Χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία της στην εξέλιξη των αναρτήσεων και εστιάζοντας στην άνεση και την πρακτικότητα, η Citroën επιχειρεί να διαφοροποιηθεί αισθητικά και ουσιαστικά στην κατηγορία των μεσαίων SUV με το C5 Aircross! Το ποσό διαφορετικό θα το διαπιστώσουμε μέσα από την καθιερωμένη μας εβδομαδιαία συμβίωση, καθώς στα χέρια μας είχαμε την βασική έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα PureTech των 1.2 λίτρων, απόδοσης 130 ίππων.
Καθυστερημένη απόφαση
Το όνομα C5 Aircross ήρθε στο προσκήνιο το 2017, όταν η Citroën παρουσίασε το μοντέλο αρχικά για την αγορά της Κίνας. Το 2019 η γαλλική εταιρεία έλαβε την απόφαση να το διαθέσει με όλες τις απαραίτητες αλλαγές και στην Ευρώπη. Το αποτέλεσμα την δικαίωσε, δεδομένου το μεσαίο SUV βασισμένο στην πλατφόρμα ΕΜΡ2 της Stellantis άγγιξε τις 260.000 πωλήσεις σε μόλις τρία χρόνια, χρίζοντας το best seller, αποδεικνύοντας πως ήταν λάθος η καθυστερημένη απόφαση για διάθεση του στην Ευρώπη! Το αυτοκίνητο ανανεώθηκε αισθητικά και τεχνολογικά το 2022, εναρμονισμένο πλήρως με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Citroën, ατενίζει τα υπόλοιπα χρόνια του κύκλου ζωής του με την πεποίθηση πως θα συνεχίσει να διεκδικεί σημαντικό μέρος από τις πωλήσεις, χάρη στην προσιτή τιμή και τον πολυπρόσωπο χαρακτήρα του!
Κυβιστική αισθητική
Στιλιστικά το αυτοκίνητο διαθέτει τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα, που του χαρίζει μια εύκολα αναγνωρίσιμη σιλουέτα, σφραγίζοντας τη δίκη του σχεδιαστική ταυτότητα!
Αρχίζοντας από το μπροστινό μέρος εντοπίζουμε τις περισσότερες και πιο ευκρινείς αλλαγές. Διαθέτει νέα μεγαλύτερη και κάθετη μάσκα, που φιλοξενεί μια πιο λιτή άποψη των «γραναζιών» της Citroën. Νέα φωτιστικά με γραφικά Led που νοητά ενώνονται μεταξύ τους, σχηματίζοντας το V. Το καπό ξεχωρίζει από τα χαρακτηριστικά βυθίσματα κατά μήκος του, στο ύψος των προβολέων!
Το προφίλ αποτυπώνει την κυβιστική σιλουέτα, ενσωματώνοντας τα περισσότερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως τα μεγάλα προστατευτικά στο κάτω μέρος, που αναδεικνύουν περιπετειώδη προσανατολισμο και την ανεξάρτητη οροφή που μοιάζει να έχει τοποθετηθεί στο υπόλοιπο αμάξωμα, τονίζοντας έτσι τις όμορφες καμπύλες και τις μυώδεις επιφάνειες!
Το κάθετο πίσω μέρος, διαθέτει νέα 3D φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης που αποκαλύπτει τον πρακτικό προσανατολισμό του μοντέλου. Παράλληλα η διπλή απόληξη της εξάτμισης στα άκρα του προφυλακτήρα, επιχειρεί να προσδώσει μια σπορ νότα!
Συνολικά το αυτοκίνητο αφήνει την κυβιστική αισθητική του εικαστικού ρεύματος, προεξέχοντος του Picasso!
Άπλετοι χώροι
Η εικόνα του εσωτερικού είναι αναβαθμισμένη σε όλα τα επίπεδα, ιδιαίτερα όσο αφορά την ποιότητα υλικών και την συναρμογή. Παράλληλα το φινίρισμα αφήνει καλή αίσθηση αφής!
Αισθητικά έχουν επιλέγει απλές και λιτές γραμμές, όπως άλλωστε μας συνηθίζει η Citroën για την καμπίνα. Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει η τραπεζοειδής οθόνη αφής 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Ενώ πίσω από το σοβαρό στην όψη τιμόνι, βρίσκεται ο ευδιάκριτος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,5 ιντσών, ο οποίος παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό!
Στο υποβραχιόνιο στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει το τεράστιο ψυχόμενο, ντουλαπάκι, ενώ οι σχεδιαστές έχουν εκμεταλλευτεί στο έπακρο τους διαθέσιμους χώρους, με πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Εργονομικά, οι διακόπτες βρίσκονται στα σωστά σημεία, χωρίς να δυσκολεύουν τον οδηγό.
Ωστόσο, ο στόχος της Citroën ήταν να δημιουργήσει μια εξαιρετικά φιλόξενη καμπίνα για τους επιβάτες. Προκειμένου να το πετύχει εκτός από την διαχείριση του διαθέσιμου χώρου, εστίασαν στα καθίσματα.
Αρχίζοντας από πίσω, διαθέτει τρία ανεξάρτητα, ανακλινόμενα και συρόμενα κατά 15 εκατοστά καθίσματα. Τα μπροστινά παρέχουν εξαιρετική οσφυϊκή στήριξη, ενώ η θέση του οδηγού, βρίσκεται αρκετά ψηλά, παρέχοντας πολύ καλή περιμετρική ορατότητα! Τόσο οι εμπρός όσο και οι πίσω επιβάτες έχουν άπλετο χώρο στη διάθεση τους.
Και τα πέντε καθίσματα διαθέτουν τεχνολογία «Advanced Comfort Control» τα οποία παρέχουν πρόσθετο αφρώδες υλικό πάχους 15 mm, δίνοντας την αίσθηση άνετης ακριβής πολυθρόνας, ανεβάζοντας κατακόρυφα τον πήχη σε αυτό το πεδίο σύγκρισης!
Ο τεράστιος όγκος των αποσκευών κυμαίνεται από 580 έως 780 λίτρα ανάλογα τη θέση των πίσω καθισμάτων, τα οποία όταν αναδιπλωθούν αγγίζουν τα 1.630 λίτρα!
Οριακό Downsizing
Οι μηχανικοί της Citroën έχουν τοποθετήσει στη βάση της γκάμας του C5 Aircross που είχαμε στην διάθεση μας τον γνωστό τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων της οικογένειας PureTech, απόδοσης 131 ίππων 5500 σ.α.λ και 230 Nm στις 1750 σ.α.λ, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων EAT8 και κινεί τον μπροστινό άξονα. Λόγω του βάρους του αμαξώματος πρόκειται για ένα παράτολμο και οριακό Downsizing!
Ιδιαίτερο
Ένα μεσαίο SUV με το σήμα και τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της Citroën, έχει πάντα ιδιαίτερο οδηγικό ενδιαφέρον! Επιτακτική ανάγκη λοιπόν να το γνωρίσουμε σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο!
En ville το μήκους 4,5 μέτρων μεσαίο SUV, θα δυσκολευτεί στις μετακινήσεις. Ωστόσο, η υψηλή θέση οδήγησης, με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες πετυχαίνουν εξαιρετική περιμετρική ορατότητα.
Dans le réseau de montagne et le réseau rural το αυτοκίνητο αποκαλύπτει όλες τις πτυχές του! Η αίσθηση είναι πολύ ιδιαίτερη, καθώς το αυτοκίνητο είτε θα το λατρέψεις, είτε θα σε αφήσει αδιάφορο. Ο λόγος αφορά την πολύ μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία παρέχει την απόλυτη άνεση, χωρίς να αφήνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να εισέρχονται στην καμπίνα. Η Citroën χρησιμοποεί την τεχνολογία αμορτισέρ με υδραυλικά στοπ, στην βέλτιστη έκδοση τους, προκειμένου να πετύχει το ιδιαίτερο αυτό αποτέλεσμα! Όπως επιδιώκει η γαλλική εταιρεία, η αίσθηση είναι σα να πετάς! Στρίβει με ασφάλεια, παρά τις κλίσεις του αμαξώματος λόγω της μαλακής ρύθμισης και του ύψους. Ο κινητήρας δυσκολεύεται να κινήσει το βαρύ αμαξωμα, ωστόσο το άριστο κιβώτιο ταχυτήτων, εξομαλύνει την κατάσταση, παρέχοντας την ανάλογη ροπή, λειτουργώντας στον σωστό χρόνο.
Sur l'autoroute χαρακτηρίζεται από εξαιρετική ποιότητα κύλισης και υψηλά επίπεδα ηχομόνωσης. Εστιάζει επίσης στην άνεση, προσφέροντας μια ενδιαφέρουσα εμπειρία μετακίνησης, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες!
Général το αυτοκίνητο διαθέτει 6 προγράμματα οδήγησης Eco, Normal και Sport για οδήγηση εντός δρόμου, αλλάζοντας την χαρτογράφηση του κινητήρα ανάλογα με την επιλογή! Τα αλλά τρία προγράμματα αφορούν την κίνηση εκτός δρόμου και περιλαμβάνουν κίνηση σε άμμο, λάσπη και χιόνι, βελτιώνοντας την πρόσφυση των μπροστινών τροχών ανάλογα με τις συνθήκες! Το αυτοκίνητο παραμένει εντυπωσιακά άνετο ακόμα και σε απαιτητικούς δύσβατους χωματόδρομους, αφήνοντας ευχάριστες εντυπώσεις. Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας δεν ταιριάζει στο βάρους 1.420 κιλών αμάξωμα με αποτέλεσμα την αυξημένη κατανάλωση του κινητήρα, τον οποίο σε αλλά αυτοκίνητα του ομίλου έχουμε διαπιστώσει πως είναι άκρως οικονομικός. Όσον αφορά το C5 Aircross η μέση συνδυασμένη κατανάλωση άγγιξε τα 9.0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα! Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως φορτωμένο και με άτομα, έχει καλύτερη οδηγική αίσθηση και γίνεται πιο ευχάριστο και αισθητά πιο σταθερό!
Για τα βάρη της οικογένειας
Το Citroën C5 Aircross είναι ιδανικό για τους οικογενειάρχες και τους τρίτεκνους, που χρειάζονται ένα αυτοκίνητο να χωράει τα βάρη της οικογένειας. Αλλά και για όσους χρειάζονται άπλετους χώρους, χωρίς να κάνουν υποχωρήσεις στην άνεση και την ασφάλεια!
Άκρως δελεαστικό
Η Citroën προσφέρει το C5 Aircross με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων στην άκρως δελεαστική τιμή που ξεκινάει από τα 27.000€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ στην εισαγωγική εξοπλιστική έκδοση «YOU». Η εξοπλιστική έκδοση της δοκιμής μας «ΜΑΧ» ξεκινάει από 35.800€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
SUV |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consommation moyenne combinée (WLTP) |
6.5-6.7 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
147-151 g/km |
Type de carburant |
Essence |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
10.3 δευτ |
Vitesse maximale |
188 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6d |
Rapport poids/puissance |
10.8 κιλά/Hp, 92.3 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
6.2 κιλά/Nm, 162 Nm/τόνος |
MOTEUR |
|
Puissance |
131 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Puissance par litre de cylindrée |
109.3 Hp/l |
Couple nominal du moteur |
230 Nm @ 1750 σ.α.λ. |
Disposition du moteur |
Vers l'avant, transversalement |
Modèle/code du moteur |
HN05 |
Carcasse du moteur |
1199 cm3 |
Nombre de cylindres |
3 |
Configuration du moteur |
En série |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Pulvérisation directe |
Aspiration du moteur |
Turbocompresseur, Intercooler |
Capacité d'huile moteur |
3.5 l |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1420 κιλά |
Charge utile maximale |
540 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
580 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
1630 l |
Capacité du réservoir de carburant |
53 l |
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) |
1300 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4500 mm |
Largeur |
1969 mm |
Hauteur |
1689 mm |
Empattement |
2730 mm |
Trace d'acheminement |
1579-1601 mm |
Trace dorsale |
1608-1630 mm |
Hélice avant |
917 mm |
Etai dorsal |
853 mm |
Distance par rapport au sol |
230 mm |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
10.7 m |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses |
8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο |
Suspension avant |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Suspension arrière |
Ημι-ανεξάρτητη ανάρτηση με ελατήρια |
Freins avant |
Plateaux ventilés |
Freins arrière |
Δίσκοι |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Roues |
225/55 R18 ή 205/55 R19 |