Vivre le mouvement dans la rue

Conduire Citroën C4 C-Cross 1.2PT 130PS EAT8 : faire revivre la légende GSA

Με παρακαταθήκη το διαχρονικό στυλ

Quelle note lui donnez-vous ?5 Notes
9
7.9

Για πολλούς το νέο C4 είναι το καλύτερο μοντέλο στην γκάμα της σύγχρονης Citroën, εστιάζοντας σε αξίες του παρελθόντος και με Design που ξεχωρίζει. Στην εβδομαδιαία μας συμβίωση είχαμε στη διάθεση μας την κορυφαία έκδοση από τα θερμικά μοτέρ, με τους 130 ίππους και το αυτοματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ας το γνωρίσουμε αναλυτικά! 

Σταθερή αξία 

Στη γαλλική εταιρεία διαχρονικά κατασκεύαζαν πρωτοποριακά και προσιτά μικρομεσαία αυτοκίνητα με την τεχνογνωσία και την τεχνολογία των μεγαλύτερων και ακριβότερων Citroën, βασιζόμενα στο πνεύμα και τη φιλοσοφία της πρώτης DS. Πριν την Xsara και τη ZX η Citroën είχε ως εκπρόσωπο στην κατηγορία την πρωτοποριακή GSA, ξεκαθαρίζοντας πως το καλό μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο μπορεί να είναι προσιτό. Η Citroën παρουσίασε την πρώτη γενιά του C4, το 2004 , το οποίο με την αλλαγή ονόματος έδειξε τη διάθεση της εταιρείας για αλλαγή φιλοσοφίας με ποιο ριζοσπαστικές προτάσεις. Πλέον το C4 έφτασε στην τέταρτη γενιά του, με ένα μοντέλο που κληρονομεί το πνεύμα και τη φιλοσοφία της αρχέτυπης GS, το οποίο μπορεί να θεωρεί ως ο πραγματικός της διάδοχος! 

Η τέχνη του να διαφέρεις 

Αιχμή του δόρατος του νέου C4 C-Cross είναι το Design, δεδομένου πως το αυτοκίνητο δεν μοιάζει με κανένα άλλο, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον και τα βλέμματα! 

Αρχίζοντας από το μπροστινό μέρος, παρατηρούμε πως υιοθετεί το νέο Family look της εταιρείας, στην πιο αντιπροσωπευτική του μορφή! Η μάσκα με τις ενσωματωμένες επινικελωμένες λωρίδες, υιοθετεί στο κέντρο το έμβλημα της Citroën και εκτείνεται στους Led προβολείς δύο επιπέδων, σχηματίζοντας ένα X. Το καπό διαθέτει τα χαρακτηριστικά βυθίσματα πάνω από τα φτερά! 

Το Fastback αμάξωμα χαρακτηρίζει το προφίλ του αυτοκινήτου, το οποίο δεν μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο της κατηγορίας. Αντιθέτως, είναι μια σύγχρονη εκδοχή της γραμμής της GSA, που υιοθετεί μυώδεις επιφάνειες και έντονα νεύρα, δίνοντας του ζωή και δυναμισμό. Η απόσταση των 15,6 cm από το έδαφος σε συνδυασμό με τα πλαστικά προστατευτικά στο κάτω μέρος, του προσδίδει την απαραίτητη Crossover εμφάνιση! 

Το πίσω μέρος αποτυπώνει το μεγαλύτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον. Το έντονα κεκλιμένο πίσω παράθυρο καταλήγει σε μια ευδιάκριτη αεροτομή, κάτω από την οποία υπάρχει ένα ακόμα μικρότερο παράθυρο. Την πέμπτη πόρτα διασχίζει οριζόντια ένα μαύρο πλαίσιο που φιλοξενεί τα άκρως εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα με γραφικά Led που το βράδυ σχηματίζουν τα «γρανάζια» της Citoriën. Ο μυώδης προφυλακτήρας, ολοκληρώνει τον δυναμικό σχεδιασμό με αεροδυναμικό διαχύτη και τις δύο απολήξεις της εξάτμισης στα άκρα του!  

Φουτουριστική αισθητική 

Το ίδιο ξεχωριστό στυλ σχεδίασης έχει επιλέγει και για το εσωτερικό, δημιουργώντας μια φουτουριστική και φιλόξενη καμπίνα με λιτές γραμμές που δεν κουράζουν το μάτι και με αίσθηση νεοτερισμού! 

Κεντρικά στο ταμπλό κερδίζει τις εντυπώσεις η κεντρική όμορφη οθόνη αφής 10 ιντσών που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Πίσω από το αεροπορικού τύπου τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 5,5 ιντσών, που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες για το αυτοκίνητο. Στην δεξιά πλευρά, το κλασικό ντουλαπάκι του συνοδηγού, έχει αντικαταστήσει μια πτυσσόμενη βάση για τάμπλετ. 

Η τοποθέτηση των διακοπτών, έγινε με γνώμωνα την εργονομία, διευκολύνοντας τον οδηγό να τους βρίσκει εύκολα κατά την οδήγηση! Παράλληλα, με 16 πρακτικές θήκες για μικροπράγματα συνολικής χωρητικότητας 39 lt, είναι από τις πιο πρακτικές προτάσεις της κατηγορίας, δεδομένου πως δεν πρόκειται για MPV ή SUV.

Η ποιότητα και η συναρμογή βρίσκονται σε αρκετά υψηλό επίπεδο, δημιουργώντας ένα ευχάριστο περιβάλλον για τους επιβάτες. Τα υλικά μαλακά με καλή αίσθηση αφής και πολύ προσεγμένο φινίρισμα αφήνουν τις καλύτερες εντυπώσεις. 

Τα καθίσματα τεχνολογίας Advanced Comfort παρέχουν την ιδανική άνεση με άψογη πλευρική στήριξη. Έχουν ειδική μαλακή επένδυση με μεταβλητό βαθμό συμπίεσης, έτσι ώστε να εξασφαλίζουν κορυφαία άνεση κατά τη διάρκεια πολύωρης χρήσης και στο ταξίδι.

Ενώ ο όγκος αποσκευών αγγίζει τα 380 λίτρα, ο οποίος με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, εκτείνεται στα 1.250 λτ! 

Αναδεικνύει τον δυναμισμό του

Κάτω από το καπό του Citroën C4 της δοκιμής μας, φιλοξενείται ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων, απόδοσης 130 ίππων και 230 Nm ροπής της οικογένειας PureTech, ο οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων «EAT 8». Το σύνολο μοιάζει ιδανικό να κινήσει με ευκολία το αμάξωμα του C4, αναδεικνύοντας τον δυναμισμό του! 

Με εφαλτήριο την τεχνογνωσία των αναρτήσεων 

Αφού γνωρίσαμε το Citroën C4 C-Cross θεωρητικά, ήρθε η ώρα της εμπειρίας σε πραγματικές συνθήκες, ώστε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα! 

En ville κινείται ευχάριστα, εστιάζοντας στην άνεση. Ο όγκος του είναι εντός των «αστικών» πλαισίων. Αρκετά ευέλικτο και νευρικό. Η υψηλή θέση οδήγησης προσφέρει καλή ορατότητα μπροστά και πλάι, όχι όμως στο πίσω μέρος, που ωστόσο δεν προβληματίζει, εξαιτίας της ύπαρξης κάμερας οπισθοπορείας. 

Dans le réseau de montagne et le réseau rural ο οδηγός θα εκτιμήσει την κορυφαία αίσθηση που προσφέρει το αυτοκίνητο σε κάθε οδόστρωμα και ιδιαίτερα σε απαιτητικούς δρόμους με στροφές! Όλα ξεκινούν από τα αμορτισέρ «Progressive Hydraulic Cushion» τα οποία διαθέτουν υδραυλικά bump stops, με σαφείς αναφορες στις υδροπνευματικές αναρτήσεις του παρελθόντος που χαρακτήριζαν τα μοντέλα γαλλικής εταιρείας. Το αυτοκίνητο είναι απίστευτα σταθερό και άνετο, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία οδήγησης! Η αίσθηση είναι σαν να πετάς πάνω από τον δρόμο. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στο οδόστρωμα, απορροφώντας κάθε ανωμαλία, η οποία δεν εισέρχεται στην καμπίνα, στρίβει υποδειγματικά και θα ενθουσιάσει τον συνειδητοποιημένο οδηγό οδηγό και φίλο της Citroën που διακαώς αναζητούσε την οδηγική αίσθηση των Citroën προηγούμενων δεκαετιών!    

Sur l'autoroute αναδεικνύεται ενδεχομένως η καλύτερη ποιότητα κύλισης στην mainstream μικρομεσαία κατηγορία. Όλα προέρχονται από τις κορυφαίες αναρτήσεις, οι οποίες σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο της Stellantis EMP II και τον χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή, έχουν πετύχει αυτό το αποτέλεσμα. Το αυτοκίνητο παραδίδει μαθήματα άνεσης ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια! Τα επίπεδα ηχομόνωσης επίσης βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες, τα χαρακτηριστικά αυτά της οδηγικής εμπειρίας παραμένουν αναλλοίωτα!  

Général η Citroën κατάφερε να εστιάσει στα οδηγικά χαρακτηριστικά του παρελθόντος, που έγιναν το σημείο αναφοράς της μάρκας, αναβιώνοντας την ιπτάμενη αίσθηση Citroën! Η άνεση είναι το κυριότερο γνώρισμα του αυτοκινήτου σε κάθε συνθήκη. Παράλληλα είναι ευχάριστο στην οδήγηση, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία! Η μέση συνδυασμένη καταναλωση άγγιξε τα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα! Τιμή ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας! Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης. Eco, για μειωμένη κατανάλωση, ιδανικό για κίνηση στον αστικό ιστό, με τον κινητήρα να περιορίζει την ιπποδύναμη και τη ροπή, Normal, το οποίο είναι το πιο ισορροπημένο για καθημερινή χρήση και Sport στο οποίο αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα και το στήσιμο του αυτοκινήτου, το οποίο προσφέρει και την μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση! 

Επανασυστήνεται 

Μετά από πολλές δεκαετίες, η Citroën επιστρέφει στις ρίζες της με ένα αυτοκίνητο που διαθέτει όλα τα γνωρίσματα που νοσταλγούν οι παραδοσιακοί φίλοι της μάρκας! Εστιάζει στο δικό της κοινό και προσηλυτίζει τη νέα γενιά στην διαφορετική οδηγική αίσθηση! Το γαλλικό μοντέλο απευθύνεται σε αυτό το μέρος του καταναλωτικού κοινού και επανασυστήνεται με την διαχρονική εταιρική της ταυτότητα!  

Ευρεία γκάμα εκδόσεων για όλα τα βαλάντια 

Le site Citroën C4 C-Cross disponible auprès de 23.650 € συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α στην εισαγωγική  έκδοση «Live Pack» με κινητήρα 100 ίππων και μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Η κορυφαία έκδοση της δοκιμής «Shine» κοστίζει 33.300 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ!

Caractéristiques techniques 

AMAXOMA
 
Presse
Fastback
Sièges
5
Portes
5
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος
4.8 l/100 km
Εκπομπές CO2
110 g/km
Type de carburant
Essence
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα
10.2 δευτ
Vitesse maximale
210 km/h
Spécifications des gaz d'échappement
Euro 6d-ISC-FCM
Rapport poids/puissance
9.8 κιλά/Hp, 101.7 Hp/τόνος
Rapport poids/couple
5.6 κιλά/Nm, 180 Nm/τόνος
MOTEUR
 
Puissance
130 Hp @ 5500 σ.α.λ.
Puissance par litre de cylindrée
108.4 Hp/l
Couple nominal du moteur
230 Nm @ 1750 σ.α.λ.
Disposition du moteur
Vers l'avant, transversalement
Modèle/code du moteur
HNS EB2ADTS
Carcasse du moteur
1199 cm3
Nombre de cylindres
3
Configuration du moteur
En série
Diamètre du cylindre
75 mm
Voie d'administration du vaccin
90.5 mm
Nombre de soupapes par cylindre
4
Système d'injection de carburant
Pulvérisation directe
Aspiration du moteur
Turbocompresseur, Intercooler
Capacité d'huile moteur
3.5 l
TAILLE ET POIDS 
 
Poids
1278-1371 κιλά
Charge utile maximale
384-477 κιλά
Volume minimal d'espace pour les bagages
380 l
Volume maximal de l'espace à bagages
1250 l
Capacité du réservoir de carburant
50 l
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%)
1200 κιλά
Charge maximale sur le support
55 κιλά
DIMENSIONS
 
Longueur
4355 mm
Largeur
1800 mm
Hauteur
1520 mm
Empattement
2670 mm
Trace d'acheminement
1545-1560 mm
Trace dorsale
1545-1560 mm
ARCHITECTURE 
 
Mouvement
Στους μπροστινούς τροχούς
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses
8 σχέσεις, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 
Suspension avant
Indépendante, de type McPherson avec ressort hélicoïdal et barre de torsion
Suspension arrière
Ημι-ανεξάρτητη ανάρτηση με ελατήρια
Freins avant
Plateaux ventilés
Freins arrière
Δίσκοι
Systèmes auxiliaires
ABS (système de freinage antiblocage)
Système de direction
Gestion chukrania (avec dents)
Roues
215/60 R17 96 ή 195/60 R18 96H

galerie de photos

Conclusion
Η Citroën επιστρέφει στις ρίζες της σχεδιαστικά και οδηγικά με ένα καινοτόμο μοντέλο στην μικρομεσαία κατηγορία που εστιάζει στην άνεση και την ποιότητα κύλισης, σε λογικό κόστος! Όλα αυτά σε ένα Fastback αμάξωμα με Crossover αναφορές και αιχμή του δόρατος την εξέλιξη της υδροπνευματικής ανάπτυξης του παρελθόντος! Το Citroën C4 C-Cross, αν και μοντέρνο στυλιστικά, πετυχαίνει να προκαλέσει νοσταλγία, αναβιώνοντας τον θρύλο της GSA ως εξέλιξη του στην εποχή μας!  
Intérieur et aspects pratiques
7.4
Dépenses courantes
8.4
Comportement routier
7.9
Performance
6.6
Facteur de plaisir
8.2
un bon rapport qualité-prix
8.4
Confort
8.7
Quelle note lui donnez-vous ?5 Notes
9
SYN
Qualité du roulement
Sensation de suspension
Σχεδίαση / Στυλ
Confort
Επίπεδο εξοπλισμού
Technologie
Σχέση τιμής / αξίας
PLEEN
Visibilité
Όγκος αποσκευών
7.9