans la rue

Conduite de la DS3 1.2 PT 100 HP S&S : est-ce le meilleur petit SUV de Stellantis ?

Το μικρό SUV της DS διαφέρει σε αίσθηση από τα ομόσταυλα αδερφάκια του

Quelle note lui donnez-vous ?5 Notes
9
7.6

Το ανανεωμένο DS3 έρχεται να απαντήσει το σερώτημα «εάν πρόκειται για το καλύτερο μικρό SUV της Stellantis». Αυτό το ερώτημα θα απαντήσουμε, έχοντας για την καθιερωμένη συμβίωση την έκδοση με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων, απόδοσης 100 ίππων που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.

Lifestyle αναβίωση

DS 3, το πρώτο μοντέλο που αναβίωσε το όνομα της «θεάς» το 2010, αρχικά ως Citroën DS3. Με την ανανέωση του το 2016, εγκατέλειψε την ονομασία «Citroën», στεκούμενο ως ανεξάρτητο μοντέλο σε αυτόνομη πλέον μάρκα. Στην παραγωγή έμεινε έως το 2019. Παράλληλα, τον Σεπτέμβριο του 2018 η DS παρουσίασε το Premium B-SUV DS3 Crossback, πλαισιώνοντας και στη συνέχεια αντικαθιστώντας σιωπηλά την πρώτη γενιά του μοντέλου. Η καθιερωμένη ανανέωση του μοντέλου έγινε το 2023, επαναφέροντας την ονομασία DS3, χωρίς να πλαισιώνεται πλέον από το «Crossback». Το προσωνύμιο των σύγχρονων DS σημαίνει «Different Spirit» (διαφορετικό πνεύμα) και εκφράζει μια Lifestyle αναβίωση, ενός ονόματος που έγραψε ιστορία στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο μικρός βάτραχος

Όπως κάθε DS, έχει ως πρότυπο το αρχέγονο Citroën DS του 1957, τον περίφημο «βάτραχο» της αυτοκίνησης. Για τον λόγο αυτό ο στόχος των σχεδιαστών της γαλλικής εταιρείας είναι τα αυτοκίνητα να θυμίζουν το συμπαθές αμφίβιο. Έτσι και στο DS3, ξεκινώντας από το μπροστινό μέρος, παρατηρούμε την μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα η οποία περιλαμβάνεται στον προφυλακτήρα, ο οποίος με τη σειρά του ενσωματώνει τα νέας σχεδίασης Matrix Led φώτα ημέρας σαν τρεις λωρίδες που ανοίγουν σαν βεντάλια. Πλαισιώνεται από τους οριζόντιους μακρόστενους και κυματοειδείς προβολείς, που ανασηκώνονται στο καπό, θυμίζοντας μάτια βατράχου.

Το προφίλ είναι το πιο χαρακτηριστικό σημείο του αυτοκινήτου. Όμορφο με καμπύλες επιφάνειες και καθαρές γραμμές σχηματίζει μια άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα. Οι πτυσσόμενες λαβές στις πόρτες έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον, ενώ σήμα κατατεθέν είναι στην βάση των πίσω παραθύρων, η μεταλλική προέκταση σε σχήμα πτερυγίου καρχαρία, που έχει κληροδοτηθεί από την πρώτη γενιά του μοντέλου.

Το πίσω μέρος συνεχίζει την οβάλ φιλοσοφία με νέας σχεδίασης λεπτά φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, τα οποία ενώνονται με μια λωρίδα που γράφει «DS AUTOMOBILES». Το παράθυρο της πέμπτης πόρτας μοιάζει να αιωρείται και αγκαλιάζει το πλαϊνό μέρος, ενώ στο πάνω σημείο υπάρχει μια διακριτική αεροτομή. Το σύνολο ολοκληρώνεται από τον ολοκαίνουργιο προφυλακτήρα με δυναμικά χαρακτηριστικά και Off – Road αισθητική, υπογράφοντας την στιλιστική ιδιαιτερότητα του DS3.

Πολυτέλεια σε συμπαγείς διαστάσεις

Ιδιαίτερα προσεγμένο και στα υψηλότερα ποιοτικά επίπεδα της κατηγορίας βρίσκεται το εσωτερικό του αυτοκινήτου, αντικατοπτρίζοντας την αίσθηση φινέτσας που αποπνέουν όλα τα DS.

Για το ταμπλό σε αντίθεση με τις διαταγές της εποχής, έχουν επιλέγει πληθωρικές καμπύλες γραμμές, που ενισχύουν την στιβαρότητα. Κεντρικά αναδύεται η οθόνη του Infotainment Iris IVI High με έγχρωμη οθόνη αφής 10,3” συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.

Το φινίρισμα σε ολόκληρη την καμπίνα είναι ένας συνδυασμός από καλό αφρώδες υλικό, βελούδο και αλκαντάρα, με εξαιρετική αίσθηση αφής.

Πίσω από τιμόνι, ο έγχρωμος ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό.

Τα καθίσματα παρέχουν υποδειγματική άνεση και στήριξη του σώματος των επιβατών. Ωστόσο, για τους πίσω επιβάτες, λόγω του περιορισμού που επιβάλλει η εξωτερική σχεδίαση στις πίσω πόρτες, μειώνει την ορατότητα και τον διαθέσιμο χώρο τους, καθιστώντας το πίσω μέρος της καμπίνας κλειστοφοβικό… ίσως και βοηθητικό!

Ο όγκος αποσκευών αγγίζει τα 350 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνουν τα 1050 λτ.

Παράδοση στη βάση

Κάτω από το καπό του ανανεωμένου DS3 βρίσκουμε το πασπαρτού κινητήριο σύνολο της Stellantis που αποτελείται από τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων απόδοσης 100 ίππων στις 5500 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων, αποτελώντας μια παραδοσιακή λύση στη βάση της γκάμας.

Αίσθηση πτήσης

Με περίσσεια αυτοπεποίθηση το ανανεωμένο DS3 προκαλεί να μας συστηθεί σε κάθε δυνατή οδηγική συνθήκη και δίκτυο, αποκαλύπτοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.

En ville ως αστικό Crossover βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Ευέλικτο και συμπαγές, χωράει παντού και κινείται με ευκολία στον αστικό ιστό. Η υψηλή θέση οδήγησης προσφέρει πολύ καλή ορατότητα στον οδηγό, μπροστά και πλάι. Παράλληλα, χάρη στην λειτουργία της ανάρτησης, η άνεση που προσφέρει είναι πρωτοπόρα για τα δεδομένα της κατηγορίας. Απορροφά τις κακοτεχνίες του οδικού δικτύου, χωρίς να επηρεάζει την καμπίνα και τους επιβάτες.

Dans le réseau de montagne et le réseau rural ξεδιπλώνει τον μοναδικό του οδηγικό ταπεραμέντο. Επικεντρωμένο στην άνεση, δεν προκαλεί για σπορτίφ οδήγηση, ωστόσο είναι ανέλπιστα απολαυστικό. Ο λόγος η υποδειγματική λειτουργία της ανάρτησης που δίνει την αίσθηση πως πετάει. Στον δρόμο πατάει εξαιρετικά καλά και στρίβει ιδανικά. Οι 100 ίπποι αποδεικνύονται λίγοι, ιδιαίτερα σε ανηφόρες και στροφές, δείχνοντας τις ισχυρότερες εκδόσεις του μοντέλου ως τις πιο αντιπροσωπευτικές.

Sur l'autoroute η εμπειρία με το DS3 φτάνει στο αποκορύφωμα, καθώς η άνεση και η αίσθηση της ανάρτησης, πλαισιώνεται από την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση, κάνοντας το ταξίδι να μοιάζει με πτήση, παρέχοντας την κορυφαία άνεση στην κατηγορία του.

Général το γαλλικό αστικό Crossover εστιάζει στην απόλυτη άνεση, επιτυγχάνοντας μια εκπληκτική εμπειρία κινητικότητας με συμπεριφορά που θυμίζει αίσθηση πτήσης. Διαθέτει 5 προγράμματα οδήγησης. Eco και Normal, αλλά και τα εξειδικευμένα Sand, Mud και χιόνι. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό με την απόσταση από το έδαφος, επιτρέπουν ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές, σε πατημένο χώμα. Η κατανάλωση είναι λίγο τσιμπημένη για το DS3, αγγίζοντας τα 8,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα .    

Αριστοκρατική

Ξεκινώντας από την φινετσάτη σχεδίαση, το πολυτελές εσωτερικό και τα κορυφαία επίπεδα άνεσης, το DS3 είναι ένα αριστοκρατικό αστικό Crossover, ιδανικό για κίνηση στα καλά προάστια, επικεντρωμένο σε στυλ και ποιότητα. Επομένως, το μικρότερο DS στην γκάμα της εταιρείας, είναι ιδανικό για νέους σε αυτές τις περιοχές, που χρειάζονται ένα lifestyle αυτοκίνητο πόλης, επικεντρωμένο στην άνεση και την σχεδίαση.

Προσιτή πολυτέλεια

Ξεκινώντας κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 30.000€, το βρίσκουμε στον τιμοκατάλογο συγκεκριμένε από τις 28.600 € με Φ.Π.Α στην έκδοση Bastille με πλούσιο εξοπλισμό, για τον λόγο αυτό το αυτοκίνητο μπορεί να χαρακτηριστεί ως «προσιτή πολυτέλεια».

Caractéristiques techniques

AMAXOMA

Presse

Crossover

Sièges

5

Portes

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου, (WLTP)

5.7-6.2 l/100 km

Émissions de CO2 (WLTP)

128-141 g/km

Type de carburant

Essence

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

10.9 δευτ

Vitesse maximale

180 km/h

Spécifications des gaz d'échappement

Euro 6

Rapport poids/puissance

11.6 κιλά/Hp, 86.3 Hp/τόνος

Rapport poids/couple

5.7 κιλά/Nm, 175.2 Nm/τόνος

MOTEUR

Puissance

101 Hp @ 5500 σ.α.λ.

Puissance par litre de cylindrée

84.2 Hp/l

Couple

205 Nm à 1750 tr/min.

Disposition du moteur

Vers l'avant, transversalement

Modèle/code du moteur

HNK EB2ADTD

Carcasse du moteur

1199 cm3

Nombre de cylindres

3

Configuration du moteur

En série

Diamètre du cylindre

75 mm

Διαδρομή εμβόλου

90.5 mm

Nombre de soupapes par cylindre

4

Système d'injection de carburant

Pulvérisation directe

Aspiration du moteur

Turbocompresseur, Intercooler

Capacité d'huile moteur

3.5 l

TAILLE ET POIDS

Poids

1170 κιλά

Charge utile maximale

480 κιλά

Volume minimal d'espace pour les bagages

350 l

Volume maximal de l'espace à bagages

1050 l

Capacité du réservoir de carburant

44 l

Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%)

1200 κιλά

Charge maximale sur le support

48 κιλά

DIMENSIONS

Longueur

4118 mm

Largeur

1791 mm

Hauteur

1534 mm

Empattement

2558 mm

Trace d'acheminement

1548 mm

Trace dorsale

1557 mm

Hélice avant

860 mm

Etai dorsal

700 mm

Distance par rapport au sol

170 mm

Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation)

10.7 m

ARCHITECTURE

Mouvement

Μπροστά

Nombre de rapports et type de boîte de vitesses

6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων

Suspension avant

Ανεξάρτητη τύπου McPherson

Suspension arrière

Suspension indépendante de plusieurs liens

Freins avant

Plateaux ventilés

Freins arrière

Δίσκοι

Systèmes auxiliaires

ABS (système de freinage antiblocage)

Type d'adresse

Gestion chukrania (avec dents)

Σύστημα Διεύθυνσης

Volant électrique

Roues

215/60 R17

galerie de photos

Conclusion
Στο εύλογο ερώτημα λοιπόν που προκαλεί το DS3 εάν είναι «το καλύτερο μικρό SUV της Stellantis», για την απάντηση πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τα παρακάτω στοιχεία. Την φινετσάτη σχεδίαση, το απαράμιλλο στυλ, την πολυτέλεια και την απόλυτη άνεση και ευελιξία. Με γνώμωνα αυτά τα χαρακτηριστικά, το DS3 έχει όλα τα εχέγγυα να θεωρηθεί το καλύτερο B-SUV του ομίλου, εφόσον ο οδηγός δεν συμβιβάζεται και επιθυμεί και το σπορτίφ στοιχείο… το οποίο απουσιάζει από την έκδοση των 100 ίππων που είχαμε στην κατοχή μας!
Intérieur et aspects pratiques
7.3
Dépenses courantes
6.5
Comportement routier
7.9
Performance
6.3
Facteur de plaisir
8.5
un bon rapport qualité-prix
7.5
Confort
9.2
Quelle note lui donnez-vous ?5 Notes
9
SYN
Sensation de suspension
Qualité du roulement
Confort
Conception
PLEEN
Κατανάλωση
Εργονομία
7.6