Αναμφίβολα, η Alfa Romeo Tonale είναι ένα από τα SUVs που προκαλούν αίσθηση στο πέρασμα τους. Διατηρεί το σπορ DNA της μάρκας και κερδίζει τον θαυμασμό των περαστικών με τις αναλογίες της! Χαρακτηριστικά που επιβεβαιώσαμε εκ νέου, συμβιώνοντας για μία εβδομάδα με την κορυφαία έκδοση της γκάμας, την τετρακίνητη επαναφορτιζόμενη Tonale Veloce με 280 ίππους!
Με ελληνική υπογραφή
Η ολοένα αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρομεσαίων Premium SUV «κέντρισε» το ενδιαφέρον της Alfa Romeo, η οποία στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2019 παρουσίασε το πρωτότυπο Tonale Concept που αποτύπωνε την δίκη της ξεχωριστή πρόταση, δημιουργώντας ενθουσιασμό στους φίλους της. Η αιτία ήταν ο πρωτοποριακός σχεδιασμός δια χειρός Αλέξανδρου Λιώκη, εύκολο να το αντιληφθεί κανείς, καθώς οι γραμμές του θύμιζαν την Alfa Romeo Gloria, το πρωτότυπο του 2013 με το οποίο ο Έλληνας σχεδιαστής ως σπουδαστής κέρδισε το πρώτο βραβείο σχεδιασμού του Istituto Europeo di Design (IED) του Τορίνο!
Το αυτοκίνητο πήρε το δρόμο της παραγωγής το 2022 με αρκετές αλλαγές, αλλά με πολλές διακρίσεις σχεδιασμού όχι μόνο ως πρωτότυπο, αλλά και ως αυτοκίνητο παραγωγής πλέον. Η Alfa Romeo Tonale είναι ήδη το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις της τρέχουσας γκάμας της ιταλικής εταιρείας και η αιχμή του δόρατος της φίρμας. Η έκδοση της δοκιμής είναι η κορυφαία έκδοση και εισάγει επίσημα την Alfa Romeo στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Διαχρονική σχεδιαστική παρακαταθήκη
Το Design συνολικά είναι μια σπουδή στην διαχρονική παρακαταθήκη της μιλανέζικης μάρκας στο στυλ. Στοχεύει στο ένδοξο παρελθόν, πρεσβεύοντας την σχεδιαστική συνέχεια και την εταιρική συγγένεια με ένδοξα μοντέλα του παρελθόντος!
Ως γνήσιο τέκνο της Alfa Romeo, έχει δοθεί έμφαση στο μπροστινό μέρος, προκειμένου να μην αφήνει αμφιβολίες για την μάρκα του αυτοκινήτου, κάνοντας την αμέσως αναγνωρίσιμη. Ο μαύρος θυραιός είναι πλατύτερος και πιο ευδιάκριτος. Παράλληλα πλαισιώνεται από τα λεπτά φωτιστικά σώματα με τα τριπλά Matrix Led γραφικά, εμπνευσμένα από την εμβληματική SZ Zagato του 1990. Το ογκώδες και κυρτό καπό, συναντάει ομαλά την μάσκα, η οποία καταλήγει σε έναν δυναμικό σπορτίφ προφυλακτήρα, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση του βλέμματος του γερακιού κατά την καθοδική επίθεση στο θήραμα του!
Ωστόσο η πραγματική επανάσταση γίνεται στο προφίλ του αυτοκινήτου, στο οποίο ο συμπατριώτης μας Lead Exterior Designer, Αλέξανδρος Λιώκης, αποτυπώνει την σχεδιαστική ιστορία της φίρμας μέσω της κυρτής γραμμής που τονίζει την σιλουέτα και αποκαλούν “GT Line”, η οποία είναι εμπνευσμένη από την πάντα διαχρονική Giulia GT του 1963. Οι λιτές γραμμές και καμπύλες επιφάνειας στο πλάι του αυτοκινήτου δίνουν ζωή σε ένα όμορφο σχήμα, χωρίς ακρότητες!
Πηγή έμπνευσης για το πίσω μέρος της Tonale στάθηκαν η Coupé Brera και το σπορ πρωτότυπο Proteo. Το κεκλιμένο παρμπρίζ καταλήγει σε ένα οβάλ σχήμα, ενώ μια διακριτική αεροτομή υπάρχει στην κορυφή της πέμπτης πόρτας! Το ενιαίο λεπτό φωτιστικό σώμα, διαθέτει επίσης γραφικά led 3+3, χαρίζοντας του εντυπωσιακή εμφάνιση το βράδυ. Η εικόνα ολοκληρώνεται με τον σπορ προφυλακτήρα, ειδικά σχεδιασμένος για τις επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις eQ4, ο οποίος διαθέτει δυο απολήξεις της εξάτμισης, στα άκρα του αμαξώματος και αεροδυναμικό διαχύτη, μαρτυρώντας πως πρόκειται για την ισχυρότερη έκδοση της γκάμας!
Με επίκεντρο τον οδηγό
Η είσοδος στο εσωτερικό συνοδεύεται από αίσθηση ενθουσιασμού, καθώς ολόκληρος ο σχεδιασμός της καμπίνας περιστρέφεται γύρω από τον οδηγό!
Ο λόγος συγκεκριμένα, οφείλεται στο ταμπλό, το οποίο είναι στραμμένο προς τον οδηγό. Έχουν επιλεχθεί λιτές και καμπύλες γραμμές, δίνοντας μία ρετρό αισθητική! Χωρίζεται σε δύο τμήματα χάρη σε μια οριζόντια λωρίδα με όψη ανθρακονήματος. Κεντρικά δεσπόζει η κομψή οθόνη των 10,25 ιντσών του UConnect συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, το οποίο παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες στον οδηγό. Το τιμόνι δείχνει σπορτίφ και όμορφο και ενσωματώνει τον ηλεκτρονικό διακόπτη της μίζας στο αριστερό μέρος, τονίζοντας τον δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Ακριβώς από πίσω βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,25 ιντσών, με καμπύλες και εμφάνιση που παραπέμπουν στις παλαιότερες κλασικές Alfa Romeo, αφήνοντας αίσθηση νοσταλγίας και δυναμισμού. Η εναλλαγή ψηφιακού και αναλογικού εξαρτάται από τις διαθέσεις του οδηγού. Το κερασάκι στην τούρτα ωστόσο, είναι η ψηφιακή αποτύπωση του μπροστινού μέρους του αυτοκινήτου στο καντράν, κατά το άνοιγμα του κινητήρα και του πίσω μέρους κατά το κλείσιμο!
Το φινίρισμα έχει γίνει με χρήση κορυφαίας ποιότητας υλικών, και άψογη συναρμογή, δείχνοντας στιβαρό. Η χρήση του Alcantara είναι εκτεταμένη, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις!
Τα ημιμπάκετ καθίσματα παρέχουν κορυφαία στήριξη του σώματος των επιβατών. Η θέση οδήγησης είναι εστιασμένη στις ανάγκες του οδηγού, ο οποίος γίνεται ένα με το αυτοκίνητο, αναδεικνύοντας στο έπακρο τον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό της Alfa Romeo Tonale!
Εργονομικά, η Alfa Romeo Tonale διαθέτει όλους τους απαραίτητους διακόπτες, στα κατάλληλα σημεία, προκειμένου ο οδηγός να μείνει προσηλωμένος στην οδήγηση, χωρίς να αποσπάται ο προσοχή από τον δρόμο! Οι χώροι είναι επαρκείς. Εξαιτίας της όμορφης και δυναμικής σχεδίασης, οι θέσεις για τους πίσω επιβάτες μπορούν να θεωρηθούν κλειστοφοβικές, παραμένοντας ωστόσο αρκετά άνετες.
Ο όγκος αποσκευών της επαναφορτιζόμενης υβριδικής Tonale, έχει χάσει σημαντικό μέρος της χωρητικότητας του, εξαιτίας της μπαταρίας λιθίου που καταλαμβάνει τον χώρο και πλέον αγγίζει τα 385 λίτρα έναντι των 500 των ήπια υβριδικών εκδόσεων, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1430 λτ.
Αποδοτικό PHEV κινητήριο σύνολο αποκλειστικά για την κορυφαία Tonale
Είναι γεγονός πως η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση eQ4 ενώ αρχικά ήταν να παρουσιαστεί με την υπόλοιπη γκάμα, τελικά καθυστέρησε με εντολή του διευθύνοντος συμβούλου Jean Philippe Imparato. Η αιτία ήταν πως ο ισχυρός άνδρας της μιλανέζικης εταιρείας, ζήτησε ένα πιο αποδοτικό επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, που να αναδεικνύει τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ειδικότερα, κάτω από το καπό συναντάμε τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.3 λίτρων, απόδοσης 180 ίππων και 270 Nm ροπής της οικογένειας FireFly (GSE), ο οποίος δίνει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και ένας αποδοτικός ηλεκτροκινητήρας 122 ίππων και 250 Nm ροπής που δίνει την κίνηση στον πίσω άξονα. Συνολικά αποδίδει 280 ίππους, τετρακίνηση και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Για την αποθήκευση της ενέργειας χρησιμοποιεί μπαταρία ιόντων λιθίου 15.5 kWh, που χαρίζει ηλεκτρική αυτονομία 60 χιλιομέτρων!
Επαναπροσδιορισμός του D.N.A
Έχοντας ήδη αποκομίσει θετικές εντυπώσεις από την ήπια υβριδική έκδοση των 160 ίππων, ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε την κορυφαία έκδοση από πλευράς ιπποδύναμης σε πραγματικές συνθήκες, προκειμένου να διαπιστώσουμε κατά ποσό ανταποκρίνεται στις ήδη υψηλές προσδοκίες!
En ville η Alfa Romeo Tonale μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών. Στον αστικό ιστό κινείται με ευκολία και παρά τον όγκο της, πραγματοποιεί ελιγμούς όταν και όποτε χρειάζεται, χάρη στον μικρό κύκλο στροφής! Η υψηλή θέση οδήγησης παρέχει ιδανική περιμετρική ορατότητα. Παράλληλα με την δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης εντός του αστικού ιστού, πετυχαίνει μηδενική κατανάλωση καυσίμου.
Dans le réseau de montagne et le réseau rural θα ενθουσιάσει με την συμπεριφορά της ακόμα και τον πιο απαιτητικό οδηγό, καθώς αναδεικνύεται το στιβαρό πλαίσιο, το οποίο σε συνδυασμό με την υψηλή ροπή, κάνει την οδήγηση απόλαυση! Με τη θέση του D.N.Α είτε στη θέση (Ν) με την χρήση μόνο του θερμικού κινητήρα και τους 180 ίππους είτε στη θέση (D), διαθέτοντας και τους 280 ίππους στους 4 τροχούς, σκορπά ρίγη ενθουσιασμού, πατάει εξαιρετικά στον δρόμο και στρίβει υποδειγματικά ακόμα και σε ανοδικές απότομες στροφές. Η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, γίνεται ομαλά, χωρίς να αφήνει την αίσθηση νεκρού χρόνου μεταξύ των αλλαγών. Η ανάρτηση είναι ισορροπημένη δίνοντας την απαιτούμενη σπορ αίσθηση, αποπνέοντας δυναμισμό. Το αυτοκίνητο είναι ζυγισμένο σε ποσοστό 50:50, το οποίο γίνεται αντιληπτό από την αίσθηση του κρατήματος. Ο οδηγός θα αισθανθεί πως γίνεται ένα με το αυτοκίνητο και το τιμόνι πως είναι η συνέχεια των χεριών του!
Sur l'autoroute η Alfa Romeo Tonale μεταμορφώνεται σε ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο. Η κορυφαία ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με την άψογη ηχομόνωση ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες, ολοκληρώνει την οδηγική εμπειρία με την Alfa Romeo Tonale 1.3 PHEV eQ4 των 280 ίππων!
Général η κορυφαία έκδοση στην γκάμα της Alfa Romeo Tonale είναι προσεγμένη σε βαθμό ώστε, να αφήνει αναλλοίωτα τα σπορ χαρακτηριστικά ακόμα και με την αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Αν και ισορροπημένο, ακόμα και με οδήγηση στα άκρα, προσφέρει την απόλυτη αίσθηση ασφαλείας, ενώ η απόδοση των 280 ίππων και η απότομη επιτάχυνση, ανεβάζουν τα επίπεδα της αδρεναλίνης με τον απόλυτο έλεγχο. Το γνωστό D.N.A στην επαναφορτιζόμενη υβριδική αλλάζει ως εξής, με το (A) να προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με μηδενική κατανάλωση, στη θέση (N) χρησιμοποιεί τον θερμικό κινητήρα, χρησιμοποιώντας τον ηλεκτρικό ως γεννήτρια και με συμπεριφορά ήπιου υβριδικού ενώ η θέση (D) ξεδιπλώνει όλα τα ταλέντα της μέσω της τετρακίνησης και της υψηλής ιπποδύναμης! Ο γραμμικός βενζινοκινητήρας ηχεί όμορφα στα αυτιά του οδηγού, δίνοντας το απαιτούμενο «αλατοπίπερο». Η κατανάλωση είναι ανάλογη της χρήσης και κατά την διάρκεια της δοκιμής άγγιξε τα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Στην διάρκεια του ταξιδιού και με τον ηλεκτροκινητήρα αφόρτιστο άγγιξε τα 8,2 λίτρα ανά 100 χλμ. Αναφορικά με την χρήση του ηλεκτροκινητήρα, η ονομαστική ηλεκτρική αυτονομία αγγίζει τα 60 χιλιόμετρα, τα οποία πετυχαίνει σε πραγματικές συνθήκες, χάρη στην πολύ καλή διαχείριση της ενέργειας. Ενώ για πλήρη φόρτιση σε ταχυφορτιστή 14kWh απαιτούνται περίπου 2,5 ώρες!
Μύηση
Η Alfa Romeo Tonale έχει ήδη το κοινό της. Πρόκειται για τους κλασικούς Alfisti, για τους οποίους το αυτοκίνητο είναι πάθος, η οδήγηση πηγή ενθουσιασμού και η σχεδίαση έρωτας! Στοιχεία που το μικρομεσαίο ιταλικό SUV μεταλαμπαδεύει στην νέα γενιά, την οποία επιχειρεί να μυήσει στην ξεχωριστή φιλοσοφία της! Πρώτος στόχος της Tonale είναι αφενός να φέρει πίσω τους παραδοσιακούς φίλους της εταιρείας, αφετέρου να προσηλυτίσει νέους Alfisti, διαιωνίζοντας τον ξεχωριστό της χαρακτήρα… και ιδιαίτερα για την έκδοση της δοκιμής, για όσους επιθυμούν εξηλεκτρισμένη λύση, χωρίς να θυσιάζουν τον οδηγικό ενθουσιασμό!
Δελεαστική
Η Alfa Romeo προσφέρει την επαναφορτιζόμενη Tonale από 51.635€ στην βασική έκδοση Sprint, ενώ η έκδοση Veloce της δοκιμής από 57.750€, τιμή άκρως δελεαστική, καθώς με το βασικό κινητήριο σύνολο με τους 130 ίππους ξεκινάει από τα 41.500 και η Veloce με τους 160 ίππους από 47.000 ευρώ!
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
SUV |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consommation moyenne combinée (WLTP) |
1.13-1.48 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
26-34 g/km |
Type de carburant |
Βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
6.2 δευτ |
Vitesse maximale |
206 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6d |
Rapport poids/puissance |
6.6 κιλά/Hp, 152.6 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
6.8 κιλά/Nm, 147.1 Nm/τόνος |
ENGINE TOTAL |
|
MOTEUR ÉLECTRIQUE |
|
Ισχύς του ηλεκτροκινητήρα |
122 Hp |
Couple |
250 Nm |
Localisation |
Essieu arrière transversal |
MOTEUR À COMBUSTION INTERNE |
|
Puissance |
180 Hp @ 5750 σ.α.λ. |
Puissance par litre de cylindrée |
135.1 Hp/l |
Couple nominal du moteur |
270 Nm @ 1850 σ.α.λ. |
Disposition du moteur |
Vers l'avant, transversalement |
Carcasse du moteur |
1332 cm3 |
Nombre de cylindres |
4 |
Configuration du moteur |
En série |
Diamètre du cylindre |
70 mm |
Voie d'administration du vaccin |
86.5 mm |
Degré de compression |
10.5 |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Pulvérisation directe |
Aspiration du moteur |
Turbocompresseur, Intercooler |
ΣΥΝΟΛΟ |
|
Συνολική απόδοση |
280Hp |
BATTERIE |
|
Capacité brute de la batterie |
15.5 kWh |
Capacité nette (utilisable) de la batterie |
12 kWh |
Τάση |
306 V |
Technologie |
Lithium-ion (Li-Ion) |
Autonomie électrique (WLTP) |
60.6-68.6 km |
Consommation moyenne d'énergie (WLTP) |
19 κιλοβατώρα/100 χλμ |
Μέγιστη ταχύτητα (μόνο με ηλεκτρική ενέργεια) |
135 km/h |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1835 κιλά |
Charge utile maximale |
585 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
385 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
1430 l |
Capacité du réservoir de carburant |
42.5 l |
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) |
1250 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4528 mm |
Largeur |
1835 mm |
Hauteur |
1614 mm |
Empattement |
2636 mm |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Σε όλους τους τροχούς (4×4) |
Αριθμός ταχυτήτων και τύπος κιβωτίου |
6 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο |
Suspension avant |
McPherson |
Suspension arrière |
McPherson |
Freins avant |
Αεριζόμενοι δίσκοι , 330×28 mm |
Freins arrière |
Δίσκοι , 305×12 mm |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Système de direction |
Volant électrique |
Roues |
235/50 R18 97V |